Pojdziesz normalnie do sklepu i powiesz ze chcesz pompe wody do 1.8 90 koni tylko mów ze chcesz do ABS bo ADZ ma inną i bierz SKF bardzo dobra pompa. Mam sam taką założoną. koszt pompy bez podstawy 110zł
SKF, albo Ruville - nic innego nie bierz. U siebie założyłem Ruville i póki co śmiga. Nie ma dużo roboty, bo napędzana jest tylko paskiem od alternatora, więc ściągasz pasek, odkręcasz mocowanie od pompy i wszystko w tym temacie. Ja niestety mam tak, ze rozrządem jest napędzana...
a myślałem że diesel jest droższy od benzyny,ja za swoją ruvilla zapłaciłem 65zł
lesny1982 napisał/a:
tylko tez zalezy jaka masz pompe czy zachodzi pod rozrzad czy tez nie
u mnie zachodzi za koło pasowe ,więc najlepszą metodą jest zdjęcie alternatora z łapą i odkręcenie pompy z obudową.Wprawny mechanior poradzi sobie z tym w dwie godziny
Mati_89, Pomp wody będą dwa rodzaje, z tego co patrzyłem w katalogu. Różni się to tym, że jedne są bez, a drugie z obudową. na mój chłopski rozum to w zasadzie tylko wystarczy samą, bez obudowy kupić, jak masz starą dobrą, bo poza sama obudową to one niczym innym się nie różnią. No i cena, o ponad 70 zł droższe z obudową, jak bez niej...
Jakbyś szukał sam, podaję Ci nr części dla SKF i Ruv:
SKF bez obudowy: VKPC 81401
SKF z obudową: VKPA 81401
Ruville bez obudowy: 65430
Ruville z obudową: 65430G
owiadywałem się dzisiaj w sklepie mają pompe wody firmy AIRTEX ponoć dobra firma porównywalna do skf
taa, wszyscy tak gadają, bo wzięli na stan jakis szajs, co w ogóle nie schodzi i będą klietnowy wmawiać, który oczywiście w tych sprawach jest zielony, że to baaaardzo dobra firma, jeszcze lepsza niż ta czy tamta. Wszystkie bajki wkręcą, żeby tylko pozbyć się tego. Ja miałem to samo, mówię, że chcę SKF albo RUV, to baran mi chce wcisnąć jakiś badziew, co pierwszy raz słyszę taka firma i w żadnym katalogu tego nie znalazłem, a ponoc bardzo znana firma i dobre części robi... Jak wdałem się w polemikę dalszą z tym gościem, to dowiedziałem się jeszcze, że SKF wcale takich dobrych łożysk nie robi, że Optimal np. to jest identyko to samo co SKF, te same podzespoły używają do ich produkcji tylko sama nazwa inna. Więc zabrałem dupę w kroki i wyniosłem się z tego sklepu czem prędzej.
Nie słuchaj tych bajek co ci sprzedawcy gadają. Tylko sprawdzone części i znane wszędzie się kupuje.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-13, 22:51
Mati_89, po pierwsze to tylko SKF, inne jak się uda, miałem ruiville to wytrzymała 20 tysięcy dziękuję bardzo. Skf koło mnie w sklepie kosztuje 150, oczywiście nie całość tylko pokrywa z łożyskiem i wirnikiem czyli to co pokazałeś w tym linku http://allegro.pl/item117..._0_1_9_tdi.html
I tu uwaga - skf w życiu nie dodaje do pompy uszczelki papierowej tylko metalowo gumową, niema to znaczenia w sensie szczelności, tylko ostrożnie z tym allegro. Kup to w sklepie normalnie.
Wymiana: zdemontuj alternator. Odkręć łapę alternatora 4 śruby do bloku silnika i to nie wszystko bo jest jedna śrubą od strony lewej czyli od osłony rozrządu musisz ją odnaleźć i wykręcić. Wyjmiesz łapę i widzisz pompę którą wykręcasz po podłożeniu miski na płyn. Pampa na stół i teraz powoli i spokojnie, bo śrubki m6 na klucz 10 mocujące pokrywę pompy mogą się pourywać, więc Cola albo inny penetrator na śrubki , papierosek czy piwko, ostukać młoteczkiem każdą śrubkę i dopiero odkręcasz i zakręcasz nową pompę po wyczyszczeniu powierzchni uszczelniającej. Teraz patrzysz na powierzchnie na bloku gdzie jest pompa zakręcana i uszczelniona załączonym oringiem. Jeśli na tej powierzchni zobaczysz jakieś wżery, to koniecznie oczyść papierem ściernym, wypełnij te wżery jakimkolwiek klejem do metalu dwuskładnikowym na bazie żywicy, po wyschnięciu przeszlifuj na gładko i dopiero montaż w odwrotnej kolejności. Zalewasz płyn, najlepiej nowy zakręcasz korek włączasz silnik i możesz już jeździć, ale potem po odpwietrzeniu i przestudzeniu uzupełniasz płyn do kresek
miałem ruiville to wytrzymała 20 tysięcy dziękuję bardzo
Jedna jaskółka wiosny nie czyni, jak mawiają... Nawet najlepszy SKF może szlag trafić, nie ma reguły na to, jak coś ma się zepsuć to i tak się stanie. Ale bądź co bądź, warto wydać więcej grosza dla pewności i kupić coś sprawdzonego, a nie eksperymentować, trochę grosza się zaoszczędzi, ale ta oszczędność, prędzej czy później odbije się na swoim.
Mati_89 napisał/a:
No ale z rozrządem nic sie nie robi??
rozrząd nie ma nic do gadania, to zupełnie inna historia, i tego nie ruszaj.
no to nie wiem u mnie zachodzi pod oslone rozrzadu
jeszcze raz powtórzę nie ruszamy rozrządu przy wymianie pompy,a tym bardziej koła pasowego na wale.Żeby wymienić pompę ,demontujemy altka z łapą ,pod tą łapą są śruby mocujące całą pompę (czyt. z obudową) i już ,mamy pompę wyjętą bez ruszania rozrządu.Co do pompy to postawiłem na ruvilla (w komplecie z metalowo-gumową uszczelką) i wynalazków się nie tykam.
Hej. Jakiś tydzień temu sam wymieniałem pompę wody (silnik 1,8 ABS) Rozrządu nie trzeba nic ruszać. Po demontażu alternatora zostają nam 4 śruby do odkręcenia. Jeśli chodzi o firmę to też kupiłem pompę Ruville, cena z wysyłką 85zł.
Jedyny błąd jaki można popełnić to nie odłączenie klem akumulatora, miałem małe fajerwerki przy przykręcaniu altka, całe szczęście że goo nie popsułem:)
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-15, 09:34
Opisałem w miare dokładnie wyżej, kto nie wierzy nie musi, ale jeśli komuś nie będzie chciała wyjść łapa alternatora po odkręceniu 4 dużych śrub to niech przeczyta co napisałem
podłączę się do tematu, jeśli chodzi o wymianę pompy to co ile powinno się ją wymieniać
bo moja nie wiadomo kiedy była wymieniana ;P a nie chce, żeby się coś zepsuło, bo auto potrzebne prawie co dziennie ;P
_________________ Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum