Wysłany: 2011-01-21, 22:22 Seat Ibiza by dżodżo1986
Witam,
po sprzedaży vento w listopadzie 2009 szukałem czegoś mocniejszego, koniecznie diesla, czyli z potencjałem brane było pod uwagę mk3 XX jahre z afn'em pod maską, ale że ciężko było coś znaleźć, zastanowiły mnie seaty. Są przeważnie tańszą alternatywą. I tak w grudniu 2009 stałem się posiadaczem Seata Ibizy z afn"em Podróż powrotna po przesiadce z vento 75PS była bardzo ciekawa. Nie miejcie mi za złe, że po takim czasie rozstania się z vento dopiero teraz przedstawiam swoje auto, po prostu trochę mnie ono nerwów kosztowało. A na forum siedzę cały czas:) Już większość pierdółek od momentu kupna jest zrobionych, ale jeszcze coś tam zostało. W każdym bądź razie ogólnie jestem z auta zadowolony na mały minus-brak klimy.
Zdjęć w dobrej rozdzielczości za dużo nie posiadam, jak także z każdego etapu kiedy coś się zmieniało.
Od początku:
Seat Ibiza, 99r., 1.9 TDI (afn)
Wyposażenie:
2poduchy, ABS, elektryka oprócz szybra, 4x tarcze, MFA, w sumie nic wielkiego
Mniej więcej tak wyglądało po zakupie, co prawda zdjęcia po kilku miesiącach od zakupu, ale ze zmian doszły tylko felgi, które były w vento:
Fotka wnętrza:
Plany zrealizowane od kupna:
- wymuszone kupno nowego zderzaka, bo zimą był mały poślizg
- opony z vento nie nadawały się do jazdy, także zamówione zostały nowe Barumy w rozmiarze 195/45/16, a że Vento też było na gwincie to Ibiza też dostała gwint, grill bez znaczka:
przed
po
- Rozrząd wymieniony dopiero całkiem niedawno, stary pasek ledwo trzymał, olej wymieniony jakoś w maju, taki zestaw poszedł do auta:
No i zimowa wersja na gwincie podniesionym do góry:
Stalówki 15" z oponami nowymi, również Barum 195/50/15
W zimę też doszedł rarytas w postaci projektorów, niestety nie mam zdjęć.
1. Co do planów, to z pewnością będą szersze koła z tylu w tym samym wydaniu. Mam już alluety 9J. Zastanawiam się tylko jaką opcję wybrać z ich malowaniem, lub zostawić srebrne. Sugestie i opinie mile widziane.
2. Kolejnym z planów jest zastąpienie laminatu na progach i zlikwidowaniu rdzy z progów. Ori progi ( trudno dostać na rynku wtórnym) czekają na swoją kolej.
3. Dzisiaj zacząłem malować elementy wnętrza na czarno (zdjęcia będą wkrótce) bo póki co pomalowane dwa przednie słupki, w lewym będą montowane zegary- boost i volt.
4. Może malowanie całego auta?? Jeszcze się okaże.
Jest pełno pomysłów i planów, ale wszystko zależy od możliwości i tych finansowych i czasowych. Jakość fotek pozostawia wiele do życzenia, bo aparat mój niestety się zepsuł i jakoś weny nie było do robienia sesji. Pozdrawiam i czekam na opinie.
dzięki, mody jak najbardziej rozpoczęte już dawno, jestem "wyznawcą" minimalizmu, czyli nie za dużo aby nie przedobrzyć. Zapomniałem dodać, że sprzęgło zmienione na Sachsa G60 z jednomasem oczywiście
Hiszpan bardzo fajny, silniczek miodzio, ale szkoda tylko, że prawie z każdej strony walony był...
dżodżo1986 napisał/a:
Może malowanie całego auta?? Jeszcze się okaże.
a tak źle już z nim? Ale prawda jest taka, że niestety, blachy też kiepskie ma. Wujasek sobie kiedyś kupił taką izkę, jeździł nią nieco ponad rok, nic przy niej nie robił, a ruda aż skrzypiała, po roku auto nie do poznania - z czerwonego koloru został złoty
Fajnie wyglądają stalówki na czerwono pomalowane, ale jeszcze ciekawiej by było, jakby na zewnątrz jakieś małe wstawki były też w czerwieni, np. jakieś listwy ozdobne na zderzakach itp. - nabrałoby to aromatu do całości.
sebastian,
auto mam możliwość po kosztach malować, ale nie wiem czy będę malował, może tylko kilka elementów. Kolor felg jest dopasowany do elementu wnętrza, czyli pasów hehe. Niestety nie da się ukryć, że był bity, bezwypadkowy to on nie jest, ale trudno się mówi.
ventylek86,
110 a apetyt jest na więcej coś pod 160PS , być może kiedyś będzie
A spalanie jest rewelacyjne, trasa 120km/h i 5l ropy wystarczy, jak już się jedzie 160-170 to pod 6 podchodzi
A spalanie jest rewelacyjne, trasa 120km/h i 5l ropy wystarczy, jak już się jedzie 160-170 to pod 6 podchodzi
Mój to samo, a tylko 90 wołów pod machą - gnałem po autostradzie z pedałem w podłodze to nieco ponad 6 litrów wyszło, a w trasie podczas normalnej jazdy i poniżej 4 można nawet zejść - parę razy mi się to udało, jednak nie preferuję aż tak oszczędnej jazdy. Średni 4.5 wychodzi, więc wynik w sam raz
dżodżo1986 napisał/a:
Kolor felg jest dopasowany do elementu wnętrza, czyli pasów hehe
to ja w takim razie będę musiał zmienić samochód, bo plecak mam koloru żółtego heheheh
Cieszę się że nie opuściłeś nas i mimo że nie ma ventki to jest dobry TDI-k a że w ibizie,to jakoś przeżyjemy .Gratki za dobrego furaka,wymaga trochę dopieszczenia i będzie dobrze,będę śledził temat z ciekawością.Powodzenia z podnoszeniem mocy,potencjał jest,tylko go nie zajeździj
slaw71, odkąd sprzedałem ventyla to na forum jestem praktycznie codziennie, jak mnie nie ma to tylko przez brak dostępu do neta, raczej nie zamierzam zajeździć ibizy, wiem jak drogie mogą być naprawy, plany i chęci na więcej mocy są, ale to zależy od funduszy. Dzisiaj jak się uda to pokażę projektory jak wyglądają na aucie.
fotka projektorów na aucie z ciemnymi kierunkami, ibiza strasznie brudna, ale taka pogoda
malowanie słupków
no i prace nad felgami ruszyły, pierwszy raz równam ranty felg, zdjęcia jak wyglądają felgi
wczoraj nad nimi popracowałem i troszkę udało się wyrównać, ręcznie przecieram papierem 180, potem 320 a na koniec będą wodne, pytam do znawców czy dobrze robie??
wnętrze skończone i zamontowane, jeszcze nie założony słupek z zegarami, laminat z progów również zerwany, zostało sporo silikonu, teraz będzie zdejmowany lakier z progów, malowane na nowo i założone zostają ori progi tak jak powinny być założone a nie na silikon, czy jakiś klej, no chyba że się nie da inaczej
tomek87, byłem ostatnio przez kilka dni w giżu, a tak to cały czas Podlasie, do domu zjawiam się niezbyt często, na góra jakieś 2 dni, jak będę na dłużej to się odezwę i możemy jakiegoś spota zrobić nad jeziorkiem, juz jak będzie cieplej raczej
dzisiaj ze względu na ładną pogodę postanowiłem umyć auto z brudu i soli, no i porobić jakieś tam fotki. Tak jak mówiłem progi plastikowe zostały zdjęte z auta i póki co jeszcze nie ma ori progów. No i założone czarne słupki do wnętrza, podłączone zegary w słupku
potrzebuje rady kogoś kto już jeździ na 9J z tyłu, jakie opony zakładać?? mam 195/45/16 i takie zakładać?? czy szukać 205/45/16?? wolałbym 195... ale czy nie będzie problemów z puszczaniem powietrza lub jakiś innych i czy można na takim naciągu śmigać szybciej w zakrętach??
właśnie miałem do Ciebie pisać PW, bo masz 9J no i rozeznany jesteś co i jak, więc nie będę się bawił w poszukiwania 205 i sprzedaż swoich 195. dzięki za odp Wydym,
Ostatnio zmieniony przez dżodżo1986 2011-03-05, 17:53, w całości zmieniany 1 raz
fotki obiecane z akcji zimo wyp...., czyli letnie koło:
a więc po kolei najpierw wulkanizacja i założenie opon 195/45/16 na 9J:
no i już na aucie:
auto brudne, a fotki z tel. więc bez rewelacji, ale będą lepsze fotki, bo założone też zostały ori progi, no i jeszcze pozostaje dylemat w postaci wysokości, chyba pójdzie jeszcze w dół, z przodu zostało 20mm gwintu a z tyłu 50mm, czyli są możliwości małe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum