Wysłany: 2013-11-21, 19:02 OPEL CORSA B... WARTO ?? DIESEL CZY BENZYNA ??
Mam zamiar zakupic sobie dodatkowe autko w miare oszczedne i moj wybor coraz czesciej sklania sie ku temu malemu opelkowi... Moze ktos z Was posiada cos takiego i chetnie podzieli sie swoimi opiniami oraz jak juz to co lepiej zakupic diesel 1.5 czy pokusic sie na benzyne 1.4 zagazowana...
_________________ FIAT CC -> OPEL VECTRA A ->VW VENTO -> VW GOLF MK2
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2013-11-24, 20:54
pawlunio1987, brat posiada taką corse z silnikiem 1.2i sprowadzony z DE jest on pierwszym wlaścicielem malo pali i nie psuje rocznie robi koło 11 tys km a ostatnio konserwowałem podłoge i sie zawstydzilem ze u mnie w vento była taka kaszana a tu zero rdzy i calutka lekko tylko purchle wychodza na rogach drzwi i błotnikach z przodu ale naprawde lekko wiec podsumowując bardzo tanie auto w eksploatacji spalanie w granicach 5 litrów i bezawaryjne Demonem prędkości napewno nie jest ale jak na auto do pracy czy wyjechac gdzies w miasto jak najbardziej OK
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
potrzebuje auta do pracy robilo by jakies 400 km tygodniowo, i wlasnie niewiem co wyszlo by najtaniej diesel benzyna czy gaz, ventke musze postawic i posprawdzac bo na miescie pali mi ok 18 l gazu
_________________ FIAT CC -> OPEL VECTRA A ->VW VENTO -> VW GOLF MK2
Rafik, z tymi corsami to różnie jest nie raz są zdrowe że aż dziw a nie raz lubią lecieć podłużnice i podłoga zaraz z przodu jak się zaczyna, te miejsca lepiej sprawdzić, i jeszcze w tylnych nadkolach corsy też lubi sobie rudzielec pochrupać. Co do silników to proste i tanie w eksploatacji unikaj tylko 1.0 12v w nowszych rocznikach i 1.4 16v, stare 1.2 i 1.4(które wyglądają IDENTYCZNIE) to najlepsze benzyniaki w tych małych autkach no i co ważne dość dobre do gazu, jak diesle chodzą to nie wiem.
Jestem pozytywnie zaskoczony tym silnikiem, ten świst turbiny i po zrobieniu kilku km nieśmialo powiem ze przyspiesza jak moja 2-litrówka z gazem, ogladalem dzisiaj rozne auta np. 2 seaty toledo 1.9 110 konne, niby ładne młode roczniki ale wyganiane, podłogi nieciekawe, obejrzalem ze dwa ople - dziwie sie ze to jezdzilo, jedna renowke clio diesel - nieciekawa i trzy golfy 2, jedna benzyne z gazem i dwa diesle 1.6 jeden za 4 tys. i co wybralem za 2 tys. i szczerze stwierdzam ze co VW to VW najlepszy technicznie...
_________________ FIAT CC -> OPEL VECTRA A ->VW VENTO -> VW GOLF MK2
Silnik: 1,8 AAM Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 620 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-11-30, 22:57
Moja siostra pare lat temu też kupiła golfa 2, ale z silnikiem 1.3 benzyna. Szczerze mówiąc to był istny szatan niezle przyspieszenie i do tego niewiele palił. Niestety musiała go sprzedać, a szkoda bo to było bardzo fajne, bezawaryjne autko do ciągłej taniej eksploatacji. Co pozostało mi w pamięci to, że na 1 biegu wyciągał 60km/h, na drugim 100km/h ...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-12-01, 06:39
pawlunio1987 napisał/a:
powiem ze przyspiesza jak moja 2-litrówka z gazem,
Szok, nawet jeśli to ten mocniejszy to 2.0 ma lepszy o 5 sekund sprint do setki a jak ten słabszy to prawie 7 sekund na korzyść 2.0 -przecież to przepaść.
Paweł J., powiem tak golfik ma 70 KM, venciak 115 KM ale teraz tak: wagowo się rożnią no i venciak ma 80 tys więcej przejechane, dodatkowo już męczony 9 lat na gazie
_________________ FIAT CC -> OPEL VECTRA A ->VW VENTO -> VW GOLF MK2
Ostatnio zmieniony przez pawlunio1987 2013-12-01, 08:03, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-12-01, 08:16
170kg różnicy zawsze coś daje Gaz jak źle dobrany i ustawiony-fakt, zmuli i zniszczy silnik. Też mam gaz 9 lat i auto trzyma seryjne przyspieszenie i v-max deklarowane przez producenta.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-12-01, 19:53
bart_jawelin napisał/a:
chyba co 60 tyś. trzeba wymieniać lub regenerować parownik ?
60-80 tys km i trzeba dziada zregenerować i dokładnie wymyć....koszt 50-80zł Z regeneracją jest ten problem, że zestawy naprawcze często mają za delikatne sprężynki, szczególnie te od napięcie dużej membrany i potem są cyrki. Ja zostawiłem stare sprężynki i nawet je specjalnie rozciągnąłem, gdyż np ta od elektorozaworu w moim przypadku była za miękka i na ssaniu, gdy reduktor nie był rozgrzany i auto było gaszone na wzbogaconej mieszance, skutkowało to podlaniem silnika i problemem z odpaleniem. Także trzeba wyczuć reduktor, kupować kable za max 50zł i działać, jednocześnie olewąć gazowników. To nie trudne, a auto zachowa seryjne parametry, i płacimy za litr paliwa po 2.60zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum