Też na swoje problemy wszystkie nie mogę uzyskać odpowiedzi. A ja Ci powiem na temat egr , czytałem ze nie którzy zaślepiają a nie którzy czyszczą egr. A jakie masz objawy prócz większego spalania? Kopci ? Nie ma siły czy jak?
EGR brudny auto będzie słabsze, łakome na ropke itp. bo tak być nie powino
EGR zaślepiony jedni mówią że daje to mocy-ekonomi itp. ale ja nie z tych bo EGR otwiera się tylko na biegu jałowym albo podczas hamowania silnikiem.
Pozdro.
_________________ Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
Auto dymiło mi na wysokich obrotach ( powyżej 4 tys. ), ale dymiło tak że masakra - jeden wielki czarny obłok za mną. A z upływem czasu odczuwałem po prostu mniej mocy no i te spalanie. Któregoś dnia postanowiłem przeczyścić mu wydech i na odc. ok 15 km dostał tak po garach jak nigdy (wskazówka nie schodziła poniżej 4,5 tys heh ). I co sie okazało? Że auto przestało kopcić i ma większego buta więc doszłem do wniosku że musiał to być EGR. Więc stąd też moje pytanie czy mogło to mieć wpływ również na spalanie?
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-17, 22:24
MustangGT, bzdury. Zawór EGR jest sterowany od sondy lambda, która reguluje dawke w zaleznosci od ilosci tlenu w spalinach. Jesli tlenu jest brak to zawór EGR jest otwietany, w celu dopalenia spalin, aby spaliny miały jak najmniej CO2 oraz CO i tlenków azotu i tlenków wegla. EGR to układ dopalania spalin. W Toyyotach (nowych oczywscie) wystepuje piąty wtryskiwacz, który odpowiada za dopalanie spalin (silnik DCAT) I EGR działa najczesciej na wyskokich predkosciach obrotowych i przy duzym obciazeniu. Tak wiec, zaslepiajac EGR, zyskujesz moc, bo silnik dostaje cały czas powietrze, a nie spaliny, przy czym nie zasywiasz kolektora dolotowego, przez co jego powierzchnia jest równa wiec łatwiej powietrzu dostac sie do silnika.
Kolego, bzdury to Ty gadasz.
Mamy doczynienia z dieslem starej generacji. Tam nie ma sondy lambda bo nie ma zadnego filtra czastek stalych, ani super nowoczesnych strategii paliwowych z 2 przedwtryskami i 3 powtryskami.
Zawor EGR to zawor recyrkulacji spalin. Celem tego jest obnizenie temperatury spalin a co za tym idzie redukcja tlenkow azotu. W glownej czesci chodzi tylko o to. O tlenki azotu, ktore tworza sie powyzej temperatury 1000C gdzie azot wykazuje duze powinowactwo do tlenu.
EGR dziala w scisle okreslonych warunkach. Na pewno nie na podczas obciazenia silnika, bo wtedy wysterowanie zaworka jest na minimum co z reszta widac w logach grupy 003.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-18, 23:52
Ooo, widzisz. To zwracam honor, ale w szkole tak nas własnie uczyli. no ale wiadomo to wiedza ogolna, a nie na temat konkretnego samochodu.
Ale dzieki za poprawke, na pewno jej nie zapomnie, a człowiek uczy sie całe życie.
Jakbym mógł prosić człowieka który stworzył temat o plusika dla bradley'a za wykrycie i korekte mojego błedu.
Kruchy69, w nowych dieslach to i owszem. Tam lambda jest wlasnie tylko po to. Aby mierzyc tlen zawarty w spalinach i sterowac zaworem EGR.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum