Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-08-22, 19:36
cinek82 napisał/a:
LUK
Pewnie ze tak....jakos mi umknęło.
cinek82 napisał/a:
Ale na własnej skórze jeszcze żadnego nie przerabiałem
A ja przerabiałem przy 200 tys przebiegu....niestety nie pamiętam na czym teraz śmigam, coś mi się kojarzy że to chyba Valeo-no ale cóż....mniejsza z tym, ważne że po ponad 3 latach jest nadal ok
oszczędzać nie warto, bo to nie jest rzecz, którą się wymienia co kilka miesięcy. W dodatku za drogi interes z wymianą i zbyt czasochłonny... A podziwiam śmiałków, którzy tylko np sam docisk wymieniają, bo reszta dobra...
Dzięki Panowie!
kupuje SACHS, mechanik powiedział za wymianę skrzyni i sprzęgła 200 to chyba nie wiele,
chciałbym tylko znaleźć jeszcze jakąś dłuższą skrzynię do mojej furki
silverek wydaje mi się, że nie czytasz postów wyżej.
Cena dotyczy robocizny za wymianę sprzęgła. Czyli wyjęcie skrzyni, zdemontowanie starego sprzęgła, zamontowanie nowego i założenie skrzyni.
spoko, ale nie każdy potrafi. To nie jest wymiana filtra powietrza. Kto się zna, to czemu nie. Zrobisz coś nie tak i możesz skrzynie uszkodzić. lepiej zostawić to fachowcom, bo na takim oszczędzaniu można wiele stracić.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-08-25, 22:13
sebastian napisał/a:
lepiej zostawić to fachowcom
Dokładnie.....osobiście wiele rzeczy przy aucie robię sam....ale są sprawy których nigdy się nie podejmę gdyz nie mam doświadczenia i więcej mogę zniszczyc niż naprawic
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-08-26, 17:53
zawodu jestem mechanikiem tylko juz dawno tego nie robiłem to troche sie zapomniało tylko ja akurat uczyłem sie na ciezarowych nie osobówki wiec teraz nie ktore rzeczy to dla mnie czerna magia
Witam, zakupiłem niedawno Vento 1.9 TD wersję gti, z malutką wada a mianowicie musiałem wymienić docisk sprzęgła gdyż tarcza itp było wymianiane stosunkowo niedawno , a nowy docisk który był w komplecie był niecentryczny - nie pasował w każdym bądz razie. To ok nazbierałem kasę docisk 100 wymiana 150, i wymieniłem (znajomy mechanik) po tygodniu znów czuję problem który był na początku. A problemem jest ciągnięcie na sprzęgle a właściwie to docisk nie dociska tarczy czy coś więc sprzęgło nie przekłada mocy czy tam mom. obrot. na koła , Mechanik właśnie mi powiedział że jedyny problem jaki widzi to słaba tarcza i ogólnie lipne sprzęgło i poradził mi wymianę na jakies konkretne tylko nie valeo ( bo powiedział ze to shit) tylko sachs lub cos innego ale nie zwykłe sprzęgło tylko utwardzane , wzmacniane czy coś. Ale nie ma 100 % pewności czy to będzie działać, chociaż mechanior powiedział ze moje vento jest na chip-ie lub ma wgrane mapy (podobno coś lepszego od chip-a) i ma zbyt dużą moc i te sprzęgło poprostu nie wytrzymuje - musi przepuszczać bo silnik jest na nie za mocny, w sumie to samochodzik ma moc jest to wersja gti wiec miałem okazję nim trochę pośmigać i raz łebek vw passatem nowszym b5 bodajże silnik pewnie 1.9 diesel ( końcówka wydechu była podwójna wiec tak sądzę ze to diesel xD i 1.9 ) chciał mi odksoczyć jak zobaczył ze za nim jadę, tylko było widac jak mu dym z tłumika napierdziela xD, wiec ja docisnąłem też ventylem i bez problemu siedziałem mu na ,,dupie'' , więc tak no ma ten ventyl ,,ciąg'', a pytanie moje brzmi, czy jest może sportowe sprzęgło specjalnie do vw vento 1995r lub od innego pojazdu które by pasowało i wytrzymało, o ile to to wina sprzęgła jak myślicie
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-30, 17:05
Jesli to jest TD to jedyna modyfikacja jaka mozna zrobic to bost pin. Bo tam jest wtrysk mechaniczny wiec nie da sie zmienic map paliwa. Wersji GTI w Vento nie było, a tym bardziej w dieslu. Były tylko GT, wiec ktos Cie oszukał. Masz pewnosc co do mechanika? Ja juz setce klientom załozyłem Valeo i banglało bez problemu. Otwórz bagażnik i tam pod wykładzina masz wlepke koło koła zapasowego i przeczytaj tam jaki masz kod silnika, bo nie wierze, zeby zwykły TD był w stanie spalic nowe sprzegło. Moze Twój mechanik nie zmianił autoregulatora, ani go nie cofnał na lince i cały czas sprzegło jest delikatnie naciagniete? Masz sprzeglo na lince, czy na siłowniku hydraulicznym?
http://fotoo.pl/show.php?...c00426.jpg.html http://fotoo.pl/show.php?...c00429.jpg.html http://fotoo.pl/show.php?...c00430.jpg.html http://fotoo.pl/show.php?...c00433.jpg.html
Hey dzieki za odp, no nie wiem czemu ale no tak mi powiedzieli że sprzęgło było nowe (świeżo po wymianie) tylko że gość od którego kupiłem vento jeździł na tym starym docisku który nie dociskał i samochód łapał obroty i mechanik mówił że on mogł spieprzyc troche ta tarcze jak tak jeździł ale po wymianie docisku powinno byc ok to ja wymieniłem tylko docisk. a nie mam pojęcia jakie tam siedzi sprzęgło czy na lince czy hydrauliczne/pneumatyczne , musiałbym zapytać tego mechanika. Wyżej podałem kilka fot że samochod pomimo 95r ma dosyc bogate wyposażenie aha no i są jeszcze kubełkowe fotele z napisem gti , i sportowy tłumik, i na początku myślałem że to zwykły tuning ale później mechanik i kumpel powiedzieli mi , że to taka wersja, a teraz to sam nie wiem xD. Skoro mówisz że waleo jest ok to ok , ale dla bezpieczeństwa bd wstawiał innej firmy, no i najpierw powiem dla mechanika żeby spr co z tym kontrolerem naciągu czy jak to tam nazwałes . to pozdrawiam, dam jeszcze znać jak się dowiem na czym jest te sprzęgło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum