Silnik: 1,6 TDi Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 1730 Skąd: VW Club Chelmek
Wysłany: 2009-10-11, 11:04 problem z centralem
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum i mam problem z centralem. Chodzi o to ze gdy zamykam i otwieram to pompka strasznie dlugo pompuje ok 2 minut za kazdym razem. Zamyka i otwiera bez problemu. Nie wiem co moze byc podpowiedzcie mi cos. pozdro
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-10-11, 17:12
typowy objaw małej nieszczelności, trzeba posłuchać we wszystkich miejscach, koło wejścia wężyka do drzwi, koło zamków. Pompke łatwo sprawdzić. Zdejm jej wezyk i zatja palcem jej króciec, a kolega niez z kluczyka zamyka i otwiera (albo Ty z pilota jeśli masz). Jeśli zaraz przestanie działać to pomka jest dobra a winna nieszczelność na weżykach
Miałem tak samo, zamykało mi ale tylko drzwi kierowcy, a winowajcą był wężyk od centralnego właśnie przy drzwiach kierowcy, wystarczyło uszczelnić taśmą izolacyjną i już
nieco się podepnę pod temat - u mnie pare dni temu własnie tak się stało - po przekręceniu kluczyka centralka zaczęła zamykanie i nie mogła skończyć, okazało się że strzeliła gumka przy siłowniku w tylnej klapie - nieszczelność, brak ciśnienia i nie zamyka - chwilowo zaślepiłem, ale mam problem bo wkladka zamka bagażnika nie reaguje mi na kluczyk ( tak jest od prawie 2 lat gdy ventke kupiłem) no i nie mam możliwości otwarcia bagażnika (jedynie awaryjnie od środka) - może ma ktoś jakiś pomysł gdzie mogłbym taką gumke kupić albo jak to naprawić - szukałem na forum i ktoś mówił że rękawiczką, ale to nie przejdzie bo ją strasznie rozdyma przy otwieraniu. W sklepie powiedzieli że to nie do zdobycia... probowałem to kleić ale zaden klej nie chce sie tego tknąć...
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-01-08, 15:12
Witam mam problem z centralnym jak były te mrozy to zamarzały mi drzwi przednie pasarzera ale gdy nagrzałem to się otwierały po jakimś czasie jazdy...
zdazyło mi się że jak prezkrecałem kluczyk w pozycje zamykania to robiło tylko "puk" nie było słychać pompki i musiałem ręcznie zamykać drzwi, ale otwierałem już z kluczyka i normalnie było słychać pompke a teraz własnie już 3 dzień nie chce mi się zamknąć i musze się męczyći zamykać wszystkie drzwi może ktoś wie w czym może tkwić problem??
trzeba ją rozebrac i zobaczyc czy magnes który w niej pracuje nie jest pekniety
poco skoro pracuje bez problemu na zamykazie
pompka jest sprawna
kolego lukasz17, a prubowałeś otwierać od strony pasażera tam tez powinien być siłownik (master) z kturego powinien się otwożyć central, (niekoniecznie jest ta opcja). Masz po prostu uwalony styk w lewych dzwiach ktury znajduje sie pod wkładką lub w zamku, chyba zależy to od rocznika. Mimo wszystko musisz rozebrać boczek dzwi i szykać tego styku, do niego idą trzy kable. powodzenia
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-01-11, 22:10
vezet22 napisał/a:
poco skoro pracuje bez problemu na zamykazie
pompka jest sprawna
kolego lukasz17, a prubowałeś otwierać od strony pasażera tam tez powinien być siłownik (master) z kturego powinien się otwożyć central, (niekoniecznie jest ta opcja). Masz po prostu uwalony styk w lewych dzwiach ktury znajduje sie pod wkładką lub w zamku, chyba zależy to od rocznika. Mimo wszystko musisz rozebrać boczek dzwi i szykać tego styku, do niego idą trzy kable. powodzenia
troszke zle kolego zrozumiales albo ja zle napisalem;P bo jest odwrotnie z kluczyka otwieram obojetnie z ktorej strony ale jak chce zamknac drzwi to nie zamykaja sie nawet od pasarzera musze recznie powciskac jopki i na koniec przekrecic kluczyk w drzwiach kierowcy:/ ale pompka pompuje jak otwieram wiec raczej sprawna
a jak nie to zawsze możesz zasterować ręcznie pąpke podając napięcie tuż przy samej pąpce, tylko niepamiętam czy jest sterowana masą czy plusem chyba masą, weś prubnik i lec po kolei styki w pąpce jak po dotknięciu się uruchomi pąpka to masą i powinna iść w dwie strony (oczywiście probówke zapnij do masy i wtedy leć po stykach)
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-01-11, 22:33
czyli odłączyć kostke od pompki?? i w styki co jest sa w obudowie pompki?? ta probka to czyli o co chodzi zwykly kabel doczepic do masy i dotykac pokolei do stykow?
dodam ze z kostki co wpina sie ja w pompke jest poprowadzony brazowy kabel i jest podlaczony to blachy(masy).
To jeden styk jak dotke to powinien sie zamknac a jak inny to powinien sie otworzyc dobrze zrozumialem czy zle??
Sprawdz przelotki w drzwiach. Tam sie lubia lamac kable. U mnie przelamal sie bodajze czerwono-bialy i nie moglem zamknac drzwi siedzac w srodku z grzybka. Naciskalem grzyba i zamykaly sie tylko drzwi od kierowcy. Z pilota chyba bylo podobnie (nie ma to jak zamykac samochod tylko na jedne drzwi).
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-01-11, 22:57
vezet22 napisał/a:
kostki nieodpinaj lukasz17 napisał/a:
To jeden styk jak dotke to powinien sie zamknac a jak inny to powinien sie otworzyc dobrze zrozumialem czy zle??
tak dobże zrozumiałeś
jak masa bede tak latal po wszytskich kablach to nic tam nie spierdziele??
bradley napisał/a:
Sprawdz przelotki w drzwiach. Tam sie lubia lamac kable. U mnie przelamal sie bodajze czerwono-bialy i nie moglem zamknac drzwi siedzac w srodku z grzybka. Naciskalem grzyba i zamykaly sie tylko drzwi od kierowcy. Z pilota chyba bylo podobnie (nie ma to jak zamykac samochod tylko na jedne drzwi).
hmm a jakby mi sie przelamal zielony kabel to drzwi pasarzera tez by nie reagowały?? bo cos mi sie przypomniało ze kiedys był ten kabel przełamany
jak masa bede tak latal po wszytskich kablach to nic tam nie spierdziele??
nie nic niespierdzielisz bo mase podajesz przez probówke czyli przez żarówke, jak napotkasz plus to ci zaświeci probówka, jak napotkasz mase to nic, a jak natrafisz na sterowanie masą to załączysz pąpe
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-01-11, 23:04
vezet22 napisał/a:
nie nic niespierdzielisz bo mase podajesz przez probówke czyli przez żarówke, jak napotkasz plus to ci zaświeci probówka, jak napotkasz mase to nic, a jak natrafisz na sterowanie masą to załączysz pąpe
to już kumam jutro popatrze jak to jest z ta pompka już mnie denarwuje ciagle zamykanie wszystkich drzwi od srodka:/
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-01-12, 18:02
tomek87 napisał/a:
No bo w vento jest sterowane plusem a nie masa A przewody sterujące to zielony i szary
czyli co mam wziasc probowke podlaczyc pod kleme plusowa w akmie a drugi konie4c podlaczyc pod zielony a pozneij szary kabel?? i wtedy bedzie wszytskjo jasne??
ja tez mam w sumie problem z centralnym.. raz sie zamknie a raz nie..(zdecydowanie czesciej nie).. jak wkladam kluczyk to prawo mam zamykanie, lewo otwieranie.. i bardzo czesto w prawo wogole nie da sie przekrecic.. na pilocika mialem z alarmem, jednak cos sie z tym stalo i zalacza sie tylko alarm(nawet awaryjne nie migna, jest tylko sygnal od alarmu)..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum