witam wszystkich forumowiczów, jestem tutaj nowy i mam pytanko nie cierpiące zwłoki.
jakie świece montowane są oryginalnie w VW Vento 1.9TDI 66kW, 1995r. ewentualnie jakie mogą byc stosowane zamienniki? (i które są najlepsze?)
pozwolę sobie odkopać
mam pytanko koledzy jak sprawdzić czy świeca żarowa grzeje?
z racji zbliżającej się zimy trzeba zadbać o furaka
czytałem że trzeba je wykręcać i podpiąć pod aku a drudzy piszą że wystarczy kabelkiem sprawdzić że dotyka się świecy i + na aku i jak zaiskrzy to jest dobra.
nie widzi mi się jechanie do mechanika i płacenie mu za chwile roboty jak można to zrobić samemu
Bez wyciagania sprawdzasz czy w ogole grzeja, a z wyciagnieciem sprawdzasz czy grzeja i jak mocno grzeja.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Jest trochę roboty z wymianą bo dostęp nie ciekawy, ale 60zł to sporo.
Chyba range rovera nie widziales. Tam to dostep do 4 swiecy przy pompie jest niemozliwy bez jej zdjecia.
W 1.9tdi jest wrecz wyborny i trzeba miec tylko przedluzke do klucza.
Jak chcesz komus zlecic to odrazu spytaj sie czy bierze na klate ewentualna naprawe na jego koszt w przypadku kiedy swieca sie urwie i jej polowa zostanie w glowicy.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Tak może się urwać a wykręcenie jej z bloku nie jest tanie z tego co słyszałem.
jeżeli nie czujesz się na siłach to zleć to jakiemuś znajomemu mechanikowi który ma pojęcie o samochodach
Proponuję na noc przed wymianą świec położyć na każdej szmatkę nasączoną naftą. Nafta przeniknie na gwint pomiędzy świecą a głowicą i ułatwi wykręcenie.
I przed wkreceniem na gwint psiknac smar miedziany to kolejna wymiana bedzie latwiejsza
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Przy dokręcaniu trzeba też pamiętać, żeby nie dokręcać ich bardzo mocno. Ja dokręcam kluczem 12mm do pierwszego oporu + około 1/4 obrotu. Gwint w głowicy jest dość delikatny i łatwo można go uszkodzić zbyt dużą siłą przy dokręcaniu.
Ja miałem Febi w 3 dieslach i się na nich nigdy nie zawiodłem... Ogólnie jakoś NGK mi nie pasuje i zwykle kupuję albo Febi, albo Beru bez znaczenia czy to benzyniak czy diesel.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum