Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
TD - zwiększyć moc (boostpin?)
Autor Wiadomość
miroxpl 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: szczecin
Wysłany: 2011-02-18, 20:09   TD - zwiększyć moc (boostpin?)

Witam
Mam 1.9 TD rok 92 :)
Ogólnie mam Ventke juz prawie 2 lata jak i prawko :) Troche przez ten czas nauczyłem się jezdzic :) ale ostatnio ubolewam nad małą ilością koni... przy 120 na drogach expresowych obrotomierz ma już lekko ponad 3 tys... przy 80km/h 2 tys. Silnik ma przejechane 239 tys ladnie chodzi i nie mam z nim problemów ale chcialbym troche więcej mocy aby przy wyzej wymienionych prędkościach miec mniejsze obroty...
Silnik ma 75 koni... ostatnio jezdzilem golfem co mial 90 mysle ze to by mi starczyło 90/100 :)
Zaczalem grzebac i znalazlem temat BOOST PIN
http://moto.allegro.pl/bo...1452881827.html

chce to kupic tylko pytanie czy to jest bezpieczne dla pompy i silnika i rzeczywiscie czy jest rezultat? duzo wzrosnie mi spalanie?

ogolnie konczac nie mam za duzo pieniedzy na zabawe w tuning ale pare zl zawsze znajde na takiego boost pina lub cos w podobie :)
Ostatnio zmieniony przez miroxpl 2011-02-18, 20:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-02-18, 20:16   

miroxpl napisał/a:
przy 120 na drogach expresowych obrotomierz ma już lekko ponad 3 tys... przy 80km/h 2 tys

Czyli to co u mnie w benzyniaku. ;)

miroxpl napisał/a:
aby przy wyzej wymienionych prędkościach miec mniejsze obroty...

Tu nie chodzi o moc, a raczej o przełożenia w skrzyni. ;)

O podkręcaniu TD było juz na forum wspominane.
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-02-18, 20:33   

miroxpl, pierwsze co to jaka pompa LDA czy zwykła tak zwana ECO ? i poszukaj na forum temat wieloktrotnie powlekany ja sam osobiscie bede montował go nie dlugo wszyscy sobie chwala ale pamietam ze był kolega tutaj na forum który to zamontował i autko mu troche kopciło No własnie i tak jak pisze paweł przełożenia a boost pin podobno ma podniesc moc o okolo 10 km jak jest niewiem moze ktos juz sprawdzał o ile realnie podnosi podnosi moc zreszta na to ma sie pare czynników mieszy innymi stan silnika
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Ostatnio zmieniony przez Rafik 2011-02-18, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
miroxpl 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: szczecin
Wysłany: 2011-02-18, 20:57   

pompa taka jak na zdjeciu z allegro :) jutro podniose mache i poszukam numerow wszelakich
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-02-19, 09:41   

numery nie potrzebne wazne aby był doprowadzony do niej wezyk i była wypukła pokrywka bo jak jest plaska i nic nie dochodzi to bys musiał góre pompy zmieniac bo bys nie miał gdzie wsadzic trzpienia ;)
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-19, 10:30   

no i do tego wszystkiego IC jeszcze nie zapomnij ;) a jak zapomnisz to zapytaj sie Scoobiego co sie dzieje z silnikiem :P
_________________

 
 
miroxpl 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: szczecin
Wysłany: 2011-02-19, 10:49   

pompe mam taka jak trzeba wypukła :) czyli co czytam te fora i z kazdym postem chce zamowic :D ponoc jest widoczna zmiana :)
http://moto.allegro.pl/bo...1452881827.html

zamowie i podjade do znajomego mechaniora to mi załozy i po temacie czy to nie koniec imprezki?
hmm czemu mam nie zapomniec o IC ? co to jest IC? i ile to kosztuje :) (ja zielony w te klocki dlatego tak o wszystko pytam)
Ostatnio zmieniony przez miroxpl 2011-02-19, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-02-19, 11:08   

miroxpl napisał/a:
hmm czemu mam nie zapomniec o IC ? co to jest IC?

Cytat:
Intercooler (ang. "chłodnica pośrednia") chłodnica powietrza doładowującego to chłodnica chłodząca powietrze sprężone w sprężarce przed dostarczeniem go do silnika, stosowana w silnikach spalinowych z doładowaniem. Służy do zwiększenia sprawności i mocy silnika.
_________________
Zielony borowik...
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-19, 12:47   

tu masz na przykladzie Slawka :faja:

http://forum.vwvento.org/...r=asc&start=105
_________________

 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-02-19, 13:20   

lesny1982, z ICkiem własnie to rózne legendy chodzą jedni mowią ze trzeba drudzy ze nie bo AAZ jest seryjnie zdławiony aby TDI miało mocne wejscie a jak jest to ciul jeden wie ja mam problem z ickiem bo nie moge znalezc od czego pasuje najlepiej aby za duzo nie rzezbic ktos wie jak tak to niech napisze :tazz:
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-02-19, 13:27   

No najlepiej to Icek od 1Zta/AFNa bo jest seryjne mocowanie i wszystko pasuje pod bude. Ale bym zmodyfikowal to lekko i sprobowal umiescic ten maly ICek na srodku przed chlodnica. Bylby maly FMIC ale znacznie lepiej dzialalo.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
WAFEL 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1,6 TDi
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1730
Skąd: VW Club Chelmek
Wysłany: 2011-02-19, 14:51   

wstaw pompe od 1,6 podkrec dawke 200 spokojnie wyciagniesz :D pompy w 1,9 sa okrojone z paru koni niz te z 1,6
_________________
Nie trąb gdy zwalniam jadę na glebie zaraz wahaczem o coś przyjebie :diabełek:
 
 
miroxpl 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: szczecin
Wysłany: 2011-02-19, 18:21   

pompy nie bede wymienial ani turbiny tym bardziej ze sa sprawne a mi sie nie przelewa... chcialem za pare zl zwiekszyc moc o 10-15 koni cos podkrecic/przerobic i przeczytalem o pinie pytam czy to sie sprawdza i jest bezpieczne... zeby nie wydac 50 zl na pin w bloto a nie ladowac w auto ktore ma swoje lata... mam inne wydatki nie mam kasy na takie koszta
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-19, 18:57   

pin kolektor rury i IC musi byc ;)
_________________

 
 
danieluss123 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,9 GTD
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 291
Skąd: Kraków
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-02-20, 00:17   

WAFEL napisał/a:
wstaw pompe od 1,6



To bez problemu pasuje ? a jak ze spalaniem :D ?
 
 
Grucha85 
Zapalony Ventkarz
7754368


Silnik: 1.8
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 226
Skąd: Grybów\krk
Wysłany: 2011-02-20, 09:18   

kumpel ma golfa 2 1.6td wlozyl ica od mastera jeden jakis sworzen wymienil jakis tam:D i cos za 100zl na aalegro kupil juz nie wiem jak to sie nazywalo i teraz jedzie jak vw passat b5 110tdi;p na rowno;p
_________________
:)
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-02-20, 09:48   

http://allegro.pl/czesci-...1460155214.html taki podejdzie ??
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-02-20, 10:38   

Ale jeszcze musisz wydac drugie tyle i jeszcze tyle na przewody/rurki.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-02-20, 11:28   

to to ja wiem ;) cieplej sie zrobi to cos sie pokombinuje zobaczymy co z tego wyjdzie
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
WAFEL 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1,6 TDi
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1730
Skąd: VW Club Chelmek
Wysłany: 2011-02-20, 11:41   

danieluss123 napisał/a:
To bez problemu pasuje ? a jak ze spalaniem :D ?


