u mnie tez tak jest od jakiegos czasu. przy zapalaniu mrugnie i zgasnie. olej jest tak na 3/4 skali
"(to najgorsze) pompa olejowa szwankuje lub silnik ciśnienia nie trzyma."
mozna to jakos sprawdzic bez mechanika czy serwisu? i cyz sa jakies objawy zauwazalne w uzytkowaniu? jezdze tygodniowo 600, 700km
Ja też tak miałem ale u mnie był widoczny wyciek kolo czujnika więc wszystko było jasne.Ale u mnie ( co mnie bardzo zaskoczyło) był jeszcze sygnał dzwiekowy , pikanie głosnie i od razu pojechałem po ten czujnik bo nie dało sie z tym wytrzymać.
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-05-22, 22:33
pomka może być 95%. jaki przebieg?
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
gormis [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-22, 22:36
Witam wszystkich posiadam 19TD 93r mam podobny problem jak Dzolo. Dzisiaj po pracy długo nie czekając jak się silnik zagrzeje ruszyłem do domu po przejechaniu 400m włączył sie sygnał dzwiękowy na przemian z świeceniem kontrolki oleju wpadlem w panike i chciałem zachamować ale hamulec był strasznie twardy zjechałem i sie zatrzymałem kolega posprawdzał mi czujniki i ciecze, olej też wszystko było ok później przejechałem 15 km i wszystko było ok. pierwszy raz sie spotkałem z takim czymś. Proszę o pomoc pozdrawiam
Czujniki sa 2, zbyt niskiego cisnienia i zbyt wysokiego cisnienia.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-06-23, 16:55
ja mam to samo czasami mrugnie czasami nie ale sprawdzalem cisnienie i jest dobre widocznie VW tak mja tesciu ma golfa TD i ma to samo
gormis [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-24, 09:15
Ostatnio wywnioskowałem, że zaczęło się to dziać w ostatnich dniach gdy były obfite opady deszczu może jakiś czujnik zawilgł czy coś? A i gdy zapale samochód i dodam trochę gazu to kontrolka przestaje migać wiec może to ten czujnik niskiego ciśnienia? I teraz pytanie gdzie zlokalizować w silniku ten czujnik, patrzyłem na allegro za tym ale nie znalazłem.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-24, 10:17
gormis napisał/a:
A i gdy zapale samochód i dodam trochę gazu to kontrolka przestaje migać
Migania kontrolek nigdy bym nie bagatelizował....a szczególnie kontrolki od oleju....dla pewności jak najszybciej podmieniłbym czujnik i oby to była jego wina....a nie słabego smarowania.
Mi też kilka razy mingeła ta kontrolka ale tylko przy pierwszym uruchomieniu silnika po wymianie oleju gdy filtr był pusty....przy normalnej eksploatacji nigdy mi się to nie przytrafiło.
Ja miałem przypadek, że mi zaczeła mrygać cały czas na odpalonym silniku. po wielu prubach rozwiazania problemu okazało że to wina alternatora (przestał dawać napięcie)
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-06-29, 14:51
Tygrysisko napisał/a:
Tzn u mnie nie trzyma ten zaworek
tego to ja nie wiem ale to jest trudne do zweryfikowania co tam nie dziala ale mi to tak sie wydaje ze podczas dluzszego postoju w pompie nie ma oleju i mrugnie
Skoro mi czasmi mrugnie przy odpaleniu ale jest to co jakiś tam czas a cisnienie mam prawidlowe tzn ksiązkowe na zimnym i gorącym silniku no to co tam grzebać pchać sie w koszta nie wiadomo jakie
U mnie to trzyma az za dobrze. Potrafi podwiesic zawory dlatego jak nie ma temperatury oleju 80C to nie przekraczam 3tys obrotow na 1 i 2 biegu.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-06-29, 15:31
bradley napisał/a:
U mnie to trzyma az za dobrze. Potrafi podwiesic zawory dlatego jak nie ma temperatury oleju 80C to nie przekraczam 3tys obrotow na 1 i 2 biegu.
to nie dobrze zmień filtr albo musisz szukać innej przyczyny moze zawor sie zawiesił i nie otwiera sie przy duzym cisnieniu nie mozesz tak jezdzić bo za duze cisnienie to tez smierć dla silnika wypłucze ci panewki
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-06-29, 15:32, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-29, 17:51
silverek napisał/a:
tego to ja nie wiem ale to jest trudne do zweryfikowania co tam nie dziala ale mi to tak sie wydaje ze podczas dluzszego postoju w pompie nie ma oleju i mrugnie
silverek, ale ja miałem na myśli pierwsze odpalanie po wlaniu świeżutkiego oleju....oczywiście po wcześniejszym spuszczeniu starego oraz wymianie filtru gdy nowy filtr jest pusty....więc jak dla mnie takie dwu czy trzy krotne mignięcie kontrolki zaraz po zalaniu oleju to normalka skoro filtr jest pusty.
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-06-29, 18:55
Tygrysisko napisał/a:
więc jak dla mnie takie dwu czy trzy krotne mignięcie kontrolki zaraz po zalaniu oleju to normalka skoro filtr jest pusty
no tak a jak zejdzie z pompy olej i z kanału łączącego z filtrem to tez sobie mrugnie
mi to nie przeszkadza bo wiem ze jest dobrze bo sprawdzalem cisnienie zegarem i robie to co jakisz czas przed wymianą oleju nie zwracam na to uwagi gorzej jak zacznie mrugać na ciepłym silniku i n wolnych obrotach ja mialem ze mrugala mi na wiekszych obrotach ale to juz inna bajka
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-06-29, 18:57, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum