Witam. Mam problem z ogrzewaniem, ostatnio jak już tak chłodniej było wyjeżdżając rano włączyłem ogrzewanie i czekam i czekam... i czekam i nadal zimno. Dopiero jak przekręciłem pokrętełko do końca na najwyższą temperature to zawiało ciepłem jak na saunie. Ogrzewanie działa mi tylko na najwyższej temperaturze, na niższych już nie. Co to może być?? Zimno już się robi, a dupke trzeba czymś grzać w ventylku rzecz jasna:]
Ostatnio zmieniony przez Lwomati 2010-10-10, 09:27, w całości zmieniany 1 raz
Piszesz, że climatronic... a gdzie w climatronicu masz jakieś pokrętło? Temperaturę ustawia się elektronicznie. Chyba, że mylisz climatronic ze zwykłym nawiewem...
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-11-01, 16:13
no dokładnie jak zdejmiesz panel pokręteł to popatrz może się cosik zagieło albo ci spinka się wyczepiła co linkę trzyma ,no i popatrz też na drugich końcach z każdej linki
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-11-01, 19:11
Kowal_80, posłuchaj i dmuchnij dymem z papierosa i patrz czy zasysa w kratkę czujnika temperatury dla termotronica na lewo od radio. Chodzi o to czy wentylatorek czujnika działa ,miałem podobny objaw jak się nie kręcił ale tylko napryskałem tam wd40 i ruszył działa od kilku lat i jest ok.
w zeszłym roku czujnik czysciłem i spryskałem. ale jutro to sprawdze. jak bedzie ok to rozbiore panel. oby to cos dalo. bo na maxa to moment plaza,a jak delikatnie popuszcze temp to zaras szyby paruja i zimno w aucie.
Znowu odkopanie tematu.Rozebrałem panel i jesli dobrze widziałem to od środkowego pokrętła czyli temperatury,nie odchodzą żadne linki a jest tylko złącze,kostka.Gdzie szukać przyczyny?
Jak thermo dziala jak climatronic to z tego co widzialem po rozebraniu czesciowym deski kazdy element ma swoje silowniczki. Np. kratki nawiewu automatycznie zamykaja sie otwieraja w zaleznosci od nastawy. Wiec pewnie w nagrzewnicy zimno/cieplo tez jest regulacja na silowniku.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.8 Pomogła: 5 razy Wiek: 33 Dołączyła: 31 Sie 2010 Posty: 433 Skąd: LLE
Wysłany: 2011-06-27, 19:47
W nagrzewnicy siłowniki? No nie wiem, nagrzewnicę podłączasz tylko do tych węży co idą pod maskę i wkładasz w taką kieszeń jakby. Mam termotronika i z miesiąc temu wymieniałam nagrzewnicę- nie było tam żadnych dodatkowych siłowników.
Chociaż jak piszesz, że momentalnie parują Ci szyby to może przydałoby się pomyśleć o nowej nagrzewnicy (sprawdź najpierw filtr kabinowy, może on się zapchał i parują- nie trzeba będzie rozbierać pół samochodu).
Co do głównego problemu- nie pamiętam czy tam od temp były cięgna, jeżeli piszesz, że sama kostka to sprawdź czy styki nie zaśniedziały i ogólnie czy siedzi dobrze. A cięgna od reszty też dobrze byłoby obejrzeć. Koło niedzieli jak wytrzymasz to zobaczę u siebie dokładniej jak to powinno być.
Jakos cieplo/zimno musi byc sterowane. W climatronicu nie ma ani jednej linki idacej do panelu. Wszystko jest na kostkach. W Nexii np. do panelu szly wezyki podcisnieniowe. Silownik pneumatyczny rowniez jest elementem wykonawczym
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
bradley, ale climatronik to zupełnie inna bajka. Thermotronic nie ma nic nawet podobnego do climatronika. On tylko ma niby temperaturę utrzymywać jednakową (w teorii), ale Żadnych siłowników, silniczków itp. tam nie ma
On tylko ma niby temperaturę utrzymywać jednakową (w teorii), ale Żadnych siłowników, silniczków itp. tam nie ma
Hmmm troche bezsens. Ustawiam w termotronicu czyli tak samo jak w zwyklym bez klimy i termo temperature, tylko ze na podzialce w termo sa stopnie C. A termotronic pewnie rozni sie tym, ze ma czujnik temperatury i steruje sila nadmuchu dmuchawy czy ma byc cieplej czy mniej zeby utrzymac temperature. Bezsens
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
W termotroniku są takie cięgna jakby, spinki i pudełeczko z elektroniką. Od pudełeczka jest bodajże kostka i od zasilania
Cięgna są ale jeśli dobrze spojrzałem to tylko do pokrętła od zmiany kierunku nawiewu(szyba,nogi,na wprost), a przy tym od zmiany temp.tylko kostki i kable.Wytrzymam do niedzieli bo wcześniej nie będę miał czasu by tam znowu luknąć.Dodam że przed rozebraniem ,podświetlenie działało a teraz już nie.Sprawdzałem żarówkę pod zasilaczem i jest dobra.
Silnik: 1.8 Pomogła: 5 razy Wiek: 33 Dołączyła: 31 Sie 2010 Posty: 433 Skąd: LLE
Wysłany: 2011-06-28, 14:58
Piotr_Goldap napisał/a:
Wytrzymam do niedzieli bo wcześniej nie będę miał czasu by tam znowu luknąć.Dodam że przed rozebraniem ,podświetlenie działało a teraz już nie.Sprawdzałem żarówkę pod zasilaczem i jest dobra.
To w niedzielę luknę. Jak zmieniałam podświetlenie nawiewu (na takie, które btw polecam http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=5070) to po rozebraniu serii ciężko było ją przywrócić do stanu świecenia (nie zrobiłam zdjęcia przed zastosowaniem płytki z diodami)- palcem trzeba było dociskać zieloną obudowę żarówki. Także płytka i ładniejsza i trwalsza.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-06-28, 22:30
Piotr_Goldap, a mógłbyś napisać co się zepsuło, konstrukcja jest taka jak jest od środkowego pokrętła nie idą linki od pozostałych tak, środkowe reguluje poprzez sterownik i silniczek klapkę sterującą zimne ciepłe, dojdziesz wystarczy tunel zdjąć
A termotronic pewnie rozni sie tym, ze ma czujnik temperatury i steruje sila nadmuchu dmuchawy
To climatronik, jak już, reguluje siłą nadmuchu, thermotronic nie, no bo jak? W thermo masz regulacje siły nadmuchu na pokrętle: 1, 2, 3, 4. A climatroniku masz sterowanie elektroniczne już i wówczas on sam sobie zwiększa lub zmniejsza siłę nadmuchu. Thermo tylko stara się utrzymywać taką samą temperaturę. Po to jest ten brzękotliwy wiatraczek, który zasysa powietrze, przetwarza go ta "elektronika" i ustawia odpowiednią temperaturę jaka ma wylatywać z kratek.
Piotr_Goldap, a mógłbyś napisać co się zepsuło, konstrukcja jest taka jak jest od środkowego pokrętła nie idą linki od pozostałych tak, środkowe reguluje poprzez sterownik i silniczek klapkę sterującą zimne ciepłe, dojdziesz wystarczy tunel zdjąć
No zepsuło się tak jak juz wyjaśnił kolega zakładający temat .Nie działa pokrętło od ustawiania temperatury nawiewu thermo
Silnik: 1.8 Pomogła: 5 razy Wiek: 33 Dołączyła: 31 Sie 2010 Posty: 433 Skąd: LLE
Wysłany: 2011-07-03, 20:34
Ciężkie tam dojście z aparatem z kalkulatora dlatego trochę muszę napisać. Tam z tyłu nie ma od tego żadnych linek, z przodu jest kostka zasilania oświetlenia. Temperaturę reguluje koło zębate zazębiające się z 2 kołem zębatym, na którym jest taki bolec jakby- to wszystko pod pudełeczkiem z elektroniką (położenie zaznaczone czerwoną kropą) da się go łatwo zmacać. Odkręcasz śrubki od pudełeczka z elektroniką, jak niewygodnie to 2 wtyczki wyciągasz i sprawdzasz czy wszystko z tym bolcem ok. Jeśli nie wina bolca to trzeba chyba pudełeczko rozbierać, tego niestety nigdy nie robiłam także nie wiem czy jest ono w ogóle rozbieralne ale myślę, że na allegro albo na jakimś szrocie nie będzie trudno drugiego pudełeczka dostać.
A tu jest foto środkowego pokrętła, blaszki przy takim zielonym przezroczystym z żarówką muszą idealnie przylegać do drucików przy tym pokrętle.
a gdzie dokładnie w wersji z climatronic, znajduje się klapka ciepło/zimno? dziś wyjąłem schowek, panel od klimy, ale nadal nie mogłem zlokalizować tej regulacji pewnie trzeba zdemontować tunel, a tego niestety nie zrobiłem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum