Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Ciężkie odpalanie
Autor Wiadomość
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2011-11-12, 14:57   Ciężkie odpalanie

Witam mam problem , mianowicie ciężko odpala jak zimny,jak juz odpali to tego problemu niemam.Chcę dodać ze była wymieniona Uszczelka pod głowicą i rozrząd.Przy okazji sprawdzałem świece żarowe i wszystkie sie Palą...nie wiem co za przyczyna.... Może poradzicie...
_________________

 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2011-11-12, 16:26   

Dopowiem bo nie moge juz edytować postu ,auto odpalało od kopa ze tak powiem...nawet jak była temp na +10 i wyzej jest cieżej odpalić jak przed wymianą..
_________________

Ostatnio zmieniony przez Paco75 2011-11-12, 16:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2011-11-13, 00:06   

A nie zapowietrza Ci się układ paliwowy? Przy demontażu głowicy mogły zostać naruszone połączenia przewodów paliwowych.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2011-11-13, 20:32   

Paliwo dochodzi do pompy...Moze zle sie wyraziłem rozrusznik kręci ale tak jak by go przytrzymywało .nie wie czy to wina rozrządu może o ząbek jest przestawiony..DODAM ŻE ROZRZĄD SAM USTAWIAŁEM...W/g znaków,zablokowania pompy i zaworów.. Ale coś musiało nie wyjść..A idzie juz zima i chciałbym to zrobić żeby w garażu nie stał całą zimę,bo nie odpali ...
_________________

Ostatnio zmieniony przez Paco75 2011-11-13, 20:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2011-11-13, 22:22   

Skoro było ok.do wymiany, a teraz wszystko masz na znakach to pewnie źle ustawiony jest kąt wtrysku tj. prawdopodobnie zbyt późno...
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-11-13, 22:35   

A kopci podczas jazdy jest zamulony ?? bo jeśli nie to wątpie żeby to był rozrząd

adamwwy napisał/a:
źle ustawiony jest kąt wtrysku tj. prawdopodobnie zbyt późno...


a demontował pompę ?? skoro nie to mało prawdopodobne.

albo poprostu słaba kopresja i jak zima przyjdzie to Dizeliusz ma problem z odpaleniem i tyle.

przed mrozami bym wymienił jeszcze filtr paliwa skoro dawno tego nie robiłeś.
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Ostatnio zmieniony przez Rafik 2011-11-13, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2011-11-14, 22:02   

Pompy nie ruszałem tylko bolec wsadziłem aby zablokować ,filtr wymieniam co roku przed zimą,kompresji nie sprawdzałem po zmianianie uszczelki,ale raczej to by nie było skoro przytrzymuje przy odpaleniu ...sprawdze na dniach jak bede miał chwile czasu to dam znać ...czy sie nie poprzestawiało...Widziałem na kole zamachowym 2 znaki i nie wiem czy na dobry ustawiłem bo na jednym była kreska i nad nią 1 (chyba) a na drugim był ala trójkąt.Może ma ktoś jakieś fotki aby porównać...Jutro dam zdęcia na jakie znaki ustawiłem, BO Nie niemoge znaleść zdjęć znaków na Google..
_________________

Ostatnio zmieniony przez Paco75 2011-11-14, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Witu85 
Autostopowicz
Klubowicz



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-17, 18:30   

Tez miałem problem z odpalaniem autka, świece żarowe wszystkie sprawne, a jak się okazało to gdzieś była przerwa w obwodzie elektrycznym i świece nie były zasilane, więc proponuje sprawdzić czy prąd dopływa do świec.
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2011-12-18, 00:49   

Rafik napisał/a:

a demontował pompę ?? skoro nie to mało prawdopodobne.



Żeby kąt wtrysku się rozjechał to nie trzeba demontować pompy. Rozrząd w dieslu to trochę bardziej skomplikowana sprawa niż w benzyniaku. Tu po wymianie paska trzeba skorygować kąt bo zwykle się przestawia mimo zblokowania pompy.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-01-12, 15:20   

a jaka może być przyczyna ze silnik TD przy probie odpalenia dymi na czarno ,łapie na sekundę gaśnie za chwile znowu łapie i gaśnie i tak w kolo a dym czarny ze szok a wogule jutac trzeba długo żeby wogule złapał na sekundę ... na co panowie obstawiają ??
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
szyszekCK 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 D 1Y
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 210
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-01-13, 09:29   

krzeszak napisał/a:
a jaka może być przyczyna ze silnik TD przy probie odpalenia dymi na czarno ,łapie na sekundę gaśnie za chwile znowu łapie i gaśnie i tak w kolo a dym czarny ze szok a wogule jutac trzeba długo żeby wogule złapał na sekundę ... na co panowie obstawiają ??

ja mialem taki problem w 1.9D. Jak sie jeszcze dluzej nakrecilem to tak jakby lapal na dwa cylindry, pozniej na trzy az w koncu odpalal ale kopcil niemilosiernie, chodzil nierówno ale jak sie zagrzal to wszystko bylo cacy. Przyczyna bylo to ze zadna swieca nie grzala, wszystkie byly spalone. U Ciebie moze byc to samo. Najpierw sprawdz bezpiecznik od obwodu grzania swiec. Jak bedzie dobry to zdejmij tą listwe zasilajaca świece i weź jakis przewód, podlacz do na akumulatorze i "posmyraj" po swiecy, jak bedzie iskrzyc to znaczy ze swiece sie grzeja. Tylko taka rada jeszcze. Jak bedziesz odkrecal tą listwe to przy odkrecaniu przy nakrętce trzymaj magnes bo lubią uciekac pod samochód i ginąc, a najgorzej jak masz plyte pod silnikiem. To by było tyle :)
_________________
*Mój ventyl*

*Jak ktoś potrzebuje coś z ETKI, pisać, chętnie pomogę*

*Zapraszam do Grupy Świętokrzyskiej*
 
 
markus 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 176
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2012-01-14, 18:46   

szyszekCK napisał/a:
Jak sie jeszcze dluzej nakrecilem to tak jakby lapal na dwa cylindry, pozniej na trzy az w koncu odpalal ale kopcil niemilosiernie, chodzil nierówno ale jak sie zagrzal to wszystko bylo cacy. Przyczyna bylo to ze zadna swieca nie grzala, wszystkie byly spalone.

to samo miałem w tdi. Nawet przy temp np. +2 był problem. Po wymianie świeczek na nowe pali ja zły :D Nawet nie sprawdzałem która grzeje, a która nie. Po prostu wszystkie stare świece poszły do kosza :diabełek:
_________________
Vento '96 1.9 TDi
 
 
marbecia 
Autostopowicz
wycinka drzew



Silnik: 1.9 d
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: piaseczno
Wysłany: 2012-02-17, 11:36   

witam wszystkich
może się powtarzam ale mam problem z vento 1.9 d nie pali jak jest zimny podgrzewam mu świece 10 razy kręcę rozrusznikiem 7 razy a jak już załapie to telepie przez chwile - nie równo chodzi
przy odpalaniu zakopci na czarno i wyrzuca jakby sadze. Jak jest ciepły i dam mu po garach to kopci ni na biało ni na niebiesko śmierdzi trochę paliwem, świece grzeją napięcie 12,5 v po odpaleniu dalej grzeją elektromagnes na pompie 12.5 v po odpaleniu-czy przed odpaleniem ma być napięcie na elektromagnesie paliwo dochodzi do pompy, filtry wymienione rozrząd ustawiony i wymieniony jak nawet pochodzi 10 min to po 5 godz odpala bez problemu chociaż też jak by po jakimś czasie łapał na ostatni tłok gorzej jak postoi 12 godz

POMÓŻCIE CO TO MOŻE BYĆ GDZIE SZUKAĆ przyczyny :tygrysek:
_________________

 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-21, 13:03   

marbecia napisał/a:
świece grzeją napięcie 12,5 v po odpaleniu dalej grzeją

to świece grzeją czy dochodzi do nich napięcie... bo to mała różnica. żeby sprawdzić świece trzeba je wykręcić.
marbecia napisał/a:
elektromagnes na pompie 12.5 v po odpaleniu-czy przed odpaleniem ma być napięcie na elektromagnesie

od przekręcenia kluczyka przed zapaleniem aż do zgaszenia
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-02-21, 21:35   

Jeśli masz 12.5V od razu po zapłonie to świece Ci nie grzeją. One pobierają dużo prądu i wg. mnie nie ma szans żeby były wszystkie sprawne jeśli napięcie nie spada po przekręceniu kluczyka.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
marbecia 
Autostopowicz
wycinka drzew



Silnik: 1.9 d
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: piaseczno
Wysłany: 2012-02-22, 07:56   

napięcie dochodzi i po wykręceni sprawdzałem na krótko na akum i grzeją natomiast po odpalenu jeszcze jakiś czas dochodzi napięcie 12 V
czy możliwe by cięzko palił przez elektrozawór na pompie bo tam po przekręceniluczyka nie ma prądu dopiro po odpaleniu jest 12.5 v
czy po ustawienu rozrządu zmienia sie kąt wtrysków

pozdrawiam i czekam na odp.
_________________

 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-02-22, 15:23   

marbecia napisał/a:
czy po ustawienu rozrządu zmienia sie kąt wtrysków
jeśli wszysko jest zrobione jak należy to nie powinno się nic przestawić, szczególnie jeśli masz zwykłego diesla.
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-22, 20:50   

Cytat:
czy możliwe by cięzko palił przez elektrozawór na pompie bo tam po przekręcenu kluczyka nie ma prądu dopiro po odpaleniu jest 12.5

wg mnie powinno się pojawić po przekręceniu kluczyka ale nie jestem pewien, niech ktoś od diesla sprawdzi...
marbecia napisał/a:
czy po ustawienu rozrządu zmienia sie kąt wtrysków

jeśli przy montażu przez przypadek przeskoczył ci pasek na pompie lub zmieniłeś jej kąt pochylenia wzgl. silnika to zmienił się kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa a nie wtrysków i będzie problem z paleniem... tylko dokładne ustawienie kąta pomoże.
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-03-05, 14:21   

Problem z odpalaniem zimnego silnika naprawiony-(spalony bezpiecznik nad przekażnikami)...Tylko problem z nierównymi obrotami -tak jakby palił na 2-3 gary ale tylko przy odpaleniu...Zakładając świece żarowe sprawdzałem czy są sprawne i się nagrzewają...Czy problemem mogło by być przy wymianie głowicy że zmienił się kąt wyprzedzenia wtrysku bo jak pochwili załapie to juz pali normalnie jak ciepły
_________________

Ostatnio zmieniony przez Paco75 2012-03-05, 14:25, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-03-06, 21:04   

za każdym razem na zimnym jest taki problem z zapalaniem czy na ciepłym też? bo jak na zimnym to w dieslu tak może być że potelepie się przez chwile...
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-03-06, 21:07   

Ale problem mam jeszcze ze mi bezbiecznik spala sie po jakimś czasie ten co jest nad przekażnikami.Odkąd wymieniłem głowice mam same problemy ... do dzis nie zrobione częściowo...
_________________

 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-03-06, 21:20   

może sa słaby bo po odpaleniu świece grzeją jeszcze chwile...
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-03-07, 10:35   

kiedyś mi tego nie robił tzn. Przed wymianą głowicy mozże gdzieś mi zwarcie robi na świecach ?? ?moze ta blaszka co łączy świece dotyka gdzieś masy ?? ? dziś sprawdze i dam znać....
_________________

 
 
Paco75 
Niedzielny kierowca
Vento 93



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 50
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-03-19, 19:06   

Sprawdziłe wszystko i znalazłem ...Blaszka miedziana łącząca świece żarowe nie miała przejścia i teraz można powiedzieć że pali....Pali nie tak jak to miało miejsce wcześniej..Ale to może wina regenerowanej głowicy...
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 8