Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2009-12-19, 07:25
Jak Wam pala klekoty?
Autor Wiadomość
Arcaj 
Vento to ja!
Red Angel 90KM


Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 33 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2883
Skąd: DWR-Wrocław
Wysłany: 2010-01-24, 16:56   

u mnie beż problemu zagrzałem świece aż do pyknięcia i odrazu zapalił. Tak samo jak u bradleya kontrolka pomigała i przestała. Od dłuższego czasu tak mam. Jeszcze chyba przed tymi mrozami
_________________
... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..

Mój VentoLot


Grupa Dolnośląska


Sprzedaje części do Vento

 
 
WAFEL 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1,6 TDi
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1730
Skąd: VW Club Chelmek
Wysłany: 2010-01-24, 16:57   

kolego ty czekaj az przekaznik od swiec sie wylaczy i dopiero pal i napewno za pierwszym strzalem odpali
_________________
Nie trąb gdy zwalniam jadę na glebie zaraz wahaczem o coś przyjebie :diabełek:
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-24, 17:14   

U mnie pyknięcie dość późno występuje, to aż tyle czekać?
_________________

 
 
Arcaj 
Vento to ja!
Red Angel 90KM


Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 33 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2883
Skąd: DWR-Wrocław
Wysłany: 2010-01-24, 17:16   

tak. Ja zawsze czekam od włączenia zapłony jakieś 30 sekund. Jak widać na filmiku zapalił za drugim razem i też kręciłeś nim długo a jak dłużej poczekasz odpali odrazu bez kręcenia.
_________________
... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..

Mój VentoLot


Grupa Dolnośląska


Sprzedaje części do Vento

 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-24, 17:20   

Spróbuję jutro tak zrobić, zobaczymy
_________________

 
 
WAFEL 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1,6 TDi
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1730
Skąd: VW Club Chelmek
Wysłany: 2010-01-24, 17:35   

czekasz az pyknie przekaznik nawet bedzie widac po kontrolkach bo bede swiecic jasniej i strzal :faja:
_________________
Nie trąb gdy zwalniam jadę na glebie zaraz wahaczem o coś przyjebie :diabełek:
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-01-24, 17:56   

Arcaj napisał/a:
Ja zawsze czekam od włączenia zapłony jakieś 30 sekund

piotrek_inf napisał/a:
U mnie pyknięcie dość późno występuje, to aż tyle czekać?

Tzn, nie odpalacie od razu po zgaszeniu się lampki od świec tylko czekacie na jakieś pyknięcie ?? Mi coś tam pyknie jak właśnie lampka od świec gaśnie, to o to chodzi ?? :)
_________________
Ventura rolz on...
 
 
WAFEL 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1,6 TDi
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1730
Skąd: VW Club Chelmek
Wysłany: 2010-01-24, 18:05   

tak o to to znaczy o przekaznik swiec zarowych
_________________
Nie trąb gdy zwalniam jadę na glebie zaraz wahaczem o coś przyjebie :diabełek:
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-24, 18:07   

bo po zgaszeniu się lampki od świec one nadal grzeją aby przy kręceniu nadal się grzały, koledzy czekają asz do całkowitego wyłączenia świec :faja:
piotrek_inf, troche słabo kręci Ci rozrusznik, pewnie aku niedaje rady na tych mrozach
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-24, 18:27   

No trochę słabo, podejrzewam że mam za duży akumulator i alternator nie daje rady go nabić, trzeba będzie pomyśleć nad zmianą. Jak na razie kręci i pali i oby jak najdłużej.
_________________

 
 
Arcaj 
Vento to ja!
Red Angel 90KM


Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 33 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2883
Skąd: DWR-Wrocław
Wysłany: 2010-01-24, 19:04   

vezet22 napisał/a:
bo po zgaszeniu się lampki od świec one nadal grzeją aby przy kręceniu nadal się grzały, koledzy czekają asz do całkowitego wyłączenia świec :faja:


dokładnie nic nie mogę dodać ani odjąć ;)

rolz napisał/a:
Mi coś tam pyknie jak właśnie lampka od świec gaśnie, to o to chodzi ?? :)


trosze za szybko, ale jeśli usłyszysz takie pyknięcie to odpalaj. :)

na okres zimowy podstawą jest akumulator ;)
_________________
... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..

Mój VentoLot


Grupa Dolnośląska


Sprzedaje części do Vento

 
 
pawelvw 
Vento to ja!


Silnik: Pasek 1,9TDI
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3791
Skąd: Stare Iganie
Wysłany: 2010-01-24, 19:16   

a mi dziś passat zastrajkował i nie chciał odpalic ale zapalił na przewodach ale aku jest dobry może to wina świec albo ropy ta sytuacja miała miejsce po 14 a teraz jak byłem żeby go odpalic to zapalił bez problemu
_________________
rodzinne kombi :hahaha: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6426
Ostatnio zmieniony przez pawelvw 2010-01-24, 19:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Daaamiano 
Ventofan
Grupa Dolnośląska



Silnik: 1,9 TD AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 120
Skąd: Kamieniec Z...
Wysłany: 2010-01-24, 21:08   

Ja też czekam aż przekaźnik pyknie, jednak gdy za oknem -24* moje paliwo zamieniło się w kaszę :młotek: ale to moja wina bo nie nalałem dodatku :mur: a teraz akumle ładuje bo podczas próby odpalenia około 16 bateria mi umarła...
_________________
http://rapideo.pl/buttonRapideo.png
 
 
devil_doll 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 TD
Dołączyła: 24 Sty 2010
Posty: 28
Skąd: Dzicz
Wysłany: 2010-01-24, 22:14   

Arcaj napisał/a:
na okres zimowy podstawą jest akumulator ;)


Dokładnie!
Zanim kupiłam nowy akumulator, to Ventuś nie chciał rozmawiać, trzeba było na kablach odpalać.
Teraz zagada bez problemu.
_________________
Venciara
 
 
Michcik 
Zapalony Ventkarz
Ziutek



Silnik: AAZ
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 480
Skąd: Zambrów / Białystok
Wysłany: 2010-01-25, 03:17   

dopiero wracalem do domciu -22*C i zagadal z pierwszego strzalu :D
_________________
Mój Foorak

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=3498
 
 
mongi 
Niedzielny kierowca
mongi



Silnik: 1,9 TDI AFN
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 75
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-25, 15:48   

WAFEL napisał/a:
czekasz az pyknie przekaznik nawet bedzie widac po kontrolkach bo bede swiecic jasniej i strzal :faja:


Ja tez tak zawsze czekam na prztyknięcie i jest git :D ... tzn było do dzisiaj - aku padł :-)

6 rano (-22 - czwarte piętro) podgrzałem swiece dwa razy, rozrusznik ruszyl kilka razy bardzo wolno i pozamiatane.

Autobus i do pracy a przed chwila podłączyłem bateryjke do ładowani.

Pytanko - jakie sa szanse na to, ze moje vento jezdzi na oryginalnym aku od 97roku? Autko mam dwa lata, na akumulatorze jest grawer VW i rok prod. 97, a na naklejkach że oryginał. Wydaje mi sie, ze to nie mozliwe i raczej ktos jak sprzedawal ten samochod to wrzucil uzywany akumulator. Dziwne tylko ze wytrzymal 2 lata (w tym dwie pelne zimy) bez ladowania.
_________________
Grupa PODKARPACKA

Vento by mongi - 1997 r. 1.9 TDI 81kW (AFN)
 
 
Daaamiano 
Ventofan
Grupa Dolnośląska



Silnik: 1,9 TD AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 120
Skąd: Kamieniec Z...
Wysłany: 2010-01-25, 15:55   

koledzy mam wazne pytanie..... po naladowaniu aku, podłaczam klemy, wsiadam do auta i grzeje 3x swiece. probuje przekrecic i nic sie nie dzieje!!!!! cisza jakby umarl!! przed naladowaniem palil normalnie... prosze o pomoc!!!!!
_________________
http://rapideo.pl/buttonRapideo.png
 
 
WAFEL 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1,6 TDi
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1730
Skąd: VW Club Chelmek
Wysłany: 2010-01-25, 16:18   

po 1 to od kiedy grzeje sie swiece 3 razy ?? ? chyba ze chcesz je przepalic to ok... i przez takie grzanie moze ci aku rozladowywac
_________________
Nie trąb gdy zwalniam jadę na glebie zaraz wahaczem o coś przyjebie :diabełek:
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-25, 16:28   

A mój palił dzisiaj tak


i MPK-iem do pracy :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-01-25, 16:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-25, 16:30   

WAFEL napisał/a:
po 1 to od kiedy grzeje sie swiece 3 razy ?? ? chyba ze chcesz je przepalic to ok... i przez takie grzanie moze ci aku rozladowywac



TVN24 napisał/a:
W dieslu ważne jest zapalenie tzw. świecy żarowej, która podgrzewa powietrze w komorze, gdzie się spala paliwo.

Przy dużych mrozach można więc kilka razy zapalić i zgasić samochód. Ale nie uruchamiając silnika, tylko do zapalenia się kontrolek. - Patrzymy, jak kontrolka świecy żarowej (spiralka) zgaśnie. Wtedy wyłączamy samochód i jeszcze raz zapalamy. I tak trzykrotnie. Potem dopiero uruchamiamy pojazd.
_________________

 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2010-01-25, 16:45   

WAFEL napisał/a:
chyba ze chcesz je przepalic to ok

tego jeszcze nie słyszałem :) )
Panowie pytanie mam troszke z innej beczki - ciotka ma zwyklego ventka 1.9D i za cholere go dzis nie moglem uruchomic - juz nawet samostart poszed do filtra i dupa - wojek zaproponowal ciaganie czemu ja jestem przeciwny - i tez nic - odpala dosłownie na momet po czym gasnie i alarm sie wlasncza :mysli: czy to moze coś sie stało z immobilajzerem ? i co z tym zrobic?
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2010-01-25, 16:53   

Daaamiano napisał/a:
przed naladowaniem palil normalnie... prosze o pomoc!!!

ale co kontrolki sie swieca - aku zdrowy juz? moze tez cos z immobila masz? albo jakies zwarcie gdzies przypadkiem zrobiles?
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Daaamiano 
Ventofan
Grupa Dolnośląska



Silnik: 1,9 TD AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 120
Skąd: Kamieniec Z...
Wysłany: 2010-01-25, 16:54   

nie mam immo.. aku ładowany przez 10h. możliwe jest żeby rozrusznik zamarzł?? może dlatego nie chce zakrecic.... :stryczek:
_________________
http://rapideo.pl/buttonRapideo.png
Ostatnio zmieniony przez Daaamiano 2010-01-25, 16:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-01-25, 17:06   

piotrek_inf napisał/a:
i MPK-iem do pracy :)


:twisted:


Ja sie zgadzam z Waflem. Z parukrotnego grzania swiec wiecej szkody niz pozytku. Tak, moga sie przepalic bo one sie zaza poczym wylaczamy zaplon, wlaczamy i znowu sie zaza. Czy jakby swiece grzaly non stop to by sie nie spalily? Tak to wlasnie dziala, wieksze prawdopodobienstwo ze sie moga przepalic.
W zwyklym D to grzalem po 2x bo tam nie bylo wtrysku bezposredniego.
tvn24 napisał/a:
Przy dużych mrozach można więc kilka razy zapalić i zgasić samochód. Ale nie uruchamiając silnika, tylko do zapalenia się kontrolek. - Patrzymy, jak kontrolka świecy żarowej (spiralka) zgaśnie. Wtedy wyłączamy samochód i jeszcze raz zapalamy. I tak trzykrotnie. Potem dopiero uruchamiamy pojazd.

Nie wiem jak mozna zapalic samochod nie uruchamiajac silnika, he he he :D


Dobra kompresja z rozrusznikiem zalatwi reszte. Mieszanka sie zapali i klekle.
zlotykamil, a paliwo w wezykach kamienne? :)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-25, 17:12   

w poprzedni weekend go ładowałem i cały tydzień jakoś wytrzymał chociaż w niedzielę ciężko zapalał ale zapalił, dzisiaj już się poddał. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy akumulator padł albo że powoli kończy się jego żywot? I jeszcze jedno jakie macie alternatory w swoich dieslach?
_________________

 
 
Daaamiano 
Ventofan
Grupa Dolnośląska



Silnik: 1,9 TD AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 120
Skąd: Kamieniec Z...
Wysłany: 2010-01-25, 17:16   

Ja mam 90A z tego co zauwazylem
_________________
http://rapideo.pl/buttonRapideo.png
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2010-01-25, 17:21   

bradley napisał/a:
zlotykamil, a paliwo w wezykach kamienne?

no nie wlasnie w wezykach elegancko tylko ze filtra co prawda nie odkrecałem ale jak by w filtrze byl lód to raczej w wezykach tez by był
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-25, 17:33   

Ja mam 70A i wydaje mi się że jest za duży w stosunku do akumulatora, nie wiem ile ma akumulator bo naklejka wyblakła, ale jest to Varta o długości 30cm więc jest ogromny, na moje oko ma 80A. Jak to jest z tymi alternatorami? Jest jakaś zależność?
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek_inf 2010-01-25, 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-01-25, 17:47   

zlotykamil, jak filtr zatka to nie ma jak pociagnac paliwa.
Na popych i jeszcze przy takich temperaturach nie ma co ryzykowac.

Ja mam altka 120A, a aku siedzial(jak kupowalem samochod) i siedzi 55Ah.
piotrek_inf, zaleznosc jest taka, ze im wiekszy akumulator tym lepiej (trudniej go rozladowac). Akumulator np. 80Ah naladuje spokojnie alternator 70A. Amperaz alternatora po prostu ma zaspokoic potrzeby samochodu np. swiatla, radio, elektronika + doladowywac akumulator.

Przeciez prostownik nie podaje 10A bo by aku wyskoczyl z budy :) Z reguly prostowniki laduja pradem 3-4A w poczatkowej fazie.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-25, 17:53   

Jeszcze spróbuje z tym powalczyć, jutro zmierzę ile prądu ucieka w czasie postoju, a tak ewentualnie jakbym się już poddał i musiał kupić nowy akumulator to 74Ah przy prądzie rozruchowym 680A wystarczy? I jakiej firmy są dobre?
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-01-25, 17:57   

piotrek_inf napisał/a:
74Ah przy prądzie rozruchowym 680A wystarczy

W zupelnosci.

55Ah, 540A to jest idealny aku... do benzyny :(
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Daaamiano 
Ventofan
Grupa Dolnośląska



Silnik: 1,9 TD AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 120
Skąd: Kamieniec Z...
Wysłany: 2010-01-25, 17:59   

bradley napisał/a:

Na popych i jeszcze przy takich temperaturach nie ma co ryzykowac.


A co mogłoby się stać w silniku AAZ??? Bo jeśli jutro nie zastartuje to będę musiał jakoś bo zapalic
_________________
http://rapideo.pl/buttonRapideo.png
 
 
Michcik 
Zapalony Ventkarz
Ziutek



Silnik: AAZ
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 480
Skąd: Zambrów / Białystok
Wysłany: 2010-01-25, 19:09   

Daaamiano napisał/a:
A co mogłoby się stać w silniku AAZ??

pasek rozrzadu moze Ci przeskoczyc za duzo i tloki spotkaja sie z zaworami :D czyli jednym slowem bedzie BUUUUM
_________________
Mój Foorak

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=3498
 
 
Daaamiano 
Ventofan
Grupa Dolnośląska



Silnik: 1,9 TD AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 120
Skąd: Kamieniec Z...
Wysłany: 2010-01-25, 20:14   

Koledzy ma ktoś może schemat bezpieczników i przekaźników do silnika AAZ? Może padł mi jakiś bezpiecznik od zapłonu lub coś w tym stylu? Nie wiem juz co mam robić a ventka ciągle nie chce zakręcić... Help
_________________
http://rapideo.pl/buttonRapideo.png
 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-01-25, 21:08   



a mi tak zapalił
_________________

Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-01-26, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 11