Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Szybsze grzanie silnika/ Zasłonięcie gril-a
Autor Wiadomość
Brutal 
Zapalony Ventkarz
Driver



Silnik: 1yz ?
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 229
Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2010-12-05, 21:13   Szybsze grzanie silnika/ Zasłonięcie gril-a

Wieć tak myślę sobie czy gdzieś w sklepach czy na allegro niema atrapy zasłaniającej grill-a zęby silnik się szybciej grzał, Widziałem kiedyś taka w octavii wiec się zastanawiam czy niema czegoś takiego. A wsadzenie czegoś za chłodnice nie wchodzi w grę bo mam atrapę grilla na opaski kablowe a poskładanie tego z godzinkę lekko
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2010-12-06, 16:46   

Nie wiem co Ci da zasłonięcie chłodnicy, jak silnik jest zimny, termostat zamknięty, puszczony tylko mały obieg płynu, przez chłodnicę i tak nic nie przeleci, a całe ciepło idzie tylko na nagrzewnicę, więc jak dla mnie to bezsens... jeśli termostat masz sprawny to odpuść sobie ten wieśniacki pomysł. U mnie w te mrozy silnik praktycznie w znikomych ilościach się nagrzewał, wskazówka ledwo co czasami uniosła się ponad pierwszą lewą podziałkę, a w środku i tak było dość ciepło. I nic nie dało nawet to, że silnik chodził przez pół godziny na luzie w miejscu.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-12-06, 16:55   

Ostatniej zimy bawiłem się w zasłanianie chłodnicy, oczywiście przy sprawnym termostacie...i nic....żadnej różnicy w stosunku do nieosłoniętej chłodnicy.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2010-12-06, 17:10   

Paweł J. napisał/a:
żadnej różnicy w stosunku do nieosłoniętej chłodnicy

Dokładnie, nic nie daje.
Co innego, jakbyś miał cały czas termostat otwarty, to warto by się zastanowić, bo byłoby to wręcz i wskazane, ale jak wszystko jest dobrze, to Twój wysiłek na prawdę niepotrzebny...
_________________
Zielony borowik...
 
 
Brutal 
Zapalony Ventkarz
Driver



Silnik: 1yz ?
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 229
Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2010-12-06, 19:47   

No jeśli tak piszecie to pomysł został anulowany, rozgrzewa się dosyć szybko nowy termostat i pompa. Ale tak sobie kombinuje
 
 
Kowal_80 
Ventofan



Silnik: 1.8 benz
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 151
Skąd: Frombork
Wysłany: 2010-12-08, 20:50   

ale jak sie przysłoni np. pół chłodnicy to nie bedzie lepiej? bo normanie mam wskaznik temperatury na połowie skali. ale teraz jak jest zimno to wskaznik wisi nieco nizej. to nie przeszkadza? bo ktos mi tam kiedys majaczył,ze auto wtedy wiecej pali itp bo sie chłodzi.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2010-12-08, 20:54   

Kowal_80 napisał/a:
le jak sie przysłoni np. pół chłodnicy to nie bedzie lepiej?

ale zastanów się, co to da?
termostat masz na dole, jest on zamknięty, obieg krąży tylko u góry, powodując tym samym szybsze nagrzewanie się silnika i wnętrza samochodu. jak to zasłonisz to i tak nic to Tobie nie da, bo w tym momencie przez chłodnicę obieg wody nie krąży. Dopiero jak termostat się otworzy, to woda przejdzie, a nim to się stanie, silnik zdąży już się porządnie nagrzać (czyt. termostat się otworzy).
_________________
Zielony borowik...
 
 
Kowal_80 
Ventofan



Silnik: 1.8 benz
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 151
Skąd: Frombork
Wysłany: 2010-12-09, 18:55   

no i nie mam wiecej pytan. dzieki sebastian, za fachowe wyjasnienie.
pozdrawiam.
 
 
Brutal 
Zapalony Ventkarz
Driver



Silnik: 1yz ?
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 229
Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2010-12-09, 21:04   

A mi się wydaje ze termostat się nie otwiera teraz bo jest trochę chłodno na dworze jak ja dzisiaj śmigałem to mi pokazywało temperaturę przed 90 stopni
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-12-09, 21:11   

Brutal, czyli jest git :OK:
 
 
Brutal 
Zapalony Ventkarz
Driver



Silnik: 1yz ?
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 229
Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2010-12-10, 15:40   

A mam cały układ chłodzenia zrobiony pompa, termostat, płyn ale wiesz zimno na dworze to zawsze się chce zęby ciepełko szybciej było w aucie
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2010-12-10, 17:34   

Brutal napisał/a:
ale wiesz zimno na dworze to zawsze się chce zęby ciepełko szybciej było w aucie
A wy dalej po swojemu myślicie...
Sebastian napisał/a:
termostat masz na dole, jest on zamknięty, obieg krąży tylko u góry, powodując tym samym szybsze nagrzewanie się silnika i wnętrza samochodu. jak to zasłonisz to i tak nic to Tobie nie da, bo w tym momencie przez chłodnicę obieg wody nie krąży. Dopiero jak termostat się otworzy, to woda przejdzie, a nim to się stanie, silnik zdąży już się porządnie nagrzać (czyt. termostat się otworzy).


To spróbuj zakryć cały przód i napisz, czy zauważysz różnicę...
_________________
Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2010-12-10, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ireneusz5076 
Niedzielny kierowca
gienas


Silnik: 1.8
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 45
Skąd: piła
Wysłany: 2010-12-10, 20:06   

Ja miałem zeszłej zimy chłodnice zasłoniętą i wzrosło mi spalanie gazu.
_________________
moja lalunia
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-12-11, 19:02   

Nic się nie zasłania chyba że producent zaznacza że można przy pewnych temp. Nie zasłaniajcie bo jeszcze przegrzejecie sobie motorki . Jadyna ewentualność to jazda "emerycka " o która was nie podejrzewam ;) daje szanse na stosowanie kartonów
_________________
Das is das ...
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2010-12-11, 19:07   

ja proponuje kolderke na silnik i termokocyk od spodu do tego mozna zamontowac taka grzalke na 220V i cala noc go podgrzewac to wtedy sam bedzie chodzil :fala:
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-12-11, 19:07   

archeolog napisał/a:
Nie zasłaniajcie bo jeszcze przegrzejecie sobie motorki

Są jeszcze wentylatory, no chyba ze ktoś ma niesprawny ;)
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-12-11, 19:29   

Co ci pomoże wentylator jak nie bedzię mógł zassać powietrza z przed grila , mało... ? To też jak ktoś koniecznie chce zasłaniać to część gdzie nie ma wiatraczka
_________________
Das is das ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-12-11, 20:04   

archeolog napisał/a:
Co ci pomoże wentylator jak nie bedzię mógł zassać powietrza z przed grila , mało... ?

archeolog, przeczytaj uważnie tytuł tematu, mowa o zasłonie grilla lub przesłanianiu chłodnicy...tą druga opcję stosowałem i nie przysłaniałem chłodnicy tuż przed nią tylko przy grillu od środka...czyli w jednaj i drugiej opcji jest szpara miedzy miedzy chłodnicą, a zasłona/grillem i wentylator ma skąd zasysać powietrze, gdyż kanał powietrzny jest gdy jest zasysanie przez wentylator. ;)

Poza tym przy mrozach, mimo iż motorek w miarę szybko łapie mi temperaturę, ciągle ją trzyma i nie przekracza tych magicznych 90 stopni mimo że np furka stoi w korku ;)
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-12-11, 20:57   

Ograniczasz takim zabiegiem sprawność chłodzenia co sie może źle skończyć, fakt że zależy jeszcze jak kto jak jeździ , ja bym się zagotował xD
_________________
Das is das ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-12-11, 21:10   

Silnik bardziej będzie się grzał na biegu jałowym w korku gdy auto stoi, niż gdy go katujesz w czasie jazdy.....wystarczy zobaczyć co się z temperaturą dzieje w upały.

archeolog napisał/a:
ja bym się zagotował xD

Jak ktoś katuje, to i motor zagotuje......z resztą po to jest wskaźnik temperatury i dwa biegi wentylatora....motor można katować ale jeśli tego nie robisz na postoju czyli np w czasie palenia gumy to wentylator da radę go ochłodzić, ale jeśli ciśniesz go na maxa w czasie jazdy to masz jakieś "przeciągi"-coś jak układ wentylacyjny w domu (kumasz analogię ?? ), ale jeśli nawet w tym czasie załączy się wentylator w co wątpię to pewnie ochłodzi motor bo przecież mówimy o mrozach a nie o upałach.

Poza tym należy pamiętać ze prędkość pompy wodnej zależy od obrotów silnika, czyli tak jak w piecu centralnego ogrzewania....im szybciej chodzi pompa tym ciepło jest szybciej oddawane do otoczenia.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-12-11, 21:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-12-11, 22:59   

Można zagotować nie katując :D karton uniemożliwia w sporym stopniu chłodzenie ... więc odradzam , w szczególności tym którzy lubią sie pobawić ...Chcesz zrobimy doświadczenie na twoim samochodzie ;)
_________________
Das is das ...
Ostatnio zmieniony przez archeolog 2010-12-11, 23:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2010-12-12, 08:33   

wiec powiem tak kupilem e46 316 i niestety padniety jest termostat wiec na miejscu zaslonilem cala chlodnice kartonem powtarzam cala ale w taki sposob ze karton nie dolega do lamelek chlodnicy i na miejscu jak jezdzilem a bylo -15 auto sie dogrzewalo na tyle ze szyby nie marzly no ale musialem wrocic tym autem do polski wiec cala Danie i Niemcy po autostradach jechalem z tym kartonem ponad 1080 km i raz tylko wskazowka pokazala wiecej jak pol skali ale wtedy akurat dociagalem prawie 200km/h
wiec zima ponizej zera nie zrobisz mu faktycznie krzywdy tym bardziej w vento jak komora silnika jest otwarta i ma przeciagi z kazdej strony to tym kartonem ani nie pomozesz ani nie zaszkodzisz ale pamietaj w plusowych temperaturach go wyjac bo wtedy mozesz go przegrzac
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-12-12, 12:15   

Wystarczy pokopać trochę po śniegu albo przebijać się przez zaspy i zaraz się wentylator włącza. Też jestem tego zdania że nie powinno się niczym nic zasłaniać bo faktycznie można przegrzać auto. Miałem przykład w ubiegłą zimę kiedy jeszcze omegą jechałem, ze 30cm gęstego i ciężkiego śniegu na drodze temperatura minusowa, napęd na tył - ujechałem w tych warunkach 10km i musiałem się zatrzymać bo się płyn gotował chociaż nic nie miałem zasłonięte.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-12-12, 13:12   

pawel39106 napisał/a:
Wystarczy pokopać trochę po śniegu albo przebijać się przez zaspy i zaraz się wentylator włącza.

Tak...zgoda, ale zauważ że śnieg w tedy zatyka swobodny przewiew powietrza od spodu i dzięki temu szybko się motor nagrzewa.

Co do zasłaniania chłodnicy to tak jak wyżej pisałem, przy sprawnym termostacie-nic nie daje. Jeśli komuś przepuszcza termostat lub ktoś ma TDI-ka ze skłonnością do trudnego łapania temperatury, w tedy, w duże mrozy, cześciowe zasłonięcie chłodnicy ma jakiś tam sens.

archeolog napisał/a:
Chcesz zrobimy doświadczenie na twoim samochodzie ;)

Pewnie że chcę. Dziś nawet nagrałem filmik, po tym jak napisałes o testach, z całkowicie zasłoniętą chłodnicą, do tego trochę zabitą śniegiem, przy wyłączonym ogrzewaniu, i trzymaniu obrotów na poziomie 3 tys i to wszystko na postoju....auto stało najpierw na biegu jałowym kilka minut i normalna temp pracy czyli ok 90 stopni a potem z obrotami-wskazówka nawet 90 stopni nie przekroczyła. Czyli żadnej różnicy w stosunku do gołej chłodnicy a przypominam że dziś mamy leciutką odwilż a nie siarczyste mrozy. Wrzucić ten filmik czy wierzysz na słowo ??
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-12-12, 13:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-12-12, 13:24   

Paweł J. napisał/a:
ale zauważ że śnieg w tedy zatyka swobodny przewiew powietrza od spodu i dzięki temu szybko się motor nagrzewa.

oczywiście zgadzam się z tym, ale co bedzie jeżeli jeszcze do tego bedziemy mieli zatkany gril czy tam chłodnice? Pewnie para z pod machy :P
Zresztą mogę się mylić ale ja i tak niczego nie mam zamiaru zatykać, a Wy róbcie jak chcecie :)
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-12-12, 13:26   

pawel39106 napisał/a:
i tak niczego nie mam zamiaru zatykać, a Wy róbcie jak chcecie :)

A ni ja ;)
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2010-12-12, 13:28   

koledzy ale o co ta wojna chcesz to ztykaj nie to nie jak ktos ma troche pojecia to dam przyklad vw t4 carawella lub transporter 2,4 diesel silnik idealny na zime grzeje jak parowoz chlodnice ma na calym przodzie i dwa wielkie wentylatory jak sie zalacza to az silnik przygasnie ale co ma te auto za fabryczny wynalazek? zaluzje koledzy wiecie mlodzi co to jest? zaluzja jes polaczona z termostatem i jesli temperatura w komorze silnika wzrosnie i trzeba schlodzic silnik wtedy zaluzje sie otwieraja a wielkie wentylatory daja popis szybkiego schladzania i wskaznik temp. nigdy nie wychodzi po za polowe pola a w srodku jezdzisz w krotkim rekawku a ogrzewanie zamykasz na pol bo bys sie ugotowal wiec przestancie polemizowac nad kartonikiem bo zima ma to swoje zalety niestety jesli zachodzi potrzeba schlodzenia silnika musisz wyskakiwac z samochodu i wyjmowac kartonik starsi forumowicze pamietaja napewno samochody zuk i nysa warszawa nawet wartburg wszystko to kiedys mialo zaluzje zaslaniajace chlodnice ale to tez byly troche inne samochody
kartonik dobra sprawa ale musisz pilnowac wskazowki temp. i to tyle
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-12-12, 19:40   

Vento też ma takie niby żaluzje :D tylko nie zmechanizowane ;)
_________________
Das is das ...
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2010-12-12, 21:25   

tak ma cos takiego ale to zupelnie inna zasada dzialania i jesli sie nie myle to tylko te male silniki maja ten duperel
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-12-12, 21:51   

Nie zaslaniam bo czy lato czy zima 8-12km i juz mam 90C a na olej i tak musze czekac.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-12-12, 22:04   

Ja mam te żaluzje w 1.8
_________________
Das is das ...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2010-12-12, 22:09   

archeolog napisał/a:
Ja mam te żaluzje w 1.8
ale to nie o to chodzi, BANDERAS_RR o czymś zupełnie innym pisze.
Ludzie dajcie już spokój. Kto chce, niech sobie zasłania czymkolwiek tylko chce, wasza sprawa. My tylko powtarzamy, że to nic nie daje, a co więcej, można sobie tym sposobem tylko zaszkodzić, aniżeli polepszyć. Jednakże co wy zrobicie to już wasz problem. Róbcie co chcecie :mur:
_________________
Zielony borowik...
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-12-13, 15:20   

Dokładnie to samo pisałem ;) a jeżeli ktoś chce mieć coś ala webasto tylko taniej to proponuję kupić przetwornice i farelke z domu ... koszta ok 200zł i masz na pstryknięcie ciepłe powietrze ;)
_________________
Das is das ...
 
 
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-12-13, 17:38   

mój 1,8 ABS grzeje się jak cholera, nawet w mrozy wentylator załącza się zaraz po zatrzymaniu, temperatura prawie 100 stopni, pewnie tak lubi bo wymiana termostatu, pompy wody i uszczelki pod głowicą ze szlifem nic nie zmieniło
_________________
VentootneV
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-12-13, 19:03   

Wymień oba czujniki sprawdź zapłon nie ma bata jakaś przyczyna musi być
_________________
Das is das ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 8