Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwny dzwiek w silniku (filmik z usterka)
Autor Wiadomość
Miksu 
Kierowca eLki
Finlandia



Silnik: 1,8 AAM
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 44
Skąd: Raisio/Finlandia
  Wysłany: 2013-07-08, 16:22   Dziwny dzwiek w silniku (filmik z usterka)

Witam... Mam maly klopot z ustaleniem skad dochodzi obcy dzwiek pracyjacego silnika, dodam ze motor to 1,8 AAM (tylko Pb) a odglos wystepuje tylko na wolnych obrotach i narasta w miare nagrzewania sie silnika (na zimnym jest cicho) Zdjelem obydwa paski klinowe i dalej bez zmian. Wnioskuje ze moze to byc jakies lozysko walu lub jakis element rozrzadu (rolka,napinacz??) Niestety nie jest niemozliwe zdjac pasek rozrzadu i uruchomic silnik zeby ustalic miejsce pochodzenia dzwieku wiec tu moje pytanie do Was :] moze ktos sie orietuje co moze powodowac ten odglos ?? bym zapomnial wspomniec ,wystarczy ze dodam delikatnie gazu (w granicach 100-200 obr wiecej niz wolne obroty) i halas ustaje. Nagralem filmik z drazniacym dzwiekiem w roli glownej poniewaz ciezko ten objaw opisac (przynajmniej dla mnie) ,oto filnik:

www.youtube.com/watch?v=1...eature=youtu.be

Wszystkie pomysly mile widziane...

Pozdrawiam...
_________________
ZYCIE JEST ZA KROTKIE ZEBY JEZDZIC DIESLEM
 
 
MustangGT 
Zapalony Ventkarz
Pewka.pl



Silnik: 1.9TDI 110KM
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 371
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-07-08, 17:49   

Zdejmij napinacz rozrządu i zobaczy jak on pracuje może to on bo brzmi jak łożysko. Jak to on to już po zdjęciu obudowy rozrządu powinna być różnica w dźwięku
_________________
Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
Ostatnio zmieniony przez MustangGT 2013-07-08, 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2013-07-08, 20:27   

Miałem.....tzn mam podobnie, gdy jest suche powietrze.....zdarza mi się coś podobnego co 400-500km.....i muszę przejechać palcem zamoczonym w oleju po pasku rozrządu od wewnątrz i wszystko ustaje na kilkaset km. Gdy jest wilgotne powietrze lub zima...."problem" nie występuje.
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-07-08, 20:49   

Bardzo podobny dźwięk dochodził u mnie z napinacza paska rozrządu. Jak już go będziesz wymieniał, to wymień również pasek. Koszt całości to około 60-70zł.
_________________

 
 
Miksu 
Kierowca eLki
Finlandia



Silnik: 1,8 AAM
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 44
Skąd: Raisio/Finlandia
Wysłany: 2013-07-08, 21:25   

Dzieki... tak tez myslalem ze to prawdopodobnie cos z rozrzadem ,ale jak nie rozbiore to sie nie dowiem :] Przymierzam sie do wymiany wszystkich paskow razem z kpl.rozrzadem ,ale na chwile obecna nie mam tyle wolnego czasu zeby to zrobic... Postaram sie w miare szybko zdjac obudowe i wtedy bede wiecej wiedzial. Dzieki za wskazowki.

Pozdrawiam...
_________________
ZYCIE JEST ZA KROTKIE ZEBY JEZDZIC DIESLEM
 
 
Miksu 
Kierowca eLki
Finlandia



Silnik: 1,8 AAM
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 44
Skąd: Raisio/Finlandia
Wysłany: 2013-07-09, 12:51   

Sorki za post pod postem... :] dzisiaj po zdjeciu gornej pokrywy rozrzadu dzwiek stracil na czestotliwosci (nie ma roznicy w dzwieku ,ale odglos nie wystepuje juz tak czesto) zastosowalem rade Pawla J niestety bez powodzenia (posmarowanie paska olejem nie pomoglo) ,ale co namacalnie zauwazylem to to ze jak dotkne dolnej obudowy rozrzadu (tak po srodku ,na laczeniu gornej z dolna pokrywa) jest ewidetnie wyczowalne tak jakby obcieranie paska o obudowe i w tym samym czasie wystepuje ten dzwiek. Mam pytanie czy jest sporo roboty ze zdjeciem dolnej pokrywy (mysle ze to wlasnie pasek gdzies ociera o obudowe i stad ten dzwiek) Wiem ze dla niektorych lub wiekszosci moje pytania sa idiotyczne ,ale nie posiadam jeszcze manuala do tego auta ,a moj wolny czas jest ostatnio bardzo ograniczony wiec orietacyjnie musze wiedziec ile czasu jest potrzebne na zdjecie dolnej pokrywy rozrzadu bo niechcialbym zostac "z reka w nocniku" jak zadzwoni telefon :(
Powiedzcie czy jest mozliwosc ze pokrywa rozrzadu jest krzywa lub zle zamontowana lub jeszcze cos innego ?? Na gornej pokrywie sa slady "obcierki" wiec cos gdzies obcieralo ,ale dlaczego ?? Wydaje mi sie ze pasek , kolo zebate walka i napinacz pracuja w jednej linii (nie maja bicia) ,ale to wszystko mierzone na "oko". Ale sie rozpisalem... ;) Co o tym myslicie ??

Pozdrawiam...
_________________
ZYCIE JEST ZA KROTKIE ZEBY JEZDZIC DIESLEM
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-07-09, 13:58   

Miksu,
Cytat:
i muszę przejechać palcem zamoczonym w oleju po pasku rozrządu od wewnątrz i wszystko ustaje na kilkaset km


Ciekawe co zrobisz jak przeskoczy pasek....

Dobra pomyslu z olejem nie skomentuje, od kiedy guma (pasek) lubi oleje?

Zobacz czy na laczeniu pokryw napinacz od alternatora Ci kółkiem nie ociera czasem o obudowe.

Ja miałem tak samo jak gorna pokrywa byla spieta tylko na spinki a nie bylo sróby po środku pokrywy rozrzadu na wysokosci srodka obudowy filtra powietrza :)



Sprobuj czy sie ta dolna obudowa nie da gdzies sie dogiac ruszyc czy cos.[/quote]
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
Ostatnio zmieniony przez muchomorek165 2013-07-09, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Miksu 
Kierowca eLki
Finlandia



Silnik: 1,8 AAM
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 44
Skąd: Raisio/Finlandia
Wysłany: 2013-07-09, 16:22   

Faktem jest ze guma nie lubi oleju ,a dalem naprawde niewiele oliwy mam cicha nadzieje ze nie "wykrakales" tego w zlej godzinie bo jak pasek przeskoczy to :mur: u mnie tez nie ma tej sruby na srodku gornej pokrywy i wlasnie sie zastanawialem czy "gora" trzyma sie tylko na tych dwoch spinkach. Na pracujacym motorze wlozylem reke pomiedzy pasek alternatora a dolna pokrywe rozrzadu i delikatnie ja docisnelem no i wtedy bylo czuc obcierke. Zerkne pozniej na napinacz i dam znac...

Pozdrawiam...
_________________
ZYCIE JEST ZA KROTKIE ZEBY JEZDZIC DIESLEM
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-07-09, 16:30   

Miksu,


Powiem tak lepiej nie kombinowac i nad niektorymi radami sie zastanowic :P

Sprobuj dopasowac srube i wkrecic, moze spod gornej pokrywy opciera o rolke lub pasek lub poprostu drzy :P
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2013-07-09, 22:00   

muchomorek165 napisał/a:
Ciekawe co zrobisz jak przeskoczy pasek....

Dobra pomyslu z olejem nie skomentuje, od kiedy guma (pasek) lubi oleje?


No to teraz rusz główką i się zastanów ile aut śmiga ze spoconymi uszczelniaczami wałków rozrządu lub koła pasowego wału, cieknącymi lub puszczającymi uszczelkami pokrywy zaworów....tam też olej dostaje się na pasek. Poza tym kiedyś padł mi uszczelniacz wałka, olej kapał na pasek i jakoś nic nie przeskoczyło....może dlatego, że jest coś takiego jak napinacz ?? A guma na pasku jest do dziś w git stanie. Ponadto nie pisałem o moczeniu paska w oleju tylko maźnięciu go palcem zamoczonym w oleju. I nie ma co siać paniki, ponieważ paski rozrządu oprócz wzmocnień są z gumy, ale z gumy olejoodpornej. :P
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-07-10, 14:36   

Cytat:
No to teraz rusz główką i się zastanów ile aut śmiga ze spoconymi uszczelniaczami wałków rozrządu lub koła pasowego wału, cieknącymi lub puszczającymi uszczelkami pokrywy zaworów


Tylko taki drobiazg to że gdzieś ucieka olej, poci się czy coś nie znaczy że tak ma być i można tak w nieskończoność jeżdzić :)

Napinacz napinaczem ale ślizgi pasek może przeskoczyć co nie znaczy że przeskoczy :P

I jeszcze jedna sprawa jak masz dobry pasek to wytrzyma ale jak kupujesz jakis tani moze sie okazac ze nie koniecznie jest olejoodporny, zalezy na co trafisz :)


Koniec tego ooftopa :P


Miksu,

Znalazłeś co tak hałasuje?
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Miksu 
Kierowca eLki
Finlandia



Silnik: 1,8 AAM
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 44
Skąd: Raisio/Finlandia
Wysłany: 2013-07-10, 16:43   

Na chwile obecna jeszcze nie wiem co halasi ,a to z racji braku czasu zeby tam zajrzec :( Mam nadzieje ze jutro znajde wolna chwile na zrzucenie dolnej pokrywy. :tygrysek:
_________________
ZYCIE JEST ZA KROTKIE ZEBY JEZDZIC DIESLEM
 
 
Miksu 
Kierowca eLki
Finlandia



Silnik: 1,8 AAM
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 44
Skąd: Raisio/Finlandia
Wysłany: 2013-07-11, 17:59   

Jak pisalem wczesniej dzisiaj znalazlem wolna chwile na zrzucenie dolnej pokrywy i dzwieku juz nie ma :faja: calym winowajca jest dolna pokrywa rozrzadu... ,ale tez co zauwazylem to dolne kolko (identyczne jak od walka) ma niewielkie bicie i jestem pewny ze to jest powod tego "jeczenia" na wolnych obrotach. Teraz mam kilka pytan :
-od czego jest to kolo pasowe (troche nizej jak alternator)
-wymienic kolko czy pokrywe a moze obydwa elementy
teraz ostatnie (moze glupie) pytanie ,ale chcialbym wiedziec jak bardzo ryzykuje jezdzac bez pokrywy rozrzadu (zdemontowane obydwie czesci)
muchomorek165 pisales o srubie ktora mocuje gorna pokrywe rozrzadu ,w mojej obudowie nie ma takiego miejsca. Gorna obudowa mocowana jest tylko na dwie gorne spinki i klinowana jest przez dolna pokrywe (mocowanie 2x imbus ,1x sruba 8 ,1x nakretka 6) wiec nie bardzo rozumiem o jakiej srubie mowa. Moja obudowa jest identyczna jak ta z fotki, obudowa z fotki nie jest moja ,ale identyczna


Pozdrawiam...
_________________
ZYCIE JEST ZA KROTKIE ZEBY JEZDZIC DIESLEM
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-11, 23:13   

do tego pasek ma w srodku płutno z jakiegos włókna. ;) smarowanie zewnetrznej czesci nic mu praktycznie nie szkodzi, poza tym smarowanie nic nie daje po on chwile po zamoczeniu staje sie suchy od temperatury i siły odrsodkowej. ;) ale koniec OT, tez miałem strzelac w to ze to wina osłony, bo na wolnych obrotach silnik drzy i gdzies osłona moze latac i obcierac. rolka by sie coraz głosniej odzywała wraz ze wzrostem obrotów. ;) ale dobrze ze rozwiazełes poerblem bez nakładu kosztów. ;)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-07-12, 00:12   

U mnie na środku górnej pokrywy jest miejsce na srube u Ciebie nie ma. Ryzykujesz ze coś może wpaść do rozrządu . Po coś wymyślili obudowę :)
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Miksu 
Kierowca eLki
Finlandia



Silnik: 1,8 AAM
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 44
Skąd: Raisio/Finlandia
Wysłany: 2013-07-12, 07:09   

Dlatego pytalem jak mocno ryzykuje jezdzac bez obudowy. Jak dla mnie to jest zrozumiale ze jezeli jest obudowa to jest potrzebna (inaczej by jej nie bylo) co proponujecie zrobic z tym fantem ?? :]
_________________
ZYCIE JEST ZA KROTKIE ZEBY JEZDZIC DIESLEM
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2013-07-12, 22:38   

Miksu napisał/a:
o proponujecie zrobic z tym fantem ??

spróbuj podłożyć podkładkę miedzy obudowę a powierzchnie do której dociska wątpię ze bicie jest aż tak duże ;) ... warto spróbować bo bez obudowy nie polecam sie bujać szczególnie u FIN. gdzie łatwo o kamyczka i latem i zima :diabełek:
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Miksu 
Kierowca eLki
Finlandia



Silnik: 1,8 AAM
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 44
Skąd: Raisio/Finlandia
Wysłany: 2013-07-17, 13:20   

Dzisiaj zalozylem obudowe i niestety, ale zadne pokladki ani inne kombinacje nic nie pomogly, najwidoczniej obudowa jest gdzies zdeformowana i ociera. Poszukam innej gdzies na szrocie i zobaczymy co bedzie. Dzieki za pomoc... :papa: :papa:
_________________
ZYCIE JEST ZA KROTKIE ZEBY JEZDZIC DIESLEM
Ostatnio zmieniony przez Miksu 2013-07-17, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 12