Silnik: 2,5 V6 x25xe Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 258 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2009-12-13, 22:45 jak podnieść "dupkę" do gory
dokładnie to ze musze podnieść troche z tyłu autko do gory to już wiem od jakiegoś czasu (bo jak mam komplet ludzi to tak coś dziwnie obciera czasami) tylko nie wiem jak to zrobić. poprzednia właścicieklka wymieniła amorki a sprezyny stwierdziła ze sa dobre i nie ruszała tak mi powiedziała przy sprzedazy...(myliła sie )
jak myślicie warte to bedzie założenia i czy to podniesie mi autko bo wiem ze niektórzy z forum np (złotykamil) maja jakieś dystansy wstawione miedzy kielich spreżyny a amortyzator tylko ja to nawet nie wiem gdzie czegoś takiego szukać
i wazniejsze co bedzie lepsze dla mojego vento
_________________ Tutaj chodzi o pasje tutaj chodzi o siłę tutaj chodzi o moc...:)
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2009-12-13, 22:56
jeżeli chodzi o podniesienie tyłu ,to zależy jak wysoko chcesz by stał miałem ten sam problem kiedyś jak kupiłem vento ,i powiem że żadne sprężyny czy to dedykowane do vento ,wzmacniane czy zwykłe nowe ,nie zadawalały mnie bo problem nie mijał,proponuje tobie wsadzić sprężyny od passata b3 kombi ,pasuują bez problemu do vento w orginalne amorki i podniosą tobie tył autka min 10 cm,i nawet przy 3 osobach z tyłu i pełnym bagatkiem nie usiądzie tak aby obcierały koła o nadkole,teraz mam na zimę wsadzone od passata b3 kombi i koła 15" z profilem 65 i jeszcze mam luzu między kołem a nadkolem 6 cm
A nie lepiej zrobic tak jak natezy tylko jakies kombinowanie.
Zaluz dobre sprezyny, amortyzatory i gumy a przedewszystkim odbojniki i nie ma prawa przy seryjnych kolach obcierac. A jak podniest tyl to pewnie cii Tygrysisko napisze albo szukaj bo juz nie raz opisywal
sprężyny od passata b3 kombi ,pasuują bez problemu do vento w orginalne amorki i podniosą tobie tył autka min 10 cm
a czy wtedy amorki nie są przypadkiem do końca wyciągnięte. bo jeśli tak to ja myślę ze wtedy jest ryzyko ze tłoczki wybije z amorków. ale to tylko moja mysl
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-14, 08:47
Tak jak Wąski i Baby piszą...sprężyny albo dystans....z reszta wczoraj widziuałeś jak to u mnie wyglada
miki9a napisał/a:
a czy wtedy amorki nie są przypadkiem do końca wyciągnięte. bo jeśli tak to ja myślę ze wtedy jest ryzyko ze tłoczki wybije z amorków. ale to tylko moja mysl
Silnik: 2,5 V6 x25xe Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 258 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2009-12-14, 11:20
no widziałem tylko ja i tak będę musiał kupić sprężyny bo sa juz do d*** a amorki ladnie pracuja i nie wiem czy kupic dystanse i zwykłe sprezyny czy tylko jakieś dłuższe spreżyny
_________________ Tutaj chodzi o pasje tutaj chodzi o siłę tutaj chodzi o moc...:)
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-12-15, 19:49
brave, naprawdę, zwykłe spręzyny do tego modelu zdają egzamin, jak to auto bedzie wygladac jak podniesiesz niewiadomo ile? Ja kupiłem najzwyklejsze - zadne tzw wzmacniane w sklepie i mam 3 lata juz spokój. Nie umiem podać firmy, polskie jakieś. Gum zadnych między zwoje nie wkładaj, to marny półsrodek.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-15, 20:04
pablomed napisał/a:
brave, naprawdę, zwykłe spręzyny do tego modelu zdają egzamin
Pewnie, ale na pewno nie te najmiększe Nie wiem czemu ale VW wypuszczał takie sprężyny-nie potrafię określić w jakich to było rocznikach, wersjach, silnikach itp....ale ja na taki szajs natrafiłem.
Cytat:
a opłaca się wkładać te gumowe odboje miedzy spreżyny? pomoże to coś? choć te 2-3cm w górę bo przez progi nie przejezdzam
To nic nie powinno podnosić...no chyba że masz tak już padnięta spreżynę ze jest bardzo ugięta to w tedy może ja trochę wyprostujesz
Ale skoro piszesz o progach to moze masz jakiś sportowy zawias
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-12-15, 20:06, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2,5 V6 x25xe Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 258 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2009-12-15, 20:24
pablomed napisał/a:
jak to auto bedzie wygladac jak podniesiesz niewiadomo ile?
niechce podnieść nie wiedomo ile ja chce tak z 5 cm w gore zeby mi nie siadziało tak jak teraz i myśle ze te wzmacniane bedą dobre( zresztą napisze jeszcze do sprzedawcy i ile one są dłuższe od standardowych i bede wiedział) bo ja mam jeszcze dość sporą butle gazy w bagażniku +5 osób i dupa jedzie na asfalcie a tego niechce
_________________ Tutaj chodzi o pasje tutaj chodzi o siłę tutaj chodzi o moc...:)
Ale skoro piszesz o progach to moze masz jakiś sportowy zawias
na tyle mam zrobione na swoj sposób amortyzatory (nie mylic z obcietymi sprezynami) i jest strasznie nisko i myślałem że jakbym wsadził te gumowe "coś"w sprezyny to by choć troche podniosło, ale pozostaje tylko zmienic springi na wyzsze troche :/
a i zapomnialem dodac ze moje furaju to golf2
Ostatnio zmieniony przez szaman 2009-12-15, 21:32, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2,5 V6 x25xe Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 258 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2009-12-16, 17:16
OK JUTRO WYSTAWIE ZDJECIE BO TERAZ TO JUZ NIE ZROBIE JA TAM ZAMÓWIŁEM DWIE TAKIE SPREŻYNY JAK W TEJ AUKCJ9IM BO KOLEŚ MI NAPISAŁ ZE AUTKO PODNIESIE SIE OD 3 DO 5 CM ZALEZNIE OD TEGO CO TO ZA AUTO CZY VW CZY SEAT A JA MU ZAPOMNIAŁEM NAPISAĆ ZE CHODZI MI O VENTYLKA ALE PODNIESIENIE AUTA O TAKIE WYSOKOŚCI MI ODPOWIADA
_________________ Tutaj chodzi o pasje tutaj chodzi o siłę tutaj chodzi o moc...:)
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-12-16, 22:52
vw dał plamę niestety i w ostanich rocznikach jetty II oraz w starszych Vento stosował na tył sprężyny marne jakościowo, to znaczy że wyjściowo były dobre ale szybko tracą charakterystykę.
brave napisał/a:
zresztą napisze jeszcze do sprzedawcy i ile one są dłuższe od standardowych
kolego długość to jedno a twardość to drugie i dopiero z sumy tych wartości wyniknie ile auto się podniesie. Nie chcę się mądrzyć, chodzi mi tylko o to że jak założysz sprężyny wzmacniane to możesz być niemile optycznie zaskoczony, na dodatek więcej zapłacisz.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-16, 22:57
pablomed napisał/a:
vw dał plamę niestety i w ostanich rocznikach jetty II oraz w starszych Vento stosował na tył sprężyny marne jakościowo, to znaczy że wyjściowo były dobre ale szybko tracą charakterystykę.
Dokładnie...mam vento z 93 roku i lipa była.....Spyro miał z 92 r i tez to samo....ale obecnie mam springi z 94 roku i jest ok
pablomed napisał/a:
kolego długość to jedno a twardość to drugie
i znowu się powtórzę...dokładnie...z tym to nigdy nic nie wiadomo
Silnik: 1,8 Pomógł: 61 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3720 Skąd: LZA
Wysłany: 2009-12-16, 23:00
brave napisał/a:
OK JUTRO WYSTAWIE ZDJECIE BO TERAZ TO JUZ NIE ZROBIE JA TAM ZAMÓWIŁEM DWIE TAKIE SPREŻYNY JAK W TEJ AUKCJ9IM BO KOLEŚ MI NAPISAŁ ZE AUTKO PODNIESIE SIE OD 3 DO 5 CM ZALEZNIE OD TEGO CO TO ZA AUTO CZY VW CZY SEAT A JA MU ZAPOMNIAŁEM NAPISAĆ ZE CHODZI MI O VENTYLKA ALE PODNIESIENIE AUTA O TAKIE WYSOKOŚCI MI ODPOWIADA
napisz jakie efekty bo sam sie nad nimi zastanawiam
_________________ Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
pablomed napisał/a:
kolego długość to jedno a twardość to drugie
i znowu się powtórzę...dokładnie...z tym to nigdy nic nie wiadomo
powazne tematy panowie podemuja...
brave, nie wiem czy cos Ci pomoga te sprezyny ... widzialem furke i tylek faktycznie siedzi gorzej jak u mnie kiedys - mysle ze jezeli wymienił byś amorki i sprezyny to wtedy ok a jak teraz wsadzisz dlugie springi to moze to nie zdac ezaminu - moze poszukaj cos zeby pozyczyc i sprawdzic czy cus - podobno od passata golfa kombi sa porzadne - na kazdym szrocie takie cos dostaniesz
Silnik: 2,5 V6 x25xe Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 258 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2009-12-19, 10:33
no ja tez nie wiem czy to zda egzamin ale trzeba sprawdzić a sprężyny i tak i tak były do wymiany najwyżej w najbliższym czasie kupie jeszcze jakieś gazowe amorki. chociaż mi sie wydaje ze amor jest dobry bo ładnie słychać jego prace nie są mokre i na sucho ładnie tłumi jak sie go rozbuja nawet bardzo nie mozna rozbujać tylko ta dupa siedzi ze szok asfalt normalnie asfalt
_________________ Tutaj chodzi o pasje tutaj chodzi o siłę tutaj chodzi o moc...:)
widzisz nie tak dupa siedzi jak przód w górze nie wiem dlaczego tak jest ale kazda ventka na ori zawieszeniu tak ma - jak by przód delikatnie obnizyc to było by git ale z tym to juz wiecej zachodu i nie kazdy lubi nisko
Ja tez jestem tego zdania ze przod jest za wysoko ale wlasnie nie kazdy lubi nisko.
Ja mialem amory zmienione i jak byl pusty zbiornik i posto w srodku to stal 1cm nizej tyl. Nie chcialem robic terenowego Ventyla wiec kupilem 4 sprezyny -40 zalozylem a tyl podnioslem tulejka o 2 cm i teraz jest cacy.
Tak nisko ze juz ladnie wyglada i na tyle wysoko zeby dalo sie jeszcze jezdzic acz juz trzeba na krawezniki uwazac bo przodem na wiekszosc sie nie wjedzie
_________________ VW VENTO 1.9GTD 94r.
Ostatnio zmieniony przez babyy82 2009-12-19, 14:29, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2,5 V6 x25xe Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 258 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2009-12-20, 15:50
nie sprawdzałem amorkow na przeglądzie i to był mały błąd e już a późno a nie chce mi się jechać i za to dodatkowo płacić pyzatym już zamówiłem to poczekam i zobaczę efekt juz po założeniu
_________________ Tutaj chodzi o pasje tutaj chodzi o siłę tutaj chodzi o moc...:)
Ja mam taki sam problem ze swoim Ventkiem ze dupa sie prawie po Ziemi ciagnie ale z tego co widzialem u siebie to te sprezyny sa na srodku przeciete i troche wkrecone. I o to moje pytanie czy tak ma to byc?? bo gdy go kupilem to juz tak bylo ale te sprezyny dopiero wiosna zobaczylem ze takie sa.
No ale na zakretach i na łukach trzyma sie cacy sie buja go nic
powiem tak pierwsze co pomyslalem jak je zobaczylem to ze sa pekniete. Bo one maja na srodku przewe i troche wkrecone w siebie. A jak sie np. podniesie samochod do gory i wzias je reka to luzno sa.
No a dupkie chcialbym mu troche uniesc bo brzydko troche wyglada bo tyl na dole a przod w gorze. Wyglada tak jakbym z przodu mial male kolka zalozone
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum