Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Płytkie sprzęgło
Autor Wiadomość
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-13, 14:28   Płytkie sprzęgło

Witam, mam problem ze sprzęgłem. Jest bardzo płytkie - a konkretniej pedał sprzęgła. Jak podciągne nogą do góry to przez jakiś czas jest ok, ale po 20 min jazdy pedał znów się wciska do połowy i tak zostaje. Z tego co wiem to jest to samo-regulujące się sprzęgło, ale czy nie da się tego jakoś wyregulować ręcznie?

Drugi problem to wybierak - czasami biegi ciężko wchodzą a czasami łatwo , tj. jak się mu podoba - przejade powiedzmy 200 km i nagle nie wiadomo skąd biegi wchodzą ciężko...
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-12-13, 14:33   

bucuss napisał/a:
czasami biegi ciężko wchodzą a czasami łatwo , tj. jak się mu podoba - przejade powiedzmy 200 km i nagle nie wiadomo skąd biegi wchodzą ciężko...

ciekawe bo zazwyczaj na zimnym motorze biegi ciężej wchodzą...
bucuss napisał/a:
Jest bardzo płytkie - a konkretniej pedał sprzęgła.

na moja głowę będzie kończyć sie tarcza sprzęgłowa...
olej masz ok?
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-13, 15:19   

bucuss napisał/a:
Z tego co wiem to jest to samo-regulujące się sprzęgło, ale czy nie da się tego jakoś wyregulować ręcznie?

Nie ma czegoś takiego jak regulator sprzęgła....jest regulator linki od sprzęgła ;)

to jest coś takiego:


mozliwe że się zacina.

bucuss napisał/a:
Drugi problem to wybierak - czasami biegi ciężko wchodzą a czasami łatwo , tj. jak się mu podoba - przejade powiedzmy 200 km i nagle nie wiadomo skąd biegi wchodzą ciężko...

olej w skrzyni jest ?? nie masz wycieków ??

Możliwe że trzeba przesmarowac mechanizm zmiany biegów.

bucuss, a powiedz mi ...w jakim miejscu zaczyna Ci brać sprzęgło...tzn po wrzuceniu biegu kiedy furka zaczyna ruszać....w połowie....przy końcu ??
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-13, 15:31   

Co do regulacji sprzęgła to oczywiście miałem na myśli linke.

olej jest, wycieków żadnych nie zauważyłem. A sprzęgło przy wciśniętym pedale(problem opisany wcześniej) bierze od razu. Przy wyciśniętym (czyli tak jak powinno być cały czas) bierze pod sam koniec - przy samej górze
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-13, 15:45   

Możliwe że coś z dociskiem sprzęgła się dzieje.... :mysli:
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-13, 16:07   

A tak przy okazji inny problem - założyłem ostatnio pompkę paliwa :) (poprzednia spalona - przez lato nie była potrzebna ) i teraz coś nie chce chodzić. Gdy wypne bezpiecznik od pompki to normalnie odpala na gazie. na podłączonym bezpieczniku odpala z paliwa, ale gdy go przełącze na gaz to kicha. Zaczyna przerywać, nie może wejść na obroty - gaśnie i czuć spaliny w z nawiewu.

Dodatkowo gdy chodzi na benzynie i przetrzymam go ostro na gazie przez dłuższą chwilę to rura od kolektora jest zaj....ście gorąca - aż czerwona
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-12-13, 16:17   

bucuss napisał/a:
rzetrzymam go ostro na gazie przez dłuższą chwilę to rura od kolektora jest zaj....ście gorąca - aż czerwona

Zapchany katalizator.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-13, 16:57   

bucuss napisał/a:
poprzednia spalona - przez lato nie była potrzebna

Pompa do benzyny jest zawsze potrzebna jak również jest potrzebne odpalanie na benzynie nie zależnie od pory roku.
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-13, 17:23   

Wiem wiem, ale poprzedni właściciel chyba tego nie wiedział, kupiłem autko w marcu już ze spaloną pompką, a że bezproblemowo odpalał na gazie to nie robiłem tego. Ale najwyższy czas to zmienić.
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-13, 17:24   

Do tego zamontowana była zupełnie inna pompka - przymocowana drutem
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-12-13, 17:49   

bucuss, muisz sprawdzić czy dobrze działa odcięcie wtryskiwacza benzyny podczas pracy na LPG. Wygląda że się to zepsuło, i teraz wtryskiwacz wtryskuje benzynę mimo że nie pownien podczas jazdy na LPG. Odcięcie jest realizowane różnie, albo ma je w sobie przełącznik w kabinie, alebo jest dodatkowy przekaźnik. Wypniij wtyczkę od wtryskiwacza na próbę ( u góry wtrysku - 4 kable we wtyczce) i próbuj na lpg. Jeśli pomoże - to wiesz co naprawić.
Możliwe też że wtryskiwacz się zepsuł, bo był długo "suszony" wtedy odpięcie tego wtyku nie pomoże, za to pomaga odłączenie pompki benzyny
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2008-12-13, 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-13, 18:57   

pablomed napisał/a:
bucuss, muisz sprawdzić czy dobrze działa odcięcie wtryskiwacza benzyny podczas pracy na LPG. Wygląda że się to zepsuło, i teraz wtryskiwacz wtryskuje benzynę mimo że nie pownien podczas jazdy na LPG. Odcięcie jest realizowane różnie, albo ma je w sobie przełącznik w kabinie, alebo jest dodatkowy przekaźnik. Wypniij wtyczkę od wtryskiwacza na próbę ( u góry wtrysku - 4 kable we wtyczce) i próbuj na lpg. Jeśli pomoże - to wiesz co naprawić.


Miałeś rację, po odpięciu tej wtyczki autko śmiga na gazie przy chodzącej pomce. Czyli przekaźnik odcięcia do wymiany?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-13, 19:00   

bucuss, jeśli pablomed Ci pomógł to daj chłopakowi plusika (czyt. pomógł) jak na moje oko to mu się należy ;)
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-13, 19:16   

jasne że się należy, już daję :)
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-12-13, 19:45   

bucuss napisał/a:
Czyli przekaźnik odcięcia do wymiany?
nie pomogę w tej kwestii dokładnie bo jak pisałem jest różnie realizowane. Spróbuj sam dojść po kablach: kabel do wtryskiwacza (2 lub 3 we wtyczce) jest przecięty. Patrz gdzie lecą jego końce, czy do przekaźnika który tam gdzieś będzie, czy do kabiny do przełącznika. Dopiero wówczas możesz przewidywać gdzie jest awaria. Może tylko kabelki gdzieś spadły lub zaśniedziały.
Dzięki za punkcik :)
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2008-12-13, 19:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 10