Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2010-07-03, 23:12 Spalanie w 1.9D
Siemanko Ventylomaniakom:) Mam pytanie. Ostatnio zalałem ventke ON. Wlałem jej 20 litrów i zrobilem na tym 340km.. Ale dla ciekawości powiem ze caly czas jazda praktycznie 2000obr/min nie całe 80km/h . miasta moze łacznie 40km tak to trasa.. Czy powinien mi tyle spalic??
A teraz drugie pytanie. Jak zmniejszyc spalanie??
Jezeli lece na 2500obr duzo wiecej mi spali??
Czy filtr paliwa sie czysci czy wymienia na nowy od razu.
Co moze byc przyczyna zbyt wysokiego spalania??
Z góry dzieki za pomoc..
Powiem wam ze na tym forum mozna sie wiele nauczyc:)
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-04, 08:06
5.88 litra na setkę na klekota który nie jest TDI-kiem to w zasadzie ok, ale skoro to tylko po trasie no to sporawo....może to dlatego że śmigałeś tak wolno....fakt spalanie było małe biorąc pod uwagę spalanie na minutę ale zauważ że musiałeś dłużej śmigać by dojechać do celu a spalanie przecież liczyć w kilometrach a nie w litrach na godzinach
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2010-07-04, 14:03
No Pawełku do setki to obroty beda wyzsze i samochod bedzie brał wieksza dawke ON.
Dzis o 4 rano zalałem go 4.55l i lecialem 55km na trasie. Predkosc to do 100.. Nawet ponad 110 momentami.. I gdy wrocilem do domu stan paliwa byl taki jak przed tankowaniem. Czyli spalil mi ok.4.55L na 55km:(
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-04, 18:00
dikus14 napisał/a:
No Pawełku do setki to obroty beda wyzsze i samochod bedzie brał wieksza dawke ON.
Wiesz...mówiłem na swoim przykładzie...u mnie własnie przy setce jest najlepiej tzn mało pali, obroty też ok (dokładnie 40 % skali obrotomierza) i moc pozwalająca na w miarę dynamiczne przyspieszenie.
dikus14 napisał/a:
Czyli spalil mi ok.4.55L na 55km:(
Dużo za dużo jak na klekota
No nic...tylko namieszałem, przegoniłeś mocniej furaka i Ci więcej spalił-sorki za większe koszty a i tak nic do tematu nie wniosłem. Może fachowcy od diesel-i się wypowiedzą.
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2010-07-04, 20:38
mi tam pali 5 czasami zejdzie gdzies okolo 4.5 4.7 ale to jak staruszek jezdzi czyli idealne przelozenia predkosc maxymalna 90 km/h a tak to normalnie 5 lyknie ja sie tam nie przejmuje bo to i tak malo ale na 20 litrów ropy 340 km niewiem sprawdz filterki moze czas na wymiane
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2010-07-04, 23:54
Arcaj, A co ma filtr powietrza do spalania??;] Wiesz ja moge go wyczyscic czy co tam trzeba. Ale watpie zeby to cos dalo:)
Rafik, no powiem ci ze jakis czas temu bylem w Kazimierzu Dolnym.. Wlalem tylko 10litrów i zrobiłem 160km i zostalo jeszcze troszke ON. No ale jazda cały czas 80km/h przy 2000obr nie jest dla mnie satysfakcjonujaca.. bo wleke sie i wleke:)Nie dlugo jak odloze pieniedzy przesiadam sie na vento benzyniak z gazem.. ale póki co musze meczyc sie z kle kle kle:D
narazie musimy jakos wymysłec co moze byc przyczyna tak duzego spalania:)
Jakie obroty powinny byc na jałowym w 1.9 D??
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
Dzis o 4 rano zalałem go 4.55l i lecialem 55km na trasie. Predkosc to do 100.. Nawet ponad 110 momentami.. I gdy wrocilem do domu stan paliwa byl taki jak przed tankowaniem. Czyli spalil mi ok.4.55L na 55km:(
musiałes go sstro dusic ale to tez nie weze zeby tyle spalił
dikus14 napisał/a:
Wlalem tylko 10litrów i zrobiłem 160km i zostalo jeszcze troszke ON
jest spoko.
dikus14 napisał/a:
Nie dlugo jak odloze pieniedzy przesiadam sie na vento benzyniak z gazem.. ale póki co musze meczyc sie z kle kle kle:D
Grzeszysz lepiej TDI docenisz go lepiej
mniej kłopotu z kopułkami przewodami swiecami przebiciami i innymi pierdołami parownikami itp.
mi sie wydaje ze wszystko jest tak jak być powinno
moj spala w miescie jakies 6l/100km, na trasie ostatnio zaledwie 4,5l/100km.
Ja swojego krece do 3000, i tych obrotow staram sie nie przekraczac.
powod duzego spalania?
nie smiejecie sie, mialem to w zime. zaczal mi za duzo palic i zastanawialem sie co ejst grane.
W koncu postanowilem zmierzyc cisnienie w ogumieniu. w obu z tylu mialem 1,4 bara i wcale na oko nie bylo tego widac!!!
Alez sie z siebie smialem...
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2010-07-05, 09:33
to bardzo malutko ci pali jak na 3000 obr/min . Masz mozliwosc nagrania filmiku jak chodzi twoj silnik gdy stoi auto . chodzi mi o glos.. i podczas jazdy??
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
Silnik: 1.9 D Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 341 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-07-05, 09:35
Mi po mieście też tak wychodzi ok 6 niecałe ( 6 nie ma szans przekroczyć ).
Cytat:
Arcaj, A co ma filtr powietrza do spalania??;] Wiesz ja moge go wyczyscic czy co tam trzeba. Ale watpie zeby to cos dalo:)
Od czystości filtra powietrza też zależy spalanie, jak jest zasyfiony to silnik musi się bardziej "nadwyrężyć" żeby zassać powietrze.
Na 120km w trasie i 20km w mieście ( razem 140km ) spalił mi niecałe 5l przy prędkości do 100km/h
dikus14 musisz się dużo uczyć. mateusz_vento Ci wytłumaczył co ma filtr powietrza do spalania. woytek też ma racje ciśnienie w oponach też wpływa na spalanie
dikus14 napisał/a:
Czy jezeli bede jechal z obr 2500 duzo wiecej spali??;]
3000rpm to dla mnie obroty graniczne, przy ktorych zmieniam biegi do IV. IV i V zawsze wrzucam wczesniej, gdzies przy 2200rpm. no i I tylko do ruszania.
te 3000rpm, to V na trasie- predkosc ok 110km/h- dlatego podalem 3000, bo dane spalania z trasy.
Oczywiscie zauwazalna jest roznica w spalaniu jak jezdze spokojnie a jak jestem w pospiechu i paluje moj motorek...
optymalnie jest rzeczywiscie gdzies niewiele ponad 90km/h, czyli obroty ponizej 2500rpm.
a wiec ta informacja sie tyczy do wszystkich od dzis co 3 dni czyscimy filtr powietrza bo silnik sie poci kiedy jest lekko przykużony i ma problem z zassaniem powietrza.głupota totalna głupota zmiencie dilera albo zapiszcie sie do a4club.pl bo tam tez niezłe durnoty pisza
nie wim jak musiał by być zawalony filtr powietrza zeby silnik nie dawał rady
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2010-07-05, 19:18
FWD350, Może lepiej zebys podpowiedzial jak mniejszyc spalanie lub co moze byc przyczyna wysokiego spalania a nie dogryzasz ze tol brednie i durnoty.. Chlopaki staraja sie pomoc..I jestem im stokrotnie wdzieczny.. Jutro wyczyszcze filtr powietrza a raczej zobacze jak sie tam sprawa w nim ma:)
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
Silnik: 1.9 D Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 341 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-07-05, 22:59
FWD350 napisał/a:
a wiec ta informacja sie tyczy do wszystkich od dzis co 3 dni czyscimy filtr powietrza bo silnik sie poci kiedy jest lekko przykużony i ma problem z zassaniem powietrza.głupota totalna głupota zmiencie dilera albo zapiszcie sie do a4club.pl bo tam tez niezłe durnoty pisza
nie wim jak musiał by być zawalony filtr powietrza zeby silnik nie dawał rady
Nie w tym rzecz, żeby czyścić filtr codziennie, chyba Ty masz złego dilera.
Ale dikus14 nie wie w jakim stanie są filtry ( może nawet nie wie kiedy były wymieniane ) wiadomo, że przez filtr znowu nie podniesie Ci spalania tak bardzo, ale może złożyć się parę czynników na to.
dikus14, z tego co pisałeś to spalanie masz ok tylko jedno mi sie i podobało
dikus14 napisał/a:
Dzis o 4 rano zalałem go 4.55l i lecialem 55km na trasie. Predkosc to do 100.. Nawet ponad 110 momentami.. I gdy wrocilem do domu stan paliwa byl taki jak przed tankowaniem. Czyli spalil mi ok.4.55L na 55km:(
to musiał dostac ostre baty spalanie w 1.9D nigdy nie pokryje sie z TDI spalanie misci sie w granicach 6-7L przy takiem w miare dynamicznej jeździe a jak spokojnie to 5-6 to jest silnik wolno ssący on potrzebuje wiecej paliwa według mnie jest spoko.martwil bym sie jak by ci sapaleni wychodziło powuzej 8.
zmniejszysz dawke to juz całkiem nie bedzie jechał.
a filtru powietrza sie nie czysci tylko zakłada nowy,tak samo paliwa nie płucze tylko nowy
z tym filmikiem moze byc problem, bo nie mam kabelka tele->komp.
a sprawdzales szczelnosc ukladu paliwowego? moze gdzies Ci to paliwko ucieka?
mnie ostatnio lalo sie spod wtrysku ciurkiem...ale to byc zauwazyl.
A moze masz jakis 'opor jezdny' ze sie tak wyraze. Jak cisnienie ok ( u mnie to naprawde mialo duzy wplyw), to moze wrzuc go na luz i zobacz czy cos go nie hamuje?
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2010-07-06, 13:23
Za moment wrzuce filmik aby pokazac jak głosno chodzi moj silnik.. bo jak na diesla to i tak za bardzo klekocze.. Dzis sprawdziłem filtr powietrza.. Czysciutki.. w obudowie bylo troszke piachu to odkurzacz w dłoń i power:) wyczyscilem rure idącą z filtru powietrza do kolektora wydechowego podajrze.. bo tez sadzy bylo troche.. ale to wciaz nie to:(:( Mozliwe ze wina lezy po stronie "wezykow" w ktorym plynie paliwko??
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
Twardo chodzi jakby kat wtrysku byl nieco przyspieszony.
Albo juz tak popychacze wyklepane
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1,9TD Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 70 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-10, 18:40
Witam
Podłączę się do dyskusji. Po wysłuchaniu silnika spokojnie mogę sie zgodzić z kol. bradley że coś nie tak jest z kątem wtrysku.
Z tego co czytam to raczej sam sobie nie poradzisz z ustawieniem kąta wtrysku. Nawet nie wszyscy mechanicy są w stanie to zrobić. W zależności w jakim stanie jest pompa wtryskowa można to jeszcze wstępnie podregulować.
Natomiast porządną regulację lub diagnostykę pompy można zrobić tylko na stole montażowym, który to mają tylko wyspecjalizowane zakłady naprawy i regulacji pomp wtryskowych.
Nie zgadzam się natomiast, że można to zostawić jeżeli zależy Tobie żeby jeszcze trochę pośmigać na tym silniku.
Źle ustawiona pompa wtryskowa to szybsze zużycie mechaniczne silnika no i oczywiście większe spalanie - nie ważne czy kąt zbyt wyprzedzający czy zbyt późny.
Najlepiej w Twoim wypadku podjechać do dobrego mechaniora od diesli. Niech on sie wypowie.
Na Twoim miejscu bym tego nie lekceważył
Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum