Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wspomaganie Kierownicy
Autor Wiadomość
lysy86 
Kierowca eLki
debe21


Silnik: 1.9D
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Zamieście
Wysłany: 2009-11-24, 05:31   Wspomaganie Kierownicy

Witam mam problem wspomaganie kierownicy ciężko chodzi co morze być ?
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-11-24, 07:55   

mozliwe ze masz problem z maglownica ewentualnie pompa wspomagania powoli pada
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-11-24, 09:02   

A płyn jest na odpowiednim poziomie ?? :mysli:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-24, 09:07   

cinek82 napisał/a:
A płyn jest na odpowiednim poziomie ?? :mysli:

Od tego zaczął bym....

Jak będzie mało płynu to trzeba szukać wycieków.
 
 
lysy86 
Kierowca eLki
debe21


Silnik: 1.9D
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Zamieście
Wysłany: 2009-11-24, 09:47   

płyn jest jak go kupiłem to było mało płynu dolałem i dalej jest ciężko kręcić pompy nie słychać żeby brzęczała , wycieków też nie ma .
 
 
lysy86 
Kierowca eLki
debe21


Silnik: 1.9D
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Zamieście
Wysłany: 2009-11-24, 09:51   

dzięki jeszcze pozaglądam może to i wina maglownicy ?
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-11-24, 22:22   

sprawć naciąg paska od pompy
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-11-24, 22:24   

Spróbuj rozebrać pompe wspomagania, tam są takie zaworki może sie pozapychały.
_________________
Morfeusz142
 
 
borek19851 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 37
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-11-24, 22:30   

mi tez ciezko chodzila , wymienilem plyn we wspomaganiu i jest o niebo lepiej:)ale ja mialem problem ze wspomaganiem przy niskich temperaturach
 
 
piechu43 
Ventka to mój dom!
([__]===vw===[__])



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 22 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 2150
Skąd: PKN>>KONIN>>SKULSK
Wysłany: 2009-11-24, 23:01   

podczepie się do tematu, jutro będę zmieniał ten płyn, ale może ktoś powiedzieć ile go tam wchodzi i gdzie jest spust?
_________________
VWVENTO.ORG na YouTube
GRUPA WIELKOPOLSKA
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-11-24, 23:05   

ja także się podczepię, czy jest źle jak słychać pompę przy skręcaniu, a najbardziej ją słychać jak już kierownica dotrze do końca, czyli max w lewo, albo max w prawo.

u mnie też nie za lekko chodzi w porównaniu z innymi autami, nie mam porównania co do innych ventylków, bo jakoś zawsze o tym zapominam, żeby sprawdzić ...
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-11-25, 09:46   

piechu43 napisał/a:
jutro będę zmieniał ten płyn, ale może ktoś powiedzieć ile go tam wchodzi i gdzie jest spust?

coś koło litra wchodzi, jeśli dobrze pamiętam. Z resztą, na zakrętce od zbiorniczka masz miarkę, to będziesz widział. A spust, to musisz ściągnąć wężyk przy samej pompie. Jak będzie płyn schodzić, to kręć kierownicą w lewo i w prawo do oporu. oczywiście, na wyłączonym silniku. Analogicznie, jeśli będziesz później zalewać.

zeniTh napisał/a:
czy jest źle jak słychać pompę przy skręcaniu, a najbardziej ją słychać jak już kierownica dotrze do końca, czyli max w lewo, albo max w prawo.

To normalne, mi też głośniej chodzi przy max skręcie.
_________________
Zielony borowik...
 
 
piechu43 
Ventka to mój dom!
([__]===vw===[__])



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 22 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 2150
Skąd: PKN>>KONIN>>SKULSK
Wysłany: 2009-11-25, 12:58   

ok, dzięx sebastian, dam sobie teraz rade, bo w ogóle do tego nie zaglądałem i nie widziałem żadnej miarki na samym zbiorniku od oleju, a ta cholera jest w zakrędce :mur:
_________________
VWVENTO.ORG na YouTube
GRUPA WIELKOPOLSKA
 
 
lysy86 
Kierowca eLki
debe21


Silnik: 1.9D
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Zamieście
Wysłany: 2009-11-25, 20:57   

dzięki za wiadomości sprawce w piątek wszystko dużo pomogliście . Piechu daj znać czy coś pomogła wymiana . :)
 
 
piechu43 
Ventka to mój dom!
([__]===vw===[__])



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 22 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 2150
Skąd: PKN>>KONIN>>SKULSK
Wysłany: 2009-11-25, 23:50   

spox, jak coś to od razu melduje, :)
_________________
VWVENTO.ORG na YouTube
GRUPA WIELKOPOLSKA
 
 
Jendker 
Ventomaniak



Silnik: 2.0 GLX 85kW
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 666
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-11-27, 14:53   

a jaki płyn do wspomagania jest dobry ??
_________________
Grupa PODKARPACKA

http://www.automobilrzesz.pl/
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-11-27, 15:02   

Jendker napisał/a:
jaki płyn do wspomagania jest dobry ??

do naszych ventek idzie zielony płyn ... ja zmieniałem latem i zalałem febi bilstein nr.06162 podobno jeden z lepszych ;) z litrowej butelki jeszcze 2 setki zostało troche na ten temat było pisane w tym temaciku : http://forum.vwvento.org/...ghlight=#108827
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2009-11-27, 15:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-11-27, 15:05   

ja tam tylko to leje do wspomagania
http://www.allegro.pl/ite...bi_zielony.html
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-11-27, 15:06   

_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-11-27, 15:06   

Jedni mówią, że zielony, drudzy, iż czerwony...

W każdym razie ja, gdy zmieniałem, wlałem czerwony Shell textrol TXF, czy jakoś tak... I jest dobrze. Nie narzekam, wspomaganie chodzi w miarę lekko, już dwa lata tak się kula i gicior Nie był aż taki drogi, ale wszystko jest ok
_________________
Zielony borowik...
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-11-27, 15:08   

Możecie mi powiedzieć czy to normalne we wspomaganiu, że jak jadąc przykładowo jedyneczką powolutku, skręcam na maxa w prawo, idzie gładziutko jak to ze wspomaganiem i od razu jak odbiję w lewo na maxa to już tak gładko nie idzie, tylko trzeba mocniej kręcić?
_________________

 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-11-27, 15:10   

sebastian napisał/a:
Jedni mówią, że zielony, drudzy, iż czerwony...

ogólna zasada jest taka aby ich tylko nie mieszać ze sobą(czerwonego i zielonego)
sebastian napisał/a:
W każdym razie ja, gdy zmieniałem, wlałem czerwony Shell textrol TXF, czy jakoś tak... I jest dobrze.

ważne ze stary spuściłeś... a czy czerwony czy zielony bez różnicy większej
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-11-27, 15:21   

piotrek_inf, a na postoju jak kręcisz to to samo się dzieje?
u mnie bynajmniej nie ma czegoś takiego, jak opisujesz.
piotrek_inf napisał/a:
ważne ze stary spuściłeś... a czy czerwony czy zielony bez różnicy większej

no dokładnie, stary spuszczony został i zalany nowy, ale co pamiętam, to poprzednio też chyba taki jakiś czerwony był...
Ogólnie to wsio ryba - aby tylko nie pomieszać kolorów.
_________________
Zielony borowik...
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-11-27, 15:25   

na postoju nie sprawdzałem, tylko podczas jazdy. Dodam jeszcze, że rano zaraz po odpaleniu to też ciężko chodzi. Czasem ciężko przekręcić. Martwi mnie tylko jak już jest ciepły i jak jadę skręcam w prawo potem szybko w lewo i jakby wspomaganie nie działało.
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-11-27, 15:42   

no to coś tu nie ten teges...
-masz płyn w ogóle zalany ?
-kiedy pasek zmieniałeś ostatnio? może już wyrobiony...
-może przekładnia juz nawala, albo sama pompa wspomagania...?

Zacznij od poziomu oleju, zobacz czy nie ma żadnych wycieków, czy nie dochodzą jakieś dziwne odgłosy, bo tak jak piszesz, to trochę dziwne to jest.
_________________
Zielony borowik...
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-11-27, 15:51   

olej jest nigdy nie dolewany, paska nie zmieniałem
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-27, 16:00   

piotrek_inf, a piszczy Ci przy skręcaniu ??
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-11-27, 16:05   

nie, tylko przy max skręceniu silnik dostaje obciążenie, ale nic nie piszczy
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-27, 16:12   

Czyli pasek raczej OK.
 
 
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2009-11-27, 16:28   

A kiedy wymieniałeś płyn? Jak, każdy płyn, czy olej traci swoje właściwości przez lata. Teoretycznie płyny standardowe (o niewydłużonym przebiegu) powinno wymieniać się co 2 lata. Nie dotyczy oleju!!! (olej powinno się wymieniać zgodnie z przebiegiem lub raz w roku)
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-11-27, 16:50   

nie wymieniałem. Auto mam delikatnie ponad rok. Ale gdzieś wyczytałem że płynu do wspomagania się nie wymienia tylko dolewa ewentualne braki. Ja takich nie miałem. Sory ale wyjeżdżam na weekend, więc odpowiem w niedziele na posty
_________________

 
 
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2009-11-27, 17:22   

ja tez spotkałem się z opiniami, że płynu hamulcowego i chłodniczego się nie wymienia. Wg wielu mechaników zajmujących się ukł. wspomagania płyn do wspomagania powinno się wymieniać. ja też tak uważam. A takie opinie, że po wymianie płynu może rozszczelnić się układ to lipa. Czy po wymianie płynu chłodniczego, hamulcowego czy oleju rozszczelnia się układ?
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-11-27, 17:34   

Ja wymieniałem i płyn hamulcowy (niedawno) i płyn do wspomagania.
Płyn hamulcowy u mnie chyba nigdy nie był wymieniany.... co spowodowało, że był czarny jak przepalony olej silnikowy i trzeba było deptać mocno hamulec żeby skutecznie zahamować. Po wymianie pedał hamulca nie jest twardy jak w nowych autach ale teraz szybciej zbijam prędkość.
Co do płynu wspomagania.... wymieniłem z powodu ciężko kręcącej się kierownicy. Po wymianie wspomaganie się polepszyło.
Czyli jednak coś w tym jest, ze warto wymienić owe płyny :P
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-11-27, 18:23   

_marcinecki napisał/a:
ja tez spotkałem się z opiniami, że płynu hamulcowego i chłodniczego się nie wymienia

tutaj to bzdura totalna... Wymienia się, nawet w książce jest napisane co jaki okres czasu należy to zrobić. Niby nie przewiduje się wymiany oleju w skrzyni biegów, czy właśnie w układzie wspomagania, ale jak to każdy olej kiedyś się zużyje, więc tez wypadałoby go wymienić, tym bardziej, że może być tak, iż śmiga on już paręnaście lat, więc swoje właściwości na pewno jakieś stracił.
_________________
Zielony borowik...
 
 
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2009-11-27, 19:38   

Ja regularnie wymieniam wszystkie płyny w swojej Ventce. Na pewno to nie zaszkodzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 9