pasuje bo to jest to samo.. a spalanie przy spokojnej 6 a jak pałujesz to i 9 wezmie

rafik to jest maly ic nie baw sie w to. lepiej juz duzego
_________________
Nie trąb gdy zwalniam jadę na glebie zaraz wahaczem o coś przyjebie :diabełek:
Ostatnio zmieniony przez WAFEL 2011-02-20, 11:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-02-20, 11:55   

WAFEL napisał/a:
rafik to jest maly ic nie baw sie w to. lepiej juz duzego


ja wiem ze maly kiedys myslalem nad duzym ale nie bardzo wiem od czego i jak go pozniej spasowac :(
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-20, 23:01   

IC nie będzie Ci potrzebny, na swoim przykładzie wiem, że miałem boostpina (zdaje sie na maksymalnym ustawieniu) i w zupelnosci starczylo mi mocy. CIekawe jaka masz turbine. Jeśli K14 to możesz troszeczke turbine podkręcić (ja u siebei miałem do 1,5bara) . Wszystko chodziło jak marzenie. Tylko,że ja auta nie katowałem, odpowiednio grzałem jak i studziłem.
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-02-21, 19:51   

Arturek, pierdziawka 14 tez myslalem zeby nie co ja podkrecic ale niewiedzialem ile w granicach zdrowego rozsadku auto to ja i teraz grzeje i studze zeby wszystko bylo ok :)
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-21, 21:19   

1.5 bara to silnik byl chyba przeladowany :P Scoobi na samym pinie i wkreconej dawce zrobil 102-4 km i silnik powiedzial baj baj :(
_________________

Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2011-02-21, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-21, 22:25   

Korztystałem ze wskaźnika doładowania. Mało kiedy wskazywało powyżej 1bar. Widocznie silnik nei był w zbyt dobrej kondycji :P
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-21, 23:23   

lepiej patrzec na wskaznik tem. oleju ;) niz turbiny , silnik byl w dobrej kondycji tylko zla mieszanka byla bo malo powietrza bo IC nie bylo :P Ty masz pewnie dawke paliwa mala i sie tak nie dzieje
_________________

Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2011-02-21, 23:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-02-21, 23:47   

1,5 jest bezsensu. Wydatek bardzo maly. Optymalne maximum dla tej malej piczki to zadane max 1,3. Zreszta w peaku pewnie i tak poleci 1,5.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Pablo_170 
Autostopowicz



Silnik: 1,9TD AAZ
Wiek: 35
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2011-05-21, 16:49   VW Vento Boost Pin

Witam,

ostatnio bawiłem się w delikatny tuning, nie dawno wymieniłem Boost Pina LDA z 1,6TD do mojego 1,9TD. Efekt bardzo zadowalający, przy odpowiednim ustawieniu na mimośrodzie oraz sprężyny dociskowej LDA, +10KM z 75KM wyciąga spokojnie, a i pewnie więcej, ale nie ustawiałem mu maxymalnej mocy na sworzniu, przy maxie zaczyna kopcić, choć wtedy dopiero dostaje kopa;)

Myślę nad założeniem IC, ale to już w innym temacie.
Pozdr.
_________________
Vento 1,9TD AAZ, po kapitalce, Boost Pin z 1,6TD >> jest Power ;)
 
 
ProRacing 
Autostopowicz


Silnik: 1,9
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 1
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-02-13, 10:19   

ProRacing - Increase the power

Jak zwiększyć moc swojego samochodu i zmniejszyć zużycie paliwa?
Sprawdź już dziś!

www.proracing.co
 
 
Borys87 
Ventofan
Szatan w NITRO ;)



Silnik: Civic d14z4
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 136
Skąd: LC, WZY, WX ;)
Wysłany: 2013-02-20, 20:10   

Łap :faja:

http://rapidshare.com/fil...II%201_9td.docx

http://rapidshare.com/fil...II%201_9td.docx
_________________
:)

Moj CiViC http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14509
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 12