Przejechalem dzis kolo 100km wentkiem i przeciągnołem go pare razy na 4-ce tak do 130 przy wyprzedzaniu. gdy wróciłem do domu zauwazylem ze ma strasznie nieskie wolne obroty ( okołoo 100/min ). co może być przyczyną. Wystarczy troche linke podciagnąć czyy jest to coś innego. Musze jeszcze zobaczyc jak bedzie zimny na ssaniu jakie obroty bedzie mial, bo jak mu sie gazy wcisnie to wszystko jest ok.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-06, 00:48
Gavel napisał/a:
poprawcie mnie jeśli się myle ale jaca ma 2,0 więc 160 na 4 to nie jest chyba tak źle ...
no jasne... Ja mam poczciwe 1,8 90 kucy, więc nie jest to silnik dynamiczny... Mapet to może poszaleć, VR6 to jest silniczek, aż sie prosi o wciśnięcie gazu...
dawno nie odpisywalem na mojego posta ( brak neta przez jakiś czas), ale problem jest w tym ze dzieje sie to rzadko , a obroty są za niskie . gdyby dostawał lewego powietrza to by raczej działal nierówno i szybciej ( chyba), a tu obroty spadaja do 100 działa równo ( ale wolno), a jak sie ssanike zalączy to obroty są na 1100 ( tez za niskie). Pochodzi troche i sam dochodzi do siebie. w czym moze być problem??
Pomógł: 14 razy Wiek: 54 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 270 Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-10-07, 21:54
W silniczku krokowym, który trzeba zdemontować, rozłożyć i wyczyścić, zwrazając uwagę na stycznik biegu jałowego oraz rdzeń pokryty mosiądzem, na którym gromadzi się nalot. Jesli nie pomoże to odwiedź szrot.
dzieki za odpowiedz, zrobie to sam tylko mam takie pytanko czy aby to bezpieczne?? latwo coś uszkodzic czy miłolśnik rozbierania, rozkręcania itp. da sobie rade??
i jeszcze jednowiem ze gdzieś na forum na pewno jest napisane o tym silniczku ale czy mogł byś mi opisac jak on wygląda i gdzie ejst umieszczony
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-10-08, 01:12
Silnik krokowy
Ilość
zasysanego przez silnik spalinowy powietrza zależy od otwarcia przepustnicy w zespole wtryskowym TBI. Przepustnica jest sterowana pedałem przyspieszania. Powietrze potrzebne do utrzymania obrotów biegu jałowego silnika, przy zamkniętej przepustnicy jest regulowane za pośrednictwem układu obejściowego by-pass, sterowanego przez silnik regulacji obrotów biegu jałowego zwany silnikiem krokowym. Sposób działania i umiejscowienie silnika krokowego oraz elektrowtryskiwacza w zespole TBI GM MULTEC przedstawia rys. 1.
Silnik krokowy
jest silnikiem elektrycznym składającym sie z wirnika wzbudzenia (1) (rys. 2.), złącza elektrycznego zasilania (2) i obrotowego zaworu (3). Zawór obrotowy zwykle ma kształt grzybka, który cofając się otwiera przelot powietrza dodatkowego, równolegle do przelotu głównego zamykanego przez przepustnicę. Otwarcie przelotu dodatkowego (by-pass) jest realizowane cofnięciem grzybka zaworu przez obrót wywołany impulsem elektrycznym z ECM. Zmiana kierunków obrotu następuje przez zmianę biegunowości prądu elektrycznego.
Sterowanie
przepływem dodatkowego powietrza jest niezbędne w takich stanach pracy jak: rozruch zimnego silnika, praca na biegu jałowym, hamowanie silnikiem.
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-10-13, 01:21
co do opisow...-bylem niedawno na Bielanach w Auchan-i wiecie co mialem w rekach-az mnie serce boli, ze zostawilem... ksiazke "VW GOLF 3 I VENTO"-cos na zasadzie-zrob to sam kosztowala ok 50 zl-i troszke mnie to zabolalo...(student ) ale na gwiazdke po nia jade
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-13, 18:48
No właśnie, przecież od dawna jest możliwość zassania tej książeczki... Ja mam papierowa wersję, ale mówiąc szczerze to korzystałęm zniej może ze dwa razy przez te wszystkie lata... A kupiłem tez na Allegro, bo wtedy nie było w księgarniach, od jakiegoś roku jest dodruk i znowu się pokazały...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum