Hitchhiker, nie przesadzaj to jest auto do jazdy na codzien a nie jakis zlotowiec, jezeli kazdy by tak podchodzil do tematu to nikt by nie myl w myjni bo z tego co mowisz to jeszcze mycie myjka cisnienowa tez jest zle bo niszczy lakier po to jest klar aby chronil lakier wiec mycie szczotka nic nie zagrozi lakierowi ewentualnie co pol roku robic polerke i masz auto czyste od rys. wiecej rys powstaje podczas jazdy za samochodami niz mycie szczotka w myjni samochodowej, moim zdaniem przerost formy nad trescia
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-02-15, 16:27
Panowie szczotka jak najbardziej jest do mycia ale trzeba przestrzegać dwóch zasad:
-po pierwsze szczotka musi być czysta a nie jakaś od zamiatania/upiaszczona
-po drugie samochód najpierw myjemy pod ciśnieniem z pyłów i grubszego brudu, a potem dopiero używamy szczotki do mycia
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 653 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-15, 17:54
hotdriver, Kwestia podejścia. Ja uważam, że każdego auto o które ktoś dba szkoda rysować. Nawiązując jeszcze do tego co pisałeś lakier rysuje się od szczotek (czy to ręcznych czy automatycznych) i jest to zwyczajny fakt. W zależności od lakieru robi się to szybciej lub wolniej, ale nawet na utra twardych lakierach robi się. Z tą polerką co pół roku też bym nie szalał bo na wiele lat klaru Ci nie wystarczy
A czy przerost formy nad treścią ? Dla zwykłych Kowalskich napewno, dla pasjonatów nie. To forum skupia jendak tych drugich więc staram się tu dzielić praktykami które uważam za dobre dla naszych aut a czy ktoś moje rady uzna za wartościowe czy nie to już jego sprawa i decyzja. W końcu plaki i pasty tempo też ktoś kupować musi
Zawsze najpierw dokladnie splukuje caly piasek itd, a szczotka jest plukana w wodzie po kazdym pojezdzie. Ale dzieki za rady, juz nie bede uzywal! Polerka by mu sie przydala taka mechaniczna..
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 653 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-16, 08:58
Ja robię tak, że gdy nie mam czasu lub warunków na mycie auta przelatuję pierwszym programem na bezdotyku, później żeby usunąć film brudu przelatuję najzwyklejszą marketową rękawicą z mikrofibry i potem spłukuję. Efekt zadowalający
wojtas83, święta racja ! nie dajmy się zwariować panowie.
reszta myje patyczkami do uszu ? bo nawet twardsza strona zwykłej gąbi zostawia delikatne rysy.
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-02-16, 17:28
Gabka to tez zlo, pora zimowa można bezdotykowa ale bez szczotki, a latem rekawica na mikrofibrze bądź scierka z mikrofibry, zwykla gabka tez rysuje A i dodam ze na starym lakierze nie widać kolejnych dochodzących rys, wiec w sumie możecie sobie myc, na swiezo polozonym kazda ryska boli i niestety widać ja dobitnie
Taki maly update:
Wymieniony olej wraz z filtrem
Wymieniony filtr kabinowy
Zalozone MFA
Zmienione podswietlenie licznika White/Red.
Mam problem tylko z temperatura zewnetrzna, ale to raczej wina czujnika, i problem z licznikiem, jak jest zimno na dworze to zacina sie obrotomierz, a jak sie zagrzeje silnik to problem znika.. Jakies pomysly?
Vento przeszlo remont zawieszenia, nowe sprezyny, amortyzatory przód/tył. Oczywiście Kit ta-technix'a 60/40.
Zakupione opony 195/45/16 Continetal conipremium 2.
Wymienione tuleje belki tylnej, wraz ze wszystkimi poduszkami amorów itd.
Smoked lamp, fot. wyzej.
Zakupione dystanse 4x15mm, jeszcze dłuższe śruby muszę zamówić, ale narazie się spłukałem..
Będe miał do sprzedania obecne koła. Alufelgi wraz z oponami, 14" 185/60/14 z 2011 prawie nówki, jeszcze widac pasek który jest na oponach od nowości. Cena do dogadania
Taka fotka na szybko, więcej będzie jak wpadna 16stki z dystasami, na Nysę zdąże
Założone alu, 16" 7,5j i uwaga.. ET50! Nic nie obciera, nie wygląda powalająco, ale na tamte mialem kupca i nie chcialo mi się czekac na dystanse, które oczywiście będą. 15mm na kazde kolo. Na tyl moze 20mm, rozwazam to jeszcze. Dodatkowo poświetliłem podgrzewane fotele na czerwono, i przycisk podgrzewanej szyby tez na czerwono. Jeszcze chcę zmienic nawiewy, wlacznik swiatel i podswielete nawiewów kolo kratek.. Ale sam tego nie polutuję..
_________________
Ostatnio zmieniony przez Docki 2015-05-13, 22:09, w całości zmieniany 1 raz
Jak będe robił blacharkę to odrazu ogarnę te rany, narazie muszę chociaz 15-20mm dać, bo przód źle osiada na piaście, RH CUP mają takie łapki na dystanse..
Kupiłem te soczewki jako "chromowane" z hidami ala xenon 6000k, za 250 zł xd Idealny stan, jedna lekko czarna w środku była. Postój dyskretnie ogarnięty, nie ma go wgl. Planuje wrzucić go do kierunkowkazów, albo halogenów. Jeszcze pomyślę
Ja pomalowałem te szkiełko na czarno, nie widac nawet zapalonej pod spodem żarówki. Jakoś się zlało z resztą. Zaspawać najlepiej by było, wyrównać i tyle, ale nie chcialo mi sie latac po szpecach zeby to zrobili.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum