Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
turbo
Autor Wiadomość
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-05-19, 21:50   turbo

Witam.
Ostatnio stałem obok 2 silników VW mianowicie chodzi o benzynowy 1.8 i diesel, tyle że nie pamiętam czy to był 1.6 czy 1.9 ale napewno TD. Na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie. Teraz moje pytanie. Czy da sie założyć do takiego silnika (1.8 benz.) cały kolektor z turbiną od diesla?? Czy sam kolektor pasuje?? słyszałem o tym że kupują silniki g60 ( bo już jako tako fabrycznie zakute) bez kompresora i ładują turbo kręcąc taki motor do 180-200KM ??
Jak to wygląda w rzeczywistości ?? Może ktoś ma namiar na strone gdzie ktoś opisał jak takie coś zrobił??
Z góry dzięki
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-05-19, 22:17   

Nie wiem co z kolektorami ( wystarczy popatrzec na uszczelki i bedzie wiadomo jaki rozstaw szpilek) ale turbina z diesla nie nadaje sie do benzyny...
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-05-21, 10:05   

Tylko czy ma ktoś jakąś stronke do tego bo wiem że nawet w polsce są g60 przerobione na turbo
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-05-21, 10:09   

W katalogu intercarsu popatrz sie na uszczelki kolektora wydechowego.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
andrew19_86 
Kierowca eLki
diesel power


Silnik: 1Y
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Wronki WLKP/Koszalin
Wysłany: 2009-05-21, 21:40   

turbo z diesla nie nadaje się do benzyny,takie turbo nie wydoli w benzynie...jak chcesz turbić bene to tylko i wyłącznie na suszarce do beny...po drugie uturbienie silnika to nie tylko podłączenie turbosprężarki...
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-05-22, 15:37   

kolego to ja wiem, że nie tylko. Do tego dochodzą zawory, całe metry przewodów powietrznych olejowych itp i jeszcze brakuje kogoś kto to wszystko zgra. Tym się bede potem martwił. narazie szukam info na temat jak to zrobili z g60 i z czego.
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
Zbleś 
Kierowca eLki



Silnik: 2,0l
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 30
Skąd: Gdańs / Pszczółki
Wysłany: 2009-05-23, 18:53   

pablo170 jak się czegoś dowiesz konkretnie na ten temat to daj znać bo ja w swoim 2.0 też chce założyć turbinkę ale na razie nie wiem jak się do to zabrać jak to wszystko zgrać ze sobą żeby nie było problemów
_________________

 
 
andrew19_86 
Kierowca eLki
diesel power


Silnik: 1Y
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Wronki WLKP/Koszalin
Wysłany: 2009-05-24, 17:42   

pablo170 napisał/a:
kolego to ja wiem, że nie tylko. Do tego dochodzą zawory, całe metry przewodów powietrznych olejowych itp i jeszcze brakuje kogoś kto to wszystko zgra. Tym się bede potem martwił. narazie szukam info na temat jak to zrobili z g60 i z czego.

w przypadku PG jest tyle łatwo,że ten silnik już fabrycznie został przystosowany do doładowania,więc nie trzeba w nim grzebać...
co do przygotowania silnika wolnossącego pod turbo podaje wam link do tematu na golfie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1019
Ostatnio zmieniony przez andrew19_86 2009-05-24, 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-05-25, 22:14   

dzięki za strone.
kurcze fabryka wiedzy :brawa:
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-11-18, 16:46   

odświeże troche temat.
szukając ostatnio troche info na ten temat trafiłem na bardzo fajny temat.
Kolega bardzo ładnie pokazuje co i jak zrobił oraz opisuje z jakimi problemami się boryka.

http://forum.vwzone.pl/vi...hp?f=87&t=27599
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
SŁAWNY 
Zapalony Ventkarz
Golf Cabrio


Silnik: 1.6 atf
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 220
Skąd: z tąd i tamtąd
Wysłany: 2009-11-19, 15:55   

Jak chcesz turbić silnik 1,8 90KM to lepiej daj se spokój
Po pierwsze moc nie bedzie się przekładać na wpakowane sianko
Po drugie jak to ktoś kiedyś napisał Turbo home made wiecej stoi niż jeździ
Po trzecie lepiej zrób swapa na np 2e lub kr i wtedy myśl o turbieniu bo to jest moim zdaniem dobra baza a nie 1.8 90KM
pozdrawiam
_________________
Golf Cabby 1.6 na powietrzu
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-11-19, 20:41   

SŁAWNY, tu nigdzie nie pisze 1.8 90KM tylko g60
zresztą co do turbo home made, co więcej stoi niz jezdzi się nie zgodze. Bo jak ktoś potrafi ogarnąć temat to zrobi sam wszystko i tylko strojeniem zajmuje się profka zakład. Osobiście jestem w stanie zrobić wsio tak by jezdziło na koncie mam już 3 swapy 2 na fiatach 126 1.0 i 900 a teraz swap na vw z 1.8 na 2E. I wsio robie sam.
A turbienie kr czy 2E to moim skromnym zdaniem to porażka. Bo na seri można liczyć na max 0,5 bara i mocy ok 170KM szkoda kasy ( do tego trzeba zmienić wtryski i pompe w g60 już to jest więc koszt mniejszy), a zakuwanie motoru. heh z deka kosztowne. Dlatego lepiej kupić słup g60 w dobrym stanie i kręcić na ok 200-220KM :tazz: . koszt taki sam, a moc z deka lepsiejsza :P
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
Ostatnio zmieniony przez pablo170 2009-11-19, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-11-19, 22:06   

a tak z ciekawości zapytam, jaki jest koszt uturbienia silnika, jakie spalanie wiąże się z uturbieniem ?
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
SŁAWNY 
Zapalony Ventkarz
Golf Cabrio


Silnik: 1.6 atf
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 220
Skąd: z tąd i tamtąd
Wysłany: 2009-11-20, 16:11   

pablo170 napisał/a:
SŁAWNY, tu nigdzie nie pisze 1.8 90KM tylko g60
zresztą co do turbo home made, co więcej stoi niz jezdzi się nie zgodze. Bo jak ktoś potrafi ogarnąć temat to zrobi sam wszystko i tylko strojeniem zajmuje się profka zakład. Osobiście jestem w stanie zrobić wsio tak by jezdziło na koncie mam już 3 swapy 2 na fiatach 126 1.0 i 900 a teraz swap na vw z 1.8 na 2E. I wsio robie sam.
A turbienie kr czy 2E to moim skromnym zdaniem to porażka. Bo na seri można liczyć na max 0,5 bara i mocy ok 170KM szkoda kasy ( do tego trzeba zmienić wtryski i pompe w g60 już to jest więc koszt mniejszy), a zakuwanie motoru. heh z deka kosztowne. Dlatego lepiej kupić słup g60 w dobrym stanie i kręcić na ok 200-220KM :tazz: . koszt taki sam, a moc z deka lepsiejsza :P


G 60 fakt fajny silniczek ale to jednak kompresor nie czuć aż takiego jeb.... oczywiście czuć przyśpieszenie ale w miare płynnie swapy które zrobiłeś okey bez obrazy ale swap w malcu to nie jest jakiś mega wyczyn tak jak i wsadzenie 2e z 1.8 ale nic nie turbiłeś. Póki co wyspawanie samego barana pod turbo to nielada wyczyn oczywiście nie chodzi tutaj o samo wyspawanie lecz o bezawaryjność zauważ że samochody n/a+ turbo są bardziej awaryjne niż silniki turbodoładowane w serii. Co do turbienia 2e czy kr to ja osobiście uważam te silniki za bardzo dobre i nie prawdą jest że z 2e wyciśniesz 170KM tyle to da rade pocisnąć w n/a. Z 2e 220-250KM dało by rade bez kucia wycisnąc. Co do g60 pamiętaj że g nie robi pssss o co wielu ludziom chodzi hehe
pozdrawiam
_________________
Golf Cabby 1.6 na powietrzu
 
 
SŁAWNY 
Zapalony Ventkarz
Golf Cabrio


Silnik: 1.6 atf
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 220
Skąd: z tąd i tamtąd
Wysłany: 2009-11-20, 16:13   

zeniTh napisał/a:
a tak z ciekawości zapytam, jaki jest koszt uturbienia silnika, jakie spalanie wiąże się z uturbieniem ?


5 tysięcy to jest minimum moim zdaniem chodz jak wiadomo zawsze potem dojdzie coś tak wiec nie ma reguły jeden zrobi za 2 tysie drugi za 5 a trzeci za 10
_________________
Golf Cabby 1.6 na powietrzu
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-11-20, 19:48   

SŁAWNY, tu chodzi by kupić g60 wyje... kompresor bo to kaszana i wstawić osprzęt z turbo. Co do 2E i mocy jakie podajesz to niema szans by to wytrzymał ten motor. Koleś który zrobił taki kit (podany link) ma 176KM no 0,5 bara. Wyspawanie kolektora tylko po co?? kolektor z TD pasuje bez modzenia wystarczy teraz tylko odpowiedznia turbine dobrać. Mówisz że zrobienie swapa to nie sztuka. No naprawde jakby to było takie latwe i malo kosztowne to by każdy malucha przerabiał. A jakoś tego smarkacze nie robią. Miałem całą mase znajomych co gadali, że zbudują i z calej tej masy tylko ja zbudowałem sam. I wiem ile to jest kasy i roboty. Zresztą każesz mi silnik z kamaza wsadzić do golfa to go wsadze i wyjade tym autem. Dla mnie jedyne co jest niemożliwe to parasol w d.... otworzyć no i bariery finansowe jeszcze . pozdro :P
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-20, 20:14   

Na uturbianiu to ja się nie znam, ale z tego co czytałem na róznych forach to z 1.8 się nie poszaleje, jest to prosty i niewysilony silnik przez co dosyć żywotny.

Może i niezbyt związane z vento, ale w mojej miejscowości jest koleś który uturbił BWM 3 z silnikiem 1.6 opisywał swój temat w necie....pod koniec tematu jest ciekawy cytat jego autorstwa:
"A nie kłamiąc już silnik wymieniam bo ten się zesrał. Tak dla potomnych bawiących się w uturbianie.Dmuchać ostro to sobie można gumową lale to sprzeciwu nie będzie..."

A poniżej link do tematu: (jak się komuś chce czytać ponad 30 stron :P )
http://www.bmw-sport.pl/v...php?f=6&t=26451
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-11-20, 20:30   

Uturbiac monowtrysk. Zycze owocnych rezultatow :)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-11-20, 21:43   

Paweł J., bradley, jak czytacie to po całości, a nie wyrywkowo i posty nabijać GDZIE PISZE ŻE 1.8 90KM Cały czas mowa o g60 i zamiast kompresora turbina, a tu kto wejdzie to czyta tylko turbo i 1.8

Najlepiej zamknąć temat
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
Ostatnio zmieniony przez pablo170 2009-11-20, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SŁAWNY 
Zapalony Ventkarz
Golf Cabrio


Silnik: 1.6 atf
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 220
Skąd: z tąd i tamtąd
Wysłany: 2009-11-20, 21:58   

pablo170 napisał/a:
SŁAWNY, tu chodzi by kupić g60 wyje... kompresor bo to kaszana i wstawić osprzęt z turbo. Co do 2E i mocy jakie podajesz to niema szans by to wytrzymał ten motor. Koleś który zrobił taki kit (podany link) ma 176KM no 0,5 bara. Wyspawanie kolektora tylko po co?? kolektor z TD pasuje bez modzenia wystarczy teraz tylko odpowiedznia turbine dobrać. Mówisz że zrobienie swapa to nie sztuka. No naprawde jakby to było takie latwe i malo kosztowne to by każdy malucha przerabiał. A jakoś tego smarkacze nie robią. Miałem całą mase znajomych co gadali, że zbudują i z calej tej masy tylko ja zbudowałem sam. I wiem ile to jest kasy i roboty. Zresztą każesz mi silnik z kamaza wsadzić do golfa to go wsadze i wyjade tym autem. Dla mnie jedyne co jest niemożliwe to parasol w d.... otworzyć no i bariery finansowe jeszcze . pozdro :P

dobrze wiedzieć hehe to jak coś bede wiedział do kogo się zgłosić do swapa jak bym nie dał rady
_________________
Golf Cabby 1.6 na powietrzu
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-20, 22:01   

pablo170 napisał/a:
Teraz moje pytanie. Czy da sie założyć do takiego silnika (1.8 benz.) cały kolektor z turbiną od diesla??


pablo170 napisał/a:
Cały czas mowa o g60


No to w końcu o jaki Ci chodzi? 1,8 czy G60?
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-11-20, 22:03   

a dwie linijki niżej pisze że g60
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 8