Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-23, 12:05
Jakie świece?
Autor Wiadomość
krzysiu193 
Autostopowicz


Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 4
Skąd: Swietokrzyskie
Wysłany: 2006-07-19, 09:02   Jakie świece?

Witam.Poradzcie jakie swiece kupic do ventki 1.8 do gazu?
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-07-19, 09:42   

Kurcze, zanim napiszesz post poszukaj najpierw na forum! Ten temat był już poruszany!!!

[ Dodano: 2006-07-19, 09:46 ]
http://forum.vwvento.org/...er=asc&start=30

Wystarczy tylko poszukać...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-07-20, 19:55   

dokladnie-wyszukiwarka bardzo sprawnie dziala ;)
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
andrzej12311 
Niedzielny kierowca
gremlinek


Silnik: 1,8 benzynka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 80
Skąd: Gronów
  Wysłany: 2010-03-04, 19:20   WYMIANA ŚWIEC VENTO 1,8 AAM

Witam! Mam zamiar w najbliższym czasie wymienić świece w swoim aucie i chciałbym się poradzić czy kupować standardowe trójelektrodowe świece powiedzmy marki BOSCH lub NGK czy tez może BRISK http://www.allegro.pl/ite...m_lor15lgs.html

Proszę o porady i opinie

Z góry dziękuję i pozdrawiam :papa:
_________________
Pozdro:)
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2010-03-04, 19:28   

ja mam trzy elektrodowe briski wczesniej były NGK i zadnej róznicy nie ma ale powiem ze na tych briskach juz 80 tys zrobilem i dalej jest :OK:
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-03-04, 19:32   

25 złociszy za sztukę..... trochę drogo. Ja tam zawsze używam NGK trójelektrodowe i jest good :OK: I NGK są chyba tańsze :mysli:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2010-03-04, 19:35   

moja furmana jeździła na BOSCH...teraz na NGK trzy elektrodowych i jak doczekam następne tez będą NGK
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2010-03-04, 19:37   

ja za Briska płaciłem 20 zł a NGK kosztowały 25 zł
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-04, 19:40   

Temat poruszany wielokrotnie na forum i znowu nowy wątek :( andrzej12311, używaj opcji SZUKAJ, dublowanie postów tylko zaśmieca forum...

Scaliłem z już istniejącym od 2006 roku tematem o wyborze świeć do tego silnika.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-03-04, 19:43   

Ja za kpl (4 świece) płaciłem 82 złocisze i nie na allegro tylko normalnie z moto-sklepu ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
andrzej12311 
Niedzielny kierowca
gremlinek


Silnik: 1,8 benzynka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 80
Skąd: Gronów
Wysłany: 2010-03-04, 20:08   

OK, po prostu chciałem poznać wasze opinie o świecach BRISK ale z tego co przeczytałem to raczej nie ma co w nie inwestować. Więc chyba NGK
Pozdrawiam ;)
_________________
Pozdro:)
 
 
Jendker 
Ventomaniak



Silnik: 2.0 GLX 85kW
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 666
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-04, 20:29   

A czym się się różnią jedno elektrodowe od trój elektrodowych ?? lepsza iskra ??
_________________
Grupa PODKARPACKA

http://www.automobilrzesz.pl/
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2010-03-04, 20:48   

ja tam nie wiem - fachowcy w sklepie zawsze radza 1 elektrodowe do gazu - a jak takie założyłem to odwiozłem im zaraz spowrotem - auto jechac nie chce kicha prycha i co tylko - niby gaz w wiekszej temp sie spala i 1 elektr wystarcza ale jak widac nie wypał z tych ich teorii :)
jak pamietam za NGK płaciłem 8 dyszek ;)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-04, 22:15   

Jendker napisał/a:
A czym się się różnią jedno elektrodowe od trój elektrodowych
ilością elektrod na świecy. 3-elektrody zapodają 3 iskry na raz co ma znaczenie np. w silnikach z wielopunktowym wtryskiem. W przypadku silników 8zaworowych ,8 jakie są w Vento zasilanych gazem idealnym rozwiązaniem są świece 1 elektrodowe. nie dość, że tańsze to dobrze się sprawują - słyszałem to od wielu mechaników i speców, więc chyba coś w tym jest. A osobiście różnicy nie widziałem, sprawowały się tak samo.

pamiętam model 3elektrodowych NGK: BUR6ET ale za cholerę nie mogę sobie przypomnieć modelu 1elektrodowych, które używałem w ventylku.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-03-04, 22:25   

Jeżeli chodzi o świece to najlepsze są jedno-elektrodowe ponieważ dają jedną iskrę a natomiast trzy-elektrodowe rozbijają to jedną na 3 iskry co osłabia cewkę. Poza tym NGK siadły mi po 3tyś KM i założyłem używane BOSCHA z jedną elektroda i auto śmiga.
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
twety100 
Zapalony Ventkarz



Silnik: AEY
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 406
Skąd: WPU
Wysłany: 2010-03-05, 08:23   

żeby świeczki ( 1 elektrodowe ) dobrze chodziły na lpg dobrze jest zmiejszyc przerwe między elektrodami z doświadczenia wynika że daje to lepszy efekt niż montarz 3 elektrodowych :młotek:
 
 
Jendker 
Ventomaniak



Silnik: 2.0 GLX 85kW
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 666
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-05, 09:30   

ja mam wsadzone 3 elektrodowe NGK bur6etm197 na benzynie(od poprzedniego właściciela) ale nie długo chce zmienić a nie wiem które będą lepsze jedno czy trzy ??
_________________
Grupa PODKARPACKA

http://www.automobilrzesz.pl/
 
 
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-03-05, 10:20   

A ja mam Beru 3 elektrodowe i jestem zadowolony
_________________
VentootneV
 
 
Wydym 
Vento to ja!
wściekły lopez:)


Silnik: w komorze
Pomógł: 25 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 2784
Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2010-03-05, 10:38   

Jak dla mnie nie ma lepszych świec niż Briski.....Śmigam na nich już od 2 lat....Zmieniam ich co 30tysięcy razem z przewodami kopułką i palcem...Jak dla mnie auto jest bardziej żywsze ;)
_________________
Grupa Mazowiecka
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-03-07, 18:10   

Dziś zauważyłem takie coś...czyli iskrzy między świecą a przewodem i jest tak na wszystkich garach:


Miałem pytać czy to normalne czy nie, ale w czasie jak się filmik ładował na serwer poszedłem do garażu i odpaliłem furkę....przez jakieś 30 sekund po odpalenieu jest ok....ale po tym czasie zaczyna iskrzyć, do tego gdy się dobrze przyjrzeć widac jak wewnątrz przewodów lekko iskrzy ale iskra nie przeskakuje między przewodami tylko delikatnie widać że w nich cos płynie (prąd). W dodatku przewód między cewką a kopułką tez własnie minimalnie błyska. No i co najgorsze cewka tez raz na jakiś czas mignie. :(

I tu moje pytanie....czy to że cewka mignie to tylko wina przewodów czy w niej się juz coś dzieje ?? rozbierać ja czy jak ??
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2010-03-07, 18:23   

moje zdanie jest takie ;
przewody do wymiany i przy okazji kopułke i palec zreszta zobaczysz czy jest wypalona a cewki sie nie rozbiera (chyba) ale najlepiej wymienic kable jak najszybciej by zwarcie nie uszkodziło cewki
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-03-07, 18:52   

Martwi mnie to iskrzenie w cewce-to jeszcze oryginał :(

A kable faktycznie w pewnych miejscach są podświetlane więc do wymiany.

A palec i kopułka w takim stanie....



Trochę zaśniedziały ale przetarłem szmatką i osad znikł....palec bez luzów, Beru-nie wiem czy to oryginał......więc chyba te graty są ok ??
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2010-03-07, 19:02   

u mnie jak kupilem kiedyś tanie przewody tak sie działo od nowości na pierwszych przewodach mało tego było iskrzenia - teraz mam BERU i jest super nie zobaczysz iskry pod maska :) kopułkę masz ładna - ale palec całkiem profilaktycznie bym zmienił - bo to nie majatek (chyba 12 zeta) ;)
z przewodami to rozne zdania są - ty masz jakieś porzadne widać - moj majster mowi złap sie ręka pokoleji za przewody jak cie nie pier.... to znaczy ze jezdzić jeszcze :diabełek: a to świecenie pod wtyczką hmmm moze to tak jest az sprawdze u siebie ;)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-03-07, 21:15   

Paweł ja bym nie czekał i wymienił komplet. No może bez cewki. Ale tak kable, palec kopułkę bym wymienił. Bo świece to chyba nie dawno wymieniałeś nie ??
Nie wiem czy takie zjawisko jest normalne ale ja u siebie takiego czegoś nie zauważyłem nigdy :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-03-08, 12:00   

tak jak pisałem na gg przewody do wyminay a cewka jest dobra. wymien przewody i problem zniknie
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-03-08, 12:08   

Więc tak.....zastosowałem taki zestawik



Przy wyciąganiu stary kabel się urwał i jego kawałek został przy świecy



stare świece były przypalone w miejscu gdzie iskrzyło, oraz miały mocno skorodowane podkładki



A w dodatku w gnieździe w głowicy było dużo syfu i byc moze przez to była ta korozja



Efekt tego jest taki....nic nie iskrzy i nie strzela/pyka więc wyładowań nie ma....z tego co widziałem to i z cewką jest ok....ale co do cewki to nie wiem dokładnie gdyż w garażu nie mogę doprowadzić do idealnej ciemności ale z tego co widziałem jest w porzadku ....wieczorem jeszcze oblukam co by mieć 100% pewności że cewka zdrowa-mam nadzieję że będzie ok gdyż dziś już 200zł poszło w szrota i nie uśmiecha mi się jeszcze wymiana cewki :mur:
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-03-08, 12:21   

Noo dobry zestawik :oklaski: :oklaski: :oklaski:
Paweł J. napisał/a:
Przy wyciąganiu stary kabel się urwał i jego kawałek został przy świecy

No to czyli najwyższa pora już była. ;)
Paweł J. napisał/a:
nie uśmiecha mi się jeszcze wymiana cewki

Jak normalnie odpala i chodzi autko to raczej nie jest konieczne ;) Cewka chyba lubi zdechnąć tak "na raz", tak jak to np u mnie było ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-03-08, 13:24   

cinek82 napisał/a:
No to czyli najwyższa pora już była. ;)

70 tys km i Championy zajeżdżone-ale to chyba dobry wynik i nie ma co narzekać ;)

Przed chwilą były próby cewki w idealnej ciemni....nic nie iskrzy więc chyba się udało :D i mam nadzieję że już tak zostanie....a swoją drogą to aż dziwne że iskrzyło w cewce przez kable....błyskało jakieś 3-4cm od wtyki przewodu więc przeskok konkretny.

cinek82 napisał/a:
Cewka chyba lubi zdechnąć tak "na raz", tak jak to np u mnie było ;)

Tak....ale skoro błyska w cewce to nie zapowiada to nic dobrego. ;)
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-03-08, 13:31   

A czy są jakieś różnice w jeździe autem ??
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-03-08, 13:53   

cinek82 napisał/a:
A czy są jakieś różnice w jeździe autem ??

Jeszcze na tym zestawie nie śmigałem, tylko wjechałem do garażu...wydaje mi się że jakby szybciej odpalał, ale być może to moje subiektywne odczucia.

cinek82, ogólnie z tymi przewodami to lipa, chciałem coś markowego, ale wszędzie wciskali mi jakieś chińsko brzmiące nazwy, których nie kojarzę. W końcu te przewody dostałem u mojego gazownika tak jak i poprzednie Chempiona. pogadaliśmy co nie co o gazie i tym komputerku co mamy, fajna, miła rozmowa a i 40zł zniżki dostałem na przewody :D i fakt faktem przewody Beru wyniosły mnie 10zł taniej niż coś tam Made in China :D

najlepsze jest to że w katalogu "Made in China", jedyne 1.8 jakie było w vento to AAM...a ABS czy ADZ już nie ma więc Pani w sklepie miała problem, ale stanowczo twierdziła że pasują....ja tam nie wiem czy pasują czy nie-dziwne tylko że katalog Beru rozróżnia 3 rodzaje 1.8
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-03-08, 13:58   

Wiesz, może katalog rozróżnia ale rodzaj kabli ten sam jest ;) Po prostu wzięli skopiowali modele aut + wersje silnikowe w katalog a kable czy tam świece są do danej pojemności takie same :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
Ostatnio zmieniony przez cinek82 2010-03-08, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2010-03-08, 17:08   

identyczny zestaw zakupiłem na wiosne i śmiga do tej pory - wczoraj w nocy patrzyłem co sie dzieje pod mask i fakt przy gniezdzie nic nie iskrzy choć odczasu do czasu widać jakas naprawde delikatną smuge na przewodach ;) Paweł J., a prubowałeś kiedyś świec z jednym żarnikiem? bo wszyscy mowia ze niby lepsze ale mi jezdzić nie chciał ;)
a i skad ty masz dwa gniazda na czujnik temp na przewodach wodnych??
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-03-08, 17:16   

zlotykamil napisał/a:
Paweł J., a prubowałeś kiedyś świec z jednym żarnikiem? bo wszyscy mowia ze niby lepsze ale mi jezdzić nie chciał ;)

No też jestem ciekaw jak to jeździ na jedno elektrodowych :mysli:
zlotykamil napisał/a:
a i skad ty masz dwa gniazda na czujnik temp na przewodach wodnych??

Z zamiennika króćca :diabełek: :diabełek: :diabełek:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-03-08, 17:20   

zlotykamil napisał/a:
Paweł J., a prubowałeś kiedyś świec z jednym żarnikiem?

Nie...nie próbowałem i nie wiem czemu...zarzekałem się że teraz kupie te tanie świece jednoelektrodowe, ale wyszło jak wyszło ;) pewnie moje głupie przyzwyczajenie do sprawdzonych rzeczy ;)

zlotykamil napisał/a:
a i skad ty masz dwa gniazda na czujnik temp na przewodach wodnych??

prosta sprawa...ten trójnik to zamiennik a zamienniki mają dwa gniazda....w oryginale było jedno....a dwa czujniki to jeden sprawny, a drugi zaniżający temperaturę o 9 stopni przez co gaz już powoli zaczynał strajkować (uroki czułego kompa). A że w czasie wymiany rypła się zaślepka to są dwa czujniki zamiast czujnika i zaślepki ;)

ZłotyKamil a wcześniej miałeś okopcone świece w tym porcelanowym miejscu gdzie jest wybity model świecy ??
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2010-03-08, 17:31   

Paweł J. napisał/a:
a wcześniej miałeś okopcone świece
żeby cie nie oszukać to powiem że nie pamietam dokladnie ale chyba były
z ta jedna elektr załozylem kiedys nie chciał jezdzić - wiec poszły do zagęszczarek na wymiane - długo też nie pociagneły (ale zawsze góra miesiac) a stare z 3 elektr jeszcze gorzej zdezelowane jak twoje po wymianie działały dobre pół roku bez problemu na zagęszcz - więc chyba 3 elektr sa jednak lepsze ;)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 12