Witam. Przymierzam sie do kupna auta za okolo 10tys zl. Mam okzaje kupic od pewnego czlowieka Vento 97r 1.9TDI 110KM z klima,poduchami,elektryka itp. Cena to 11tys zl. Ma wbite do ksiazeczki zmiane paska rozrzadu i innych rzeczy eksploatacyjnych jakies 10tys km temu. Bylem w tej stacji gdzie wymienial te czesci i facet ze stacji powiedzial ze faktycznie robil i ze te autko jest zadbane i sprawne. Czy ktos z forum ma ventylka z takim silnikiem? Czy jest on dobry? Nigdy nie jezdzilem dieslem. Jakie sa roznice na plus a jakie na minus pomiedzy dieslem a benzyna nie liczac spalania. O ile bezpiecznie mozna podnbiesc moc przez chip tuning w takim aucie. Jakie macie zdanie na temat tego silnika i czy warto kupic? Pozdrawiam
P.S. Nie wiedzialem gdzie ten temat umiescic,jezeli zrobilem to zle to prosze o poprawke
Ostatnio zmieniony przez maddog 2008-10-25, 14:09, w całości zmieniany 1 raz
O ile bezpiecznie mozna podnbiesc moc przez chip tuning w takim aucie
Da radę, nie ma problemu, ale nie za 10 czy 100 zł w Allegro... Profesjonalny chip to koszt koło 1000zł, jak i nie więcej... Ale czy warto? 110KM to na prawdę sporo, więc nie ma sensu pchać się w koszty. A kupować tylko po to, by zaraz podnosic moc, to lepiej kupić np. Paska B5 ze 150Konnym silnikiem w TDI
Przedmówca sporo dał do przestudiowania, ja dodam od siebie, że często z pierdołek, to pojawiają się:
Przeciekająca woda do bagażnika - głównie przez tylne lampy, niesprawny szyberdach - lubi się zacinać, nie działać i w ogóle... Ale jeśli masz klimę, to możesz go nie mieć... Zatkany szyberdach, co skutkować może przeciekami do środka, poprzez kanaliki odprowadzające wodę
Jeśli szukasz auta za 10 tyś a tak jak piszesz to Vento jest od pewnego człowieka
to ja bym je oglądał i jeśli naprawde było by ok to raczej bym się nie zastanawiał.
Do 130 ps napewno moc podniesiesz bezpiecznie albo i więcej ale najpierw skup
się na zakupie.Jeśli człowiek o którym piszesz nie pali się ze sprzedazą to
przestudiuj kilka tematów na forum zeby być pewniejszym przy oględzinach
i witamy w klubie
dzieki za szybka reakcje
szyberdachu nie ma,klima dziala,blachy sa ok prawdopodobnie nie bity,a chip oczywiscie tylko profesjonalny
widzialem w V-techu maja za 1490zl +25KM i 50Nm do tego silnika,choc wolalbym miec rowne 300Nm bo moc czy to bedzie 135KM czy 145 to juz dla mnie nie ma znaczenia a nie chce miec po 3 miesiacach silnika do wymiany tym bardziej ze prawdopodobnie ma tylko 230 tys km
dzieki za mile przywitanie
chcailbym dodac jeszcze,ze on mieszka dosyc blisko mnie i powiedzial ze mu sie ze sprzedaza nie spieszy,mozemy jechac na stacje zeby dokladnie sprawdzic autko
sam koles ze stacji powiedzial ze wlasciciel tego vento jest ,,marudny" i wszystko musi byc na tip top,mam nadzieje ze faktycznie tak jest
poki co jestem z nim ustawiony ze wplace okolo 200zl zaliczki na auto a za miesiac kupuje,bo niestety wczesniej nie mam kasy
maddog, za ok. tydzien powiem Ci jaka jest roznica miedzy 90KM, a modyfikowanymi 90KM ale nie programowo tylko mechanicznie Licze na >100KM i fajny momencik.
Ze 110tki mozna spokojnie dobic do 130 i 300niutkow samym programem.
Przebieg jest realny, a przy tym nie przejmuj sie, ze ma 230, moj ma ok 246kkm teraz i smiga bardzo dobrze. Jak jakis cymbal jezdzil to i po 100kkm turbina sie wysra i bog wie co... Trzeba tym umiec jezdzic, eksploatowac to posluzy drugie tyle.
maddog napisał/a:
pomiedzy dieslem a benzyna nie liczac spalania.
Wyprzedzanie na trasie
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Wklejam fotki auta,moze ktos cos dostrzeze ciekawego na plus lub minus,niestety wiecej fotek narazie nie mam
I tu moja mała inwencja twórcza
wnetrze w pokrowcach
sam nie sprawdzalem ale koles twierdzi ze tylko lekko bok fotela kierowcy przetarty,ja jak kupie to zdejme bo nie przepadam za pokrowcami,chyba ze bede wiozl z tylu moje psy
Ostatnio zmieniony przez maddog 2008-10-25, 17:38, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-25, 17:29
a fotki wnetrza gdzie?
p.s. kolorek super
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Ostatnio zmieniony przez Fable 2008-10-25, 17:29, w całości zmieniany 1 raz
Noooooo, fajnie,
Olej chyba niedawno był wymieniany, pasek napędu alternatora tak samo, silnik nie myty, tylko zakurzony, co jest bardzo dobrze
Ja tam bym się długo nie zastanawiał, tylko brał, lał i jeździł
Alusie też ma fajne
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-25, 17:52
Wygląda ok.
Zobacz czy nie ma bąbli wokół podswietlania tylnej rejestracji, czy ranty błotników nie mają obić i czy nie masz nabitego syfu pod przednimi nadkolami.
Czy tak ze zdjecia da sie rozpoznac czy to napewno 110KM a nie 90KM?
Ze zdjęcia to ciężko, bo silniki AFN mają taką dużą, charakterystyczną osłonę plastikową na wierzchu silnika, a te 90-tki to taką właśnie, jak ta na zdjęciu, co jest. Ale to jeszcze nic nie znaczy. Najprościej, to zobacz w bagażniku, na osłonie progu, lub gdzieś na blasze przyklejonej - taką wlepkę. Tam powinno być napisane jaki silnik dokładnie i ile ma kW. Zobacz dokładnie tutaj: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=2433
Czyli patrzysz na sybol silnika i tam powinienes miec AFN xxx yyy
Tygrysisko, gdzieś na forum był taki link, co się wpisywało nr VIN i wyskakiwało wszystko, czyli kod silnika, gdzie wyprodukowany i jeszcze inne takie tam pierdółki - kojażysz?
Na oslonie rozrzadu jest naklejka z kodem paskowym. Przepisz poczatek tego kodu. Chodzi o literki.
Ma tarcze z tylu?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
ten 110KM ma duża nakłatke która przysłania rozrząd a ten 90KM ma mała i rozrząd widać tak jak u kolegimaddog, wiec jest podejrzenie ze to podciwe TDI 90KM
maddog, sprawdź w bagażniku musi być pod wykładziną plakietka znamionowa zobacz symbol i po sprawie
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
gosc powinien mi zaraz przeslac smsem kod silnika
jezeli sie okaze ze to jest 90KM to nadal warto go kupic?
ile wtedy mozna uzyskac na chipie oczywiscie w granicach rozsadku?
ile wtedy mozna uzyskac na chipie oczywiscie w granicach rozsadku?
bradley napisał/a:
maddog, za ok. tydzien powiem Ci jaka jest roznica miedzy 90KM, a modyfikowanymi 90KM ale nie programowo tylko mechanicznie Licze na >100KM i fajny momencik.
Ze 110tki mozna spokojnie dobic do 130 i 300niutkow samym programem.
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2008-10-25, 19:07, w całości zmieniany 1 raz
ten 110KM ma duża nakłatke która przysłania rozrząd a ten 90KM ma mała i rozrząd widać tak jak u kolegimaddog, wiec jest podejrzenie ze to podciwe TDI 90KM
To pisałem to wyżej, ale jeszcze nic to nie znaczy. Przełożyć zawsze można, co nie czyni go "gorszym"
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-25, 19:08
To jest chyba 110 Km...zobaczcie miejsce między zbiorniczkiem płynu a pompą hamulcową. 110KM ma jaakies tam ustrojstwo...a 90 już nie....no tylko ta pokrywa.
jezeli sie okaze ze to jest 90KM to nadal warto go kupic?
jak masz zamiar z vento 90kM wyciskac ostatnie soki to szukaj VR6 tam jest ze 175KM
Ja mam 75KM i tez jeżdżę ,ścigacz to może nie jest ale...kazdy lubi co innego
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2008-10-25, 19:21, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-25, 19:16
To jest 90Km
czyli są różnice.
krzeszak napisał/a:
j VR6 tam jest ze 140KM
175 Km chyba....ale ile tam przeżywa tego nikt nie wie.
Jeśli szukasz emocji to kup 2.0 16 V z porządnym LPG na którym nie będzie róznicy w dynamice....tak jest 155KM...dowalisz sportowy wydech, dolot...moze jakiś wirusik i będzie 200KM.
dzieki za szybka reakcje
szyberdachu nie ma,klima dziala,blachy sa ok prawdopodobnie nie bity,a chip oczywiscie tylko profesjonalny
widzialem w V-techu maja za 1490zl +25KM i 50Nm do tego silnika,choc wolalbym miec rowne 300Nm bo moc czy to bedzie 135KM czy 145 to juz dla mnie nie ma znaczenia a nie chce miec po 3 miesiacach silnika do wymiany tym bardziej ze prawdopodobnie ma tylko 230 tys km
Widzę że przybędzie kolejny właściciel zwariowanego tdi-ka ,co do podnoszenia mocy to nie przecholuj z tymi niutonkami bo ci się sprzęgło szybko skończy.Jesteś z Koszalina jak dobrze kojarzę ,więc jeśli będziesz chciał profi chip to kontaktuj się z Rob555 z http://www.tune-up.pl/ ,swoje autko też robiłem u niego.Jeżeli chodzi o silniki który lepszy to tak naprawdę ciężko powiedzieć ,110KM AFN od 90KM AHU,1Z zasadniczo się nie różni,ma turbinę ze zmienną geometrią , koło dwumasowe i wtryski mocniejsze ,natomiast 90KM chyba jest IDIOTOODPORNY i według mechaników znających się na rzeczy należy do najbardziej udanych konstrukcji koncernu VW i najmniej awaryjny. Jeżeli zdecydujesz się na zakup to dobrze go sprawdż ,przede wszystkim kompresję i nie tam gdzie jeżdzi obecny właściciel tylko wybierz sam ,bo znam takie historie gdzie właściciel auta był w zmowie z warsztatem i sprzedawał rumpla.Decyzja należy do ciebie ,dobry TDI wiele potrafi ,ale zajeżdżony będzie kosztował.Pozdro
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 172 Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2008-10-25, 19:18
krzeszak napisał/a:
maddog napisał/a:
jezeli sie okaze ze to jest 90KM to nadal warto go kupic?
jak masz zamiar z vento 90kM wyciskac ostatnie soki to szukaj VR6 tam jest ze 140KM
Ja 75KM i tez jeżdżę ,ścigacz to może nie jest ale...kazdy lubi co innego
vr6 ma cos kolo 200km.
90km w dieslu przy tak malym autku daje bardzo dobre osiagi, mocy mu na pewno nie zabraknie, jezdze czesto B5 90KM i daje rade a to o wiele wieksze auto.
koles dzwonil i pytal do czego dokladnie tak szczerze mi potrzebny nr silnika po krotkiej rozmowie okazalo sie ze to 90km po chiptuningu w niemczech i ze jakas ksiazeczka tez do tego jest
sam nie wiem co o tym myslec
tym bardziej ze koles ze stacji diagnostycznej to jestem pewien na 99.9% brat wlasciciela vento,wiec robi sie nieciekawie i podejrzanie...
obecnie jezdze,tzn jezdzilem fiesta z 93 roku z silnikiem 1.1 50km ale silnik sie chyba posypal [mozna zerknac na link nizej moze ktos cos poradzi] ,wiec zmiana na nawet 90konna wresje to i tak bedzie duza roznica
wczesniej mialem tez calibre 115km,omege b mv6 211km,astra 71km i vectre a 130km
tu daje temat o fiescinie
fiesta
p.s. roznica miedzy tym forum a forum fiesty jest ogromna,przez kilka dni nikt nie odpisuje a jest tam mysle wiecej osob na forum,a wiec ogromne DZIĘKI wszystkim za zaangazowanie
Ostatnio zmieniony przez maddog 2008-10-25, 19:53, w całości zmieniany 1 raz
2.8 ma 173 ps a nie montowany w Vento 2.9 ma troche ponad 190 oczywiscie fabrycznie bo jakie czasem vr ma spadki to wiadomo.
Tygrysisko napisał/a:
Jeśli szukasz emocji to kup 2.0 16 V z porządnym LPG na którym nie będzie róznicy w dynamice....tak jest 155KM...dowalisz sportowy wydech, dolot...moze jakiś wirusik i będzie 200KM.
Cięzko trafić zdrową Jette z tym motorem a i zapwniam ze to co wymieniłeś nie podniesie mocy o 50 ps.
po krotkiej rozmowie okazalo sie ze to 90km po chiptuningu w niemczech i ze jakas ksiazeczka tez do tego jest
aleTygrysisko, dobrze zauwazyl ze:
Tygrysisko napisał/a:
To jest chyba 110 Km...zobaczcie miejsce między zbiorniczkiem płynu a pompą hamulcową. 110KM ma jaakies tam ustrojstwo...a 90 już nie....
ja tez ta różnice teraz dojrzałem wiec wątpie ze by tylki chip
ale nie podal ci konkretnego oznaczenia silnika?
maddog napisał/a:
tym bardziej ze koles ze stacji diagnostycznej to jestem pewien na 99.9% brat wlasciciela vento,wiec robi sie nieciekawie i podejrzanie...
slaw71 napisał/a:
Jeżeli zdecydujesz się na zakup to dobrze go sprawdż ,przede wszystkim kompresję i nie tam gdzie jeżdzi obecny właściciel tylko wybierz sam ,bo znam takie historie gdzie właściciel auta był w zmowie z warsztatem i sprzedawał rumpla.
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum