Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: spyro
2008-08-06, 09:33
VW VENTO by Silverek
Autor Wiadomość
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-09, 18:05   

wie moze ktos jak powinna byc przerwa miedzy tą srubka a silniczkiem krokowym on ajest regulowana wiem ze gdzies to było ale nie moge tego nalesc i chyba nasz kolega tygrys to podawał


A i powiedzcie mi czemu na niskich obrotach mi szarpie ale nie zawsze
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-09-09, 18:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-09, 19:16   

silverek napisał/a:
A i powiedzcie mi czemu na niskich obrotach mi szarpie ale nie zawsze

Przewody pewnie są do bani....a nie zawsze ponieważ róznie mozesz miec nagrzany silnik.

silverek napisał/a:
wie moze ktos jak powinna byc przerwa miedzy tą srubka a silniczkiem krokowym on ajest regulowana wiem ze gdzies to było ale nie moge tego nalesc i chyba nasz kolega tygrys to podawał



yyyyyy....nie przypomina mi się nic.


silverek, a co kombinujesz ??
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-09, 20:01   

nic ciekawego chcialem tylko zobaczyc czy mam dobrze

ale ktos podawał schemat

dobra juz znalazłem cos takiego

Przepraszam za zapożyczenie tekstu, ale autor w czytelny sposób opisuje jak sprawdzić krokowca, potencjometr przepustnicy i wyregulować monowtrysk.

1.Odłącz akumulator, przeczyść wszystkie wtyczki przy mono-wtrysku i główne złącze przy silniku (najlepiej jakiś kontakt do styków), ja sprawdził bym jeszcze ustawienie rozrządu.

2.Ściągamy wtyczkę z silniczka krokowego, potrzebujemy zasilanie 4,5-6V aby cofnąć silniczek krokowy (żeby nie naciskał na ramię przepustnicy) w przypadku silniczka z 4 stykami 1,2 a w przypadku silniczka z 6 stykami 1,6 odpowiadają za wysuwanie i wsuwanie, polaryzację już sam opracujesz (ma się wsunąć trzpień do silniczka).

3.Jak cię to uda będziesz potrzebował szczelinomierza 0,5mm. Tą śrubką którą kręciłeś przy przepustnicy opiera się o trzpień silniczka krokowego, powinieneś teraz ustawić szczelinę 0,5mm między schowanym silniczkiem krokowym a tą śrubką regulacyjną od przepustnicy.

4.Podłącz akumulator i masz już zrobiony reset przy okazji. Wtyczkę od krokowego narazie nie podłączaj żeby znowu się nie wysunął. Teraz potrzebujesz miernik i podłączasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi być cały czas podpięta , przekręcasz kluczyk w stacyjce żeby kontrolki sie zapaliły , napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jeśli jest inne to odkręć 4 śrubki torx i wyreguluj.

5.Po regulacji sprawdź czy ścieżki nie maja przerw, otwieraj stopniowo przepustnice i obserwuj wskazania woltomierza, napięcie musi płynnie rosnąc cały czas, aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napięcie już nie rośnie i utrzymuje się na stałym poziomie 4,8-4,9V,

6.teraz trzeba sprawdzić 2 ścieżkę, podłącz woltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi być napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniać się aż do 1/5 otwarcia przepustnicy, potem napięcie powinno płynnie wzrastać aż przy całkowitym otwarciu przepustnicy powinno mieć wartość 4,5-4,9V,

7.warto jeszcze sprawdzić napięcie zasilające TPS, odłącz wtyczkę TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłącz woltomierz , powinno być napięcie około 5V, pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go porostu, są tylko piny 1,2,4,5.

8.Przy tak nastawionym mono-wtrysku, adoptujesz przepustnice kompem lub uruchamiasz silnik i czekasz aż osiągnie 90 st i włączy się wentylator, linka gazu musi być luźna nie wolno dotykać gazu i nie powinny być włączone żadne odbiorniki prądu.

9.Jeżeli przy chowaniu trzpienia korkowca napotkasz na problemy tzn. spróbuj tak podłączyć zasilanie aby trzpień się wysuwał i obserwuj czy ma siłę popchnąć (uchylić) przepustnice. Jak już się z tym uporasz to ustaw obowiązkowo zapłon na 6-8st na lampie stroboskopowej, jak masz gaz to 10st można ustawić.
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-09-09, 20:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-15, 07:00   

Panowie jaka jest przyczyna ze zdziera mi opone jedna od kierowcy o strony wewnetrznej

A zbiezność była ustawiana
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-09-15, 07:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-15, 07:34   

Wybity któryś ze sworzni na wahaczu, ja np tak miałem. Zjechało mi zimówkę do połowy ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-15, 08:24   

Jeśli zbieznośc jest na bank OK to musi by gdzieś luz na tym kole....Cinek dobrze prawi....moze jeszcze łacznik sprawdzic.

Tak czy siak....silverek, idz pod samochód kopnij parę razy w oponę i daj cynk czy coś stuka, brzęczy, dudni itp.
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-15, 10:19   

nie no luzu nie mam zadnego jutro jestem jeszcze raz umowiony na ustawienie zbieznosci podobno nowy sprzed maja jakiś laserowy czy z kamerami nie wiem dokladnie i kątów kół przednich dzis kupilem nowe oponki i ciągnie mnie na lewą strone czyli do środka jezdni
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-09-15, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-09-15, 11:22   

Może amorki masz dojechane już?
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-15, 13:26   

silverek napisał/a:
laserowy

Laserowo-fajna sprawa....miałem tak ostatnio geometrię robioną...bo kiedyś to mi na takich sznurkach robili.

Jeśli z zawiasem jest wszystko ok to na bank zbieżnosc lub kąty.

Silverek-a nigdzie ostatnio nie przydzwoniłeś zawieszeniem ??
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-09-15, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-16, 05:30   

Tygrysisko napisał/a:
Silverek-a nigdzie ostatnio nie przydzwoniłeś zawieszeniem

nie niby w co ale jak sie przygladalem to mam moje kolo leko pochylone do środka to chyba bedą kąty a i kiere mam krzywo to napewno zbieżność
sebastian napisał/a:
Może amorki masz dojechane już?
amorki to chyba nie bo po 70% maja i zadnego wycieku nie mam z nich a nie są gazowe tylko olejaki
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-16, 10:02   

Dobra kola zrobione w tak jak pisze w ksiązce a było żle i to dużo i jedno kolo mnialo zly kąt

Usługa kosztowała 100 zł ustawienie laserowe

ale facet sie nabiegal dwie godziny sie meczył
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-09-16, 10:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-09-16, 10:07   

Widocznie wcześniej zbieżność była robiona na "oko" u pana Henia, albo jak to Tygrys napisał: sznurkami :diabełek:
ja pierdziu, ludzie to sa normalnie hardkory :D
Ale dobrze, że już jest dobrze.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-16, 13:07   

silverek napisał/a:
ale facet sie nabiegal dwie godziny sie meczył

to szybko Ci ustawił. U mnie się męczył ponad 3 :diabełek:
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-16, 13:19   

Lwomati napisał/a:
U mnie się męczył ponad 3
dobrze ze sruby puszczały bo tak to by walczył dlużej a to ze jedno kolo mialo inny kąt to przez to ze zmienialem lozysko w kole i odkrecilem amora na dole a jest on na dwoch śrubach gdzie sie reguluje pochylenie kola a ja nie zwocilem uwagi na to ale akurat tej oponki nie darło
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-16, 13:31   

silverek, to nie wiedziałeś że aby kąty nie poleciały przy wymianie łożysk trzeba wyjąc amorek ze spręzyną ale od góry ?? ....w tedy będzie ok z geometria....każdy uczciwy mechanik Ci to powie. Nieuczciwy pójdzie na łatwiznę i odkręci amorek u dołu i nawet nie powie o zrobieniu geometrii....a potem martw się człowieku ;)
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-16, 13:35   

teraz juz wiem
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-27, 18:33   

teraz mi powidzcie mechaniory czemu czasami po dodaniu gazu na czwatym i piatym piegu nie zawsze pociągnie mnie na lewa strone dodam ze mam do wymiany gumy na amorach u góry

czy to moze to powodować
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-09-27, 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-27, 18:48   

silverek napisał/a:
mam do wymiany gumy na amorach u góry

Skoro gumy do wymiany to któraś moze byc bardziej wytłuczona i któraś strona moze siedziec minimalnie nizej i w tedy ściąga.

Oczywiście zakładam że kąty i zbieżności jest ok :OK:
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-27, 19:02   

Paweł J. napisał/a:
któraś strona moze siedziec minimalnie nizej i w tedy ściąga.
ale to tylko jak wcisne pedal gazu i nie zawsze wiem ze jak podniose kolo do gory rusza jak lapiesz i ponosisz do gory kolo wtedy jest luz do gory i lekko odchyla sie w bok jak wpadne w dziure to lekko rzuci
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-27, 19:07   

silverek napisał/a:
ale to tylko jak wcisne pedal gazu

No tak...zapodajesz napęd...a skoro piszesz...
silverek napisał/a:
ponosisz do gory kolo wtedy jest luz do gory i lekko odchyla

Więc amortyzator nie jest dobrze ustawiony....więc zbieżnośc i kąty ida w las.
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-27, 19:08   

jest dobrze bo jak stoi to nie ma odchylek zadnych
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-27, 19:17   

silverek napisał/a:
jak stoi

Jak stoi to nie...ale jak koło napądza auto....więc działają siły na amortyzator i luzy na górnym gumach moga go minimalnie odchylac....a jak się odchyli to ściąga.....tak przynajmniej ja to rozumuję.
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-27, 19:30   

moze moze jeszcze mial cos takiego to cos napisze
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-09-28, 16:40   

silverek napisał/a:
jest dobrze bo jak stoi to nie ma odchylek

No to dobrze, jak stoi :D
Że jeszcze stoi :P
_________________
Zielony borowik...
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-29, 07:10   

sebastian napisał/a:
Że jeszcze stoi
a twoj co lezy :D
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-09-29, 15:12   

Mój dobrze leży, na swoim miejscu, haha :P
_________________
Zielony borowik...
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-10-18, 13:01   

dobra panowie jak zapale rano auto to przez sekunde słychac mi popychacze czy to normalne czy przeszedl juz czas na nie i dodam ze na cieplym silniku jeden lub dwa slychac sobie delikatnie cykaja na wolnych obrotach
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-10-18, 13:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-10-18, 16:37   

silverek napisał/a:
jak zapale rano auto to przez sekunde słychac mi popychacze


Normalne, teraz jest zimno i olej jest gęstszy, i sekundę to trwa zanim dotrze do głowicy i popychaczy.
_________________
Morfeusz142
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-10-18, 16:39   

Morfeusz142, ty tez tak masz ja zalalem olejem castrol polsyntetykiem
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-10-18, 16:59   

Jak stoi na dworze to też tak jest. Ja jeżdzę na mineralnym mobil 1.
_________________
Morfeusz142
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-18, 18:54   

silverek, poczytaj dobrze forum...sam o ten temat pytałem....temat opisywałem....nawet znalazłem odpowiedź w książce Sam Naprawiam

Według ksiązki zawory mogą klekotać nawet kilkanaście sekund od odpalenia...oczywiście zalezy to od klasy oleju (czyt. gęstości) u mnie to trwa max sekundę może dwie....

No tylko nie wiem jak jest to u CIebie gdyż w profilu masz podany silnik parowym....a nie wiem czym jest smarowany silnik parowy i jak się zachowuje w temperaturach bliskich 0 stopni.....zamarza ?? :P
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-10-19, 17:43   

ale nie miałem tego
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-11-03, 20:49   

czesc mam pytanie czy w silniku AAM jest czujnik spalania stukowego bo ustawilem zaplon na 6 stopni i podczas przyspieszania na biegach 3 4 5 jak wciskam pedał do dechy słychac jakieś takie dziwne dzwonienie moze ktoś wie co to
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-11-04, 18:17   

nikt nie ma pojecia
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-05, 15:53   

silverek, a czemu przestawiałeś zapłon ??

A co do dzwonienia to moze katalizator ?? :mysli:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13