Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Obroty 1.9 TD
Autor Wiadomość
marasbilewski 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-04-23, 11:14   Obroty 1.9 TD

Witam, mam problem. Posiadam książkę serwisową do Vw Vento jest tam opisane jak wyregulować obroty na jałowym i że powinny wynosić 900 +- 50, niestety na podanym tam zdjęciu nic nie widać, czy mógłby ktoś załączyć zdjęcie i wskazać która śruba jest od regulacji obrotów na luzie? Mam pompe z LDA.
I jeszcze pytanie, nie znalazłem w serwisówce ile powinny wynosić obroty na ssaniu ?
_________________
Pozdrawiam i całuję :*
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-23, 11:24   

sruba za pompa stojaca pionowo ze sprezynka ta regulujesz :] na ssaniu kolo 1100 bez 950-980 jak na oko Ci nie idzie to na wyswietlaczu elektronicznie ustawisz ladnie ;)
_________________

Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2010-04-23, 11:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
marasbilewski 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-04-23, 11:28   

leśny, ta śruba co wytłumaczyłeś to napewno obroty na jałowym ??
W twojej wypowiedzi nie ma znaków interpunkcyjnych i ciężko zrozumieć o co chodzi ;] czy "uśmieszek" to jakby przecinek czy co ?!
_________________
Pozdrawiam i całuję :*
Ostatnio zmieniony przez marasbilewski 2010-04-23, 11:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-23, 11:30   

ja u siebie tylko ta regulowalem zreszta nic zlego nie narobisz ;) moze byc jako przecinek :P tylko nie krec jak szalony zebys sruby calej nie wykrecil bo potem ciezko idzie ja wlozyc spowrotem w ruchomy plastik na dole :P
_________________

Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2010-04-23, 11:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
marasbilewski 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-04-23, 23:10   

Leśny - fachowa porada ;] pomógł, lepiej niż książka serwisowa. Dzisiaj sobie wyregulowałem obroty tak na oko. Dobrze że przypomniałeś, że na wyświetlaczu można ustawić obroty. Wydrukowałem sobie kiedyś kartke z wszystkimi funkcjami tego naszego zegarka ;]
A powiedz mi jeszcze jak dojść tam za pompą do tej linki od ssania. Bo mi się taka zawleczka poluzowała, na której jest ta śruba od regulacji i nie wiem jak do tego dojść. Bo rozumiem że ssanie się reguluje poprostu poprzez naciągniecie linki?
Da rade ten obrotomierz załączyć na włączonym silniku? Bo musze zobaczyc na rozgrzanym czy są odpowiednie obroty
_________________
Pozdrawiam i całuję :*
Ostatnio zmieniony przez marasbilewski 2010-04-23, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-26, 00:17   

najszybciej zeby pompy nie sciagac to wykrec swiece zdejmij rurki od pompy do wtrysku i reke normalnie wlozysz no chyba ze masz duza to wykrec tez wtryski ;)
_________________

Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2010-04-26, 00:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-04-26, 23:12   

panowie a może mi ktoś powiedzieć jakie obroty powinien mieć silnik TDI ??
_________________

 
 
Arcaj 
Vento to ja!
Red Angel 90KM


Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 33 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2883
Skąd: DWR-Wrocław
Wysłany: 2010-04-27, 08:02   

950 jałowy bieg
_________________
... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..

Mój VentoLot


Grupa Dolnośląska


Sprzedaje części do Vento

 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-04-27, 08:12   

no to muszę sobie przestawić obroty bo mi wskazuje 850. tylko kto mi powie jak ??
_________________

 
 
Arcaj 
Vento to ja!
Red Angel 90KM


Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 33 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2883
Skąd: DWR-Wrocław
Wysłany: 2010-04-27, 08:14   

a ruszałeś wskazówki? Tzn zmieniałeś tarcze?
_________________
... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..

Mój VentoLot


Grupa Dolnośląska


Sprzedaje części do Vento

 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-04-27, 08:17   

nie nie zmieniałem ale odczyt sprawdzałem w trybie serwisowym i obroty widziałem na wyświetlaczu cyfrowym tym od przebiegu
_________________

Ostatnio zmieniony przez miki9a 2010-04-27, 08:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arcaj 
Vento to ja!
Red Angel 90KM


Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 33 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2883
Skąd: DWR-Wrocław
Wysłany: 2010-04-27, 08:30   

a to nie wiem nie potrafię Ci pomóc
_________________
... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..

Mój VentoLot


Grupa Dolnośląska


Sprzedaje części do Vento

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-04-27, 15:17   

jak nie telepie silnikiem i chodzi równo ja bym nie ruszał,bo tu i tak na kompie zmieniać trzeba.
_________________

 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-04-27, 15:27   

no równo chodzi i nie telepie ale fajnie by było mieć jak powinno być.
_________________

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-04-28, 16:28   

ale jest dobrze 50 w ta czy w tamta nie zrobi różnicy u mnie jest 900
_________________

 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-09-07, 08:45   

u mnie (1,9 TD 75KM 92r.) zaraz po odpaleniu rano obroty pokazują 950 ... po około 5 minutach słychać "pstryk" (w skrzynce z bezpiecznikami, lub w pobliżu) i obroty podskakują do około 1100 i już takie pozostają ... czy to norma, czy trzeba regulować? czym regulować (śrubą od jałowego, czy wydatek cząstkowy)? ten "pstryk", to jakiś przekaźnik? co on reguluje (za co odpowiada)?
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
lukas4346 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TD AAZ
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 49
Skąd: okolice Garwolina
Wysłany: 2011-09-07, 11:58   

przestaja grzać świece żarowe przy temp. 68 stopni i przekaźnik je wyłącza przez co jest mniejsze obciążenie silnika i wzrastają obroty...też tak mam tylko ze u mnie po odpaleniu na zimnym silniku jest ok 950obr/min, a jak przestana grzać świece to 1050-1100obr/min. Wcześniej wzrastały znacznie więcej lecz troche regulowałem, ale dałem sobie spokuj. Też jestem ciekaw jak p[owinno to wyglądać tak, jak by to było zrobione fachowo.
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-09-27, 09:13   

wyregulowałem jałowy śrubą z tyłu i na razie ok ... jak przełączę na elektroniczny obrotomierz, to pokazuje 900-930 obr/min skacząc ... jak przekaźnik pstryknie, to 940-960... to dobrze, czy powinno stać w miejscu? wskazówka nie rusza się
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-04-12, 00:33   

lukas4346 napisał/a:
przestaja grzać świece żarowe przy temp. 68 stopni i przekaźnik je wyłącza przez co jest mniejsze obciążenie silnika i wzrastają obroty...też tak mam tylko ze u mnie po odpaleniu na zimnym silniku jest ok 950obr/min, a jak przestana grzać świece to 1050-1100obr/min. Wcześniej wzrastały znacznie więcej lecz troche regulowałem, ale dałem sobie spokuj. Też jestem ciekaw jak p[owinno to wyglądać tak, jak by to było zrobione fachowo.


Witajcie i pomóżcie mi w podobnym problemie żeby nie zakładać już nowego. Jak odpale samochód z rana to ma nawet niższe obroty bo nawet koło 600obr/min a jak pyknie przekaźnik potrafi nawet bardzo późno bo po 10min albo czasem wcale... Tylko jak to możliwe? Że raz działa raz nie? To jest przekaźnik od grzania świec? po kiedy to tylko pstryknie to i lekko światła mocniej świecą,lampka w środku no i obroty wskakują na właściwe. I mam takie pytanie czy da rade ustawić żeby to jakoś szybciej się wyłaczało i samochód szybciej wskakiwal na te właściwe obroty??

Czekam na wasze porady
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-04-12, 21:08   

? U nikogo to nie działa?
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-08-30, 14:50   

I znowu odgrzeje kotleta :P


Problem jest taki
Odpalam rano auto obroty 850 jak osiągnie 70stopni i więcej 1100 obr i tak już sie trzyma.

Pomysły? Silnik równo pracuje, ma moc :P

1.9TD
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2013-08-30, 16:03   

moim zdaniem, to nie problem :-)
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-08-30, 17:34   

Tylko taki drobiazg odwrotnie powinno być z tymi obrotami :P
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
areczek0000000 
Kierowca eLki



Silnik: TDI
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: FG
Wysłany: 2013-08-30, 22:03   

Pompa wtryskowa do ustawienia.
_________________
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-08-30, 22:13   

Tylko czemu skoro nic nie grzebalem ? Samo się rozregulowalo ?
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2013-08-30, 22:43   

w benzyniakach obroty są wyższe, a potem spadają, a w dieslach są niższe, a potem podskakują ... to tylko takie moje spostrzeżenie na przykładzie około 5 ventek z każdego rodzaju
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-08-30, 22:46   

Tylko u mnie zawsze było odwrotnie czyli były wyższe obroty a później spadaly. A tu nagle się poprzestawialo. I jak wkońcu powinno być bo już sam nie wiem :D każdy coś innego mówi.
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
areczek0000000 
Kierowca eLki



Silnik: TDI
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: FG
Wysłany: 2013-09-01, 12:19   

muchomorek165 napisał/a:
Tylko u mnie zawsze było odwrotnie czyli były wyższe obroty a później spadaly.


i tak powinno być,miałem TD z przyspieszaczem ręcznym i tak było.Jak zimny wyciągałem przyspieszacz obroty wyższe,gdy trochę pochodził wciskałem przyspieszacz to obroty niższe.Jednym słowem przy wyciągniętym przyspieszaczu obroty muszą być wyższe.
_________________
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-09-01, 12:42   

Tylko taki drobiazg nie używam przyspieszacza bo nie ma potrzeby jest za ciepło.
A jak już go użyje to obroty 1100 wylacze 800 a po rozgrzaniu znowu wskakuja na 1000.
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
areczek0000000 
Kierowca eLki



Silnik: TDI
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: FG
Wysłany: 2013-09-01, 13:15   

muchomorek165 napisał/a:
Tylko taki drobiazg.


a jak cieszy,gdy z autem jest ok.
_________________
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
 
 
Arecki 
Kierowca eLki
Arecki


Silnik: 1.9TD
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-15, 08:54   

witam. Podczepię się pod temat. Silnik 1.9 TD. Problem polega na tym, że ostatnio wraz z nagrzaniem silnika wzrastają obroty i potrafią na jałowym biegu utrzymywać się około 1200, a dzisiaj nawet jak wróciłem z pracy (dystans około 7 km), silnik niby się nagrzał, to wskoczył nawet na 1600. Mam wrażenie, że problem się pojawił od momentu kiedy znajomy mi ustawił kąt wtrysku i zwiększył dawkę paliwa. Wszystko fajnie wyglądało, ale zaraz po zwiększeniu dawki jak się nagrzał wchodził na około 1200. Wziąłem z ojcem wyregulowaliśmy obroty wyżej wspominaną śrubką na około 1000 i przez jakiś tydzień było okej i znowu zaczął się wkręcać. Auto ostatnio trochę mniej było użytkowane, ale jak przegoniłem go 150 km/h po obwodnicy jakieś 20 kilometrów to obroty na biegu jałowym zeszły do 800-850 nawet i się utrzymywały, ale od drugiego dnia znowu zaczął się wkręcać. I tak w kółko... :mur: co to może być?? Pozdrawiam i czekam na Wasze sugestie.
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-10-15, 09:45   

Arecki,

Cytat:
Wziąłem z ojcem wyregulowaliśmy obroty wyżej wspominaną śrubką


Chyba większość sie ze mną zgodzi. Kolejny co kręci śrubkami przy pompie w 1.9TD :D

A ile kreciłeś tymi srubkami? bo nawet pół obrotu to bardzo dużo.
Trzeba porzadnie ustawić na rozgrzanym silniku.


Cytat:
znajomy mi ustawił kąt wtrysku i zwiększył dawkę paliwa
:mur:

a jak to zrobił? na słuch? czy przyrządami?


A lepsze po co przestawiał? Było cos nie tak czy co?
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Arecki 
Kierowca eLki
Arecki


Silnik: 1.9TD
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-15, 12:21   

Silnik był rozgrzany, ale o ile było kręcone to nie wiem... moje zadanie polegało na powiedzeniu kiedy będą optymalne obroty.

Co do kątu wtrysku, to znajomy miał jakiś zegar na podstawie którego ustawiał. Ustawiał, bo zamulony strasznie był, nie dmuchało nic turbo... przy 120 km/h to już jakbym z niego maks wyciskał.

Dodatkowo jeszcze powiem, że przed ustawieniem kątu wtrysku nie puścił nawet dymka, palił na dotyk. A teraz na zimno ciężko kręci i puszcza dymek. No i ostatnio mi kontrolka temperatury zamrugała, ale momentalnie zjechałem na pobocze i chodzilo chyba o zbyt niski poziom płynu chłodniczego, bo po dolaniu nic nie mruga. Temperatura była w normie.
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-10-15, 13:17   

Cytat:
Dodatkowo jeszcze powiem, że przed ustawieniem kątu wtrysku nie puścił nawet dymka, palił na dotyk. A teraz na zimno ciężko kręci i puszcza dymek.


bo ktoś żle kat ustawił i dlatego cięzko pali. Co do dymka ciekawi mnie czy znaki się zgadzają na wale, pompie i klawiaturze bo w tych silnikach czesto ścina klin na wale.

Daj lepiej to jakiemus porzadnemu pomiarzowi do ustawienia a nie samemu grzebać. A obroty najlepiej ustaić na lince są ząbki i wsuwka.


Cytat:
ostatnio mi kontrolka temperatury zamrugała


jak bedzie mało płynu faktycznie mruga, ale bym sie zastanowił którędy ucieka najczesciej króćcami z prawej strony bloku i tym z przodu.
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Arecki 
Kierowca eLki
Arecki


Silnik: 1.9TD
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-17, 21:41   

a to nie może być wina np. przyśpieszacza ręcznego?

a swoją drogą jak z tym jeżdżę, to bardzo szkodzę silnikowi? Bo generalnie żeby nie te wysokie oborty na jałowym, to autko jeździe w porządku.

I zastanawia mnie jeszcze jedno. Dlaczego jak go przegoniłem i zrobiłem ze 100 kilometrów jednego dnia to trzymał te obroty na 800/850 po powrocie?

I jeszcze jedno... znacie kogoś godnego polecenia z Wrocławia co by mógł rozwiązać ten problem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 10