Wysłany: 2008-09-02, 19:45 Liczniki zegarów w VW VENTO
Powiedzcie mi proszę w jakich latach w Vento były montowane liczniki z obrotomierzem a w jakich latach z zegarkiem analogowym. Oczywiście rozumiem że z obrotomierzem są nowsze . Kuzyn ma Golfa III z 92 roku i ma np. liczniki z zegarkiem analogowym. Moje Vento też z 92 roku a posiada obrotomierz. Może te z zegarkiem to typowe od golfa ?
Licznik z obrotomierzem:
Licznik z zegarkiem analogowym:
Czy typy tych liczników były uzależnione od wersji silnika tez ?
to raczej zalezne jest od wersji silnikowej a nie od roku
A z zegarem analogowym były montowane w Vento liczniki ?. Chodzi o to że widziałem Vento z tego samego rocznika co moje i miało zegary analogowe zamiast prędkościomierza. Więc troszkę "zbaraniałem" . Ten sam rok ten sam silnik (AAM) a zegary inne.
Vento tym się własnie różniło od Golfa, że nie miało zegarka analogowego, tylko obrotomierz, niezależnie od wersji i wyposarzenia. Każde miało obrotomierz. No, chyba, że ktoś już coś kombinował, przekładał liczniki itp., to może, ale fabrycznie to na pewno tak nie było.
Vento tym się własnie różniło od Golfa, że nie miało zegarka analogowego, tylko obrotomierz, niezależnie od wersji i wyposarzenia. Każde miało obrotomierz. No, chyba, że ktoś już coś kombinował, przekładał liczniki itp., to może, ale fabrycznie to na pewno tak nie było.
A no właśnie? Bo mnie od wczoraj taki problem - nie problem, ale zastanawia: czy w MK IV też przebieg się kasuje po 300 tyś km? Jakoś te liczniki mi się bardziej podobają
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-09-06, 11:15
wau niewidzialem nigdy czegos takiego
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
robi wrazenie .
w mkIV nie kasuje sie po 300.
duzo lepszy licznik .
no i ja bym wstawial odrazu MFA
aby dokonac metamorfozy potrzeba :
-licznk od mkIV lub inny z oznaczeniami .... 919 .... ( fabia , oktawia , seaty , paski , audi )
-licznik od mkIII (jakis stary , bo chodzi o to ze trzeba zlacze wyciagnac ) jako dawce
-tasma od twardego dysku
-plywak od zbiornika od mkIV
-termometr zewnetrzny od mkIV
(jesli ktos chce MFA to jeszcze manetki od mkIII z MFA)
no i pare inny drobnostek .
moim zdaniem naprawde warto .
efekt super .
Ostatnio zmieniony przez przemolas4 2008-09-06, 11:23, w całości zmieniany 1 raz
niestety nie .
licznik od nkIV trzeba skracac , poniewaz szyba jest wyprofilowana odwortnie jak w MKIII.
a zlacze trzeba pobrac od jakiegos dawcy licznika z MKIII
jakby ktos byl zainteresowany , to mogesie tym zajac .
za minimalna odplata .
fajna sprawa ten licznik od nkIV , bo podlacza go sie do zlacza ODB i zglasza sie jak komputer .
dodatkowo posiada kontrolki od dzrwi i pasow , ABS i jaskow .
mozna zastosowac np. zegary z predkoscia do 260 , a wskazania beda i tak odpowiednie do prawdziwych .
to juz zabawa . trzeba od mkIV zaadoptowac zapiecie .
dokladnie bede wiedzial jak to zrobic jak u siebe zaczne .
wiem , ze czesc info idzie w mkIV przez modol konfortu .
wlasnie pasy , ale nie ma rzeczy , ktorych sie nie da zrobic .
jedyna wazna uwaga , by licznik od mkIV mial oznaczenie XXX 919 XXX
liczniki z oznaczeniem XXX 920 XXX sa na szynie CAN i nie da rady podlaczyc .
Vento tym się własnie różniło od Golfa, że nie miało zegarka analogowego, tylko obrotomierz, niezależnie od wersji i wyposarzenia
Dokladnie tak....w najstarszych golfach 3 byly zegary a potem obrotomierze weszly, a w vento byly od samego poczatku
Tu się tygrysie mylisz Liczniki z zegarem analogowym były również w Vento. Spotkałem się już dwa razy z takim przypadkiem. Były to Ventki z początku produkcji czyli z roku 1992 r tyle że to były totalne golasy tzn nic oprócz wspomy która była w standardzie. Te dwie Ventki były sprowadzone z Belgii. Kolejną rzeczą co je łączyły była niebieska deska.
Liczniki z zegarem analogowym były również w Vento
kolejny ewenement .
wszedzie byl obrotomierz wymienany jak standard .
Ewenement podobny jak moje boczki w drzwiach bez miejsca na głośniki Napisałem tylko że spotkałem się z dwoma takimi Ventolotami. Może w jednym i drugim samochodzie licznik był wymieniony chodź nie chce mi się w to wierzyć za bardzo
Ja się spotkałem także z kierownicą taką, jak w Golfie 1.4, czy 1.6, na totalnym golasie - taka jak w dużym fiacie prawie - po prostu ktoś taką przełożył, czort wie, czemu... Z licznkami tak samo musiało być
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-07, 15:49
sebastian napisał/a:
swap dechy od MK4 i liczników
liocznik OK, ale dechy? FUJ.
sebastian napisał/a:
Czyż to nie jest piękne?
opróćz kiery, któa wogóle nie pasuje do dechy g3/vento.
piru napisał/a:
Tu się tygrysie mylisz Liczniki z zegarem analogowym były również w Vento. Spotkałem się już dwa razy z takim przypadkiem. Były to Ventki z początku produkcji czyli z roku 1992 r tyle że to były totalne golasy tzn nic oprócz wspomy która była w standardzie.
Vento miało w standardzie obrotomierz nawet na ubogim polskim rynku. Może ktoś zmieniał zegar bo się popsuł? Bo obrotomierz+wspomaganie było standard. Chociaż z drugiej strony w Holandii montowali w Vento silniki 1,4 60 kucy. Ulotkowo i katalogowo podstawowym wyposażeniem był obrotomierz, wspomaganie i dzielona tylna kanapa (katalog z 1992 roku promujący nowy moel: Vento )
Chodzi mi o zmiane podswietlenia, ale pytanie zalezy wlasnie od typu licznikow. Czy Venta i Golfy 3 mialy liczniki na zaroweczki gdzie nie ma mozliwosci podswietlenia od tylu wskazowek (predkosciomierza, obrotomierza itd.) tak jak np. da sie w Octavii 1:
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-17, 14:43
bradley napisał/a:
Czy Venta i Golfy 3 mialy liczniki na zaroweczki gdzie nie ma mozliwosci podswietlenia od tylu wskazowek (predkosciomierza, obrotomierza itd.) tak jak np. da sie w Octavii 1:
Tak dokładnie, jak chcesz mieć podświetlane tarcze kup indiglo, tak to pozostają kombinację z samym licznikiem i jego oświetleniem, można fajnie zaadaptować zimne katody (jak u mnie) bądź bawić się zwykłymi diodami.
spyro, a z tymi zimnymi katodami to jaki efekt? Oswietla rownomiernie licznik? Poprosze o zdjecie
Do Kadzia diesla zaadaptowalem licznik digital z GSI. Wszyscy mowili, ze sie nie da a da I odziwo licznik ten mial nawet kontrolke swiec zarowych i rezerwe (czego brak w oryginale). Widzialem tez digitala do golfa, ale jakos nie przypadl mi do gustu i podejrzewam, ze na kontrolke swiec tez nie ma co liczyc.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Gdzies znajde manual do tego? Chcialbym taki lekko niebieski. Taki efekt jest jak zastosuje sie biala diode LED. Jest to niby biale swiatlo ale ma poswiate niebieska. Oryginalne podswietlenie niby to swieci ale gora mocno a dol slabo.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
A polega cała zabawa na tym, że wywalasz stare oświetlenie, ten cały biały plastik, w jego miejsce np. na gorący klej przyklejasz 2 krótkie zimne katody, dolutowujesz w miejsce starego złącza i tyle Jeśli przy okazji zmienisz sobie tarcze na białe musisz też wskazówki pomalować bo niestety "zginą" na białych tarczach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum