Od niedzieli jestem posiadaczem VW Vento. Poniżej kilka danych
przebieg: ok. 242 000 km
silnik: 1.8 (90 KM)
wyposażenie: wspomaganie kierownicy, regulacja wysokości kolumny kierownicy, wszystkich pasów bezpieczeństwa i fotela kierowcy, halogeny w przednim zderzaku, elektrycznie regulowane lusterka, składana i dzielona tylna kanapa.
Do tego alusy 14" (EXIP) i zimówki na stalowych felgach 13".
wady: poprawki lakiernicze zrobione w amatorski sposób i nadal sporo rdzy. Nie wiem, czy to wszystko ogarnę, bo póki co do zrobienia inne rzeczy. Trzeci stop ktoś założył w sposób...odwrotny. Nie wiem, czy Vento miało go mieć na górze, czy dole szyby. Ten jest na górze-ale dłuższą stroną przykręcony do podsufitki. Miał ktoś poczucie humoru Schowek przed pasażerem nie ma klamki i mechanizmu zamka. Za to ktoś wkręcił śrubę w deskę rozdzielczą i dzięki temu będzie tam dziura.
zrobiono: zamontowałem głośniki w tylne drzwi. Niestety nie mam maskownic do Vento i dałem oryginalne, które wystają i przy zamkniętych drzwiach opierają się o kanapę. W drzwiach przednich za to myślałem, że są głośniki-ale nie, to tylko zaślepki. Głośniki są w desce rozdzielczej. Prawie zamontowałem radio Pioneer'a. Prawie, bo w VW jest inny wtyk od anteny.
plany: na pewno wymienić olej, płyny i filtry. Prawdopodobnie hamulce, amortyzatory i sprzęgło, ale nie jestem pewien ostatniego, bo po prostu inaczej łapie, niż w moim poprzednim aucie.
wrażenia: póki co pozytywne. Silnik ma tylko (jak dla mnie) 90 KM, ale daje radę. Mimo, że amortyzatory są w kiepskim stanie, auto dobrze trzyma się na zakrętach. Mało tego, jest bardzo wygodne. Silnik ładnie mruczy (oby to nie był wydech do wymiany/spawania), fajnie się też wkręca na obroty i ciągnie od niskich obrotów, a do tego totalnie nie przywykłem
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-05-21, 17:01
mmm, ale ładne autko wiadomka, że nie jest nowe, więc troszkę serca trzeba w nie włożyć, lecz uważam, że warto
3-ci STOP zdaje się był montowany u góry w niektórych nowszych wersjach
aa co do radia, to możesz kupić za grosze przejściówkę i będzie śmigało. nie trzeba nawet przecinać kabli.
90 KM to mało? ja mam 75 i daje radę
życzę powodzenia w użytkowaniu Ventylka i udanych ewentualnych modów
Ono jest w kiepskim stanie, serio. Zdjęcia tego nie oddają-chyba na szczęście.
Rozglądam się za tarczami i klockami do Ventyla, bo te moje zdaje się są na wykończeniu. A pojęcia nie mam, jakie, bo zdaje się były trzy rozmiary tarcz do niego.
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2013-05-21, 17:38
Jesli chodzi o stop trzeci to nie jestem pewny ale chyba nie byl montowany w starszych wersjach wogole w nowszych byl montowany razem z szyba tzn. byl wbudowany. Jesli chodzi o tarcze to masz pelne tarcze rozmiar 239mm, tarcze polecam ate i klocki rowniez ewentualnie lpr aha grubosc tarczy t0 12mm, wiem bo mam takie samo vento i takie mialem, ale zmienilem na wieksze
vwjanekvento, dzięki wielkie
Poszukiwania amortyzatorów też trwają. W poprzednim aucie miałem KYB Excel-G. Fajne, bo twarde. Natomiast tutaj będę szukał czegoś taniego i dobrego
A z innej bajki, to postaram się zrobić stronę i tam opisywać wszelkie koszty związane z eksploatacją mojego Vemtyla.
Dzisiaj chciałem podłączyć radio już na tip top. Kupiłem przejściówkę antenową, podłączyłem i chciałem radio ładnie zamontować. Oczywiście nic z tego Nie włazi do końca, ramki się założyć nie da, a stacji radiowych...nie łapie. Ten typ tak ma, że nie nie da się radia porządnie upchnąć?
dużo kabli jest, musisz wyjąc panel od nawiewów i wciągnąć kable z kieszeni na radio w dół i się wszystko zmieści, a jeżeli chodzi o to że nie łapie stacji, to jest to normalne po zmianie radia na nie fabryczne, bo w fabrycznym radiu idzie prąd na antene, a gdy założysz inne niefabryczne radio to trzeba zastosować separator antenowy i będzie wszystko działało
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2013-05-25, 11:24
Jesli nie lapie stacji masz w instalacji czarny kabelek powinien byc kolo antenowego kabla, jest to wzmacniacz antenowy i musisz go podlaczyc ale nie pamietem do ktorego kabla
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2013-05-25, 21:29
vwjanekvento napisał/a:
Jesli nie lapie stacji masz w instalacji czarny kabelek powinien byc kolo antenowego kabla, jest to wzmacniacz antenowy i musisz go podlaczyc ale nie pamietem do ktorego kabla
Jeśli ten kabel o którym pisze vwjanekvento, jest od wzacniacza antenowego to podłączasz go pod niebieski kabel wychodzący z kostki ISO, powinien być opisany ANT lub jakoś tak
Swoją droga to ładnie się trzyma ten Twój ventylek powodzenia i bezawaryjności w użytkowaniu
Postaram się w tym tygodniu zajrzeć do tego radia i jakoś dostać do tych kabli. Separator antenowy właśnie dałem i nic.
Co innego mnie martwi. Wskazówka poziomu paliwa zawsze tak gwałtownie w dół opada, czy to auto serio tyle pali? Nie przekraczam 100 km/h, cykl mieszany, zrobione nieco ponad ponad 300 km, a wskazówka spadała poniżej połowy )na kreskę wcześniej)...
Dawno nic nie pisałem, więc info z dnia dzisiejszego-w Vento została wymieniona przednia szyba. Dlaczego? Dlatego, że tamta była zdegradowana do tego stopnia, że nocą oślepiały wszystkie jadące z przeciwka samochody.
Tak, cała w takich drobnych rysach. Oni to właśnie nazwali degradacją szyby-normalne zjawisko. Jeśli jedziesz w nocy i każde jadące z przeciwka auto oślepia, to raczej też szyba do wymiany.
Tak, z zielonym paskiem na górze. Nie pamiętam, jaka firma-jutro sprawdzę.
Szyba to koszt 250 zł, robocizna 130 zł.
Była szyba innej firmy, bez paska u góry, za 320 zł. Pytałem, czy ta tańsza jest jakaś kiepska. Mówili, że nie, że już niejedną taką zamontowali i spisują się one dobrze.
Teraz kolej na wymianę wycieraczek, a ponoć ta od pasażera, to nie taka zwykła uniwersalna
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-06-17, 21:19
geckon napisał/a:
Wskazówka poziomu paliwa zawsze tak gwałtownie w dół opada, czy to auto serio tyle pali? Nie przekraczam 100 km/h, cykl mieszany, zrobione nieco ponad ponad 300 km, a wskazówka spadała poniżej połowy )na kreskę wcześniej)...
ale ile wlałeś litrów zupy do baku? mi mój palił nawet 13 litrów, ale to przez problemy z chłodzeniem. teraz jak jest naprawiony ok. 7-8l/100km. a tankuję od jakiegoś czasu Supremę 98, od której jakoś tak bardziej dynamiczny wydaje się silnik (szału nie ma, dupy nie urywa, ale zawsze coś)
ale ile wlałeś litrów zupy do baku? mi mój palił nawet 13 litrów, ale to przez problemy z chłodzeniem. teraz jak jest naprawiony ok. 7-8l/100km. a tankuję od jakiegoś czasu Supremę 98, od której jakoś tak bardziej dynamiczny wydaje się silnik (szału nie ma, dupy nie urywa, ale zawsze coś)
Jak w końcu ogarnę stronę o Vento, to tam będzie zużycie.
Pierwsze tankowanie-jakieś 10,65. Drugie-coś koło 9,6. Zobaczymy co powie jak ma nowe świece, paluch i kopułkę.
vwjanekvento napisał/a:
Jedna jest dluzsa od drugiej ale nie pamietam o ile
To wiem, podobno pasażera nie ma być prosta, bo wtedy źle do szyby przylega
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2013-06-17, 21:31
To duzo ci pali mam ten sam motor i 8 normalnie na trasie mniej nawet do 7 a jak mu przycisne to i 10 wezmie a wycieraczki maja byc takie same zadne proste tam
Silnik: ASZ+ Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 386 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-18, 21:32
ABS przy bardzo częstym piecowaniu i tylko w mieście spala mi równo 10 litrów. Tankuję co 350 km-ów i wchodzi 35 litrów i jest to tankowanie od tej pierwszej grubszej kreski do pełna Wydaje się, że wskazówka bardzo szybko opada, ale tak jest wyskalowany wskaźnik, zwłaszcza od połowy do rezerwy są większe odstępy między kreskami. PODOBNO da się zejść ze spalaniem niżej, ale to trzeba jakiegoś emeryta zapytać
Mówię, zobaczę co będzie teraz. Wymienione to, co wyżej wymieniłem, a zapomniałem napisać, że i opony inne (Continental ContiEcoContact EP). Jak mi się uda na 8l/100km to będzie dobrze
Mała poprawka nie amortyzatory tylko sprężyny A co do nich to zakładająć kit mts tylne sprężyny które dostarczył producent były tak miękkie że 1 osoba z tyłu i tarłem na stalówkach o nadkole(nie o rant bo mam zaklepane), od wujka wyczaiłem sprężyny K.A.W, takie żółte i teraz jak wsiada mi 3 do tyłu po 100+kg to tył przysiądzie 2cm, i nie ma opcji żeby przytarł, ale wiadomo na dziurach jest twardooo
To by znaczyło, że u mnie nie ma tragedii. Dwie osoby + prawie cały bagażnik zakupów i przytarło tylko przy przejeździe przez próg zwalniający.
Amortyzatory chyba też, bo mi to to lekko za miękkie się zdaje
Ile takie sprężyny kosztowały?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum