Z racji tego ze moje nadkola przednie przy prograch wygladaja tragicznie a juz mi ciamka gore tylnej klapy nad rejestracja i dol drzwi pasazera to chcialem temu jakos zaradzic.
Zeszlifowac do zywego to nie problem. Choc problem taki, ze w przypadku nadkoli moze byc to z dziurami na wylot.... dlatego lepiej chyba kupic nowe nadkola.
Co dalej? Czym zabezpieczac?
Mile widziane srodki, farby, lakiery, podklady. Ile kosztuje lakier mojego koloru? mystic pearl.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Z racji tego ze moje nadkola przednie przy prograch wygladaja tragicznie
Jeśli reszta błotnika jest w miarę zdrowa to jest możliwość wstawienia samej reperaturki, czyli tej częsci błotnika po niżej plastikowej listwy. W sklepach są one nie dostępne, przynajmniej u mnie ale na allegro można takie kupić. Ja niedawno kupiłem i są dość solidne.
A jeśli chodzi o środek na rdzę to ja bym polecał Brunox.
_________________ Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-03-22, 22:11
repreaturek bym nie proponowal kiedys wspawalem ale i tak szpachla zaczela pekac na spawaniu a robilem dla siebie solidnie..mam dobry preparat pare rzeczy w golfie nim zrobilem i lalka bylo... jutro ci moge wsyslac nazwe
Glownie chodzi mi o chronologie dzialan po zdarciu do zywej blachy.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-22, 22:28
Bawiłem się w robienie przednich błotników i bez piaskowania z obu stron sie nie obejdzie. Aby to dobrze wypiaskować trzeba ściągnąć błotnik.....jak tego nie zrobisz....co byś nie działał to rudzielca się nie pozbędziesz. Nawet jak wypiaskujesz dół błotnika i zostanie Ci siateczka możesz to zaspawać i będzie git, zawsze góra błotnika zostanie w tedy w ori lakierze, a jeśli źle dobierzesz lakier to nie bedzie tak widoczny gdyz od listwy masz złamanie.
Oczywiście najprościej będzie kupic nowy błotnik i dać do lakierowania.
Pominmy blotniki, zajmijmy sie klapa
Jak krok po kroku ogarnac ruda.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-22, 22:45
Ja zdzierałem do gołej....dawałem zwykły Stalochron...nakładany delikatnym pedzlem.....zaprawka trzyma 6 lat....potem delikatne zeszlifowanie zaprawki i psiknięcie puktowe dobranym lakierem i tyle...a na koniec kilka polerek pasta tempo, aby zniwelować chmurkę.
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-03-22, 22:53
tez bym zdarl do golej blachy nalozyl odpowiedzni preparat odczekal i pomalowal ewentyualnie rysna szpachla... ten preparat co mam to trzeba posmariowac i 3 dni odczekac dopeiro pozniej preztrzec go papierem imozna na niego polozyc szpachle
Moge miec nawet purpurowe laty na aucie (sleeper style) byleby nie rdzewial dalej
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-03-22, 23:07
jutro podam nazwe tego preparatu wedlug mnie jest dobry tylko trzeba troche pojezdzic z tym preparatme a pozniej go dopeiro szczyscic co nie co i pomalowacno i szpachle polozyc zeby zlikwidowac ten dolek co zostanie po wyczyszczeniu do golej blachy
lukasz17, czyżbyś miał na myśli Cortanin F ? bo z nim właśnie około 3 dni trzeba poczekać aż tam sobie z tą rdzą po reaguje i dopiero czy jak piszesz papierem czy benzyną ekstrakcyjną przejechać do czysta a najlepiej to pierw papierem a potem szmatką z benzyną
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-03-23, 15:14
nie... epoxy brunox dobry preparat u mnie lakiernicy go chwala tylko mowia z ejak sie farbe bezposrednio na niego kladzie to czasmi sie wazy czy cos wtym stylku i dlatego radzilbym troche to zaszpachlowac i doczyscic i dopeiro podklad i baza i na koniec lakier
no ale dobra czyścimy do cna smarujemy czekamy te 3 dni aż podziała trochę ubytek szpachla łatamy ale jak to z tym malowaniem jest dokładnie?
ile podkładu warstw? i jak to nanosić ?
bazy i klaru doczytałem że około po 3 ? i tu to samo pytanie jak? bo ile tematów wygrzebałem tyle różnych opinii było
Silnik: 1.8 Pomogła: 5 razy Wiek: 33 Dołączyła: 31 Sie 2010 Posty: 433 Skąd: LLE
Wysłany: 2011-03-23, 17:46
lukasz17 napisał/a:
nie... epoxy brunox dobry preparat u mnie lakiernicy go chwala tylko mowia z ejak sie farbe bezposrednio na niego kladzie to czasmi sie wazy czy cos wtym stylku i dlatego radzilbym troche to zaszpachlowac i doczyscic i dopeiro podklad i baza i na koniec lakier
Brunox epoxy radzę i ja tylko właśnie cieniutką warstwę szpachli położyć, później papier na wodę, benzyna ekstrakcyjna, podkład, baza, lakier.
Gdzie nie wyczyścisz do dna tam brunox zwiąże rdzę i będziesz mieć taki fioletowy kolor. 24-48 godzin się na brunoxa czeka o ile dobrze pamiętam. Szpachla aby nie gryzł się brunox z lakierem na wszelki wypadek i żeby nie było takiego wgłębienia po czyszczeniu rudej. Ja dawałam 3 warstwy podkładu (trzeba czekać aż każda po kolei wyschnie- dopiero następna). Bazy i klaru też 3. Najlepiej malować odpowiednim pistoletem, ale jeśli takiego nie masz można od bidy sprayami motipa.
Poszukam tego brunoxa epoxa. Jest jakakolwiek szansa, ze dostane go w markecie budowlanym?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.8 Pomogła: 5 razy Wiek: 33 Dołączyła: 31 Sie 2010 Posty: 433 Skąd: LLE
Wysłany: 2011-03-23, 19:29
Można poszukać, pewnie będzie. Po specjalnych sklepach samochodowych jeździłam za nim a kiedyś przypadkiem zobaczyłam, że pod samym nosem w małym sklepiku budowlanym jest
vst93, wypozyczylbym Cie na weekend przy pracach kolo samochodu ;p
Co do malowania to bedzie ciezko bo mam lakier perlowy LC5L Mystic Blue Pearl , wiec pewnie tylko w ASO beda miec takowy do malowania w magicznej cenie.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-03-23, 19:46
devill4 napisał/a:
no ale dobra czyścimy do cna smarujemy czekamy te 3 dni aż podziała trochę ubytek szpachla łatamy ale jak to z tym malowaniem jest dokładnie?
ile podkładu warstw? i jak to nanosić ?
bazy i klaru doczytałem że około po 3 ? i tu to samo pytanie jak? bo ile tematów wygrzebałem tyle różnych opinii było
ja tam klade pare warstw podkladu tak na oko zeby czyszczac nie przetrzec do blachy wole wiecej i troche potrzec niz zamalo...
a baze kladzie sie tyle razy az ladnie pokryje podklad niektore farby za 3 razem pokryja a niektore trzeba z 5 albo wiecej to tez radze na oko...
co do lakieru to 3 warstwy powinno wystarczyc tylko po kazdej warstwie trzeba odczekac....
bradley napisał/a:
Co do malowania to bedzie ciezko bo mam lakier perlowy LC5L Mystic Blue Pearl , wiec pewnie tylko w ASO beda miec takowy do malowania w magicznej cenie.
zaden problem jedziesz do mieszali farb i dorobia Ci tylko musisz wziasc klapke i kad lakieru spisac... ja do vento sliwkowego placilem 22zl za 100ml...
Silnik: 1.8 Pomogła: 5 razy Wiek: 33 Dołączyła: 31 Sie 2010 Posty: 433 Skąd: LLE
Wysłany: 2011-03-23, 22:00
bradley napisał/a:
vst93, wypozyczylbym Cie na weekend przy pracach kolo samochodu ;p
jakby było kapkę bliżej to nie byłoby problemu... A tak w ogóle to trudne nie jest tylko trochę żmudne i wymagające cierpliwości w czekaniu a to na brunox a to na szpachlę (czasami kilka warstw) a to na wszystkie podkłady etc
lukasz17 napisał/a:
jedziesz do mieszali farb i dorobia Ci tylko musisz wziasc klapke i kad lakieru spisac...
tak też można jak nie da się dobrać jakiegoś popularnego koloru, do mojego akurat pasował jeden motipa bo lakier przez kilkanaście lat trochę wyblakł i już oryginalny nr 1 różniłby się od oryginalnego nr 2
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-03-23, 22:05
vst93 napisał/a:
tak też można jak nie da się dobrać jakiegoś popularnego koloru, do mojego akurat pasował jeden motipa bo lakier przez kilkanaście lat trochę wyblakł i już oryginalny nr 1 różniłby się od oryginalnego nr 2
ale jak oni dobieraja to itak pod kolr klapki wiec z innym odcieniem nie powinno byc problemu zrestz ato ciemny kolor to spoko gdyby byl srebrny to tragedia zeby to jakos wygladalo:/
A klapke bede mial w innym odcieniiu niz klape i bedzie klapa (kapa) ;P
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-03-23, 22:16
bradley napisał/a:
A klapke bede mial w innym odcieniiu niz klape i bedzie klapa (kapa) ;P
to najlepiej pojedz samochodem do tego co dobiera farby i powiedz ze trzeb aCi do klapy dobrac on wezmie probniki i ci dobierze ostanio podobnie dobierlame i spoko wyszlo
Silnik: 1.8 Pomogła: 5 razy Wiek: 33 Dołączyła: 31 Sie 2010 Posty: 433 Skąd: LLE
Wysłany: 2011-03-23, 22:27
lukasz17 napisał/a:
ale jak oni dobieraja to itak pod kolr klapki wiec z innym odcieniem nie powinno byc problemu zrestz ato ciemny kolor to spoko gdyby byl srebrny to tragedia zeby to jakos wygladalo:/
A widzisz, mądrze prawisz. Może miałam więcej szczęścia niż rozumu ale spasowałam niemal idealnie za 14 zł za puszkę 200 ml
a baze kladzie sie tyle razy az ladnie pokryje podklad niektore farby za 3 razem pokryja a niektore trzeba z 5 albo wiecej to tez radze na oko...
co do lakieru to 3 warstwy powinno wystarczyc tylko po kazdej warstwie trzeba odczekac....
no dobra to już mniej więcej ale jak Ty z tym jedziesz? tzn oklejasz miejsce w koło i wszystkie warstwy jadą na te same miejsce czyszczone tzn baza i klar czy robisz jakieś schodki żeby progu nie było? no chyba że od razu cały element bo o to najbardziej mi się rozchodzi
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-03-27, 20:11
devill4 napisał/a:
no dobra to już mniej więcej ale jak Ty z tym jedziesz? tzn oklejasz miejsce w koło i wszystkie warstwy jadą na te same miejsce czyszczone tzn baza i klar czy robisz jakieś schodki żeby progu nie było? no chyba że od razu cały element bo o to najbardziej mi się rozchodzi
zalezy jaki element malujesz,baze klade tylko na podklad i troszke w okolo a lakier dalej sie rozpyla zeby pozniej spolerowac zejscie ... a samochod to okleic nalepiej caly oprocz malowanych elementow bo go zapyli...chyba ze np kolor srebry wiec nie radze malowania tylko elementow bo bedzie widac..jak np malujesz przedni blotnik w srebrym kolorze to czesto matuje troche drzwi zeby wejsc baza na drzwi i pozniej lakierem to sie wtedy nie rzuca tak ze inny odcien bo srebry ciezko dobrac zeby byl idealny...
no ja mam na oku klapę ale to raczej przy samym podświetleniu rejestracji za próg rdza mi nie wyszła jeszcze i parę bąbli na słupku...raczej mało widoczne miejsca ale mimo wszystko jakoś to sensownie ogarnąć trzeba a kolor to wiśnia bo ni to czerwony ni to bordowy
jezleimi sie tworzy rdza na tej czesci co idzie od progu w strone kawalka listwy mam na uwadze bok lewy dół to da rade zapobiedz albo w razie ost cos wstawic?
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-03-30, 14:35
kikan82 napisał/a:
jezleimi sie tworzy rdza na tej czesci co idzie od progu w strone kawalka listwy mam na uwadze bok lewy dół to da rade zapobiedz albo w razie ost cos wstawic?
nie rozumiem o ktora Ci czesc progu chodzi? moze pokaz zdjecie?? napewno cos da sie z tym zroibc
fotki nie mam ale postaram sie to wytlumaczyc wiec tak: lewe tylnie drzwi pod lista czarna ale nie na drzwiach tylko miedzy drzwiami a nadkolem pod listwa nad progiem
tak kolego to te miejsce gdzie koniec strzalki, i chcialem wziasc papier scierny do zera podklad i w sprayu kupic lc9z i opamlwoac i potem polerke , bo bylem u lakiernika i mi powiedzial za pare podobnych troszke pod klapa 2000 to ja wole sam to zrobic moze nie bedzie idealnie ale taniej
o bylem u lakiernika i mi powiedzial za pare podobnych troszke pod klapa 2000
Jedź zapytaj jeszcze innego, mi też jeden od robinia blacharki powiedział 3500zł a inny za to samo 2000zł. Wiadomo że mechanior mechaniorowi nie równy ale z drugiej strony nie mamy żadnej gwarancji ze drożej tzn lepiej.
_________________ Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-03-31, 08:59
zdrap ta rdze do zera pozniej zakup brunox preparat od rdzy posmaruj odczekaj tak z dzien dwa... pozniej pasowaloby troszke podszpachlowac bo napewno zostanie dolek jak to wyczyscisz a na szpachle podklad i farbe poloz i powinno sie trzymac... podstawa to dobrze wyczyscic rdze
kolego a mozesz mi napisac jako to szpachla dobra by byla do takich rzeczy i co to jest ten burnox czy jakos tak ile kosztuje( i pelna nazwe ) zeby wiedzial oco prosic:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum