Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wzrasta poziom oleju
Autor Wiadomość
BusiuWrc 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben AAM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-06, 18:48   Wzrasta poziom oleju

Witam!
Mam problem z moim Vento. Ostatnio zauważyłem, że wzrasta poziom oleju. Oceniam że to może być paliwo. Może ktoś wie jaka może być przyczyna przedostawania się go do oleju, którędy?
Pozdrawiam!
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-07-06, 19:28   

Tylko między tłokami a cylindrem. I jest to poważny objaw. Świadczy albo o jakimś nadmiernym podawaniu paliwa ktore nie dopalone spływa do oleju, albo o konicznym remoncie, może wystarczy pierścienie. Tylko poobserwuj ten poziom oleju jeszcze. Sprawdzaj zawsze w tych samych warunkach, najlepiej rano przed odpaleniem i auto musi stac poziomo zawsze.
_________________

 
 
szym29 
Pan i władca oktanów
SZYM29 alias SZYM30



Silnik: 1.8 75 KM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 906
Skąd: sam nie wiem
Wysłany: 2010-07-06, 19:32   

ja mam tez AAM i nie mam takich problemow i ma juz ze 500000km choc nie chce mi sie w to wiezyc,ale o takim przypaku to nie slyszalem jeszcze.remont jest oczywisty,bo raczej samo nie ustapi.ale jaka jest przyczyna to nie potrafie powiedziac.a wchales olej czy nioe wali benzynka?
_________________
szym - nagły atak spawacza

http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56
VENTO GRUPPE
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 19:35   

kolego paliwo to to nie może być bo jeżeli rosło w takim stopniu ilość oleju to jeżeli było by to paliwo to nie jechał by samochód bo by go zalewało a nawet jeżeli by nie zgasł to prędzej wywalał by paliwo wydechem ,najprawdopodobnie poszła ci uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący przedostaje się do oleju poprzez kanały w głowicy i bloku ,sprawdż pozoim płynu i jak wy ciągniesz bagnet to przyjrzyj się i zobasz czy na bagnecie nie ma śladów płynu chłodzącego
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
piotrek/wawa 
Ventofan
glizda


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 150
Skąd: janowek/tarczyn/wawa
Wysłany: 2010-07-06, 19:39   

no to moze byc tylko to co kolega waski powiedzial zobacz te [pod korkiem czy nie masz mazi i sprawdz w zbiorniczku czy nie ubywa plynu
Ostatnio zmieniony przez piotrek/wawa 2010-07-06, 19:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BusiuWrc 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben AAM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-06, 19:42   

Właśnie dziś spuściłem ten nadmiar i walą mi benzyną ręce. Kurcze, a jeśli rzeczywiście nie było wszystko spalane w cylindrach i spływało , to koniecznie trzeba wymienić pierścienie, czy np.świece (są z jedną elektrodą, a się dowiedziałem ze powinny być z trzema). Bo jest możliwość, że w paliwie był jakiś procent ropy, bo to było od znajomego. To ona niedopalona mogła spływać, tylko czy to ustąpi jak się wypali ten jej procent zawartości w paliwie.
 
 
BusiuWrc 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben AAM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-06, 19:46   

Płynu nie ubywa jak na moje oko, było MINIMUM i stan się utrzymuje. Kolor też barwy nie zmienił i jest klarowny.
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 19:52   

pierścienie nie moga przepuszczać takiej ilości paliwa ,jak już ,bo jeżeli tak by było miał byś zajebisty luz na pierścieniach i nie szczelność ,a za tym idzie słabe ciśnienia na cylindrach co powodowało by wyrażna utratę mocy autka co powodowało by nawet do tego e autko by nie odpalało z braku sprężenia
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
szym29 
Pan i władca oktanów
SZYM29 alias SZYM30



Silnik: 1.8 75 KM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 906
Skąd: sam nie wiem
Wysłany: 2010-07-06, 19:58   

jednym slowem zrob remont silnika
_________________
szym - nagły atak spawacza

http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56
VENTO GRUPPE
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 20:02   

szym29 napisał/a:
jednym slowem zrob remont silnika


a po co jak problem prawdo podobnie tkwi w czymś innym ,jak by to były pioerścienie to nie jechał by samochód wcale


BUSIUWRC sprawdż jeszcze ciśnienie na cylindrach gdzieś w warsztacie albo sam jak umiesz to będziesz wiedział gdzie szukać problemu
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
Ostatnio zmieniony przez Wąski 2 2010-07-06, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BusiuWrc 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben AAM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-06, 20:06   

Problem jest z odpalanie, pali za 2-3razem. Ale jedzie bez problemu 120km/h. Tylko właśnie problem z olejem i fakt, że jest on rzadki i przybyło stanu. Olej był wymieniany 3tyg temu. Sprawdzę jutro w dzień jak będzie wyglądał stan, bo dziś po spuszczeniu nadmiaru zostawiłem na stanie MINIMUM na bagnecie.
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 20:10   

no problem z odpalaniem może być spowodowany starymi świecami lub przewodami wysokiego napięcia ,jak odpala nawet za 3 razem i chodzi ruwno ,przyszpiesza normalnie bez szarpania ani strzelania z rury to wykluczał bym pierścienie
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
szym29 
Pan i władca oktanów
SZYM29 alias SZYM30



Silnik: 1.8 75 KM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 906
Skąd: sam nie wiem
Wysłany: 2010-07-06, 20:11   

jak by nie bylo to i tak musi cos z tym zrobic
_________________
szym - nagły atak spawacza

http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56
VENTO GRUPPE
 
 
BusiuWrc 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben AAM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-06, 20:16   

A teraz doszedłem do pewnego szczegółu i to ważnego. Bo dowiedziałem się, że przy wymianie jak był mój ojciec, to gość zalał prawie 7litrów oleju. To by sie zgadzało z nadmiernym stanem. To za dużo i możliwe że w znacznym stopniu spłukuje resztę paliwa z cylindrów i zrobił się rzadki?? heh dać komuś auto, żeby coś załatwił i da palantowi, który chce zarobić i zaleje oleju ile się da.
 
 
szym29 
Pan i władca oktanów
SZYM29 alias SZYM30



Silnik: 1.8 75 KM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 906
Skąd: sam nie wiem
Wysłany: 2010-07-06, 20:19   

zmiem olej na nowy a mysle ze bedzie dobrze.tylko jedz to dobrego mechanika
_________________
szym - nagły atak spawacza

http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56
VENTO GRUPPE
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-06, 20:19   

BusiuWrc napisał/a:
7litrów oleju

To prawie 2 razy za dużo. :( Skoro już spuściłeś nadmiar to tylko obserwuj co się dzieje.

Pytanie tylko jaki olej Ci tam wlał ??
 
 
BusiuWrc 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben AAM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-06, 20:24   

A jaki olej proponujecie?? Przebieg 280tys. Ja już sam wymienię (wtedy nie miałem czasu) i będę wiedział na czym stoję, a dokładniej na czym i czym jeżdżę.
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 20:25   

no to masz odpowiedż dlaczego masz tyle oleju,a co do rzadkości to jak jest silnik ciepły to każdy olej będzie miał rzadszą konsystencje ,a co do przedostawania się paliwa do oleju przez cylindry to tak jak pisałem jest to raczej nie możliwe bo albo by ci zalewało silnki paliwem ,co powoduje dławienie się i gaśnięcie ,dymienie z rury i brak dynamiki autka z powodu braku ciśnienia w cylindrach ,jest jeszcze pytanie jaki olej ci zalali i czy z oryginalnego opakowania czy z innego naczynia ,bo może być tak że mieli np konewkę przez którą wlewali olej do silnika lub bańkę w której mieli np paliwo i przy wlewaniu do silnika do ciebie coś tam im się wlało i z tąd ten zapach
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 20:30   

olej to zalej taki jaki lałeś do tąd bo zmiana przy takim przebiegu może mu nie wyjść na dobre ,polecam firmę MOBIL sam na tym jeżdżę i jestem zadowolony ,CASTROL też jest dobry ale po dłuższym użytkowaniu zostawia nie miłą mazię w silniku która nie jest do końca dobra dla eksploatacji silnika
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
BusiuWrc 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben AAM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-06, 20:31   

Na zimnym silniku jest właśnie rzadki. Wziąłem ojca na dywanik i wyszły szczegóły: oleju zalano 6litrów, jakiś Lotos mineralni i filtr Filtron. Także problem się rozwiązał. Ale dzięki za udział w temacie i pomoc.
 
 
szym29 
Pan i władca oktanów
SZYM29 alias SZYM30



Silnik: 1.8 75 KM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 906
Skąd: sam nie wiem
Wysłany: 2010-07-06, 20:32   

a co powiecie na ELF-a
_________________
szym - nagły atak spawacza

http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56
VENTO GRUPPE
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 20:39   

szym29 napisał/a:
ELF-a


ELFEM to ty jesteś :D

BUSIUWRC możesz przyznać punkciki za pomoc jak chcesz ;)
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
BusiuWrc 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben AAM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-06, 20:45   

Są punkty chłopaki :) Właśnie co myślicie o oleju Elf?? Ktoś mi mówił, że dobry jest mineralny.
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 20:53   

dobry olej (lepkośc ,czyli oznaczenie oleju) jest ten co jest w stałym użytkowaniu silnika ,jeżeli nie bierze ci oleju to nie zmieniaj go a o Elfie to się nie wypowiem bo nie używam tego oleju ;)
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
BusiuWrc 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben AAM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-06, 21:05   

Zmieniłem z syntetyka na minerala. Teraz po prostu zmienię tylko firmę, bo nie będę na Lotosie. Ale jestem wdzięczny bardzo za zainteresowanie. A masz może silnik AAM??
 
 
szym29 
Pan i władca oktanów
SZYM29 alias SZYM30



Silnik: 1.8 75 KM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 906
Skąd: sam nie wiem
Wysłany: 2010-07-07, 18:46   

on ma teraz vr6 a mial 1.8 ABS
_________________
szym - nagły atak spawacza

http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56
VENTO GRUPPE
 
 
BusiuWrc 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben AAM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-07, 19:32   

Bo mam małe pytanko. Czujniki ciśnienia oleju powinny być: jeden w głowicy, a drugi tam przy filtrze??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-07, 19:40   

W głowicy nie ma żadnego czujnika...jest tylko w króćcu przy głowicy, czujnik temperatury, a czujniki oleju są przy filtrze.
 
 
BusiuWrc 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben AAM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-07, 20:15   

Widziałem dwa silniki, gdzie jeden czujnik był przy filtrze, a drugi z boki głowicy (od strony zbiorniczka płynu chłodzącego).
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-07, 21:08   

BusiuWrc napisał/a:
Widziałem dwa silniki, gdzie jeden czujnik był przy filtrze, a drugi z boki

A to było 1.8 ??
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-07-07, 22:14   

Dwulitrówki tak mają że jeden jest w głowicy z boku, 1.8 to o ile wiem oba mają przy filtrze. Dochodzi ten od temperatury oleju do MFA, też przy filtrze
_________________

 
 
BusiuWrc 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben AAM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-07, 22:50   

W 1,8 tak widziałem, dlatego się zdziwiłem i zapytałem dla uzyskania info
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 9