Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-23, 09:30
Coś z hamulcami
Autor Wiadomość
Poldi 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 268
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-03-28, 18:24   Coś z hamulcami

Problem mój do tej pory pojawiał sie głównie w trasie.
Po przejechaniu 100-150 km (Ostatnio głównie takie trasy pokonywałem poza miastem) w lewym kole incydentalnie coś zaczynało wycić, ocierać, szumieć.
Następnego dnia rano wszystko bywało ok i tak dniami, tygodniami jeździłem po mieście i wszystko działało bez zarzutu aż do kolejnego wyjazdu w trasę i potem znów miasto i powrót do normy.
Wczoraj natomiast trafiła mi się dłuższa trasa Kraków<->Warszawa. Już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zaczęło wyć non stop. Zatrzymałem się wcisnąłem mocno pedał hamulca i był spokuj przez pewien czas. Taki manewr wykonałem kilka razy i w ten sposób dojechałem do Warszawy. Z powrotem już nie było tak łatwo, deptanie hamulca już nie pomagało, wyło prawie połowe drogi głównie przy prędkości poniżej 100 km/h. Jak rozpędziłem się powyżej stówy z regóły przestawało za to czuć było czasami lekkie wibracje na kierownicy.
Jak dojechałem do domu to lewa tarcza przednia była bardzo gorąca natomiast prawa lekko ciepła. Lewa felga miała sporo sadzy z klocków w porównaniu do prawej. I co to może być? Zastanawia mnie też dlaczego jedna strona tarczy (zdjęcie) jest grupsza od drugiej. To normalne?

_________________
Vento'97 2.0 LPG
 
 
janes 
Ventofan
##VW## POWER ;))


Silnik: 1.8 20VTURBO
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 181
Skąd: Bojszowy/Tychy
Wysłany: 2007-03-28, 21:10   

Na twoim miejscu rozebrałbym zacisk, a głównie ślizgi - prowadnice klocka i wyczyścił z osadów i rdzy, po czym sprawdziłbym stan tłoczka , sprawdz luz na przegubie najlepiej przy skręconym kole i przy wyprostowanym kole.... Prosta sprawa sądze.... a dalej, należy przyjżeć się temu dokładnie i rozebrać conieco :D
ps. Twoja tarcza szybciej zużywa się od wewnętrzej strony więc przyjżałbym się prowadnicą klocków oraz sruba z tulejkami prowadzącymi zacisk którymi jest przykręcony do piasty, one lubią sie brudzić i zapiekać - skrupulatnie bym go wyczyścił, miałem taki problem kiedyś jak miałem OPLA CORSE tam też były wentylowane tarcze ( 1,4i 82KM ). Rozbierz idobrze wyczuyść wszyskto. Pozdro...
_________________
...a w sercu zawsze VENTO...
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2007-03-28, 21:47   

:OK: co do twojego problemu to nic innego jak ci jakiś kamyk wpadł po miedzy tarcze a osłonę tarczy
Wystarczy jak troszkę odegniesz tą blachę i będzie po kłopocie
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-03-28, 22:55   

Nie wiem co dzieje sie z twoimi hamulcami ale tarcze mam dokladnie tak samo zuzyte, od wewnatrz bardziej ale hamulce dzialaja bardzo dobrze
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
Poldi 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 268
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-03-29, 07:46   

jaca napisał/a:
kamyk wpadł po miedzy tarcze a osłonę tarczy

To było pierwsze co sprawdziłem ale osłona ma spory dystans od tarczy i żadnych ciał obcych nie ma pomiędzy nimi.
_________________
Vento'97 2.0 LPG
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-03-29, 13:11   

tarcze to norma ze sa zuzyte nierownomeirnie.. ag mnei moga ci kolcki nei odbijac i to jest powod...
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
Poldi 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 268
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-04-01, 18:31   

janes napisał/a:
Na twoim miejscu rozebrałbym zacisk, a głównie ślizgi - prowadnice klocka i wyczyścił z osadów i rdzy

I to było rozwiązaniem moich problemów. Prowadnice były przyrdzewiałem i klocek nie mógł się po nich poruszać i nie odbijał. Dzięki! Oczywiście plusik
_________________
Vento'97 2.0 LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11