Witam wszystkich, na forum jestem już ponad rok więc już czas aby pokazać swoje autko.
VW Vento 1.8GT
czyli wiadomo:
el. szyby
el. i podgrzewane lusterka
el. szyberdach
klimatyzacja
MFA
kubełki
4 tarcze
i poza serią:
podgrzewane dysze spryskiwaczy
amortyzatory Bilstein
cleary i światła dzienne dedykowane Hella
halogeny przeciwmgielne Hella Micro DE
ogólnie w zeszłym roku wsadzone w cześci zamienne 3-4tyś, wszystkie naprawy na bieżąco
Ostatnio zmieniony przez enesen 2010-04-05, 19:54, w całości zmieniany 2 razy
jak ja jadę przez Twoją miejscowość to tylko szukam i znaleźć nie mogę ostatnio przez całą miejscowość jechałem na 2 Wszyscy patrzyli się na mnie jak na głupka Ale masz u mnie - bo przejeżdżałeś i nie powiedziałeś. A plener poznałem gdzie były robione foto
Hehe bo ja mieszkam w tej części gdzie była cegielnia a w Twoją strone jeżdże tylko na spontana, robie wtedy trase Mietków( a jak! poziom i stan wody trzeba kontrolować;))- Sobótka i robię wtedy kółko wokół Ślęży, raz jak emeryt a raz na czas;) No i jak wracam z delegacji a tęskni mi się do mojego Star Treka to w nocy na trasie Wroclaw-Świdnica robię czasówki;)
żadnego oglądania meczy u mnie, takiego kaleczenia piłki jak u mnie nigdzie nie ma, nie ma co ogladać, chyba że podpite nastolatki, a tak apropo to wole siatke
Jeżeli chodzi o mody to nie liczcie na cud Nie chce odchodzić zbytnio od serii choć już były takie pomysly. Oczywiście na pierwszy ogień mialy iść te jarmarki ale trafiły mi sie dzienne z clearami i kasa na to poszła wtedy a te lampy polubiłem;) Teraz jak już to zastanawiałbym się nad szarymi Depo. Gdyby ktoś mial fotki jak one wyglądają na lc3t to wrzućcie. Nie chcialem rozstawać się z przeciwmgielnymi więc w kratki poszły najlepsze jakie są Micro DE( 2x130W ) Myśle że ma to w miarę ręce i nogi i nie kłuje w oczy.
Wszyscy którzy nie są w temacie a widzieli na żywo myślą że to oryginalesy
Felgi też mają wylecieć na rzecz RH Cup'ów większych o cal. Myślę też o springach troche niższych. Ale zobaczymy jak finanse pozwolą
Arcaj widziałem już clary przód z tyłem na aucie w tym kolorze i nie, mnie to nie przekonuje, natomiast szare Depo( podobają mi się u Respecta) ,RH 15' ( i może krótsze sprężyny do tych bilsteinów)- na razie myślę że w tym kierunku pójde, tak jak pisałem nie chce za bardzo odejść od serii
No i autko wkońcu poszło do mechanika na wymianę sprzęgła. W domu na powrót czeka już świeży, szeroki hokej ( to już 3.) i sworznie wachacza marki Sidem
Do kolejki dopychaja sie sprężyny tylne, różnica w wysokości między lewą a prawą to 0,5cm ale mnie to w oczy kłuje.
W tamtym roku wymieniłem zawieszenie, amortyzatory na Bilsteina, wszystkie metalowo-gumowe elementy zawieszenia, talerzyki sprężyn łącznie z gumami pod nie, końcówki drążków tylko nie wymieniłem... no właśnie, sworzni i teraz mam za swoje.
Z wlepki wynika że mam "standard suspension/shock absorption" tak więc ucinam wszystkie domysły i wypowiedzi że w GT jest niższe zawieszenie od serii. W miarę wolnego czasu postaram się wyskoczyć "na kawę" do ASO. Zobaczymy jak z tymi sprężynami w tych autach jest. No i od tego będzie zależało czy na tył kupię zwykłe sprężyny czy komplet 20/15mm.
Pocieszające jest to że za Finlandię 0,7 dostałem praktycznie nowy i nie używany bagażnik dachowy z uchwytami na rowery
Ostatnio zmieniony przez enesen 2010-05-07, 21:57, w całości zmieniany 1 raz
Nie no wiesz, takie pytania zadajesz... Jak robiłem zawieszkę z ojcem( bo samemu to jest jednak męczarnia) to wyrobiliśmy się w 5h, wymiana amortyzatorów przód, tyl, poduszki, gumy itp. Podstawa to dobre narzędzia i palnik Wymiana tylnych sprężyn jest prostsza jak wymiana np. poduszek amortyzatorów.
Udało mi się ustalić po ETCE że do 1.8GT przychodziły dwa rodzaje sprężyn na przód i jeden na tył(?why?) . I tak, wyższa ma 36,2 wysokości a ta niższa 33. Jako że z matmy byłem zawsze dobry to wyszło mi że różnica między nimi to 3,2cm. Ta wyższa jest z cieńszego drutu (12,4mm wobec 12,7mm) i ma mniejszą średnicę zwojów o całe 2mm. Nasuwa sie pytanie: skoro różnica wynosi ok. 3 cm to czy obniżenie będzie też takie same? Wtedy pękł by mit że z Vento GT jest jak z Golfem GTi czyli obniżenie 20mm.
Mam małego klopsa z przednimi B4 bo niby one są wg katalogu do sport supension a z wlepy wychodzi mi że mam wsadzone przez VW standard supension. Przód zadarty do góry i chyba wywalę na te niższe, przynajmniej szukam takich sprężyn, kolor barwny na nich to pierwsza kropa biała a druga pomarańczowa, teraz mam 3xzielony 1x pomarańczowy. W weekend sprawdzę oznaczenia na tylnych sprężynach.
Autko odebrałem od mechanika no i czuć różnice we wszystkim, na 2. do 100 a na 3. do ponad 140. Spalanie średnie na trasie mieszanej w 4 osoby + klima - 7,4l. I pamiętać trzeba że to krótka skrzynka CHB, bo na CHD i jej klonach byłoby jeszcze niższe. Sworznie wymieniłem, hokej jest, teraz na biurku leży zestaw naprawczy drążka biegów z tuleją no i zamówione dwie linki ręcznego TRW w cenie jednej
Ostatnio zmieniony przez enesen 2010-05-13, 23:25, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-05-14, 08:00
enesen napisał/a:
kropa biała a druga pomarańczowa
A ja mam chyba dwie pomarańczowe kropki....fakt...sprężyny dość możne i wysoko auto na nich stoi.
enesen napisał/a:
krótka skrzynka CHB
Także mam CHB...w sumie źle nie jest, ale dobrze też nie...taki średniak. 3 tys obrotów i jest 110km/h....za to w silniku AAM jest przy tych obrotach 120km/h....nie wiem gdzie sens, gdzie logika.
Zdjęcie środka do kompletu. W sobotę doszły nowe tylne springi Kilen'a. Miały być jeszcze tuleje tylnej belki ale problem z odkręceniem korektora, temperatura i brak kanału zniechęciły mnie. Stare gumy są OK więc nowe poczekają na mechanika chyba do czasu wymiany rozrządu.
Taka mała ciekawostka: jako że odkąd pojawiły się w większej ilości na rynku części firmy Sidem kupuję tylko je ( belgijska firma ma tylko części zawieszenia i ukł. kierowniczego). Pozycjonuję ją zaraz po ori VW. Komplet tulei ze śrubami jako "jedyny na chwilę obecną w Polsce" udało mi się kupić na zamówienie we Wro za 80zł:) Jeszcze większe zadowolenie i zdumienie spowodowały ori numery VW na gumie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum