Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem- kierunki
Autor Wiadomość
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2010-10-22, 23:47   Problem- kierunki

Jakiś czas temu już pisałam o kierunkach w vencie. Wtedy kolega arthur nieco mi doradził co do nich, zaizolowałam gdzie rzeczywiście izolacja nie była w najlepszym stanie, przekaźnik w porządku. Jednak problem wrócił. Byłam u 2 elektryków, z których każdy mówił, że to niemożliwe, że silnik gaśnie przy kierunkach (awaryjne ok). Jeden z nich sugerował, że sprzęgło na pewno palę i to tylko dlatego. Zrobiłam test- ze sprzęgłem przyciskanym możliwie krótko, czyli tak jak zwykle i bez użycia sprzęgła za to w 4 przypadkach z kierunkiem (i prawym i lewym) bez względu na kolejność działania próba z kierunkiem w 85% kończyła się zgaśnięciem. Próby bez kierunku a ze sprzęgłem i bez w 100% było jak należy. Podejrzewam, że powrót problemu mógł mieć coś wspólnego z wizytą w myjni automatycznej (wiem :głupek2: ale ventomobil musiał być czysty a nie było czasu) czy to możliwe żeby do tego stopnia nalała w kierunki żeby znowu powodować jakieś zwarcia czy coś? Jutro i tak odkręcę lampy i zobaczę czy moja dzisiejsza teoria spiskowa ma realne podstawy. Niemniej jednak zachęcam do burzy mózgów ;)
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
Ostatnio zmieniony przez vst93 2010-10-22, 23:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2010-10-23, 21:39   

Woda w kierunkach na bank była i na bank z myjni bo kawałki zaschniętego szamponu były w lampach- póki co skleiłam silikonem. Jak na razie nie gasł przy kierunkach. Jutro jeszcze raz pójdę śladem wiązki kierunków na tropie poobcieranej izolacji...
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2010-10-23, 21:45   

vst93 napisał/a:
Byłam u 2 elektryków, z których każdy mówił, że to niemożliwe, że silnik gaśnie przy kierunkach

vst93, - podjęć do Dominika na pewno znajdzie przyczynę

MOTLAB
Dominik Dziki
Technik elektronik
Jaszczów 161
21-020 Milejów
tel:661885225
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2010-10-23, 23:48   

krzeszak napisał/a:
podjęć do Dominika na pewno znajdzie przyczynę

Byłam, był bardzo zdziwiony zachowaniem venta. Miał ostatnio właśnie sporą kolejkę i musiał przełożyć szukanie usterki. W międzyczasie zaizolowałam kabel gdzie zaczynał się przecierać. Po tym okazało się że z kierunkami niby git (bo i miał taki spory czas, że nie gasł) aż do tej myjni. Tak czy inaczej muszę do Dzikiego skoczyć jeszcze przed świętami bo odkryłam inne ciekawe zjawisko metody chałupniczej w elektryce :>
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2010-10-24, 09:39   

vst93 napisał/a:
Byłam, był bardzo zdziwiony zachowaniem venta. Miał ostatnio właśnie sporą kolejkę i musiał przełożyć szukanie usterki.

zapomniałem dodać ze lepiej zadzwonić umówić się na jakiś termin bo ciezko z biegu wbić sie w wolny czas ... pracy mu nigdy nie brakuje ;)
a może to coś z elektryka przy kierownicy przy przełącznikach od kierunków ??
tamtędy tez błąkają się kable od stacyjki może gdzieś zwarcie robi i po wlaczeniu ich gasi silnik??
co oprócz tych świateł do jazdy dziennej dołożył poprzedni właściciel ?? może on coś nakombinował z elektryka ?? rzecz dziwna bo jak by sie zwarcie robiło na kierunkach to by bezpiecznik wywalało a rozumie ze to sie nie dzieje ??
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2010-10-24, 13:12   

No właśnie spróbuję jutro zajść tam do niego się umówić bo to blisko i szkoda nawet telefonu :P właśnie koło stacyjki była izolacja przetarta i ją zaizolowałam. Wczoraj wyciągałam lampy coby je osuszyć bo myjka wody nalała i odkryłam te wtyki przy kostce, że to nie takie 2 blaszki co powinny być raczej a perfidnie wbite i przylutowane normalne gwoździe :wow: nie wiem czy to stwarza zagrożenie ale zawsze to bezpieczniej z elektryką używać tego, co fabryka dała. Bezpiecznika nie wywala. Na chwilę obecną lampy od kierunków posklejałam silikonem żeby nic tam się już nie lało ;)
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2010-10-24, 15:33   

vst93, - to w których kierunkach zbiera się woda tych w błotniku czy tych w zderzaku??
vst93 napisał/a:
No właśnie spróbuję jutro zajść tam do niego się umówić bo to blisko i szkoda nawet telefonu

kawałek prostej później z górki szybko pod górkę i na miejscu :diabełek: ... warto bo gościu naprawdę kumaty a na takie zagadki jak ktoś już łapy wcześniej pchał to potrzeba jednak chwile czasu ;)
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2010-10-24, 16:12   

W zderzaku była woda. Ale się nie dziwie, bo szkło prawie że odstawało samo, tylko troszeczkę pomogłam mu odejść. Jak wrócę od tego gościa to napiszę co i jak dalej dzieje się z kierunkami :D a i o bonusach dla doradców nie zapomnę
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2010-10-24, 16:32   

vst93 napisał/a:
odkryłam te wtyki przy kostce, że to nie takie 2 blaszki co powinny być raczej a perfidnie wbite i przylutowane normalne gwoździe

no to dowód ze było grzebane ... oryginalnie jest ładna kostka z zabezpieczeniem i uszczelka w środku... może to przez to sie robi zwarcie dla pewności wymienił bym to na seryjne koszt niewielki ale zawsze to nieprawda... vwkrzysio rozprzedaje swoje vento warto zapytać i ewentualnie nabyć ;) tym bardziej ze kolega z okolic
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
arthur 
Ventofan


Silnik: D4D
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 115
Skąd: RF/Lbn
Wysłany: 2010-10-25, 09:27   

vst93, sprawdź sobie jeszcze czy nie ma gdzieś styków "zaśniedziałych" i tym podobnych rzeczy.
Z takim przypadkiem z wodą w kierunkach spotkałem się w Golfie III, tylko że wtedy to w środku robiła się "dyskoteka" na wskaźnikach.
_________________
Kliknij --> www.pajacyk.pl
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2010-10-25, 18:45   

vst93 napisał/a:
Bezpiecznika nie wywala.
na wszelki wypadek wyjmij wszystkie po kolei i sprawdź czy nie są drucikami "powiązane" żeby nie wywalało bo skoro już są gwoździe zamiast zwykłych styków to poprzedni właściciel mógł Ci zostawić w aucie wszelakie druciarstwo :(
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2010-10-31, 14:00   

Wzięłam wszystko po kolei rozmontowałam, powyjmowałam wszystko, bezpiecznik wyjęty i włożony nowy (nie było drutów), woda już nie wchodzi, zaizolowane wszędzie gdzie budziło jakiekolwiek zastrzeżenia i jak na razie śmiga bez zastrzeżeń, ale nie zapeszam- po świętach jadę do kontroli u elektryka bo nie udało się wbić w termin. Dzięki wszystkim za wszelkie tropy głupawki kierunków :D
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
 
 
arthur 
Ventofan


Silnik: D4D
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 115
Skąd: RF/Lbn
Wysłany: 2010-11-02, 08:45   

No to dobrze, że jest dobrze :]
_________________
Kliknij --> www.pajacyk.pl
 
 
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2011-03-05, 21:43   

Było dobrze aż się skończyło... :załamka: dzisiaj na trasie z dobrego serca mrygnęłam pasatowi na przeciwko żeby zapalił światła (gość pewnie zapomniał bo było dosyć wcześnie a szkoda kilku stów za taką drobnostkę). Przejechałam ze 200 metrów a spod kierownicy poszedł dym :diabełek: stanęłam w najbliższym w miarę przyzwoitym miejscu, domownicy na zewnątrz, otworzyłam okno i w zaskakującym tempie zdjęłam plastiki koło kierownicy. Po niedługim czasie przestało dymić ale moje przeczucie się sprawdziło- przełącznik kierunków jak diabeł gorący. Po opanowaniu sytuacji dojechałam do domu- już bez plastików, żeby mieć to pod kontrolą w razie czego. Przez resztę drogi przełącznik nie zagrzał się nawet ale pewnie trzeba go będzie wymienić. I tu moje pytanie: czy do wymiany odpinamy - od aku później ściągamy kierownicę i zmiana przełącznika? Jak się mylę to poprawcie :hmmm:
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-03-11, 01:23   

czy ja wiem czy od razu do wymiany...sam się spotkałem z czymś takim w dieslu ale zdarzyło się to może że 2-3 razy w ciągu 5 lat... asekuracyjnie można zmienić :) a kolejność dobra demontażu jak najbardziej tylko może plusową klemę odepnij :)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2011-03-11, 09:32   

Na wszelki wypadek zmienię, zaraz jak wypiję kawę :P Przełącznik już upolowałam, także reszta mam nadzieję, że formalność... Dzięki za podpowiedzi
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
 
 
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2011-03-21, 10:23   

Jakby komuś kiedyś jeszcze szedł dym spod przełącznika to proszę oto foto winowajcy:
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 8