Wysłany: 2009-09-28, 00:44 Brak mocy po remoncie 1.9TDI POMOCY
Witam,
Szukałem na forum i na innych stronach w internecie ale nie napotkałem takiego problemu jaki ja mam. Mianowicie mam Vento które było rzekomo po generalce silnika (panewki, tłoki, turbina. itd... ). calość , chłop to poskladał ale od tego momentu samochod nie ma mocy. wcześniej wybuchła turbuna i zalalo wszystko olejem. szukałem wszędzie , komputer, turbina, węże , wydech, elektronika. sprawdzałem co sie da i nic. meches który składał silnik twierdzi że wsio ok ale auto ma jakieś 50 KM w nie 110KM jak powinno mieć. nie wiem co sprawdzać. auto nie chce jechać a zachowuje sie tak jakby wogole nie mialo turbo. Prosze o rady co powinienem posprawdzać zanim oddam go w ręce "speców" w salonie VW. Pozdrawiam.
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-09-28, 16:20
jagool napisał/a:
Prosze o rady co powinienem posprawdzać
Przede wszystkim bez diagnozy Vagiem można sobie z fusów wróżyć. Jeżeli ja bym Ci tego nie napisał to z pewnością każdy następny
Jedź na diagnostykę statyczną i dynamiczną a później napisz jakie są błędy, czy turbo pompuje itd.
mowil wlasnie po podpinaniu koputera. Ale i tak zrobilem testy z vagiem stat. i podczas jazdy. Nic wogole nie wyszlo jakby było wszysko OK. zerobłędów. turbina pompuje, a i tak nie wiadomo skąd nie ma mocy... czy jest możliwe że złożyby np. rozrząd źle i na kompie nie pokazywał błędów? chyba oddam go do autoryzowanego serwisu i zobacze co powiedza bo wymiekam...
mowil wlasnie po podpinaniu koputera. Ale i tak zrobilem testy z vagiem stat. i podczas jazdy. Nic wogole nie wyszlo jakby było wszysko OK. zerobłędów. turbina pompuje, a i tak nie wiadomo skąd nie ma mocy... czy jest możliwe że złożyby np. rozrząd źle i na kompie nie pokazywał błędów? chyba oddam go do autoryzowanego serwisu i zobacze co powiedza bo wymiekam...
Mowisz, ze go sprawdzales a potem pytasz sie o ustawienie rozrzadu. Jakbys go sprawdzil dynamicznie i statycznie to bys wiedzial jaki jest kat synchronizacji.
Sprawdzenie SAMYCH bledow o niczym nie swiadczy.
Wiec zapraszamy ponownie jak wkleisz komplet logow.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
podobno jak intercooler ma nieszczelność to autko właśnie tak traci moc jakbyś jechał zwykłym Dieslem. może przy wymianie gdzieś kluczem zawadzili i któryś plastik z intercoolera pękł albo nie jest cośdobrze dokręcone ...
frostman, wtedy by bardzo kopcil na czarno, slyszalby swist nie mowiac juz o braku doladowania na vagu.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
kolego zaślep EGR ! odkręć tą rurke od kolektora wydechowego ktura idzie do zaworu egr i dotnij z cienkiej blaszki taką potkłatke tylko bez środkowej dziury, czyli po prostu zaślepiasz tą rurke . i będzie dobrze
albo koleś walną sie na rozrzadzie na pompie i ma muła
adbaca napisał/a:
ja bym wstępnie stawiał na rozrząd
jeżeli by był rozrząd przestawiony to albo by nieodpalił albo głośno chodził, jak przestawisz na pąpie to wywali na vagu błąd ''zła regulacja kąta wtrysku"
wojtas7054 napisał/a:
sprawdź przepływomierz powietrza najlepiej podłóż od kogoś drugi
przepływomiesz tesz sprawdzisz vagiem czy dobrze mierzy
jagool napisał/a:
zrobilem testy z vagiem stat. i podczas jazdy. Nic wogole nie wyszlo jakby było wszysko OK. zerobłędów
panowie no właśnie mam taki problem ;(
zaczął głośno chodzić, turbina nie załacza się, autko jest mulaste, dziś na szybkim podłączeniu pod kompa pokazało niewłaściwe ciśnienie.. to może być przestawiony rozrząd?? autko pali prawie na dotyk;) nie kopci!
Dzisiaj kuzyn do mnie podjechał, żebym mu sprawdził na vagu co jest nie tak, bo dawał turbo do regeneracji (wysiadło), a po złożeniu turbo nie pompuje, nie ma mocy. Mowa o Golfie IV 1.9 105 KM PD. Podłączając pod kompa parametry na biegu jałowym są w zasadzie w normie. Ciśnienie doładowania od 985 - 1080. Po dodaniu gazu, a nawet i podczas jazdy pod obciążeniem ciśnienie nie wzrasta, dojdzie do 1150 (około) i stoi w miejscu. Nie słychać nawet tego charakterystycznego gwizdu turbiny po dodawaniu gazu. Auto jest trochę mułowate, ale tragedii też aż takiej nie ma. przyspiesza, ale w fotel nie wbija. Również spalanie dość ostro wzrosło. Pierwszy raz po podłączeniu pod kompa wyskoczyło mnóstwo błędów (jednak jakieś nieznane, bo nie można było ich zidentyfikować), ale po skasowaniu ich błędów już nie było, nawet po ponownym uruchomieniu silnika i po przejażdżce. Jest możliwość czegoś źle podłączenia, złożenia? Logów zrobić nie zrobię, bo nie wiem jak, jedynie posiłkować się mogę blokiem wartości mierzonych...
Sprawdz wezyki podcisnienia czy sa podlaczone prawidlowo (od n75), szczegolnie ten przy gruszce turbiny. Sprawdz w jakiej pozycji jest sztanga na zgaszonym silniku, jak sie rusza i co sie dzieje z nia kiedy odpalisz silnik.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
No i problem się chyba rozwiązał. Wymagało to zniszczenia drugiej turbiny (rozsypane w drobny mak łopatek), kupna kolejnej, jakimś dziwnym trafem doszło do uszkodzenia przepływki no i jest gdzieś jeszcze jakaś nieszczelność No tak to jest jak się robi w garażu u pana Heńka
Hey . Ja też mam podobny problem dzisiaj nie chciał odpalić rano dosyć długo się męczyłam ale w końcu jakoś zaskoczył wyjechałam normalnie jechałam jakiś kawałek a nagle obrotu mu spadły strasznie i zaczął się dusić potem wgl stracił moc przy ruszaniu już jest masakra jakoś idzie i na 4 biegu znowu ma blokady .. Nie wiecie co to może być ?
A było cos w ostatnim czasie grzebane przy silniku ?
Najlepiej zacząć od podłączenia pod kompa i sprawdzeniu czy nie ma błędów. Czasami powodem mogą być poprostu zabrudzone filtry paliwa bądź powietrza, dawno były u Ciebie zmieniane ?
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
A było cos w ostatnim czasie grzebane przy silniku ?
Najlepiej zacząć od podłączenia pod kompa i sprawdzeniu czy nie ma błędów. Czasami powodem mogą być poprostu zabrudzone filtry paliwa bądź powietrza, dawno były u Ciebie zmieniane ?
TD nie podłączy do komputera Osobiście sprawdził bym co się dzieje w przewodach paliwa po odpaleniu ..
EDIT: Racja prosze wybaczyc, zapomniałem że tam nie ma sterownika, czyli z kompa nici. Tak jak kolega wyżej, patrzeć co się dzieje w przewodach a dokładniej zwrócić uwagę czy nie ma w niż pęcherzyków powietrza
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum