Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak mocy po remoncie 1.9TDI POMOCY
Autor Wiadomość
jagool 
Autostopowicz
Jagool


Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 3
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2009-09-28, 00:44   Brak mocy po remoncie 1.9TDI POMOCY

Witam,
Szukałem na forum i na innych stronach w internecie ale nie napotkałem takiego problemu jaki ja mam. Mianowicie mam Vento które było rzekomo po generalce silnika (panewki, tłoki, turbina. itd... ). calość , chłop to poskladał ale od tego momentu samochod nie ma mocy. wcześniej wybuchła turbuna i zalalo wszystko olejem. szukałem wszędzie , komputer, turbina, węże , wydech, elektronika. sprawdzałem co sie da i nic. meches który składał silnik twierdzi że wsio ok ale auto ma jakieś 50 KM w nie 110KM jak powinno mieć. nie wiem co sprawdzać. auto nie chce jechać a zachowuje sie tak jakby wogole nie mialo turbo. Prosze o rady co powinienem posprawdzać zanim oddam go w ręce "speców" w salonie VW. Pozdrawiam.
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-09-28, 16:20   

jagool napisał/a:
Prosze o rady co powinienem posprawdzać

Przede wszystkim bez diagnozy Vagiem można sobie z fusów wróżyć. Jeżeli ja bym Ci tego nie napisał to z pewnością każdy następny :)
Jedź na diagnostykę statyczną i dynamiczną a później napisz jakie są błędy, czy turbo pompuje itd.
jagool napisał/a:
meches który składał silnik twierdzi że wsio ok

Powiedział Ci to na oko czy jak ?
_________________
Ventura rolz on...
 
 
jagool 
Autostopowicz
Jagool


Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-09-29, 15:29   

mowil wlasnie po podpinaniu koputera. Ale i tak zrobilem testy z vagiem stat. i podczas jazdy. Nic wogole nie wyszlo jakby było wszysko OK. zerobłędów. turbina pompuje, a i tak nie wiadomo skąd nie ma mocy... czy jest możliwe że złożyby np. rozrząd źle i na kompie nie pokazywał błędów? chyba oddam go do autoryzowanego serwisu i zobacze co powiedza bo wymiekam...
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-29, 16:05   

jagool napisał/a:
mowil wlasnie po podpinaniu koputera. Ale i tak zrobilem testy z vagiem stat. i podczas jazdy. Nic wogole nie wyszlo jakby było wszysko OK. zerobłędów. turbina pompuje, a i tak nie wiadomo skąd nie ma mocy... czy jest możliwe że złożyby np. rozrząd źle i na kompie nie pokazywał błędów? chyba oddam go do autoryzowanego serwisu i zobacze co powiedza bo wymiekam...

Mowisz, ze go sprawdzales a potem pytasz sie o ustawienie rozrzadu. Jakbys go sprawdzil dynamicznie i statycznie to bys wiedzial jaki jest kat synchronizacji.
Sprawdzenie SAMYCH bledow o niczym nie swiadczy.
Wiec zapraszamy ponownie jak wkleisz komplet logow.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
jagool 
Autostopowicz
Jagool


Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-09-29, 21:57   

Może macie kogoś w Krakowie od 1.9tdi . jakiegos speca zaufanego??
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-29, 22:44   

Nie masz nikogo znajomego z kablem?
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
frostman 
Autostopowicz



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Wiek: 45
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 14
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2009-12-03, 18:17   

podobno jak intercooler ma nieszczelność to autko właśnie tak traci moc jakbyś jechał zwykłym Dieslem. może przy wymianie gdzieś kluczem zawadzili i któryś plastik z intercoolera pękł albo nie jest cośdobrze dokręcone ...
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-12-03, 19:04   

frostman napisał/a:
jak intercooler ma nieszczelność to autko właśnie tak traci moc

Sądzę, że pewnie wtedy syczałoby powietrze i dałoby się to usłyszeć :]
_________________
Ventura rolz on...
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-12-03, 19:08   

frostman, wtedy by bardzo kopcil na czarno, slyszalby swist nie mowiac juz o braku doladowania na vagu.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-03, 19:19   

kolego zaślep EGR !! ! odkręć tą rurke od kolektora wydechowego ktura idzie do zaworu egr i dotnij z cienkiej blaszki taką potkłatke tylko bez środkowej dziury, czyli po prostu zaślepiasz tą rurke . i będzie dobrze :faja:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
wojtas7054 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: grzęby
Wysłany: 2009-12-04, 18:19   

albo koleś walną sie na rozrzadzie na pompie i ma muła albo jeszcze sprawdź przepływomierz powietrza najlepiej podłóż od kogoś drugi. pozdrawiam
 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2009-12-04, 19:20   

ja bym wstępnie stawiał na rozrząd
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-04, 20:16   

wojtas7054 napisał/a:
albo koleś walną sie na rozrzadzie na pompie i ma muła
adbaca napisał/a:
ja bym wstępnie stawiał na rozrząd

jeżeli by był rozrząd przestawiony to albo by nieodpalił albo głośno chodził, jak przestawisz na pąpie to wywali na vagu błąd ''zła regulacja kąta wtrysku"
wojtas7054 napisał/a:
sprawdź przepływomierz powietrza najlepiej podłóż od kogoś drugi

przepływomiesz tesz sprawdzisz vagiem czy dobrze mierzy ;)
jagool napisał/a:
zrobilem testy z vagiem stat. i podczas jazdy. Nic wogole nie wyszlo jakby było wszysko OK. zerobłędów

jak z tym egr-em zaślepiony ??
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
grzegorz07555 
Ventofan


Silnik: 1.9 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 125
Skąd: żagań
Wysłany: 2009-12-06, 19:04   

miałem dwa przypadki z zamuleniem mojego auta
1. trzeba było zaślepic przewód ciśnieniowy
2. wyjąć przepływomierz i go przdmuchac spreżonym powietrzem :tazz:
_________________
grzegorz
 
 
grzegorz07555 
Ventofan


Silnik: 1.9 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 125
Skąd: żagań
Wysłany: 2009-12-17, 21:39   

jagool a co z tą turbiną sie stało? :tazz:
_________________
grzegorz
 
 
alexxx304 
Niedzielny kierowca
1Z OETTINGER MOTOR


Silnik: 1.9 TDI 90KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 49
Skąd: Lubelskie/Lubuskie ;]
Wysłany: 2011-06-16, 03:42   

panowie no właśnie mam taki problem ;(
zaczął głośno chodzić, turbina nie załacza się, autko jest mulaste, dziś na szybkim podłączeniu pod kompa pokazało niewłaściwe ciśnienie.. to może być przestawiony rozrząd?? autko pali prawie na dotyk;) nie kopci!
_________________
driver
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-07-30, 22:01   

Dzisiaj kuzyn do mnie podjechał, żebym mu sprawdził na vagu co jest nie tak, bo dawał turbo do regeneracji (wysiadło), a po złożeniu turbo nie pompuje, nie ma mocy. Mowa o Golfie IV 1.9 105 KM PD. Podłączając pod kompa parametry na biegu jałowym są w zasadzie w normie. Ciśnienie doładowania od 985 - 1080. Po dodaniu gazu, a nawet i podczas jazdy pod obciążeniem ciśnienie nie wzrasta, dojdzie do 1150 (około) i stoi w miejscu. Nie słychać nawet tego charakterystycznego gwizdu turbiny po dodawaniu gazu. Auto jest trochę mułowate, ale tragedii też aż takiej nie ma. przyspiesza, ale w fotel nie wbija. Również spalanie dość ostro wzrosło. Pierwszy raz po podłączeniu pod kompa wyskoczyło mnóstwo błędów (jednak jakieś nieznane, bo nie można było ich zidentyfikować), ale po skasowaniu ich błędów już nie było, nawet po ponownym uruchomieniu silnika i po przejażdżce. Jest możliwość czegoś źle podłączenia, złożenia? Logów zrobić nie zrobię, bo nie wiem jak, jedynie posiłkować się mogę blokiem wartości mierzonych...
_________________
Zielony borowik...
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-07-31, 10:47   

Sprawdz wezyki podcisnienia czy sa podlaczone prawidlowo (od n75), szczegolnie ten przy gruszce turbiny. Sprawdz w jakiej pozycji jest sztanga na zgaszonym silniku, jak sie rusza i co sie dzieje z nia kiedy odpalisz silnik.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-08-18, 21:52   

No i problem się chyba rozwiązał. Wymagało to zniszczenia drugiej turbiny (rozsypane w drobny mak łopatek), kupna kolejnej, jakimś dziwnym trafem doszło do uszkodzenia przepływki no i jest gdzieś jeszcze jakaś nieszczelność :D No tak to jest jak się robi w garażu u pana Heńka :D
_________________
Zielony borowik...
 
 
aagniieszka 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 gtd
Dołączyła: 29 Wrz 2014
Posty: 1
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-09-29, 16:19   

Hey . Ja też mam podobny problem dzisiaj nie chciał odpalić rano dosyć długo się męczyłam ale w końcu jakoś zaskoczył wyjechałam normalnie jechałam jakiś kawałek a nagle obrotu mu spadły strasznie i zaczął się dusić potem wgl stracił moc przy ruszaniu już jest masakra jakoś idzie i na 4 biegu znowu ma blokady .. Nie wiecie co to może być ?
_________________
aagniieszka
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-09-29, 20:36   

A było cos w ostatnim czasie grzebane przy silniku ?

Najlepiej zacząć od podłączenia pod kompa i sprawdzeniu czy nie ma błędów. Czasami powodem mogą być poprostu zabrudzone filtry paliwa bądź powietrza, dawno były u Ciebie zmieniane ?
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-09-29, 20:40   

Tomaszex napisał/a:
A było cos w ostatnim czasie grzebane przy silniku ?

Najlepiej zacząć od podłączenia pod kompa i sprawdzeniu czy nie ma błędów. Czasami powodem mogą być poprostu zabrudzone filtry paliwa bądź powietrza, dawno były u Ciebie zmieniane ?


TD nie podłączy do komputera :P Osobiście sprawdził bym co się dzieje w przewodach paliwa po odpaleniu ..
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-09-29, 20:55   

EDIT: Racja prosze wybaczyc, zapomniałem że tam nie ma sterownika, czyli z kompa nici. Tak jak kolega wyżej, patrzeć co się dzieje w przewodach a dokładniej zwrócić uwagę czy nie ma w niż pęcherzyków powietrza :)
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
Ostatnio zmieniony przez Tomaszex 2014-09-29, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-09-29, 21:08   

Pomysl nad kostka stacyjki ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 8