Wysłany: 2011-02-18, 20:09 TD - zwiększyć moc (boostpin?)
Witam
Mam 1.9 TD rok 92
Ogólnie mam Ventke juz prawie 2 lata jak i prawko Troche przez ten czas nauczyłem się jezdzic ale ostatnio ubolewam nad małą ilością koni... przy 120 na drogach expresowych obrotomierz ma już lekko ponad 3 tys... przy 80km/h 2 tys. Silnik ma przejechane 239 tys ladnie chodzi i nie mam z nim problemów ale chcialbym troche więcej mocy aby przy wyzej wymienionych prędkościach miec mniejsze obroty...
Silnik ma 75 koni... ostatnio jezdzilem golfem co mial 90 mysle ze to by mi starczyło 90/100
Zaczalem grzebac i znalazlem temat BOOST PIN
http://moto.allegro.pl/bo...1452881827.html
chce to kupic tylko pytanie czy to jest bezpieczne dla pompy i silnika i rzeczywiscie czy jest rezultat? duzo wzrosnie mi spalanie?
ogolnie konczac nie mam za duzo pieniedzy na zabawe w tuning ale pare zl zawsze znajde na takiego boost pina lub cos w podobie
Ostatnio zmieniony przez miroxpl 2011-02-18, 20:11, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-02-18, 20:33
miroxpl, pierwsze co to jaka pompa LDA czy zwykła tak zwana ECO ? i poszukaj na forum temat wieloktrotnie powlekany ja sam osobiscie bede montował go nie dlugo wszyscy sobie chwala ale pamietam ze był kolega tutaj na forum który to zamontował i autko mu troche kopciło No własnie i tak jak pisze paweł przełożenia a boost pin podobno ma podniesc moc o okolo 10 km jak jest niewiem moze ktos juz sprawdzał o ile realnie podnosi podnosi moc zreszta na to ma sie pare czynników mieszy innymi stan silnika
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Ostatnio zmieniony przez Rafik 2011-02-18, 20:35, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-02-19, 09:41
numery nie potrzebne wazne aby był doprowadzony do niej wezyk i była wypukła pokrywka bo jak jest plaska i nic nie dochodzi to bys musiał góre pompy zmieniac bo bys nie miał gdzie wsadzic trzpienia
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
zamowie i podjade do znajomego mechaniora to mi załozy i po temacie czy to nie koniec imprezki?
hmm czemu mam nie zapomniec o IC ? co to jest IC? i ile to kosztuje (ja zielony w te klocki dlatego tak o wszystko pytam)
Ostatnio zmieniony przez miroxpl 2011-02-19, 10:50, w całości zmieniany 1 raz
Intercooler (ang. "chłodnica pośrednia") chłodnica powietrza doładowującego to chłodnica chłodząca powietrze sprężone w sprężarce przed dostarczeniem go do silnika, stosowana w silnikach spalinowych z doładowaniem. Służy do zwiększenia sprawności i mocy silnika.
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-02-19, 13:20
lesny1982, z ICkiem własnie to rózne legendy chodzą jedni mowią ze trzeba drudzy ze nie bo AAZ jest seryjnie zdławiony aby TDI miało mocne wejscie a jak jest to ciul jeden wie ja mam problem z ickiem bo nie moge znalezc od czego pasuje najlepiej aby za duzo nie rzezbic ktos wie jak tak to niech napisze
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
No najlepiej to Icek od 1Zta/AFNa bo jest seryjne mocowanie i wszystko pasuje pod bude. Ale bym zmodyfikowal to lekko i sprobowal umiescic ten maly ICek na srodku przed chlodnica. Bylby maly FMIC ale znacznie lepiej dzialalo.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
pompy nie bede wymienial ani turbiny tym bardziej ze sa sprawne a mi sie nie przelewa... chcialem za pare zl zwiekszyc moc o 10-15 koni cos podkrecic/przerobic i przeczytalem o pinie pytam czy to sie sprawdza i jest bezpieczne... zeby nie wydac 50 zl na pin w bloto a nie ladowac w auto ktore ma swoje lata... mam inne wydatki nie mam kasy na takie koszta
Silnik: 1.8
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 226 Skąd: Grybów\krk
Wysłany: 2011-02-20, 09:18
kumpel ma golfa 2 1.6td wlozyl ica od mastera jeden jakis sworzen wymienil jakis tam:D i cos za 100zl na aalegro kupil juz nie wiem jak to sie nazywalo i teraz jedzie jak vw passat b5 110tdi;p na rowno;p
Ale jeszcze musisz wydac drugie tyle i jeszcze tyle na przewody/rurki.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
IC nie będzie Ci potrzebny, na swoim przykładzie wiem, że miałem boostpina (zdaje sie na maksymalnym ustawieniu) i w zupelnosci starczylo mi mocy. CIekawe jaka masz turbine. Jeśli K14 to możesz troszeczke turbine podkręcić (ja u siebei miałem do 1,5bara) . Wszystko chodziło jak marzenie. Tylko,że ja auta nie katowałem, odpowiednio grzałem jak i studziłem.
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-02-21, 19:51
Arturek, pierdziawka 14 tez myslalem zeby nie co ja podkrecic ale niewiedzialem ile w granicach zdrowego rozsadku auto to ja i teraz grzeje i studze zeby wszystko bylo ok
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
lepiej patrzec na wskaznik tem. oleju niz turbiny , silnik byl w dobrej kondycji tylko zla mieszanka byla bo malo powietrza bo IC nie bylo Ty masz pewnie dawke paliwa mala i sie tak nie dzieje
_________________
Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2011-02-21, 23:25, w całości zmieniany 3 razy
1,5 jest bezsensu. Wydatek bardzo maly. Optymalne maximum dla tej malej piczki to zadane max 1,3. Zreszta w peaku pewnie i tak poleci 1,5.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
ostatnio bawiłem się w delikatny tuning, nie dawno wymieniłem Boost Pina LDA z 1,6TD do mojego 1,9TD. Efekt bardzo zadowalający, przy odpowiednim ustawieniu na mimośrodzie oraz sprężyny dociskowej LDA, +10KM z 75KM wyciąga spokojnie, a i pewnie więcej, ale nie ustawiałem mu maxymalnej mocy na sworzniu, przy maxie zaczyna kopcić, choć wtedy dopiero dostaje kopa;)
Myślę nad założeniem IC, ale to już w innym temacie.
Pozdr.
_________________ Vento 1,9TD AAZ, po kapitalce, Boost Pin z 1,6TD >> jest Power
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum