interesuje mnie wasza opinia na temat jakie silniki vw Veto nadają sie idealnie do zagazowania a jakich silników unikać(które nie koniecznie dobrze będą sie sprawdzały z gazem)? przymierzam się do zakupu tego modelu i chciałbym żeby spalanie gazu raczej nie przekraczało 10l na 100km a silnik był w miarę bez awaryjny i wytrzymały
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-13, 21:15
Furka ładnie wypicowana. Tylko nie wiadomo jak tam z progami i podłogą. Gril ma ten średni czyli był zmieniany.
Jeśli chodzi o motor to chyba jeden z lepszych do LPG....wystarczy poszukac opinii o tym motorze na forum golfa...każdy zachwala jak chodzi na LPG.
Nawet wystrzały (gdy masz kiepskie przewody) nic mu nie zrobią bo ten silnik nawet przepływki nie ma więc nic się nie uszkodzi. Mam gaz w 1.8 ABS od 5-ciu lat i zero problemów
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-13, 23:11
chuck4, 1.8 jak najbardziej, ale ponieważ każdy chwali co ma to ci napiszę że jestem bardzo zadowolony z dwóch aut (Golf i Vento) z silnikami 2.0 typ 2E. Owszem jest przepływomierz klapkowy narażony na uszkodzenie przy wystrzale gazu, ale mnie zdarzyło się to tylko raz na prawie 200 tysięcy km i dało się naprawić więc można przeboleć. Zresztą teraz już zwykle do 2E montuje się sekwencję bo nie jest tak droga jak dawniej. Na spalanie poniżej 10 l nie możesz w mieście liczyć, poza nim koło 9. Autostrada średnio 150 ok 12. Przyjeność z jazdy dwulitrówką jest o wiele większa, a 1.8 wcale dużo mniej nie pali, może z litr, dwa złote jakie to ma znaczenie.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-08-14, 11:53
Ja mam też 1,8 ABS i jest zajefajnie Dobra instalka i będzie wsio ołrajt Co do mułowatości Rakieta to to nie jest ale do sprawnego przemieszczania się w zupełności wystarcza Spalanie teraz latem 9,5l/100 zimą dyszka z haczykiem
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-14, 12:54
chuck4 napisał/a:
Paweł J ile Ci średnio wychodzi spalanie trasa/miasto? 1.8 daje sobie radę z tą dużą buda, nie jest mułowaty?
Norma na krótkich odcinkach to u mnie jest 10.5 L na setkę (chodź w mieście nie mieszkam)...teraz to nie wiem ile mi pali ale coś duuuużo mniej. Nie liczę tego ale kilometry lecą a gazu ubywa mniej i jest to zauważalne.....pewnie wychodzi coś koło
cinek82 napisał/a:
9,5l/100
Za to na trasie wychodziło mi ok 8,5 litra ale to w kilka osób i bagażem plus przejazdy przez miasta, więc cieżko tu mówić o trasie (średnia ok 50-60km/h) za to na typowej trasie w dwie osoby podchodzi pod 7.
Co do mułowatości to mam zadanie jak Cinek....bolid F1 to nie jest, ale da się tym śmiało latać. Na trasie także się spisuje przy wyprzedzaniu tirów.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-08-14, 12:55, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2.0
Dołączył: 12 Sie 2010 Posty: 12 Skąd: gorenie
Wysłany: 2010-08-14, 12:58
"Spalanie teraz latem 9,5l/100 zimą dyszka z haczykiem"- w cyklu mieszanym/na trasie/czy same miasto?ja to u Ciebie wygląda mniej więcej?
na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie Vento?
czy Vento podobnie jak passat B4 czy audi 80 ma pełen ocynk blachy?
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-14, 13:04
chuck4 napisał/a:
czy Vento podobnie jak passat B4 czy audi 80 ma pełen ocynk blachy?
Vento nie ma ocynku i to jest własnie bolączka tego modelu. Jedyne zdrowe egzemplarze sa z końca produkcji a i tak jest ich jak na lekarstwo. Jeśli nikt wczesniej nie konserwował auta i nie dbał o to, to podłoga i progi pewnie przejedzone są-jak niestety w większości Vent. Auta na zlotach Vento lepiej się prezentują, ale te zwyczajne, widziane na ulicy, niestety kiepsko, ruda, ruda i jeszcze raz ruda.
Osobiście twierdzę że nie ma lepszego auta (jak na te roczniki) niż audi 80 B4, technicznie jest to co Vento czyli całkiem ok, za to blacha full ocynk. Fakt ze oklepane auto gdyż 1/4 polaków tym lata ale ocynk robi swoje.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-08-14, 14:11
9,5 l przy dojeżdżaniu do pracy ok 10 km i czasami jakiś wyskok na ok 50km do miasta w tą i z powrotem. Ze zlotu jak wracałem w 4 osoby + pełen bagażnik to jakoś 8-8,5l/100 na trasie
ja mam 1.8 AAM, silnik dobrze wspolpracuje z gazem, nie wysilony i przez to nie jest awaryjny, jednak chyba troche za slaby, wiec optymalnym rozwiazaniem jest ABS. zawsze pare konikow wiecej, a spalanie praktycznie to samo.
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-08-15, 13:33
Nie, zeruje się przy 300 000 km i wtedy idzie od nowa Różnica jest taka, że przed 300 000 km na liczniku nad przebiegiem głównym jest napis TOTAL po przekroczeniu tej granicy napis znika
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-15, 13:45
Silnik właśnie wygląda na te 406 tys km przebiegu.
Ale buda, przynajmniej po foto jak najbardziej ok. Znaczni VW takze szare ze starości więc raczej nigdzie nie powinno być przewalone tyłem lub przodem.
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-16, 19:38
Ja powiem ci że 1.8 abs jest słaby ratuje go dość krótka skrzynia polecam 2e albo 1.6 na wielopunkcie z tym że abs najbardziej się nadaje do LPG i ceny instalacji się zaczynają od ok 1000zl a to tamtych ok 1500
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-17, 23:53
Bo to fajny silnik znacznie nowszy technologicznie i deko mocniejszy mniej palący ,niestety to rzadkość montowali je od 96' Mówię o AFT bo było jeszcze kilka innych ja pisze o AFT
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-18, 07:52
2E rozumiem, mocniejszy, ale AFT z tego co czytałem jest nie co mocniejszy ale na wyższych obrotach, na niższych lepiej się ABS spisuje, więc do zwykłej jazdy na co dzień, tak do 3.5 tys obrotów, ponoć lepszy ABS.
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-18, 14:16
A ja słyszałem że presley żyje .... Moment oborotowy trochę gorzej idze ze względu na np mase elementów ruchomych ale 10KM więcej to jest jednak Troche więcej a pali znacznie mniej ! Jedzie lepiej przyśpiesza lepiej Jak ktoś chce jeździć do 3 tys to Diesel będzie odpowiedniejszy
_________________ Das is das ...
Ostatnio zmieniony przez archeolog 2010-08-18, 14:28, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-19, 22:07
Znów zaczynasz ... pisałem już o informacjach z polskich forum . Pół roku jeździłem AFT w golfie i jest lepszym silnikiem patrząc na wszelkie dane techniczne jak i na ceny silników wiec gadać sobie można ... Liczby nie kłamią
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-19, 22:23
Nic nie zaczynam, po prostu myślałem, że masz na myśli jakieś merytoryczne dane.
archeolog napisał/a:
Pół roku jeździłem AFT w golfie
Dokładnie...w lżejszym golfie.
archeolog napisał/a:
pisałem już o informacjach z polskich forum
No tak...ale idąc tym tokiem myślenie to takie fora nie mają racji bytu, pozostaje tylko organoleptyka i empiryzm. Osobiście uważam że trochę prawdy ludzie piszą na forach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum