mianowicie ostatnio zauważyłem, że z mojego Ventyla leci olej. Wiadomo, zajazd do mechanika, umyli silnik, żeby zobaczyć skąd leci. Początkowo wskazywało to na łączenie skrzyni z silnikiem ale jednak to nie to, olej leciał z górnych części. Mechanik powiedział, że prawdopodobnie jest problem z głowicą. Jeśli będzie sama uszczelka do wymiany to jeszcze pół biedy ale jeśli będzie cała głowica do remontu to już gorzej.
Do rzeczy, chciałem trochę podłubać przy moim klekocie i podnieść mu moc. Jeśli chciałbym wyremontować cały silnik to z jakimi kosztami trzeba się liczyć? Mechanik za wymianę głowicy razem z planowaniem, wymianą uszczelki na metalową itd zaśpiewał mi 7 stówek. Co oprócz tego można by tam zrobić? Nie mówią tutaj o dołożeniu IC itd tylko o samym silniku, podnoszeniem mocy zajmę się dopiero jak będę mieć pewność, że ten mi się nie rozleci.
Druga sprawa, jaki olej lać do tego silnika? Miałem 15W40, po kupnie (2 tyg temu) zalałem go 10W40 (tak, czytałem na temat rozszczelnienia się silnika itd). Pytanie, zalewać go dalej tym 10W40 czy jednak jakiś inny?
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 653 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-19, 07:43
Temat olejów to temat rzeka. Podejrzewam, że 10w40 który lałeś to mineral i one taktycznie mogą "uszczelnić" gdyż produkują tyle syfu, że "uszczelnia" wszystko. Jeżeli zaś chodzi o to co lać to zależy od stanu silnika, tego ile i jak jeździsz, no i przede wszystkim od tego ile chce wydać na olej. Jedno jest pewne - jeżeli chodzi o wybór olej fora internetowe i mechaników bo co jeden to lepszy i popytaj specjalistów. Ja zawsze doradzam www.zmienolej.pl bo po pierwsze sam tam kupuję a po drugie znają się na olejach jak mało kto. Konsultacje z nimi masz darmową więc zadzwoń i zapytaj a po długim wywiadzie pwoiedzą Ci co lać nawet jeżeli będziesz szukał tańszych rozwiązań.
Nie wiem gdzie dokładnie mieszkasz w pomorskim ale z tego co wiem https://www.facebook.com/czarnepaliwo są z okolic 3miasta i też się facet zna dobrze na temacie.
Warto byłoby zwalić michę i zweryfikować stan pierścieni i panewek, do tego nowe uszczelki i simmeringi, po takim zabiegu możesz lać nawet fullsyntetyk, co wbrew pozorom nie wychodzi tak drogo, bo zamiast wymieniać gorszy olej co 10 tys. syntetyka wymieniasz co 15.
_________________ Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum