Silnik: 1.9TDI Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 94 Skąd: by tu kasę wziąć...
Wysłany: 2011-05-23, 12:06 VW VENTO lukasz_vip
Witam i przedstawiam swojego Ventyla ;]
VW Vento:
rok produkcji 09.1996
model GT TDI 110KM
kolor: zielona butelka
kraj pochodzenia NIEMCY
Dwóch właścicieli od nowości, przy czym jeden miał to Vento rok, a drugi od 98r do 2011r.
Wyposażenie:
- MFA
- tempomat
- 4 tarcze hamulcowe
- ABS
- radio GAMMA + ori zestaw głośnikówx8
- kubełkowe siedzenia
- 2xAIRBAG + 2x SEITEN AIRBAG
- 2xelektryczne szyby przód + 2xkorbka tył
- elektryczne lusterka
- manualna KLIMA
- regulowana kierownica
- światła dla pasażerów
- halogeny przeciwmgielne
- grzane siedzenia
- centralny zamek
- bagażnik z kompletem tapicerki
- wspomaganie kierownicy
- lusterka i zderzaki w kolorze
- lampy przód i tył Hella
- włącznik świateł z dodatkowymi kontrolkami przeciwmgielnych
- 3 stop
- oryginalny hak ukryty za zaślepką w zderzaku
Prawie full opcja.
Plany są następujące:
- najpierw powalczyć z rudą, bo jest kilka ognisk rdzy
- ogarnąć tarcze hamulcowe, oleje, filtry i pasek nierządu
- potem zawita jakieś koło (prawdopodobnie od A8) + w późniejszym czasie nowa zawiecha
- dobrym radiem też nie pogardzę
- zdobyć dokładkę od VR6
Kilka fot:
Po powrocie do domu z autem trzeba było je bardzo dobrze obadać
Na pierwszy ogień poszły progi, aby sprawdzić co się tam dzieje. Okazało się, że progi mam po renowacji bo znać odcięcie od malowania. Tak szacuję, że było to robione dobrych kilka lat temu:
Tylko lewy próg ma wgięcie i tam pojawia się już rdza:
Później na oględziny poszła podłoga i jak się okazało jest w bdb stanie:
Do tego wyszło, że auto ma oryginalny wydech z 96r :shock:
Dalej rozebrałem wszystkie tapicerki w bagażniku. Tutaj znalazłem nigdy nie używaną dojazdówkę i oczywiście brak jakichkolwiek ingerencji blacharskich
Później oględziny przodu i wnętrza. Malowane były przednie błotniki i troszkę słabo jest kolor dobrany. Z przodu tak samo jak z tyłu nic nie było robione, więc krótki mówiąc auto jest w 100% bezwypadkowe.
Następnie na przegląd poszły tarcze hamulcowe i faktycznie wszystkie nadają się do wymiany bo są dość pordzewiałe :/ Auto musiało gdzieś bardzo długo stać, prawdopodobnie pod jakimś drzewem bo ma też pełno śladów żywicy na lakierze:/ Może ktoś wie czym to usunąć?:/
Co do przebiegu (na liczniku 165tys km) to wydaje się on jednak oryginalny. Silnik chodzi jak marzenie. Dosłownie idealny silnik DIESLA. Tarcze porównując do OCTAVI z ori przebiegiem 230tys km są mają o wiele mniejszy stopień zużycia. Tak jak pisałem wiele części w tym wydech są dalej oryginalne i pochodzą z 96r. Fotel kierowcy ma tylko małe przetarcie na środku, a boki od kubełków są dalej nie przetarte. Wszystkie osłonki na tapicerce w około pedałów też nie są wytarte.
Udało mi się znaleźć w necie namiary na właściciela w Niemczech i jutro będę próbował dodzwonić się do niego lub też do serwisu VW w DREŹNIE bo stamtąd auto pochodzi więc może uda mi się ustalić faktyczny przebieg.
A teraz to co faktycznie jest do zrobienia:
- dach do malowania
- zaprawka koło klamki
-przetarcie na zderzaku i zaprawka na końcu nadkola
- zaprawki na tylnym błotniku
- No i małe zaprawki na klapie bagażnika.
Jak na razie jest bardzo zadowolony z zakupu auta Myślałem, że za tą cenę co kupiłem to nie będzie czym nawet jechać a okazje się powoli, że jednak to był dobry zakup Także teraz zbierać kasę i modzić ;]
PS: Kto wie gdzie można dostać hak do przyczepki do oryginalnego mocowania takiego:
Silnik: Pasek 1,9TDI Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3791 Skąd: Stare Iganie
Wysłany: 2011-05-23, 22:45
wyposażenie bardzo dobre i silniczek rewelka ale całkowity koszt zakupu tej ventki to około 6 tyś bo dochodzi ci jeszcze przerejstrowanie i wszystkie opłaty po sprowadzeniu z zagranicy no chyba że jest to vento po opłatach i tylko pozostały ci tablice PL ale wątpie w takie rozwiązanie i pewnie to ty musisz wszystko po opłacać
Silnik: 1.9TDI Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 94 Skąd: by tu kasę wziąć...
Wysłany: 2011-06-03, 00:13
Dzisiaj auto było na swoim pierwszym przeglądzie i oto wnioski:
-amorki sprawne w 85% (oryginał VW)
-wszystkie łączniki gumowe OK (oryginały VW)
-podłoga w bdb stanie ;]
-wydech ori z 96r w bdb stanie ;]
Porównywałem też tarcze hamulcowe do VOLVA (ori przebieg 205tys km) i OCTAVI (ori przebieg 220tys) i moje są w lepszym stanie, u mnie na liczniku 165tys.
Także sam już nie wiem czy wierzyć w licznik czy nie
Prawdopodobnie we wtorek auto będzie już na blachach PL i wróci do Wrocka.
Ostatnio zmieniony przez lukasz_vip 2011-06-03, 00:14, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.9TDI Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 94 Skąd: by tu kasę wziąć...
Wysłany: 2011-06-03, 13:27
Tylko nie można być niczego pewnym w napisie TOTAL, bo trafiłem na kolesia, który ma GOLF'a 3 od nowości i nie ma tego napisu, mimo tego, że auto nie przekroczyło jeszcze 300tys km :/
Na pewno będę próbował dobrać się do licznika i zczytać wsad, bo mimo tego, że wyświetlacz się kasuje po przejechaniu 300tys km to w pamięci licznika i tak mamy dalej przebieg 300000+km. Sprawdzone na jednym wsadzie z GOLF'a 3 ;] Na liczniku było 62tys km, a w pamięci po zczytaniu 362tys km.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-06-03, 19:54
lukasz_vip, z tym spodem to chyba nie jest tak kolorowo Podłoga jest ok.....ale masz pozaginane wzmocnienia pod lewarek na przodzie i chyba ruda tam jest, a to nic innego jak próg wewnetrzny......przynajmniej tak po foto wnioskuję
A poza tym to ładny egzemplarz.....dosyć ciekawy i rzadki motorek
Silnik: 1.9TDI Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 94 Skąd: by tu kasę wziąć...
Wysłany: 2011-06-03, 20:57
To tylko tak tragicznie na foto wygląda. Na żywo jest o wiele lepiej. Jest tam tylko wgniecenie i troszkę rudej na tym lewym progu. Ventyl będzie cały konserwowany w tym roku jeszcze ;]
Silnik: 1.9TDI Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 94 Skąd: by tu kasę wziąć...
Wysłany: 2011-06-15, 21:34
Dzisiaj podpiąłem Vento do VAG'a i okazało się, że mam dwa błędy w silniku: 553 i 575, czyli układ dolotowy do sprawdzenia w najbliższym czasie. Ostatnio też zdawało mi się, że auto jakoś słabo jedzie, a dodatkowo, że zwiększałem mu dawkę startową to postanowiłem go przepalić, żeby sprawdzic jak będzie palić na ciepło. Poprawiona dawka jak na razie spisuje się bardzo dobrze, ale zobaczymy jutro jak będzie palił na ciepło.
Co do ostrej przejażdżki to chyba wyczyściły mi się kierownice, bo z braku mocy powyżej 3tys teraz zapier**** aż miło. W końcu na dwójce wgniata w fotel przy 3tys obr.
Także powoli ogarnia się to i owo.
Rozrząd wymieniony już tydzień temu. Zostały jeszcze filtry i oleje na początek lipca oraz pierwsze prace blacharsko-lakiernicze.
Silnik: 1.9TDI Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 94 Skąd: by tu kasę wziąć...
Wysłany: 2011-07-12, 18:26
Kto wie jaki ja mam kolor lakieru? bo niestety wlepy w bagażniku nie mam :/
Może kolega Arek07 pomoże, bo ma chyba ten sam kolor. Czy to LC6P - Dragon Green?
Chce się wziąć w końcu za zaprawki, bo ruda zaczyna wychodzić.
Foto auta:
Ostatnio zmieniony przez lukasz_vip 2011-07-12, 18:26, w całości zmieniany 1 raz
karolek_ust Już prawie mieszkam w Ventce Nie trąb zjebie ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum