Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-07-16, 22:46
Wymieniony został olej z filtrem i króciec wody, ten w którym jest czujnik temperatury. Jak się okazało przeciekało w tych metalowych tulejkach przez które śruby przechodzą. Koszt 20 złociszy (króciec + zaślepka w drugie gniazdo w króćcu) Ciekawe ile potrzyma
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-08-18, 21:47
Odkurzenie tematu
Założyłem dzisiaj podświetlenie nawiewów:
Kupowałem od Pana który się zareklamował u nas w Giełdzie: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=5070
Efekt na żywca fajniejszy niż na focie, teraz będzie czas na licznik dla ujednolicenia Na prawdę niewielkie pieniądze i chwilka roboty a efekt 100 razy lepszy niż fabryka dała
fajowsko to świeci,mi ma pomóc Tomaszek,bo moje trochę nie równo świeci
PS. Twój harem pstrykał mnóstwo ,możesz podesłać mi na e-maila
Jutro jadę odebrać fotki od leśnego
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-08-19, 07:31
Heh....no to stary klina mi w tej chwili zabiłes....też jakoś ostatnio chodzi mi pomysł powrotu to zieleni, której kiedyś tak nie trawiłem.
Wyszło
Cinek....ta zieleń z nawiewów jest taka jak seryjna Bo tak patrze na fotę i wygląda na to jakby się rózniła od zielenie z przycisku podgrzewania tylnej szyby.....
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-08-19, 07:43
Tygrysisko napisał/a:
Wyszło
Dzięki
Nie, jest to inna zieleń, bardziej wyrazista, ostra. Tzn nie tak ostra żeby oczy wypalało ale jest ładniejsza niż seria
Teraz mam zamiar zamówić sobie podświetlenie licznika, o takie:
No i wtedy pewnie przydało by się po takiej diodzie właśnie do włącznika szyby i przełacznika świateł
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-08-19, 07:52
Noo, pierwszy dzień i pierwsze browce za nami Chociaż może to jeszcze przed wypadem do sklepu Nie ważne, grunt, że było zajebiście.
A co do diod to jeszcze się zobaczy, bo faktycznie. To już by było trochę modzenia A to nie na moją łepetynę
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-14, 11:54
Przedwczoraj założyłem podświetlenie licznika (foto nie daje bo wygląda jak na zdjęciu kilka postów wyżej )
I dzisiaj znowu mi się wydatek wyszykował Nie dość, że hamulce do roboty to w przyszłym miesiącu cały zawias do zrobienia a dzisiaj zawoziłem żonę do pracy i przede mną jechała wyrówniarka (bo jak wszyscy wiedzą jeżdżę dużo drogami nieutwardzonymi). No i zwolniłem ale i tak wyskoczył spod piachu jakiś jebitny kamień i przeturlał się pod podwoziem. Ale nic. Kontrolki się żadne nie zaświeciły czyli ok. Wysadziłem żonę, wsiadam z powrotem do auta, odpalam a tam ......wrrrrmmmmm czyli mówiąc po ludzku słychać, że wydech dostał po Muszę gdzieś zajechać na kanał i oblookać co to siadło. Podejrzewam że sama rura wydechowa bo ona i tak już przegnita była. Czyli i tak w sumie wyszło na dobre bo teraz będę musiał już ten wydech zrobić
W związku z tym ma pytanie. Czy dostanę gdzieś rurę całościową. Tzn chodzi mi od plecionki do tłumika środkowego. Bo chcę przy okazji pozbyć się strumiennicy, i plecionkę (złącze elastyczne) też wymienię.
W związku z tym ma pytanie. Czy dostanę gdzieś rurę całościową. Tzn chodzi mi od plecionki do tłumika środkowego. Bo chcę przy okazji pozbyć się strumiennicy, i plecionkę (złącze elastyczne) też wymienię.
Rura cała jest łącznie z plecionką, ale można pobawić się też w samo jej wspawanie. następnie jest katalizator, w Twoim przypadku strumiennica. Później sam musisz zobaczyć co masz, bo różnie to było w danych silnikach i rocznikach: http://www.catalogue.bosa...type=1.8&fuel=B
W Twoim wypadku na samym dole dwie ostatnie pozycje, bo Ty masz 90 loch
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2009-09-14, 12:09, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-14, 12:22
Dzięki sebuś ale mi chodzi żeby gdzieś dostać całą rurę od kolektora (bez plecionki lub razem z nią) aż do tłumika środkowego.... Bo jak napisałem strumienicy i tak najlepiej bym się pozbył.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-14, 14:09
Doszły dzisiaj hamulce:
Będą robione pewnie w sobotę. Będę też chciał wymienić płyn hamulcowy. Jaki płyn kupić (DOT ) i ile go kupić. Ile wchodzi w układ w moim Ventylku
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-14, 14:39
cinek82 napisał/a:
Jaki płyn kupić (DOT )
Heh...pewnie DOT 4....takie pośrednie rozwiązanie z uwagi na parametry płynu (temperatura gotowania). Im "większy" DOT tym większa temperatura wrzenia.....chociaż z tymi wysokimi DOTami nie należy przesadzac gdyż nasze ventylki nowe nie są nowe i lepiej nieryzykowac ewentualnych rozszczelnień.....co prawda niepowinno się to dziac, ale jak to się mówi lepiej dmuchac na zimne.
cinek82 napisał/a:
Ile wchodzi w układ w moim Ventylku
Litra z tego co wiem styknie.....jeśli masz zamiar przepłukiwac układ to kolejna pójdzie na przepłukanie. Kurcze...pamiętałem ile wchodzi dokładnie ale jakas ta pamiec u mnie krótka.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-14, 14:44
Oki dzięki Nie wiem czy płukanie jest konieczne. Wydaje mi się, że podczas wymiany co ma zlecieć to zleci (syf) i jak mówisz nasze Ventki nowe nie są także lepiej żeby z dużo nie "wypłukać"
żeby gdzieś dostać całą rurę od kolektora (bez plecionki lub razem z nią) aż do tłumika środkowego
oryginalnie nigdzie takiej rury nie dostaniesz w całości. trzeba łączyć, albo spawać. Ale sama rura od katalizatora do tłumika środkowego jest dostępna. Ale od kolektora do środkowego nie. I nie rób nic na stałe, nie spawaj każdego łączenia, bo jak Ci kiedyś cos pierdyknie, to będziesz miał wszystko do wymiany, bo nie będzie można tego normalnie rozłączyć. Są obejmy i na nie wszystko się łączy, poza kolektorówką, przy której są tylko uszczelki.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-15, 07:38
Dzięki sebek za radę.... ale okazało się że była wgnieciona ta poprzeczka ochronna (która jest przykręcana do podłogi) w miejscu w którym łączy się rura z tłumikiem środkowym. I ten cybant (obejma) drżała i stukała w tą podgiętą poprzeczkę.
A rura nie jest wcale taka zgniła jak mi się wcześniej wydawało. tylko plecionkę mam do wymiany.
I ten cybant (obejma) drżała i stukała w tą podgiętą poprzeczkę.
to samo ja miałem, hehe
Chciałem ruszyć z kopyta albo jakas mocniejsza dziura i napierdzielało o podłogę, że hej. Dwa razy mi ją prostowali, ale teraz już trzyma jak diabeł sołtysa - nic nie stuka.
cinek82 napisał/a:
A rura nie jest wcale taka zgniła jak mi się wcześniej wydawało. tylko plecionkę mam do wymiany
No tak jest. Mi też plecionka poszła, mimo, że rura była cała, ale taniej i szybciej wyszło zrobić tak, że wymienić samą rurę z plecionką, niż bawić się w jej wspawywanie. Z resztą miałem na tyle nieszczęście, że w jednym czasie strzeliła mi plecionka i końcowy tłumik się rozsypał, znaczy... wypróżnił się całkowicie. Ale wymieniłem od razu całość, łącznie z dobrym środkowym, bo kiedys i tak na niego by przyszła pora.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-15, 09:32
No mi już z plecionki nic nie zostało, tylko taka harmonijka jest i całe to się rusza jak się dotknie. Także jest już na ostatnich nogach. a tłumiki oba wymieniane ok 2 lata temu i jak na razie mocno korozją nie oblazły. Tłumiki firmy Feroz czy jakoś tak
Moje to Polmostrów. Nie cieszące się może dobrą opinią, ale też póki co 2 lata, może nawet i więcej wytrzymują i nic się z nimi nie dzieje. Tylko delikatnie wylot końcowej rury zaczyna mi zalatywać rodawicą, ale to chyba normalne. Co prawda trochę głośniejszy jest od tego, co było przed wymianą, ale czy tamto był oryginał to sam nie wiem. jeśli auto cały czas w ruchu jest to tłumiki długo wytrzymają. Co innego, jak więcej stoi, niż jeździ, to moment i łapie go rdza i po jakimś czasie pada.
Mi plecionka odlazła od całości i ruszała się dookoła własnej osi, ale tak z tym jeździłem i nic się niepokojącego nie działo. Ale wracałem kiedyś do domu i była straszna ulewa. Wjechałem w jakąś głęboką kałużę, delikatnie zadrżało silnikiem, jakby na moment trochę obrotów stracił, się po chwili unormowało i za chwilę: prrrrrr jak nie zaczął pierdzieć, to masakra. i chyba tam coś sie oderwało i poszło w piz.du. Cały misterny plan też w pi.zdu
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-15, 09:44
Hehe. Jeszcze wczoraj jak już autko na kanale stało to przy okazji obejrzeliśmy ze szwagrem te gumy w tylnej belce. W sumie faktycznie jak diagnosta oglądał to jeszcze są całe. Ale powoli już zaczynają się odrywać od metalu, także jak będzie zawias robiony to je też trzeba będzie wymienić. Tylko to wkurza... koszt niewielki tej gumy ale dużo zabawy.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-16, 22:41
Pewnie niektórzy z Was wiedza, że przez własną głupotę zepsułem sobie obrotomierz
Dzisiaj postanowiłem własną głupotą go naprawić i udało się
Przy okazji wyciągniętego licznika postanowiłem zmienić podświetlenie strzałek kierunkowskazu. Jako, że całe podświetlenie w liczniku mam zielone to i strzałki były słabo widoczne. Gdy zamawiałem podświetlenie licznika (od pana który się u nas w giełdzie reklamuje) zamówiłem dodatkowo 2 diody czerwone z myślą wsadzenia ich do wyświetlacza licznika km i zegarka. Ale taki układ mi nie pasował to wsadziłem diody koloru zielonego. Tylko właśnie te strzałki coś mi nie pasowały.... Wsadziłem więc w nie te czerwone diody.... ale niestety ori zielony plastik był za "gęsty" i nie przepuszczał czerwonego światła. Więc go wyciąłem i wstawiłem plastik czerwony z jakiegoś pudełka po ciastkach
Oto efekt w dzień:
Wieczorem:
A tak teraz wygląda moje wnętrze po zmianie podświetleń (jeszcze nie długo będę wymieniał żarówki w lampkach wewnętrznych na zielone diodowe )
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-17, 07:50
Dziękuję
A obrotomierz zepsułem tak, że ściągałem wskazówkę i coś spier.... i pokazywał mi właśnie wolne obroty od zera a nie od 800 czy tam koło tego. Po prostu trzeba było zdjąć przód licznika (szybę), podłączyć go, i ustawiać Ja najpierw podgrzałem silnik i ustawiałem. Ułatwieniem było przełączanie się silnika na LPG przy 2 tysiącach obrotów.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-17, 09:02
Tygrysisko napisał/a:
cinek82, super wyszło...a myk z kierunkami niezły...wystarczy tylko diodę wymienić....też kiedyś muszę się za to zabrać.
Yyy, no właśnie nie tylko diodę, może źle napisałem. Sama dioda innego koloru nie przedrze się przez zielony (dymiony pod kolor plastiku licznika) plastik.... musiałem wyciąć te ori plastiki ze strzałek i wstawiłem czerwone z jakiegoś dekla od ciastek. I właściwie po takim zabiegu pewnie nie byłaby potrzebna czerwona dioda tylko sam ten plastik by wystarczył
Tygrysisko napisał/a:
Dobrze że uporałeś sie z wyskalowaniem obrotomierza mi toby pewnie nigdy nie wyszło.
cinek82 zakładałeś tą listwę od kolegi który robi podświetlenia nawiewów Powiedz mi jak przymocowałeś te konektorki do blaszek U mnie na dołkach lubi się to wysuwać i zastanawiam się czy tej nie przylutować I jeszcze jedno, regulowałeś coś potencjometrem na tej listwie Nie wiem czy to tylko efekt na zdjęciach czy to rzeczywiście tak mocno świeci u Ciebie
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-17, 09:09
No to właśnie od niego kupiłem. Na początku jak założyłem ją to miałem tylko pod tymi kołkami. Ale wczoraj jak wyciągałem licznik to mi się też wysunęły te blaszki i je przylutowałem, tak dla spokojności co by podczas jazdy po dziurach nie powyskakiwały.
Co do regulacji na listwie to nic tam nie kręciłem. Efekt na zdjęciu w sumie taki jak w realu, dość mocno świeci ale mnie to na razie nie męczy, a jak zmęczy to sobie ściemnię
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum