Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-05-19, 21:50 turbo
Witam.
Ostatnio stałem obok 2 silników VW mianowicie chodzi o benzynowy 1.8 i diesel, tyle że nie pamiętam czy to był 1.6 czy 1.9 ale napewno TD. Na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie. Teraz moje pytanie. Czy da sie założyć do takiego silnika (1.8 benz.) cały kolektor z turbiną od diesla?? Czy sam kolektor pasuje?? słyszałem o tym że kupują silniki g60 ( bo już jako tako fabrycznie zakute) bez kompresora i ładują turbo kręcąc taki motor do 180-200KM
Jak to wygląda w rzeczywistości Może ktoś ma namiar na strone gdzie ktoś opisał jak takie coś zrobił??
Z góry dzięki
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
Nie wiem co z kolektorami ( wystarczy popatrzec na uszczelki i bedzie wiadomo jaki rozstaw szpilek) ale turbina z diesla nie nadaje sie do benzyny...
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
W katalogu intercarsu popatrz sie na uszczelki kolektora wydechowego.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
turbo z diesla nie nadaje się do benzyny,takie turbo nie wydoli w benzynie...jak chcesz turbić bene to tylko i wyłącznie na suszarce do beny...po drugie uturbienie silnika to nie tylko podłączenie turbosprężarki...
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-05-22, 15:37
kolego to ja wiem, że nie tylko. Do tego dochodzą zawory, całe metry przewodów powietrznych olejowych itp i jeszcze brakuje kogoś kto to wszystko zgra. Tym się bede potem martwił. narazie szukam info na temat jak to zrobili z g60 i z czego.
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
pablo170 jak się czegoś dowiesz konkretnie na ten temat to daj znać bo ja w swoim 2.0 też chce założyć turbinkę ale na razie nie wiem jak się do to zabrać jak to wszystko zgrać ze sobą żeby nie było problemów
kolego to ja wiem, że nie tylko. Do tego dochodzą zawory, całe metry przewodów powietrznych olejowych itp i jeszcze brakuje kogoś kto to wszystko zgra. Tym się bede potem martwił. narazie szukam info na temat jak to zrobili z g60 i z czego.
w przypadku PG jest tyle łatwo,że ten silnik już fabrycznie został przystosowany do doładowania,więc nie trzeba w nim grzebać...
co do przygotowania silnika wolnossącego pod turbo podaje wam link do tematu na golfie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1019
Ostatnio zmieniony przez andrew19_86 2009-05-24, 17:42, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-11-18, 16:46
odświeże troche temat.
szukając ostatnio troche info na ten temat trafiłem na bardzo fajny temat.
Kolega bardzo ładnie pokazuje co i jak zrobił oraz opisuje z jakimi problemami się boryka.
Silnik: 1.6 atf
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 220 Skąd: z tąd i tamtąd
Wysłany: 2009-11-19, 15:55
Jak chcesz turbić silnik 1,8 90KM to lepiej daj se spokój
Po pierwsze moc nie bedzie się przekładać na wpakowane sianko
Po drugie jak to ktoś kiedyś napisał Turbo home made wiecej stoi niż jeździ
Po trzecie lepiej zrób swapa na np 2e lub kr i wtedy myśl o turbieniu bo to jest moim zdaniem dobra baza a nie 1.8 90KM
pozdrawiam
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-11-19, 20:41
SŁAWNY, tu nigdzie nie pisze 1.8 90KM tylko g60
zresztą co do turbo home made, co więcej stoi niz jezdzi się nie zgodze. Bo jak ktoś potrafi ogarnąć temat to zrobi sam wszystko i tylko strojeniem zajmuje się profka zakład. Osobiście jestem w stanie zrobić wsio tak by jezdziło na koncie mam już 3 swapy 2 na fiatach 126 1.0 i 900 a teraz swap na vw z 1.8 na 2E. I wsio robie sam.
A turbienie kr czy 2E to moim skromnym zdaniem to porażka. Bo na seri można liczyć na max 0,5 bara i mocy ok 170KM szkoda kasy ( do tego trzeba zmienić wtryski i pompe w g60 już to jest więc koszt mniejszy), a zakuwanie motoru. heh z deka kosztowne. Dlatego lepiej kupić słup g60 w dobrym stanie i kręcić na ok 200-220KM . koszt taki sam, a moc z deka lepsiejsza
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
Silnik: 1.6 atf
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 220 Skąd: z tąd i tamtąd
Wysłany: 2009-11-20, 16:11
pablo170 napisał/a:
SŁAWNY, tu nigdzie nie pisze 1.8 90KM tylko g60
zresztą co do turbo home made, co więcej stoi niz jezdzi się nie zgodze. Bo jak ktoś potrafi ogarnąć temat to zrobi sam wszystko i tylko strojeniem zajmuje się profka zakład. Osobiście jestem w stanie zrobić wsio tak by jezdziło na koncie mam już 3 swapy 2 na fiatach 126 1.0 i 900 a teraz swap na vw z 1.8 na 2E. I wsio robie sam.
A turbienie kr czy 2E to moim skromnym zdaniem to porażka. Bo na seri można liczyć na max 0,5 bara i mocy ok 170KM szkoda kasy ( do tego trzeba zmienić wtryski i pompe w g60 już to jest więc koszt mniejszy), a zakuwanie motoru. heh z deka kosztowne. Dlatego lepiej kupić słup g60 w dobrym stanie i kręcić na ok 200-220KM . koszt taki sam, a moc z deka lepsiejsza
G 60 fakt fajny silniczek ale to jednak kompresor nie czuć aż takiego jeb.... oczywiście czuć przyśpieszenie ale w miare płynnie swapy które zrobiłeś okey bez obrazy ale swap w malcu to nie jest jakiś mega wyczyn tak jak i wsadzenie 2e z 1.8 ale nic nie turbiłeś. Póki co wyspawanie samego barana pod turbo to nielada wyczyn oczywiście nie chodzi tutaj o samo wyspawanie lecz o bezawaryjność zauważ że samochody n/a+ turbo są bardziej awaryjne niż silniki turbodoładowane w serii. Co do turbienia 2e czy kr to ja osobiście uważam te silniki za bardzo dobre i nie prawdą jest że z 2e wyciśniesz 170KM tyle to da rade pocisnąć w n/a. Z 2e 220-250KM dało by rade bez kucia wycisnąc. Co do g60 pamiętaj że g nie robi pssss o co wielu ludziom chodzi hehe
pozdrawiam
Silnik: 1.6 atf
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 220 Skąd: z tąd i tamtąd
Wysłany: 2009-11-20, 16:13
zeniTh napisał/a:
a tak z ciekawości zapytam, jaki jest koszt uturbienia silnika, jakie spalanie wiąże się z uturbieniem ?
5 tysięcy to jest minimum moim zdaniem chodz jak wiadomo zawsze potem dojdzie coś tak wiec nie ma reguły jeden zrobi za 2 tysie drugi za 5 a trzeci za 10
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-11-20, 19:48
SŁAWNY, tu chodzi by kupić g60 wyje... kompresor bo to kaszana i wstawić osprzęt z turbo. Co do 2E i mocy jakie podajesz to niema szans by to wytrzymał ten motor. Koleś który zrobił taki kit (podany link) ma 176KM no 0,5 bara. Wyspawanie kolektora tylko po co?? kolektor z TD pasuje bez modzenia wystarczy teraz tylko odpowiedznia turbine dobrać. Mówisz że zrobienie swapa to nie sztuka. No naprawde jakby to było takie latwe i malo kosztowne to by każdy malucha przerabiał. A jakoś tego smarkacze nie robią. Miałem całą mase znajomych co gadali, że zbudują i z calej tej masy tylko ja zbudowałem sam. I wiem ile to jest kasy i roboty. Zresztą każesz mi silnik z kamaza wsadzić do golfa to go wsadze i wyjade tym autem. Dla mnie jedyne co jest niemożliwe to parasol w d.... otworzyć no i bariery finansowe jeszcze . pozdro
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-20, 20:14
Na uturbianiu to ja się nie znam, ale z tego co czytałem na róznych forach to z 1.8 się nie poszaleje, jest to prosty i niewysilony silnik przez co dosyć żywotny.
Może i niezbyt związane z vento, ale w mojej miejscowości jest koleś który uturbił BWM 3 z silnikiem 1.6 opisywał swój temat w necie....pod koniec tematu jest ciekawy cytat jego autorstwa:
"A nie kłamiąc już silnik wymieniam bo ten się zesrał. Tak dla potomnych bawiących się w uturbianie.Dmuchać ostro to sobie można gumową lale to sprzeciwu nie będzie..."
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-11-20, 21:43
Paweł J., bradley, jak czytacie to po całości, a nie wyrywkowo i posty nabijać GDZIE PISZE ŻE 1.8 90KM Cały czas mowa o g60 i zamiast kompresora turbina, a tu kto wejdzie to czyta tylko turbo i 1.8
Najlepiej zamknąć temat
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
Silnik: 1.6 atf
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 220 Skąd: z tąd i tamtąd
Wysłany: 2009-11-20, 21:58
pablo170 napisał/a:
SŁAWNY, tu chodzi by kupić g60 wyje... kompresor bo to kaszana i wstawić osprzęt z turbo. Co do 2E i mocy jakie podajesz to niema szans by to wytrzymał ten motor. Koleś który zrobił taki kit (podany link) ma 176KM no 0,5 bara. Wyspawanie kolektora tylko po co?? kolektor z TD pasuje bez modzenia wystarczy teraz tylko odpowiedznia turbine dobrać. Mówisz że zrobienie swapa to nie sztuka. No naprawde jakby to było takie latwe i malo kosztowne to by każdy malucha przerabiał. A jakoś tego smarkacze nie robią. Miałem całą mase znajomych co gadali, że zbudują i z calej tej masy tylko ja zbudowałem sam. I wiem ile to jest kasy i roboty. Zresztą każesz mi silnik z kamaza wsadzić do golfa to go wsadze i wyjade tym autem. Dla mnie jedyne co jest niemożliwe to parasol w d.... otworzyć no i bariery finansowe jeszcze . pozdro
dobrze wiedzieć hehe to jak coś bede wiedział do kogo się zgłosić do swapa jak bym nie dał rady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum