Silnik: 1,9TDI
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2009-08-24, 12:28 Szarpanie silnikiem
Witam
Mam Venciaka 1,9 TDI 90 KM z 94 roku. Kupiłem go rok temu i mam z nim problem a dokładniej z silnikiem.
Zapala i chodzi ładnie gorzej jest przy wkręcaniu się na obroty i jeździe.
A mianowicie przy redukcji z 3 biegu na 4 i z 4 na 5 przy obrotach od 1,5 do 2 tyś
szarpie silnikiem. Wydaje mi się ze nie redukuję za wcześnie bo silnik już wyje i aż się prosi o zmianę zresztą diesel powinien być dość elastyczny.
Na trasie jest to mniej dokuczliwe bo przeciągnę go trochę na wyższe obroty i wszystko jest ok, gorzej z jazda po mieście muszę jeżdzić na 3 biegu z wyjącym silnikiem.
Byłem u mechanika to powiedział ze jakiś czujnik na pompie siadł i trzeba go wymienić
tylko ze to trochę będzie kosztowało. No i podobno to częsta usterka w Venciakach.
Czy może ktoś spotkał się z tym problemem i może mi doradzić co to może być?
Byłem u mechanika to powiedział ze jakiś czujnik na pompie siadł i trzeba go wymienić
ale sprawdzał to VAGiem, czy sam tak sobie wymyślił
Dieslowcy napewno Ci pomogą. Ja jedynie mogę wspomnieć o podłączeniu samochodu pod komputer. To zawsze coś daje a kosztuje średnio od 20-50zł.
A co sie dzieje jak jedziesz ze stala predkoscia? Szarpie?
A co jest na innych biegach? Moze problem nie tkwi w pompie a sprzegle bo jakby nastawnik byl zasyfiony to by szarpalo jadac ze stala predkoscia. Z reszta mozna to latwo zdiagnozowac odpinajac wtyczke impulsatora w skrzyni biegow i zrobic rundke jazdy testowej.
Btw. redukuje sie z gory na dol, a nie z dolu do gory
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1,9TDI
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2009-08-24, 12:47
VAGiem nie sprawdzał, twierdził że miał audi z tym samym problemem i na pewno jest to czujnik. Na środę jestem umówiony z innym mechanikiem zobaczę co on powie.
turi, jak ze stala predkoscia poszarpuje to zrob jak mowilem. Czyli odepnij wtyczke od impulsatora w skrzyni biegow. Nie bedzie dzialal predkosciomierz to odrazu uprzedzam.
Jesli szarpanie ustanie to nie jest to czujnik w pompie a do czyszczenia jest jej nastawnik.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum