Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-22, 20:03 Skoda Octavia
Siemanko. Tak wiec próbowałem gdzies szukac i nic nie znalazłem. Kupiłem skode octavie i mam taki problem:
Pierwszy to:
Od 1 tys do 2,5 tyś ma moc i mniej wiecej w okolicach tych 2,5 tys obr/min nagle ją traci. Czuć to bez problemu, nie jest to stopniowa utrata mocy, ale nagła. Turbo raczej dobre, syczy tak jak u mnie w venciaku, a w momencie utraty mocy, słychac ze turbo tez schodzi z obrotów. Co proponujecie...? Nastawnik pompy...? Przepływomierz...? Wtryski...? A może któreś z podcisnien...? Silnik to AGR.
Drugi to:
Na duzym mrodzie dość ciezko pali. Trzba ja podgrzac parokrotnie swiecami i dopiero wtedy z bólem odpala. Wprawdzie rozrusznik nie jest w dobrej kondycji, ale wątpie zeby to miało jakiś wielki wpływ.
Trzeci to:
Podczas jazdy po zakrecie cos zaczyna drżeć. Sa to drgania o dosyc duzej czestotliwosci, tak jakby z silnika i są dosyc mocne, czyc je na kierownicy, na podłodze czy gdziekolwiek. Aha i drzy tlko gdy skrecam w prawo. Obstawiam poduszke silnika, powiedzcie mi, czy słusznie.
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2012-12-22, 21:11
Kruchy69 napisał/a:
Na duzym mrodzie dość ciezko pali. Trzba ja podgrzac parokrotnie swiecami i dopiero wtedy z bólem odpala. Wprawdzie rozrusznik nie jest w dobrej kondycji, ale wątpie zeby to miało jakiś wielki wpływ.
a świece żarowe sprawdzałeś ? wygląda to na świece
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-22, 21:31
krzeszak napisał/a:
A jak odpali to dymi mocno a dym ostry i drażni nozdrza
Puści większa chmure, i chodzi normalnie.
Cytat:
Co do twego pierwszego problemu to najprędzej zaworek sterujący turbiną, albo przewodu do niego.
Z tego co wydziałem to tam jest bez zmiennej geometri
Cytat:
a świece żarowe sprawdzałeś ? wygląda to na świece
Nie sprawdzałem, ale własnie tez je podejrzewałem.
Ale dalej czekam na propozycje, bo po świetach chce sobie zrobic liste wszystkich rzeczy do sprawdzenia i co ewentualnie może niedomagać. Najwiekszy problem to z ta utratą mocy.
no tak Kruchy, nie masz w tej skodziance zmiennej geometri, tylko westgate co ci odpowiada za sterowanie ciśnieniem doładowania, a tą/tym westgate steruje zaworek n75 czyli jakby nie patrzeć pośrednio steruje turbiną, dla świętego spokoju zrób bajbasa i sprawdzisz czy nadal traci moc, a jak nie to będziesz dalej szukał,
A jeszcze wcinając się Ci w temat zapytam na co wskazuje drażniący dym po oorannym odpaleniu?
Oj ja już nie kontaktuje o tej godzinie niedość że źle to napisałem to jeszcze nie załapałeś zmostkój przewód idący do turbo, czerwony przynajmniej przy 1z, i niebieski idący do gruszki westgate. Nie odpinaj przepływki ani zaworku, poprostu zmostkój te dwa przewody i sprawdź czy będzie tłoczyć na wyższych obrotach.
krzeszak napisał/a:
A jak odpali to dymi mocno a dym ostry i drażni nozdrza
Puści większa chmure, i chodzi normalnie.
tak jak Rafik, już powiedział wygląda na świece żarowe... miałem tak samo w jaszczurze 4 spalone świece palił z dużym problemem(-15C) a jak odpalał to dymił na czarno przez chwilkę drżał i potem już normalnie.
sprawdź świece nawet nie wykręcając ich ... ściągasz kapturki kabel do + baterii a druga strona trącasz o koniec świecy jak iskrzy to świeca ok jak nic się nie dzieje to do wymiany.
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-23, 19:51
zB3ig napisał/a:
Oj ja już nie kontaktuje o tej godzinie niedość że źle to napisałem to jeszcze nie załapałeś zmostkój przewód idący do turbo, czerwony przynajmniej przy 1z, i niebieski idący do gruszki westgate. Nie odpinaj przepływki ani zaworku, poprostu zmostkój te dwa przewody i sprawdź czy będzie tłoczyć na wyższych obrotach.
Ok, juz rozumiem :p
Cytat:
tak jak Rafik, już powiedział wygląda na świece żarowe... miałem tak samo w jaszczurze 4 spalone świece palił z dużym problemem(-15C) a jak odpalał to dymił na czarno przez chwilkę drżał i potem już normalnie.
sprawdź świece nawet nie wykręcając ich ... ściągasz kapturki kabel do + baterii a druga strona trącasz o koniec świecy jak iskrzy to świeca ok jak nic się nie dzieje to do wymiany.
Poprzedni własciciel sie upierał ze wymieniane, a i sposób znany. jutro moze cos pogrzebie i napisze czy to cos dalo
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2012-12-23, 22:30
Albo jeszcze inaczej można to sprawdzić, ściągnij kapturki ze świec, i weż żarówkę 21W w oprawce z dwoma kablami, jednym kablem dotykasz do świecy, a drugim do plusa, jak żarówka świeci normalnie jasno to świeca oki, a jak się jarzy lub wogóle nie świeci to do wymiany
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-24, 18:12
zB3ig, browar dla Cb. zrobiłem ten mostek a octavia idzie jak głupia, czyli do wymiany zaworek. Jest to pewne, bo po odłaczeniu kostki, całkowicie nie chciala jechac.
Niestety, swiece wszystkie sprawne. :/ ale za to zauważyłem ze strasznie głosno chodzi. Tzn, wtryski dość mocno hałasują, może ich żywot sie kończy, i dlatego pali z takim bólem...? A może ten zaworek miał jakis wpływ na to...? Co o tym sadzicie...?
Silnik: 1Z bez IC
Wiek: 30 Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 17 Skąd: Milanówek
Wysłany: 2012-12-24, 18:16
Może trywialne, ale w jakim stanie masz akumulator?
Ventkę mogę pałować na rozruszniku w nieskończoność rano - wieczorem jak pojeździ i wystygnie, pali z półobrotu :f
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-24, 18:30
NO właśnie aku nie jest najlepszy. Jak w pogodzie zobacze cynk o większych mrozach to zamienie aku z Venciaka, i zobaczymy. Poprzedni własciel twierdził, ze w tamtym roku przy mrozach rzedu -20 musiał ja wspomagac plakiem, bo nie chciała współproacować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum