Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Skoda Octavia
Autor Wiadomość
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-22, 20:03   Skoda Octavia

Siemanko. Tak wiec próbowałem gdzies szukac i nic nie znalazłem. Kupiłem skode octavie i mam taki problem:
Pierwszy to:
Od 1 tys do 2,5 tyś ma moc i mniej wiecej w okolicach tych 2,5 tys obr/min nagle ją traci. Czuć to bez problemu, nie jest to stopniowa utrata mocy, ale nagła. Turbo raczej dobre, syczy tak jak u mnie w venciaku, a w momencie utraty mocy, słychac ze turbo tez schodzi z obrotów. Co proponujecie...? Nastawnik pompy...? Przepływomierz...? Wtryski...? A może któreś z podcisnien...? Silnik to AGR.

Drugi to:
Na duzym mrodzie dość ciezko pali. Trzba ja podgrzac parokrotnie swiecami i dopiero wtedy z bólem odpala. Wprawdzie rozrusznik nie jest w dobrej kondycji, ale wątpie zeby to miało jakiś wielki wpływ.

Trzeci to:
Podczas jazdy po zakrecie cos zaczyna drżeć. Sa to drgania o dosyc duzej czestotliwosci, tak jakby z silnika i są dosyc mocne, czyc je na kierownicy, na podłodze czy gdziekolwiek. Aha i drzy tlko gdy skrecam w prawo. Obstawiam poduszke silnika, powiedzcie mi, czy słusznie.

Licze na wasza pomoc ;)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-12-22, 20:23   

Kruchy69 napisał/a:
Na duzym mrodzie dość ciezko pali. Trzba ja podgrzac parokrotnie swiecami i dopiero wtedy z bólem odpala.

A jak odpali to dymi mocno a dym ostry i drażni nozdrza ??
Kruchy69 napisał/a:
Obstawiam poduszke silnika, powiedzcie mi, czy słusznie.

no wygląda na poduszki znając życie są olejowe jak padnięte są mokre .
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-12-22, 20:36   

Co do twego pierwszego problemu to najprędzej zaworek sterujący turbiną, albo przewodu do niego.
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2012-12-22, 21:11   

Kruchy69 napisał/a:
Na duzym mrodzie dość ciezko pali. Trzba ja podgrzac parokrotnie swiecami i dopiero wtedy z bólem odpala. Wprawdzie rozrusznik nie jest w dobrej kondycji, ale wątpie zeby to miało jakiś wielki wpływ.


a świece żarowe sprawdzałeś ? wygląda to na świece
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-22, 21:31   

krzeszak napisał/a:
A jak odpali to dymi mocno a dym ostry i drażni nozdrza

Puści większa chmure, i chodzi normalnie.
Cytat:
Co do twego pierwszego problemu to najprędzej zaworek sterujący turbiną, albo przewodu do niego.

Z tego co wydziałem to tam jest bez zmiennej geometri :mysli:
Cytat:
a świece żarowe sprawdzałeś ? wygląda to na świece

Nie sprawdzałem, ale własnie tez je podejrzewałem.

Ale dalej czekam na propozycje, bo po świetach chce sobie zrobic liste wszystkich rzeczy do sprawdzenia i co ewentualnie może niedomagać. Najwiekszy problem to z ta utratą mocy. ;)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-12-22, 23:03   

no tak Kruchy, nie masz w tej skodziance zmiennej geometri, tylko westgate co ci odpowiada za sterowanie ciśnieniem doładowania, a tą/tym westgate steruje zaworek n75 czyli jakby nie patrzeć pośrednio steruje turbiną, dla świętego spokoju zrób bajbasa i sprawdzisz czy nadal traci moc, a jak nie to będziesz dalej szukał,

A jeszcze wcinając się Ci w temat zapytam na co wskazuje drażniący dym po oorannym odpaleniu?
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-22, 23:14   

zB3ig napisał/a:
dla świętego spokoju zrób bajbasa

co zrobic...? mów po ludzku :D
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-12-22, 23:25   

Oj ja już nie kontaktuje o tej godzinie :P niedość że źle to napisałem to jeszcze nie załapałeś :P zmostkój przewód idący do turbo, czerwony przynajmniej przy 1z, i niebieski idący do gruszki westgate. Nie odpinaj przepływki ani zaworku, poprostu zmostkój te dwa przewody i sprawdź czy będzie tłoczyć na wyższych obrotach.
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-12-23, 11:10   

Kruchy69 napisał/a:
krzeszak napisał/a:
A jak odpali to dymi mocno a dym ostry i drażni nozdrza
Puści większa chmure, i chodzi normalnie.

tak jak Rafik, już powiedział wygląda na świece żarowe... miałem tak samo w jaszczurze 4 spalone świece palił z dużym problemem(-15C) a jak odpalał to dymił na czarno przez chwilkę drżał i potem już normalnie.
sprawdź świece nawet nie wykręcając ich ... ściągasz kapturki kabel do + baterii a druga strona trącasz o koniec świecy jak iskrzy to świeca ok jak nic się nie dzieje to do wymiany.
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-23, 19:51   

zB3ig napisał/a:
Oj ja już nie kontaktuje o tej godzinie :P niedość że źle to napisałem to jeszcze nie załapałeś :P zmostkój przewód idący do turbo, czerwony przynajmniej przy 1z, i niebieski idący do gruszki westgate. Nie odpinaj przepływki ani zaworku, poprostu zmostkój te dwa przewody i sprawdź czy będzie tłoczyć na wyższych obrotach.

Ok, juz rozumiem :p
Cytat:
tak jak Rafik, już powiedział wygląda na świece żarowe... miałem tak samo w jaszczurze 4 spalone świece palił z dużym problemem(-15C) a jak odpalał to dymił na czarno przez chwilkę drżał i potem już normalnie.
sprawdź świece nawet nie wykręcając ich ... ściągasz kapturki kabel do + baterii a druga strona trącasz o koniec świecy jak iskrzy to świeca ok jak nic się nie dzieje to do wymiany.

Poprzedni własciciel sie upierał ze wymieniane, a i sposób znany. ;) jutro moze cos pogrzebie i napisze czy to cos dalo ;)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-12-23, 22:06   

Kruchy69 napisał/a:
Poprzedni własciciel sie upierał ze wymieniane

tylko ciekawe kiedy :D może na używki albo nie tego typu co trzeba
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2012-12-23, 22:30   

Albo jeszcze inaczej można to sprawdzić, ściągnij kapturki ze świec, i weż żarówkę 21W w oprawce z dwoma kablami, jednym kablem dotykasz do świecy, a drugim do plusa, jak żarówka świeci normalnie jasno to świeca oki, a jak się jarzy lub wogóle nie świeci to do wymiany ;)
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-24, 18:12   

zB3ig, browar dla Cb. :D zrobiłem ten mostek a octavia idzie jak głupia, czyli do wymiany zaworek. Jest to pewne, bo po odłaczeniu kostki, całkowicie nie chciala jechac. ;)

Niestety, swiece wszystkie sprawne. :/ ale za to zauważyłem ze strasznie głosno chodzi. Tzn, wtryski dość mocno hałasują, może ich żywot sie kończy, i dlatego pali z takim bólem...? A może ten zaworek miał jakis wpływ na to...? Co o tym sadzicie...?
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
Laskos 
Kierowca eLki


Silnik: 1Z bez IC
Wiek: 30
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 17
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2012-12-24, 18:16   

Może trywialne, ale w jakim stanie masz akumulator?

Ventkę mogę pałować na rozruszniku w nieskończoność rano - wieczorem jak pojeździ i wystygnie, pali z półobrotu :f
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-24, 18:30   

NO właśnie aku nie jest najlepszy. Jak w pogodzie zobacze cynk o większych mrozach to zamienie aku z Venciaka, i zobaczymy. Poprzedni własciel twierdził, ze w tamtym roku przy mrozach rzedu -20 musiał ja wspomagac plakiem, bo nie chciała współproacować.
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2012-12-24, 20:40   

Kruchy69 napisał/a:
ale za to zauważyłem ze strasznie głosno chodzi. Tzn, wtryski dość mocno hałasują, może ich żywot sie kończy, i dlatego pali z takim bólem...?


może kąt wtrysku warto by sprawdzić vagiem co tam poustawiane jest
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 9