Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 11:59
Korozja nadkola
Autor Wiadomość
maz78 
Kierowca eLki
Marcin


Wiek: 46
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-23, 13:01   Korozja nadkola

Witam,

Proszę o opinie forumowiczów na temat korozji na nadkolach w mojej ventce.
Przd poprzednia zima, praktycznie nic nie puchło na błotnikach ale po zimie zaczeło się...
na każdym nadkolu lakier jest popuchnięty na srednio 1/4-1/3 nadkola, rdzy jeszcze nie widac ale gdyby to ruszyć? Moje pytanie czy lepiej zrobić to teraz czy raczej powiedzmy w marcu, jeżdże sporo po Warszawie a tam sypia sól na potęgę.
Rozmawiałem dzis ze znajomym, który stwierdził, że nalezy to zrobic jak najszybciej, nie szpachlowac tylko powycinać i ze w wawie za takie cos mi zaśpiewają o 1000 zł!
Ja myślę jednak to poszpachlowac u znajomwgo lakiernika w moich rodzinnych stronach i zmieścic się w 400-500 zł.
Pozdrawiam

PS. Trchę ventka zaczyna połykac kasę, parę dni temu poszła pompa wspomagania (koszt regeneracji, wymiany i oleju w wawie 400zł), teraz blachy, miesiąc temu szyby elektryczne.
Mam go 3 lata (jest z 95) i przez pierwsze dwa nie było problemów ale starość nie radość.
 
 
piru 
Zapalony Ventkarz
Ventka 1,9 D 92 r


Silnik: diesel
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 394
Skąd: cz-wa
  Wysłany: 2007-11-23, 13:44   mialem podobny dylemat

Jak kupiłem nie tak dawno swojego Ventylka ;) Objawy podobne ale na dwóch błotnikach i nie w takich jak opisujesz wielkościach. Pojechałem do znajomego lakiernika i zaproponował aby zrobić przed zima (chłop na brak roboty nie narzeka). Więc furke zostawiłem u niego. Obeszło się bez wstawiania reperaturki a co za tym idzie mniejsze koszta. Na wiosnę dziury by już były jak nic. Lakiernik sprawdzony i zaufany więc w jajo mnie nie zrobił; a że nie lubi ludzik :OK: dziadostwa to pomalował całe błotniki ( w cenie zaprawek) aby ,, porządnie to wyglądało". Ech ale tak robią tylko pewnie dla dobrych znajomych. :>
_________________
Vento wersja silver & black
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-23, 19:20   

Rozumiem mówimy o tylnych błotnikach.

Szpachlowanie itp zabieg starczają na krótko - i tak wyjdzie znowu rdza. Ja w końcu zainwestowałem w reperaturki przy okazji wymiany progów.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
maz78 
Kierowca eLki
Marcin


Wiek: 46
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-23, 20:59   

Tak Spyro chodzi o błotniki, ale jakbym miał wydać 1000 zł,to szpachluje za 300 i go sprzedaje
na wiosnę, wezmę za niego z 10 tysiaków, dołożę z 3 i kupię tdi z 97 z klimą albo dołożę i i poszukam Bore.
Mój obecny tdi sprawuje się bardzo dobrze ma udokumentowany i pewny przebieg 215 tyś, tylko pomalutku zaczyna coś wychodzić, to tu to tam.
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-11-25, 14:48   

U mnie było to samo. Wyczyściłem do gołej blachy, szpachla, lakier, fluiudol na ranty i na to załozyłem plastikowe nakładki. Mam nadzieję, że bedę miał spokój. ponadto auto zostało zabezpieczone od spodu antykorozyjnie, profile zamnkniete również.
_________________
Morfeusz142
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-25, 21:44   

No ja jestem przeciwnikiem szpachli jeśli tylko można tego uniknąć szczególnie w takich miejscach... Ale racje macie, że to dużo taniej, chociaż kwota tysiąca zł za wspawania reperaturek błotników to stanowczo za dużo!
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-11-25, 22:02   

1000zł to bardzo dużo. Spyro,ale te reperaturki musieli wspawac i szpachlować na wierzchu. Nie wspomnę o cięciu blach na zdrowej częsci błotnika.
_________________
Morfeusz142
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-25, 22:22   

No wiem, ale u mnie najpierw były robione nie inwazyjnie, tj. bez wycinania, ale to wychodzi po roku, dwóch i tak, więc w końcu stwierdziłem koniec ze szpachlą i wycinamy. Jak narazie bezproblemowo. A szpachli minimalna ilość poszła, inna niż przy zeszlifowanej rdzy z matallu...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Hektor 
Zapalony Ventkarz
VENTO 1.9 TDI 90KM


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 242
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2007-11-26, 06:01   

Chodzi wam o tylnie błotniki tak?? Bo przednie to się przecież odkręca. :mysli:
_________________
VW VENTO 1.9 TDI 90KM
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-11-26, 08:12   

Hektor, czytałeś cały temat,bo mam wrażenie,że nie.
_________________
Morfeusz142
 
 
Hektor 
Zapalony Ventkarz
VENTO 1.9 TDI 90KM


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 242
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2007-11-26, 18:03   

Morfeusz142 napisał/a:
Hektor, czytałeś cały temat,bo mam wrażenie,że nie.



Nie :bezradny:
_________________
VW VENTO 1.9 TDI 90KM
 
 
kovval 
Już prawie mieszkam w Ventce



Pomógł: 11 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 1539
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-11-27, 02:12   

ja robie przed zima i po ;) sam, zdzieram rdze do golego, brunox i zaprawka, ale to jest skuteczne na krotka mete. narazie czekam, bo wkleje reperaturki ...tyle ze odrazu chce poszerzone...ale najpier kola trzeba dobrac.... i tak w kolko :)
_________________
Get Rich Or Die Tryin'
 
 
maz78 
Kierowca eLki
Marcin


Wiek: 46
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-27, 10:48   

Dzięki wszystkim za podpowiedzi, zrobie chyba jednak w połowie zimy, pojadę na święta do tesciów i zostawie na parę dni samochód, znajomy teścia lakiernik powiedział, ze zrobi mi to za 300-400 zł. Pozdro
 
 
Rafael 
Kierowca eLki


Wiek: 49
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 35
Skąd: Monheim
Wysłany: 2007-11-29, 12:28   

... ja moalem podobne obiawy z wszystkimi blotnikami , ale nie szpachlowalem tego tylko wyczyscilem do czystego metalu zaminiowalem farba i kupilem plastikowe nadkole takie jak jest w kolfach np.GTI i przykleilem to na silikon i mam spokoj . koszt plastikow 80 zl. plust papier scierny i troche farby .
pozdrawiam
R. :OK:
 
 
maz78 
Kierowca eLki
Marcin


Wiek: 46
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-29, 16:23   

A gdzie takie nadkola kupiłeś?
 
 
yahoo 
Zapalony Ventkarz
W11



Silnik: AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 48
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 410
Skąd: Włocławek/Pruszków
Wysłany: 2007-11-29, 22:22   

możesz kupić coś takiego np w intercars za ok 80 zł komplet
tylko zastanów się co do montażu, bo użycie samej minii i silikonu to tak nie za bardzo ;)
trzeba to konkretnie zabezpieczyć, bo sam podkład chłonie wodę, a silikon się odparza, więc pod takim plastikiem za jakiś czas i tak wszystko zgnije
_________________
[*][*][*] SZPIKER
 
 
Rafael 
Kierowca eLki


Wiek: 49
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 35
Skąd: Monheim
Wysłany: 2007-12-18, 17:26   

... a co bys zaproponowal czym to zrobic najlepiej ??
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-12-19, 07:33   

Silikon? Życzę powodzenia. Nieraz na forum była mowa,że silikon chłonie wodę i powoduje korozję.Zdejmuj to szybko i przynituj, bo wiosną odpadną Ci te ranty razem z plastikami. We wszystkich błotnikach są fabryczne otwory na nity.
_________________
Morfeusz142
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 10