Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
olej, płyn chłodniczy, temperatura silnika
Autor Wiadomość
Adacho 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 43
Skąd: Bartoszyce/Olsztyn
Wysłany: 2010-07-13, 17:46   olej, płyn chłodniczy, temperatura silnika

Nie wiem czy jest to odpowiednie miejsce na zamieszczenie tego tematu ale napiszę go tutaj
otóż w związku z chęcią wymiany płynów w samochodzie chciałbym się zapytać jaki olej oraz ile litrów powinienem wlać do silnika przy przebiegu 240 tys. km oraz ile płynu chłodniczego należy wlać. Nie wiem ile mam kupić, żeby potem po prostu nie wozić ze sobą.

Kolejną rzeczą, która mnie zastanawia to to jaka powinna być temperatura silnika przy dzisiejszych upałach (34 stopni w cieniu), ponieważ mnie pokazuje ok 70. Z tego co wiem, to powinna być ok 90 nawet to 100 stopni. Podejrzewam, że to termostat nawala i źle pokazuje

Z góry dzięki za odpowiedź.
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2010-07-13, 18:11   

Adacho napisał/a:
hciałbym się zapytać jaki olej oraz ile litrów powinienem wlać do silnika przy przebiegu 240 tys. km

Jeśli nie wiesz jaki olej był wcześniej zalany, proponuję zalać mineralnym, 15w40. przebieg dosyć spory, więc to chyba najbardziej odpowiedni olej.
Adacho napisał/a:
ile płynu chłodniczego należy wlać
nieco ponad 6 litrów. ^ litrów na pewno wejdzie. Oczywiście na początki może się okazać, że wlejesz nawet mniej niż 5 i będzie pokazywać stan na max., ale po jakimś czasie będzie trzeba dolać, bo zanim termostat się otworzy to trochę czasu minie.
Adacho napisał/a:
aka powinna być temperatura silnika przy dzisiejszych upałach

powinna oscylować w granicach 90 stopni. Ale to nie ma reguły, bo w większości przypadków to tylko wina samego czujnika. który niezbyt dokładnie może pokazywać tą temperaturę. Jeśli dolne węże masz ciepłe, a wentylator normalnie się załącza to termostat masz dobry, tylko czujnik źle pokazuje. Czyli w zasadzie jest ok.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Adacho 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 43
Skąd: Bartoszyce/Olsztyn
Wysłany: 2010-07-13, 18:57   

co do oleju to w tej chwili mam 5W40, przynajmniej tyle wyczytałem na niemieckim opakowaniu

co do płynu to tak też podejrzewałem, że mogę wlać na max a po jakimś czasie będzie brakowało go troszeczkę

chodzi właśnie o to, że wentylator w ogóle mi się nie włącza. :/
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-13, 20:04   

Adacho napisał/a:
chodzi właśnie o to, że wentylator w ogóle mi się nie włącza. :/

Czyli pewnie termostat. Sprawdź górny przewód idący do chłodnicy...ten co ma trójnik z czujnikiem temperatury. Powinien parzyć jak przystało na temperaturę oscylująca wokół 90 stopni.....w zasadzie powinieneś go utrzymać w ręku 2-3 sekundy a potem Cię powinno odrzucić (tak myślę :mysli: ) a przy 70 stopniach to będzie tylko bardzo mocno ciepły....parzyć za bardzo nie powinien....czyli skoro Cię nie poparzy to faktycznie płyn jest za zimny i to wina termostatu....w zimie mozesz mieć lipę z tego powodu.

Co do oleju to skoro masz 5W40 to taki lej. Ja mam przebieg większy od Twojego o 30 tys km i ciągle na 10W40 czyli od początku.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2010-07-13, 20:33   

Adacho napisał/a:
chodzi właśnie o to, że wentylator w ogóle mi się nie włącza
Paweł J. napisał/a:
Czyli pewnie termostat.

Ale niekoniecznie. Możliwe, że mógł paść czujnik włączenia wentylatora, albo sam wentylator np. mógł się spalić.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-13, 20:49   

sebastian napisał/a:
Ale niekoniecznie. Możliwe, że mógł paść czujnik włączenia wentylatora, albo sam wentylator np. mógł się spalić.

Plus oczywiście czujnik temperatury skoro pokazuje 70 stopni.

Sam miałem z tym cyrki....raz był termostat...potem kilkukrotna wymiana termostatów-bez powodzenia i w koncu padło na czujnik (ale za pierwszym razem to był termostat) czyli latem 70 stopni w zimie 65 ;)
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-07-13, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-07-14, 10:37   

Cytat:
Jeśli nie wiesz jaki olej był wcześniej zalany, proponuję zalać mineralnym, 15w40. przebieg dosyć spory, więc to chyba najbardziej odpowiedni olej.

:młotek: zadnego minerala do tdi
Wlej 10w40
jak wymienisz płyn chłodniczy ustawiasz temp orzewania na max ciepłe i predkosc na max na zapalonym silniku i czekasz a potem dolewasz ile tam brakuje.naj lepiej jest sie kawałek przejechać
_________________

 
 
Adacho 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 43
Skąd: Bartoszyce/Olsztyn
Wysłany: 2010-07-14, 16:38   

nowy termostat dostałem razem z samochodem jak go kupowałem, a że będę napewno wymieniał płyn chłodniczy to będzie chyba po drodze, zobaczymy wtedy czy będzie dobrze. Przy okazji spytam mechanika o co chodzi.

tak myślałem nad wlaniem 10W40 i raczej na 90% taki wleję.
w służbowym samochodzie (Iveco Daily 3.0 HPI) mam 15W40 Mobil Delvac o ile sie nie myle przy przebiegu 290 tys. ale to dwa różne silniki i nie zagłębiam się w to.

No cóż, napiszę jak wszystko zrobie. Cieszy mnie koszt wszystkiego, bo za wymiane płynu chłodniczego, termostatu, oleju w silniku, filtra oleju oraz wyrzucenie korektora siły hamowania( niestety nie stać mnie na nowy chwilowo) zapłace +/- 100zł :P
_________________

 
 
Adacho 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 43
Skąd: Bartoszyce/Olsztyn
Wysłany: 2010-07-21, 18:20   

wlałem olej Gm 10W40
wymieniłem termostat i płyn chłodniczy

okazało się to co podejrzewałem. Stary termostat nie pokazywał odpowiedniej temperatury
po wymianie pokazuje prawie tak jak trzeba i wentylator się włącza
dziękuję serdecznie za rady :)

zostały mi tylko do naprawy tylne hamulce bo jeżdżę tylko z przednimi,
siadł mi korektor i najprawdopodobniej będę go wywalał i dam łączniki.
_________________

 
 
Arcaj 
Vento to ja!
Red Angel 90KM


Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 33 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2883
Skąd: DWR-Wrocław
Wysłany: 2010-07-22, 06:25   

termostat nie jest od pokazywanie temperatury od tego są czujniki. termostat spełnia inną rolę.
robota hamulców tylnych to czysta przyjemność
:)
pozdr
_________________
... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..

Mój VentoLot


Grupa Dolnośląska


Sprzedaje części do Vento

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-07-22, 11:13   

Adacho napisał/a:
siadł mi korektor i najprawdopodobniej będę go wywalał i dam łączniki.
tylko nie zdziw się kiedyś jak po deszczu za szybko wpadniesz w zakręt i naciśniesz mocniej hamulec i cie postawi bokiem.
co do oleju to chyba kupiłeś najtańszy ale twoja sprawa.
_________________

 
 
Adacho 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 43
Skąd: Bartoszyce/Olsztyn
Wysłany: 2010-07-31, 07:30   

a dokładnie gdzie ten czujnik jest.... tego akurat nie wiem :P
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 9