Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Nie odpala
Autor Wiadomość
Daredevil1993 
Autostopowicz
Daredevil


Silnik: 1.8
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2011-02-06, 15:56   Nie odpala

Witam!
Jestem posiadaczem VW Vento 1992 rok produkcji, poj. 1.8 benzyna+gaz. Ostatnio dręczy mnie jeden problem, a mianowicie samochód nie chce odpalić. Wcześniej odpalał bez problemu, co prawda zauważyłem że wolno schodził z obrotów (kiedy pracował na gazie) lecz myślę że to nie miało za bardzo związku z tym. Samochód prawie całą zimę w garażu. Starałem się go odpalać co jakiś czas, lecz ostatnio odpalałem go jakieś 2 tygodnie temu. Kiedy poszedłem wczoraj do garażu aby go odpalić to zaskoczył mnie niemiły problem, a mianowicie to o czym napomniałem wcześniej czyli samochód nie chce odpalić. Najpierw myślałem że przewody zapłonowe są mokre więc je wyczyściłem. Samochód jednak nie odpalił. Następnie pomyślałem że możliwe jest że iskry nie ma na świecach. Po odkręcałem więc każdą świece i sprawdziłem czy jest iskra. Na każdej świecy była. Dla pewności zdjąłem jeszcze kopułkę aparatu zapłonowego, co prawda styki były lekko przybrudzone to je wyczyściłem. Po wykonaniu tej czynności spróbowałem ponownie uruchomić silnik, lecz na daremnie. Teraz nie wiem co może być nie tak. Co prawda czasami próbuje zaskoczyć, ale nie daje rady tzn, pyrknie tak sobie przez chwile ale nie zaskakuje. Myślałem również że być może przyczyną jest zapowietrzony układ paliwowy, ponieważ wcześniej jak go odpalałem to już wyraźnie było można zauważyć że nie ma benzyny, ale ostatnio zatankowałem go do pełna więc myślę że to nie powinno stanowić problemu.

Proszę o nie odsyłanie mnie do wyszukiwarki, ponieważ myślę że to dosyć odosobniony przypadek. Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2011-02-06, 16:39   

A lampki po przekręceniu kluczyka zapalają się i nie gasną przy próbie uruchomienia rozrusznika?
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
 
 
Daredevil1993 
Autostopowicz
Daredevil


Silnik: 1.8
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2011-02-06, 17:00   

Przed uruchomieniem rozrusznika świeci kontrolka od ciśnienia oleju, i akumulatora, ale to niby normalne. Po tym jak włączę rozrusznik to przygasają.
 
 
Marek81l 
Zapalony Ventkarz
VW Maniac



Silnik: AGG , 1Z
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 479
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-06, 17:02   

Posłuchaj czy pompa paliwa odpala po przekreceniu zapłonu??
Jesli bedzie mruczec to oki. Ja bym mimo wszystko obstawił na kabelki WN ,im czyszczenie zazwyczaj juz nie pomaga.
_________________
GOLF MK3 CABRIO + JETTA 3 + GOLF 3
ŻEBY DOSTAĆ SIĘ DO NIEBA MUSI NACIĄG BYC I GLEBA :-) MOJA JETTA: http://forum.vwvento.org/...=7745&start=245
 
 
Daredevil1993 
Autostopowicz
Daredevil


Silnik: 1.8
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2011-02-06, 17:06   

Pompa chodzi. Myślisz że wymiana przewodów pomogła by?
 
 
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2011-02-06, 17:51   

Daredevil1993 napisał/a:
Przed uruchomieniem rozrusznika świeci kontrolka od ciśnienia oleju, i akumulatora, ale to niby normalne. Po tym jak włączę rozrusznik to przygasają.

Jak najbardziej normalne, z tego co piszesz to aku jest ok, zaciski też ok, pompa raczej nie skoro ją słychać, prawdopodobnie elektryka- kabelki można zawsze wymienić (nawet jeśli to nie one to zawsze raz, wykluczysz taką przyczynę awarii a dwa, będziesz mieć pewność na przyszłość, póki nie wymieniałam kabelków ventolot odpalał jakoś tak leniwie- po pewnym czasie pewnie całkiem przestałby- teraz czeka tylko aż włożę kluczyk :D
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
 
 
Daredevil1993 
Autostopowicz
Daredevil


Silnik: 1.8
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2011-02-06, 19:09   

Dziękuję, jutro postaram się wymienić te przewody i zdam relacje.
 
 
Daredevil1993 
Autostopowicz
Daredevil


Silnik: 1.8
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2011-02-07, 13:17   

Kupiłem przewody, wymieniłem ale nadal nie chce zaskoczyć, są takie momenty że na jeden gar pierdnie ale dalej nie chce.
 
 
Krzysiek9042 
Zapalony Ventkarz
Byle do przodu


Silnik: 1.8
Wiek: 34
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 255
Skąd: WML
Wysłany: 2011-02-07, 15:55   

ja kiedys mialem cos podobnego tylko ze to byla cewka u mnie walnieta tylko ze mi podczas jazdy zgasl i nie chcial odpalic i okazalo sie ze cewka nawalila. I z poczatku nie wiedzialem co to a ze akurat to sie stalo przy auto naprawie wiec samochod sciagnelem do goscia a on mi zaspiewal 500 zł za to co mnie lekko zdziwilo to ja auto do siebie i ceka wyszla tanim kosztem ;) tyle co piwo ;)
 
 
Marek81l 
Zapalony Ventkarz
VW Maniac



Silnik: AGG , 1Z
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 479
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-07, 22:27   

Niby tak, ale kolega ma iskre na świecach. To raczej eliminuje cewke.
Kolego zobacz jeszcze czy z przewodu paliwowego leci benzyna,jest on oznaczony strzałką w kierunku DO SILNIKA. Odepnij go i zakrec zapłon powinno nabic około pół mniejszej szklanki za jednym razem. Bo ze masz immobilizer to wątpie,te roczniki nie miały chyba wogóle.
_________________
GOLF MK3 CABRIO + JETTA 3 + GOLF 3
ŻEBY DOSTAĆ SIĘ DO NIEBA MUSI NACIĄG BYC I GLEBA :-) MOJA JETTA: http://forum.vwvento.org/...=7745&start=245
 
 
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2011-02-08, 16:00   

Jak 93 nie miał immobilizera? U mnie tam jest. Ad rem- jedyne co jeszcze przychodzi mi do głowy to zapchany filtr paliwa ale wątpię.
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
 
 
sluga 
Zapalony Ventkarz
vento it´s THE BEST



Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 255
Skąd: Kalisz , Esbjerg DK
Wysłany: 2011-02-08, 16:17   

Marek81l napisał/a:
Niby tak, ale kolega ma iskre na świecach. To raczej eliminuje cewke.
Kolego zobacz jeszcze czy z przewodu paliwowego leci benzyna,jest on oznaczony strzałką w kierunku DO SILNIKA. Odepnij go i zakrec zapłon powinno nabic około pół mniejszej szklanki za jednym razem. Bo ze masz immobilizer to wątpie,te roczniki nie miały chyba wogóle.

ja tez mialem podobny problem z vento kiedys byla iskra ale slaba, po wymianie cewki zagadal odrazu
_________________
GRUPA WIELKOPOLSKA

VW Vento- pracuje tu 90 Koni i.............Jeden Osiol :-D
 
 
Daredevil1993 
Autostopowicz
Daredevil


Silnik: 1.8
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2011-02-09, 13:15   

Postaram się dzisiaj sprawdzić czy z przewodu paliwowego jest podawana ta benzyna, jeżeli nie to postaram się sprawdzić filtr. Z tego co pamiętam to filtr jest chyba jest z tyłu w okolicy prawego koła. Jeżeli wyjedzie że to np. filtr był przyczyną to go wymienię i zobaczę co było przyczyną, a jak z paliwem będzie ok to wymienię cewkę i sprawdzę czy przyniesie to jakieś rezultaty. Po sprawdzeniu tego i ewentualnej wymianie popsutych części, napiszę czy to przyniosło jakiś efekt.
 
 
sluga 
Zapalony Ventkarz
vento it´s THE BEST



Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 255
Skąd: Kalisz , Esbjerg DK
Wysłany: 2011-02-09, 14:38   

Daredevil1993, jak jakis znajomy posiada golfa, vento passata z 1.8 to na chwile mozesz pozyczyc i sprawdzic, ja tak doszedlem to swojej usterki i odrazu wiedzialem co kupic bez zbednych kosztow
_________________
GRUPA WIELKOPOLSKA

VW Vento- pracuje tu 90 Koni i.............Jeden Osiol :-D
 
 
devilll4 
Autostopowicz


Silnik: 1.9
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 4
Skąd: Mława
Wysłany: 2011-02-25, 22:23   

witam!
mam podobny problem więc się tu podepnę
silnik 1.8 AAM
problem w tym że dosyć opornie pali z benzyny tzn trzeba go trochę zakręcić jak jest zimny ale jak za moment przerzuci na gaz to pokusiłbym się o stwierdzenie że równiej chodzi na gazie
no i oczywiście cały problem znika w momencie rozgrzania lekkiego wtedy z benzyny z półobrotu...czyżby słabo paliwo podawał? niestety miałem taki problem ostatnio że w pośpiechu zapomniałem o zatankowaniu benzyny a jakimś cudem nie przeskoczył na gaz i wyssało z baku do cna aż zgasł...no i potem trochę musiał pokręcić zanim zaskoczył i nie wiem czy pompki nie przytarło i przez to taki kłopot z paleniem...aczkolwiek na początku palił dobrze
będę wdzięczny za jakieś sugestie co to może być
 
 
Marek81l 
Zapalony Ventkarz
VW Maniac



Silnik: AGG , 1Z
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 479
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-03, 16:08   

Pompka mogła wytrzymac ale sitko juz napewno swej roli nie spełnia.
Wyjmij pompke paliwa i wyczysc je i zobacz co będzie.
Filter co prawda jest dalej ale dla pewnosci tez mozna by było zmienic.
_________________
GOLF MK3 CABRIO + JETTA 3 + GOLF 3
ŻEBY DOSTAĆ SIĘ DO NIEBA MUSI NACIĄG BYC I GLEBA :-) MOJA JETTA: http://forum.vwvento.org/...=7745&start=245
 
 
Zlomek30 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 90KM
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 3
Skąd: Czeladź Śląsk
Wysłany: 2011-03-29, 21:55   

Daredevil1993 i jak tam sytuacja wyglądała po wymianie tych części bo mam identyczny problem. Dzisiaj wymienione kable rozruchowe, kopułka i palec oraz świece i dalej nic. Jutro sprawdzę to co pisze Marek81l czy z przewodu paliwowego leci benzyna. I na końcu zostanie mi wymiana tej cewki (a dokładnie od czego jest ta cewka).
 
 
Marek81l 
Zapalony Ventkarz
VW Maniac



Silnik: AGG , 1Z
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 479
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-04-01, 00:16   

Od wytwarzania iskry,tak najprosciej mówiąc.
_________________
GOLF MK3 CABRIO + JETTA 3 + GOLF 3
ŻEBY DOSTAĆ SIĘ DO NIEBA MUSI NACIĄG BYC I GLEBA :-) MOJA JETTA: http://forum.vwvento.org/...=7745&start=245
 
 
M@ri@n 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Wiek: 38
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-30, 15:32   

Witam, sorki że sie podpinam ale nie znalazłem innego podobnego postu a pomoc jest potrzebna na już :)

otóż mój venciak 1.8 B+G od kupna (3 tygodnie) w ogóle nie odpala na benzynie, jak było ciepło nie przeszkadzało mi to w ogóle bo odpalał na gazie a teraz jak jest na minusie niestety nie chce aż tak szybko palić na gazie jak wcześniej i z tąd moje pytanie, jakim cudem chodzi on na gazie bez żadnych problemów a na paliwie jak już przypadkiem uda mi się go z rana odpalić to chodzi jakby na 3 gary, dławi się, przerywa jakby przewody były wadliwe itp. dodatkowo muszę zawsze trzymać nogę na pedale gazu bo inaczej zdycha od razu, wolnych obrotów również brak a jak przełączę na gaz to idealne auto, tak samo dzieje się w drugą stronę, pojeżdżę nim dłużej aż temperatura osiągnie normalną pracę i go przełoncze na paliwo to muli, zwalnia i gaśnie a jak wcisnę pedał w podłogę to idzie jak głupi ! i niech teraz będzie ktoś mądry i mi powie w czym rzecz!
Dodam tylko że przewody wysokiego napięcia, świece, filtr paliwa i pompa paliwa są OK.
Proszę o szybką pomoc bo auta używam codziennie na dystansach 300 km.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-11-30, 16:31   

M@ri@n napisał/a:
jakim cudem chodzi on na gazie bez żadnych problemów a na paliwie jak już przypadkiem uda mi się go z rana odpalić to chodzi jakby na 3 gary,

Ponieważ instalacja gazowa nie korzysta z kilku rzeczy tak jak układ benzynowy, chociażby z czujnik temperatury, w przypadku gazu na śrubkę (pierwszej generacji) z sondy lambda i tps-u.....co jeszcze.....z pompki paliwa, wtrysku.
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 894
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-01, 12:46   

witam, niedawno miałem prawie identyczny problem... prawie bo raz na jakiś czas odpalił bez problemu a tak to kręcił aż aku padał.. wymieniłem wszystko co miało wspólnego z prądem bo każdy mechanik obstawiał co innego, u mnie problemem okazała się centralka fabrycznie montowana... miała zimne luty... po prze lutowaniu całej centralki problem z głowy... jak znajdę jej zdjęcie to wstawię
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 894
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-01, 12:52   

okazało się że mam fotkę pod ręką:)





ale u ciebie Daredevil to chyba odpada bo u mnie był jeszcze taki objaw że jak zaczynał kręcić to kontrolki całkiem gasły...
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 8