Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Tarcie o nadkola
Autor Wiadomość
Blenders 
Ventofan
Blenders



Silnik: 1.8 GT
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 136
Skąd: Skała, Małopolskie
Wysłany: 2009-11-19, 20:11   Tarcie o nadkola

Siemka wszystkim. Zakupilem felgi BORBET 16' rozmiar opony z tylu jest 225/45 . Problem jest taki ze jak jedziemy w 5 osob nadkola trą o opony. Jak temu zapobiec? Wymienic amortyzatory? Wymienic sprezyny? Czy sprobowac go podniesc na tych amortyzatorach? pozdro
 
 
sluga 
Zapalony Ventkarz
vento it´s THE BEST



Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 255
Skąd: Kalisz , Esbjerg DK
Wysłany: 2009-11-19, 20:22   

w audi mialem podobny problem, wymiana amorow mnie nie pomogla, mozesz sprobowac podnies na tych, ale mnie pomogla wymiana sprezyn na takie co mialy wiekza ilosc zwojow i twardsze pozdrawiam
_________________
GRUPA WIELKOPOLSKA

VW Vento- pracuje tu 90 Koni i.............Jeden Osiol :-D
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-11-19, 20:22   

troszkę za szerokie kapcie jak na ten samochód. Jak dasz 205/45 to powinno się poprawić. Wymiana sprężyn na twardsze również. Zaginałeś już ranty w nadkolach ?? Jak nie to zrób to.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Blenders 
Ventofan
Blenders



Silnik: 1.8 GT
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 136
Skąd: Skała, Małopolskie
Wysłany: 2009-11-19, 20:34   

Lwomati, węższe opony raczej nie najda na fele. nie zaginałem. mam plastiki na rantach. jesli wymienie na twardsze sprezyny to i tak auto sie obnizy bo sportowe obnizaja prawda? jakie sprężyny proponujecie?
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-11-19, 20:43   

zawsze można dobrać takiej długości jak te co masz tylko, że wzmocnione. To co, że masz plastiki... ranty możesz zagiąć. Opony założysz spokojnie. na 9 cali nie takie się mieściły :]
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Blenders 
Ventofan
Blenders



Silnik: 1.8 GT
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 136
Skąd: Skała, Małopolskie
Wysłany: 2009-11-19, 20:47   

czyli razem z plastikami sprobowac troche wygiąc na zewnatrz? ale nie zrobi sie wiocha? na allegro sa takie sprezyny? nie glupio takie opony beda wygladac?
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-11-19, 20:49   

pewnie trzeba będzie z plastikami, bo na rantach od wewnątrz są przytwierdzone na nity.... trochę marnie, bo jakby ich nie było to sprawa dużo prostsza...
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-11-19, 20:51   

Blenders, zawsze możesz podjechać do firmy co robi springi i zamówić twardsze ale o seryjnaj wysokości. Problem w tym, że na pusto możesz mieć problem. Dupa łatwiej bedzie traciła przyczepność na zakretach no i może "skakać" na nierównościach.
ogólnie to najprościej wbić po dwie gumy usztywniające na strone spowoduje to podniesienie dupki oraz stanie się twardszy. Pomysł sprawdzony i chwalony w kregu octawinan (właścicieli skody octawi) jak to nic nieda to pozostaje wygięcie nadkoli, ale jesli masz sierpy to może być problem z ich ułożeniem. Dlatego pozostaje zmiana felg na inne ET (chyba dobrze napisałem) lub opon na mnieszą szerokość. pozdro
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
Blenders 
Ventofan
Blenders



Silnik: 1.8 GT
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 136
Skąd: Skała, Małopolskie
Wysłany: 2009-11-19, 20:51   

Lwomati, robiles juz tak? na allegro sa takie sprezyny? nie glupio takie opony beda wygladac?
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-11-19, 20:54   

będą wyglądały jak cultstyle i przyjmą Cię do fansów :twisted:
Ja mam zagięte ranty, tylko nie wiem po co jak mam felę 15" 7 cali, oponę 195/50 :hahaha:
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Blenders 
Ventofan
Blenders



Silnik: 1.8 GT
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 136
Skąd: Skała, Małopolskie
Wysłany: 2009-11-19, 20:58   

Cytat:
pablo170, ogólnie to najprościej wbić po dwie gumy usztywniające na strone spowoduje to podniesienie dupki oraz stanie się twardszy.

tzn o co chodzi bo nie jaze. soroweczka
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-11-19, 21:00   

kupujesz na allegro takie gumy które wsadzasz między zwoje w sprężynie, one powodują usztywnienie podczas większego obciążenia. Możesz spróbować, montaż i koszty banalne.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Blenders 
Ventofan
Blenders



Silnik: 1.8 GT
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 136
Skąd: Skała, Małopolskie
Wysłany: 2009-11-19, 21:12   

jutro po pracy podjade do sklepu z czesciami. zobaczymy co mi to da. a mniej wiecej jak to sie montuje?
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-11-19, 21:15   

podnosisz lewarkiem ściągasz koło na wyciągniętej sprężynie wkładasz te gumy, chyba że wsadzisz rączkę bez ściągania koła :D
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Blenders 
Ventofan
Blenders



Silnik: 1.8 GT
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 136
Skąd: Skała, Małopolskie
Wysłany: 2009-11-19, 21:36   

Lwomati, masz moze jakas fotke jak wygladaja takie wygiete ranty?
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-11-19, 22:05   

Blenders, - jakie masz ET tych felg ?? i ile cali masz felgi ??
na 7"feldze z opona 205\50\16" przyciera na tyle z bagażem lub 3 pasażerami mimo ze sprężyny twardsze i dosyć wysoka zawiecha
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-11-19, 22:06   

Blenders, z tymi gumami to odrazu wkładaj 2 na jedna sprezyne bo 1 to watpie zeby ci pomogła
_________________

 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-11-19, 22:48   

ale jak włozy gumy to sprezyna nie bedzie pracowała jak nalezy i moze peknąc
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-11-20, 03:25   

Blenders napisał/a:
masz moze jakas fotke jak wygladaja takie wygiete ranty

nie mam :( ale o czego jest google :]



ventylek86 napisał/a:
ale jak włozy gumy to sprezyna nie bedzie pracowała jak nalezy i moze peknąc

niewykluczone.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-20, 09:48   

Po pierwsze....taka opona jest stanowczo za szeroka do vento....należałoby dać coś węższego....

Najprostszym rozwiązaniem będą te gumy wplatane w sprężyny...i z własnego doświadczenia wiem że trzeba po dwie na spręzynę.....no tylko tak....jest taki trochę efekt taczki....spręzyny rdzewieją pod gumą...a w dodatku uszkadzają osłony amorków. Także rozwiązanie na krótką metę.

Cytat:
podnosisz lewarkiem ściągasz koło na wyciągniętej sprężynie wkładasz te gumy, chyba że wsadzisz rączkę bez ściągania koła :D

Nie trzeba ściągać spręzyny...wystarczy podlewarowac i rasią wplatać...oczywiscie przy końcu trzeba gumę przyciąć co by poczatek i koniec na siebie nie zachodziły.

Osobiście pomyślałbym o węższej oponie...195...max 205...tylko w tedy będzie naciąg i to konkretny...a jak naciąg to wiadomo...gleba by się przydała...no i przy naciągu łatwo felę uszkodzić.
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-11-20, 09:51   

Paweł J. napisał/a:
Nie trzeba ściągać spręzyny

oczywiście, że nie trzeba. Przecież tego nie napisałem. Koło out i jak jest na lewarku to sprężyna automatycznie się wyciąga co umożliwia włożenie gum.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-20, 10:01   

Lwomati napisał/a:
ściągasz koło na wyciągniętej sprężynie

Aaaaa....no to widzisz....słowo wyciągniętej zrozumiałem jako wymontowanej, a powinienem zrozumieć jako "rozprostowanej"

Przepraszam za pomyłkę :poklon: :poklon: :poklon: ;) ;) ;)

Ale koła i tak nie trzeba ściągać :P
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-11-20, 10:07   

rozsprężynowanej :diabełek:
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-11-20, 12:54   

kolego co TY mowisz ze nie wejda ja mam tez 9j i mam 195/50;) najlepiej i najłatwiej bedzie z oponami pomyslec;)
_________________

Mój Yachting

 
 
Blenders 
Ventofan
Blenders



Silnik: 1.8 GT
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 136
Skąd: Skała, Małopolskie
Wysłany: 2009-11-26, 18:18   

a chcialbym jeszcze dodac takie pytanie. mam delikatne drgania na kierownicy i jaka moze byc przyczyna? pierscienie sa zalozona i kola wywazona. czyzby juz drazki byly do wymiany?
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-11-26, 20:44   

Blenders, a drgania występują cały czas czy tylko np jak hamujesz??
_________________

 
 
Blenders 
Ventofan
Blenders



Silnik: 1.8 GT
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 136
Skąd: Skała, Małopolskie
Wysłany: 2009-11-26, 20:46   

nie. jak juz jest predkosc miedzy 80 a 90km/h
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-11-26, 20:56   

któras opona moze byc słabsza i tez wystąpia drgania
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-11-26, 20:57   

jeśli koła wyważone to jedz na stacje kontroli pojazdów. za 10 zł wyszarpią Ci fure i będziesz wiedział co i jak
_________________

 
 
Blenders 
Ventofan
Blenders



Silnik: 1.8 GT
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 136
Skąd: Skała, Małopolskie
Wysłany: 2009-11-26, 21:28   

ostatnio robilem przeglad i tylko lozyska mi wykryl i lozyska wymienilem. no a drazki stabilizacyjne nie maja tu nic wspolnego? chyba ze sprobowac bez pierscieni i wtedy zobaczyc co bedzie?!
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-27, 08:33   

Blenders napisał/a:
chyba ze sprobowac bez pierscieni i wtedy zobaczyc co bedzie?!

Lepiej tego nie próbuj...przejechałem się raz bez pierścieni-całym autem nosi i telepie. Co prawda nie zawsze...raz jest ok i niby się śmiga...wystarczy że przyhamujesz i od razu przód nosi. Nie polecam.

Co do bicia. Mam podobnie. Tzn nie bije, ale przy setce czuję delikatnie szosę pod ręką. Gdy puszczę kierownicę to nie bije, nic nie widać ale czasami jak ją trzymam w reku (szczególnie o góry) to "czuję asfalt". Już nie pamiętam jak na zimówkach miałem ale chyba tak samo. Z tego co się orientuję to mam delikatnie wyżąbkowane opony i stąd też coś można czuć pod ręką. Co prawda muszę zrobić zbieżność bo po ostatniej wymianie osłony drążka ciągnie mnie do rowu, a miałem także taką osłonę wymienianą jesienią, więc jak się okazuje na nowych alu jeszcze nigdy nie jechałem z super ustawioną zbieżnością. Przy demontażu drążka liczenie gwintów nie pomaga-co prawda jako taką zbieżność się zachowuje, opon nie tnie, ale to nie to samo co po wizycie na stacji.

A to że masz wyważone, dobrze wyważone koła to nie znaczy że będzie ok....co prawda bicia prawdziwego nie będzie ale jeśli masz krzywą oponę lub wyząbkowany bieżnik to tak się może dziać.

Blenders, no i pytanie zasadnicze....bije Ci tak konkretnie jak przy niewyważonych kołach czy tylko coś minimalnie czujesz pod ręką ?? Jeśli to jakieś śladowe-sporadyczne objawy i masz nie najnowsze gumy to właśnie stawiam na bieżnik.

No i jeśli masz teraz niższy profil to nie ma się co czarować...jest twardziej niż na baloniastej zimówce i wszystko bardziej czuć. Co jak co ale stalowa 14-stka z balonem-to jest to :OK:
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-11-27, 08:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Blenders 
Ventofan
Blenders



Silnik: 1.8 GT
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 136
Skąd: Skała, Małopolskie
Wysłany: 2009-11-27, 17:55   

takie minimalne drgania są. wiec bede musial przejechac sie na ustawianie zbieznosci i na skp i powinienem wszystko wiedziec. ale tez wydaje mi sie ze drazki maja tu cos wspolnego bo jak mechanik wymienial mi lozyska z przodu to powiedzial ze podociagal mi troche drazki.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-27, 18:10   

Blenders, zależy jak Ci te łożyska wymieniał. Jeśli poszedł na łatwiznę i odczepił amortyzator u dołu to masz cała geometrię do robienia czyli zbieżność i kąty....jeśli wyciągał amorek od góry to katy masz ok...zbieżność to nie wiem...ale skoro powiedziałeś że
Blenders napisał/a:
podociagal mi troche drazki.

to trzeba zrobić zbieżność ;)

Ja co prawda tez mam zbieżność do roboty ale jedno łożysko w kole tez do wymiany i być może jeszcze kilka pierdół (się zobaczy ja się furaka podniesie ;) )więc geometrię zostawię sobie na koniec. Pewnie będę miał tak jak ostatnio (2 lata temu) ...czyli jakaś pierdoła + serwis i tysiaczek pęknie....ech....najgorsze ze tego wcale nie widać :(
 
 
Daaamiano 
Ventofan
Grupa Dolnośląska



Silnik: 1,9 TD AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 120
Skąd: Kamieniec Z...
Wysłany: 2009-12-01, 10:27   

Dokładniej po jakimkolwiek ingerowaniu w drążki kierownicze musisz ustawić zbieżnosc, to może być przyczyna szarpania kierownica. Polecam przy okazji ustawić geometrie wszystkich kół a szczególnie kąty na przedniej osi.. Dokładnie jak napisał Paweł J.
_________________
http://rapideo.pl/buttonRapideo.png
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-12-01, 10:32   

Daaamiano napisał/a:
Polecam przy okazji ustawić geometrie wszystkich kół

a jak chcesz tył ustawić ??
przód tylko się robi
_________________
Zielony borowik...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 8