Witam.
Jakie są bezpieczne tzn maksymalne obroty silnika w trasie. Staram nie wychodzić poza 3000 obrotów na 5 biegu a na pozostałych to już przy 2000 zmieniam bieg. Czy to nie za nisko? Przy 2500 obrotów na 5 biegu autko leci 90 - 100km/h. Z tego co wyczytałem na forum z tym silnikiem można dużo szybciej, nikt jednak nie pisał przy jakich obrotach, nie chcę katować silnika, dlatego pytam ile można max mu dać?
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotrek_inf 2008-11-08, 23:14, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-08, 23:42
Bezpieczne są każde, ale tobie chyba chodzi o najoszczędniejsze?
Stosuj się do zasad Ecodrivingu (większości, bo niektóre są debilne, jak np. wyłączanie silnika na każdych światłach) i na pewno autko będzie palić mało.
Przy 2500 obrotów na 5 biegu autko leci 90 - 100km/h
Masakryczna skrzynia.
U mnie przy 3tys obr/min jest ok 150-155km/h
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-09, 08:18
bradley napisał/a:
U mnie przy 3tys obr/min jest ok 150-155km/h
A ile masz przy 2500 obrotów
piotrek_inf napisał/a:
Przy 2500 obrotów na 5 biegu autko leci 90 - 100km/h.
Ja tam wszędzie setką śmigam (tzn na trasie)....co prawda ja mam obrotomierz do 7 tys i nie ma sensu żebym tu obroty podał bo nie ma punktu odniesienia....ogólnie rzecz biorąc niech obrotomierz nie wchodzi za bardzo na prawą część zegara na dłuższej trasie.
Masakryczna skrzynia.
U mnie przy 3tys obr/min jest ok 150-155km/h
To chyba raczej nie ma szans na taką prędkość, przydałby się 6 bieg. Są różne odmiany skrzyni biegów?
spyro napisał/a:
Stosuj się do zasad Ecodrivingu (większości, bo niektóre są debilne, jak np. wyłączanie silnika na każdych światłach) i na pewno autko będzie palić mało.
Jak wiesz, że będziesz musiał niedługo hamować, to hamujesz silnikiem, redukując biegi, z 5 na 4, później na 3 itd. Aby jak najmniej mieć wciśnięte sprzęgło. Jak zjeżdżasz z górki, to nie hamujesz silnikiem, tylko tak samo, zredukuj sobie bieg do mniejszego, by utrzymac mniej więcej taką samą prędkość. Nie jeździj "na luzie". Jest to i niebezpieczne, jak i nieekonomiczne. Puść po prostu nogę z gazu i niech sobie samo autko jedzie, jak droga jest róna, lub z górki nawet. Gdy postój trwa dłuzej to wyłączaj silnik. Nie mówię tu o postoju na światłach czy na skrzyżowaniu. To jest debilny pomysł. Ale np. jak czekasz na kogoś pod domem, minuta, dwie... i wyłączaj silnik. Po odpaleniu auta, szczególnie z rana nie gazuj, bo wtedy niedosyć, że silnik chodzi na ssaniu, więcej paliwa spala, to każde niepotrzebne gazowanie jeszcze bardziej mu zwiększa dawkowanie. Unikaj w trasie wysokich obrotów. Optymalne, to 2500 obr. na 5 biegu.
I wiele innych jeszcze pkartycznych i pożytecznych instrukcji...
ak zjeżdżasz z górki, to nie hamujesz silnikiem, tylko tak samo, zredukuj sobie bieg do mniejszego, by utrzymac mniej więcej taką samą prędkość.
Ale to jest wlasnie hamowanie silnikiem....
Tygrysisko napisał/a:
A ile masz przy 2500 obrotów
Nie pamietam bo nie zwracam na to uwagi, ale przy 2tys na 5 biegu jest cos kolo 90-100km/h
piotrek_inf napisał/a:
Są różne odmiany skrzyni biegów?
Tak, sa. Ja mam ASD, ponoc najdluzsza z mozliwych. Jeszcze tylko 150KM i mozna zamykac licznik
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2008-11-09, 13:13
teraz tez staram sie 100, do 120 po trasie jezdzic, ale kiedys w poprzednim Ventylu to obrotomierz non stop na prawej stronie stal -4 tys obr... no ale ja w gazie.
Moim zdaniem bezpieczene sa wszystki i nic silnikowi nie zrobi, ze bedzie wskazowka po prawej (tu w koncu chodzi o bicie nie do konca wywazonych mas w ruchu kolowym-skoro konstruktor czerwone kreski zrobil od np 6,5 tys dla benzyny, to wtedy robi sie niebezpiecznie, a tak to spkojnie
Pozdrawiam!
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
odkopując temat chciałem się spytać właścicieli klekotów, szczególnie użytkowników TDI, jakie macie obroty silnika na 5-biegu przy 90, 100 i 120? I przy jakich obrotach, ruszając od zera najlepiej zmieniać biegi aby jak najekonomiczniej jeździć i korzystać z właściwego momentu obrotowego i z załączającego się turbo?
U mnie przy 90 jest ok. 1900, przy 100 mam 2100 a dalej nie pamiętam...
Przy 4tys mam 195, przy 3tys mam 145 przy 2tys mam 95
Jak mi sie nie spiesz to ustawiam na tempomacie ~105km/h to jakies 2150obr wtedy pali najmniej ;p
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
można powiedzieć że tak ciągle śmigam. Biegi zianiem co 20KM/H lub jak silnik zaczyna trykotac czyli tak w połowie 20-30 obrotów
gdy jest zimny nie przekraczam 20-stki
silnik był zimny nagrane z większymi obrotami dla potrzeb filmu
Arcaj, masakra. Takie zamulanie to nic dobrego dla panewek i sprzegla
Mozna spokojnie dociagnac do 2,5tys tylko nie z noga w podlodze tylko spokojnie muskajac gaz.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ale ten silnik sie meczy. Myslisz, ze to dla niego dobrze a wcale nie bo on pracuje pod wiekszym obciazeniem niz mialbys go ciagnac do 3tys.
Biegi nalezy tak zmieniac aby po zmianie biegu wskakiwalo na 2tys gdzie masz maksymalny moment i silnik najmniej sie meczy.
od tej zasady odchodze tylko przy 1 biegu, ktory sluzy do ruszenia.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Arcaj, 1Z wybaczy, wszystkie inne na zmiennej geometrii nie Na pewno domyslasz sie dlaczego
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
ja tam mam benzynke i żeby pogonic to trzeba w granicach 4 tys jezdzić inaczej nie ma czym dusić - ale tak oszczednie to 3 -3.5 tyś - nie w trasie oczywiście
jeżdze troche dieslami i ja nie wiem mozna auto tak zamulać - moim zdaniem klekota trzeba przeciagać - przy takiej kaszlacej jeżdzie to olej w końcu zastygnie a że tak zapytama - turbina hodzi cały czas przy tej niby ekonomiczn jeżdzie?
Arcaj, obudowe kierownicy byś wytarł z tego kurzu
Silnik: 1.9 TDI Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 159 Skąd: kolbuszowa
Wysłany: 2010-06-21, 21:48
Arcaj napisał/a:
można powiedzieć że tak ciągle śmigam. Biegi zianiem co 20KM/H lub jak silnik zaczyna trykotac czyli tak w połowie 20-30 obrotów
gdy jest zimny nie przekraczam 20-stki
silnik był zimny nagrane z większymi obrotami dla potrzeb filmu
Silnik: 1.9 TDI Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 159 Skąd: kolbuszowa
Wysłany: 2010-06-21, 22:17
Arcaj napisał/a:
ja niestety tak miałem bo miałem skręconą kostkę i wyjeździli mi wszystko
kolego sorki ale przedchilka zamiast cytuj przez przypadek wziolem ignoru wiec jak Ci cos takiego wyskoczylo to wilkie sorki ale naprawde niechcacy heh a mój ventylek w czwartek doczeka sie calego baku kolega ma rope po 3,5 zl wiec sie oplaca;p
Silnik: 1.8 GL 75KM Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 32 Skąd: Kasina Wielka
Wysłany: 2010-06-22, 00:06
ja oczywyiście jeszcze nie jeżdżę po drodzę. za 2 lata robie prawko i śmigam
ale nie cierpię jak ojciec dusi go na czwórce pod górę. aż mnie korci żeby zredukował i wcisnął 3000-3500 żeby coś poczuć w fotelach. mój brat już jeździ na mój styl więc nie narzekam.
w najblizszym czasie dodam fotki vetka
(Moje marzenie. Zarobić, kupić VR-ke, german style i jazda)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum