Wysłany: 2011-01-12, 12:29 [1.9 TDI] Szarpie w czasie jazdy
Witam,
Jako iż jestem nowym użytkownikiem od razu zaznaczam że najpierw starałem się znaleść podobny problem na forum jednak żaden opis nie pasował w 100% do mojej sytuacji. Dlatego zacząłem nowy temat.
Tak jak w temacie silnik 1.9 TDI. Rocznik 94. Przebieg 220tyś km.
W czasie jazdy po odjęciu pedału gazu (całkowicie) i ponownym naciśnięciu (obojetnie czy ze zmianą biegu czy bez) szarpie niemiłosiernie całym autem. Puszczam wtedy pedał gazu i naciskam jeszcze raz i tak w kółko (2-3 razy) aż auto przestanie szarpać. Po czym jedzie się juz równiutko aż do nastepnego odjęcia pedału gazu... Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany.
Problem zaczął wystepować juz kilka miesięcy temu. Najpierw był odczuwalny na 4 biegu a z czasem zacząl występować też na pozostałych i teraz jest najbardziej odczuwalny na 3,4 i 5.
Dodatkowo zauważyłem iż na wolnych obrotach, np przy postoju na czerwnonym świetle, silnik pracuje nierowno (nie są to drgania ale wyraźna nierowna praca).
Sprawdz poduszke pod skrzynia i pozostale poduszki.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Dzięki. Sprawdzę najpierw to. Zapomniałem dodać jeszcze że byłem u mechanika kilka tyg temu aby zdiagnozował problem. Stwierdził, że to pompa paliwa. A że to koszt około 1000zl to na razie dałem spokój z tym eksperymentem, szczególnie że auto w sumie to jeździ . Czy Twoim zdaniem gdyby to nie te poduszki były przyczyną, to czy objawy mogły by wskazywać na wadliwą pompę?
Nastawnik szarpie podczas spokojnej jazdy, w czasie utrzymywania stalej predkosci pojazdu. Z reszta latwo to zdiagnozowac odpinajac kostke od impulsatora. Jak przestanie szarpac to do czyszczenia.
Zalezy tez o jakim szarpaniu mowisz bo jesli czujesz ze podczas puszczenia pedalu gazu silnik jakby przesuwal sie do przodu i tylu (ale jednorazowo) to poduszki ale jak szarpi jak kangur to juz inna sprawa.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Zalezy tez o jakim szarpaniu mowisz bo jesli czujesz ze podczas puszczenia pedalu gazu silnik jakby przesuwal sie do przodu i tylu (ale jednorazowo) to poduszki ale jak szarpi jak kangur to juz inna sprawa.
Szarpanie nie występuje w momencie puszczenia pedału gazu tylko w momencie ponownego jego naciskania. Inaczej mówiąc: jade sobie rowno i silniczek pracuje ok, po jakims czasie zalozmy ze doganiam jakies inne auto i musze zwolnić puszczając pedał gazu (ale nie wrzucam na luz ani nie zmieniam biegu) i tutaj dalej jest wszystko w porządku, i dopiero gdy ponownie wciskam pedał gazu to zaczyna się szarpanie jak "kangur".
Spróbuje również z odpięciem tego impulsatora. Tylko pytanie czy jest to bezpieczne dla silnika? Jak na razie wiem tylko tyle ze licznik prędkości nie będzie wtedy działać.
Jak na razie wiem tylko tyle ze licznik prędkości nie będzie wtedy działać.
I to tyle. Sygnal predkosci obtowej kol ABS bierze sobie z czujnikow przy kolach.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 TD
Wiek: 32 Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 61 Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2011-01-25, 21:54
Mam podobny problem tylko, że ja pompę oddałem do uszczelnienia i pompiarz mi całą rozebrał i złożyl. Także pompa to nie przyczyna szarpania. U mnie jest tak, że puszczam pedał gazu i wystepuje te szarpanie i gdy dodaje gazu szarpania sie pojawiają. Jak już dostanie wyższych obrotów to przestaje szarpać. Czy przyczyną będzie poduszka skrzyni biegów? Czy sa jeszcze jakieś inne problemy?
Obstawiałbym zużycie koła zamachowego... bo to podobny objaw właśnie, ale sądząc po twoim opisie, masz TD, a takowego nie zauważyłem w katalogu, więc nie wiem jak to jest w starszych modelach. Przejrzałem na szybko jeden katalog i jego nie znalazłem w spisie...
a nie bedzie to zawór sterowany podcisnieniem . bo czesto ludzie u nas się zgłaszają po taki zawór w który dochodzą 3 cienkie węzyki i wtyczka 3 pinowa
Dopiero dziś odpiąłem ten impulsator jak sugerowaliście (nie chciałem ryzykować wczesniej ponieważ byłem poza domem). Rzeczywiście szarpanie całkowicie ustało Niestety pozostała dalej nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Jutro wybieram się do mechanika. Dam znać po tym co i jak.
No to nastawnik podejrzany. Moze tez kulec dawka na wolnych obrotach przez niego.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Przed chwila odebralem auto od mechanika. Tak jak mowiliście przyczyną był nastawnik. Zrobili regenerację nastawnika bo stwierdzili ze to "stary typ" jeszcze jest więc dało się go zregenerować. Znikło szarpanie i nierówna praca na wolnych obrotach. Koszt 450zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum