Z racji na to, że w TDI gaz sterowany jest elektronicznie, nie ma linki gazu, to w jaki sposób można dodawać, zwiększać gaz w komorze silnika, jak to ma miejsce w benzynie, gdzie po prostu przy silniku krokowym złapałem za cycek, pociągam i się zwiększa gaz? Znajduje się w ogóle takie ustrojstwo w TDI żeby w środku w kabinie nie dodawać gazu tylko bezpośrednio w komorze silnika? Koło turbiny jest tam taka gruszka z jakimś wysięgnikiem, ale jak pociągnę za ten wysięgnik to coś się zamyka, bo słychać i silnik gaśnie - myślałem że to może od tego, ale chyba raczej nie, więc dlatego pytam... I jeszcze jedno, co odpowiada za pracę silnika na biegu jałowym? Jest tam też silnik krokowy czy wszystko regulowane jest pompą VP?
Nie ma takiej mozliwosci.
I wszystko regulowane jest pompa a raczej komputer podaje odpowiednia dawke paliwa, ktora pompa ma wtloczyc zeby utrzymac obroty.
Za pomoca kompa mozna zgasic silnik przy uzyciu testu wykonawczego elektrozaworu w pompie A to za co ciagniesz to klapa gaszaca i sluzy to lagodniejszego zgaszenia silnika bez telepania.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
A to za co ciagniesz to klapa gaszaca i sluzy to lagodniejszego zgaszenia silnika bez telepania.
Ale za to przy starcie w momencie samego rozruchu potrafi zatelepać. I po zgaszeniu silnika, po około 2-3 sekundach jakieś pyknięcie dochodzi z tego zaworu, czyli to, co się zamyka. czyli już wszystko wiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum