Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: theority
2017-02-21, 17:16
przegrzewający sie silnik a uszczelka
Autor Wiadomość
kamilos 
Kierowca eLki
kamilex


Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: legnica
Wysłany: 2006-09-10, 22:11   przegrzewający sie silnik a uszczelka

posiadam vento 1.9Td rocznik 93 od jakiegos czasu przy prędkości powyżej 100km/h motor lapie temperature do 95-100stopni. zauwazylem wycieki plynu spod uszczelki pod glowica, wymienilem czujnik i termostat, stwierdzilem tez zle zalozony pasek na pompie wodnej więc go przelozylem prawidlwo(co za baran go zakladal) alenic nie dalo wydaje mi sie ze jest juz i tak do wymiany sprezyna na alternaorze jest wyciagnieta na maxa.
mam pytanie czy mozna samemu wymienic uszczelke i czy trzeba za kazdym razem planowac glowice ostanio nie mam zaufania do majsterkow.
pomozcie,z gory dzieki hey
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-09-11, 01:43   

Glowica powinna byc raczej planowana(zwlaszcza jak wycieka plyn-bez powodu tego nie robi...)-co z tego jak zalorzysz nowa uszczelke jak moze Ci ja wywalic przez to, ze glowica nie byla splanowana...-szkoda kasy i czasu. Jak bedzie splanowana masz pewnosc. a wymienic samemu jesli sie trosze na tym znasz, to raczej nie ma problemu :)
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-11, 08:57   

Powinno isę splanować dla właśnego bezpieczeństwa, w sensie takim, że za chwilę możesz mieć to samo. A co d wymiany samemu, jak umiesz.... Ja tam bym się bał tego zrobić samemu :-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
kamilos 
Kierowca eLki
kamilex


Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: legnica
Wysłany: 2006-09-11, 09:27   

ogolnie to jade na ksiazce krok po kroku, z ta glowica to popytam gdzie i za ile :tak:
orientujecie sie moze czy potrzebna jest wymiana paska rozrzadu mieniany byl rok temu a niektorzy mowia ze zaklada sie tylko raz :-)
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-11, 09:49   

No lepiej by było przy tej okazji założyć nowy pasek i nową rolkę. Nie są to aż takie koszty żeby oszczędzać i zakłądać stary pasek...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
tomala2301 
Zapalony Ventkarz
VW Vento 1.9 TD



Silnik: 1,9TD
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 219
Skąd: dolnyśląsk- WOŁÓW
Wysłany: 2006-09-11, 20:27   

Planowanie i sprawdzenie szczelnoci głowicy we Wrocławiu jakieś 100zł- wymiana uszczelki pod głowicą u TD to jakieś 150-200zł , dolicz do tego pasek rozrządu , napinacz , nowy uszczelniacz + lepiej by było wymienić uszczelniacze na zaworach jak już robić to raz a dobrze lepiej sam się za to nie zabieraj . Pozdrawiam.
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-09-11, 20:29   

Jeśli zdecydujesz się na warsztat (dobry), sami stwierdzą, czy głowica kwalifikuje się do planowania, czy nie, możesz spróbować sam to określić, kładąc ją na idealnie gładkiej powierzchni i nie stwierdzając szpar. Dobrze robić to na szybie, którą obejrzysz od spodu i masz obraz całej powierzchni styku głowicy z uszczelką. Planowanie za każdym razem to gruba przesada, choć taki pogląd pokutuje u wielu mechaników. Jeśli będziesz umiał rozróżnić fazy rozrządu w/g położenia wałka i zaworów, to możesz pobawić się sam, jeśli nie - odradzam samodzielne grzebanie. Nigdy bezgranicznie nie wierz znakom, bo różnie z tym bywa, trzeba widzieć położenie wału i wałka i wiedzieć, że jest prawidłowe. Do tego ważny jest moment obrotowy przy dokręcaniu szpilek głowicy i równie ważna - kolejność ich dokręcania. Jeśli wiesz to wszystko :co?: ...
 
 
wojtek 
Ventofan


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-09-11, 21:06   

Co do głowicy to uwazam że powinno się splanować głowice i sprawdzić szczelnośc po to tylko żeby nie wracać do tego tematu jeszcze raz,jeżeli chodzi o pasek rozrządu to jeśli nie był zaolejony i napinacz jest sprawny to śmiało można go założyc i bedzie smigał,zresztą przecież nie jest stary jeśli ma rok.Do tego wymienił bym uszczelniacze i pierścionki zwłaszcza jeśli często go przegrzewałeś.
 
 
kamilos 
Kierowca eLki
kamilex


Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: legnica
Wysłany: 2006-09-11, 21:50   

jezeli chodzi o fazy rozrzadu to bym najpierw sprawdzil przed sciagnieciem paska czy wszystkie naciecia sie zgadzaja, jezeli tak to wszystko powinno byc w pozadalu. podobno vw wypuscil odowiednie przyrzady do blokowania pompy i walka rozrzadu oczywiscie warsztaty sa zaopatrzone w takie cudenka,ale niewykluczone tez ze mozna to dorobic.
teraz sprawa uszczelki posiada ona trzy dziurki czyli z tego wynika ze jest najgrubsza,
zbyt czeste planowanie moze sie skonczyc (nie wiem moze sie myle) :mysli:
co do tej szyby to wydaje mi sie ze to jest calkiem dobry pomysl :OK:
POZDRO
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-09-11, 22:07   

kamilos napisał/a:
co do tej szyby to wydaje mi sie ze to jest calkiem dobry pomysl

pewnie ze dobry pomysl-a raczej sposob... za mlodu tak sie robilo z motorynka i apierem sciernym... moze bylo niezle podniesc osiagi "maszyny" ;)
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
kamilos 
Kierowca eLki
kamilex


Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: legnica
Wysłany: 2006-09-11, 22:45   

ale chyba na metanolu nie jezdziles co? tak jak w uni Leszno :luzik:
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-09-12, 00:08   

no nie... to mi sie nie udalo-ale nitro jak najbardziej :lol: troszke ropy z traktora spuszczone do tego, zeby sie nie zatarl i sie smigalo :) czasami ozna bylo dolac plynu chamulcowego do mieszanki-wtedy pachnialo tak jak na stadionie Uni z tlumika :) hihi... tylko, ze na dizen dzisiejsy motorynka stoi bo umarla... ;)
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
kamilos 
Kierowca eLki
kamilex


Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: legnica
Wysłany: 2006-09-12, 09:07   

ja do swojego autka skonstruowalem podgrzewacz do oleju rzepakowego pali mi 4,5l daje slowo :tak: tylko nie wiem czy to niejest przyczyna moich problemow ;)
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-12, 21:21   

Cholera wie bo w sumie silniki niezbyt są przystoaowane do jazdy na rzepaku...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-09-12, 22:41   

No :boisię: to teraz się wydało !! Oleje roślinne, a raczej ich kwaśne składniki "pożerają" uszczelki :załamka:
 
 
kamilos 
Kierowca eLki
kamilex


Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: legnica
Wysłany: 2006-09-12, 23:18   

no to mnie zmartwiles :( zrobilem na tym zaledwie 3tys km rozbiore motorek i zobacze jak to wglada od wewnatrz .
siemanko :zawstydzony:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 9